Прилагателни като "практичен" и "комфортен" противоречат изначално с природата на суперавтомобилите, но от McLaren са избрали именно тях за представянето на най-новото си творение. 570GT (Gran Turismo), който ще бъде показан в Женева, е третият представител на гамата Sport Series след купетата 570S и 540C.
Новият McLaren се отличава от роднините си по модифицирания покрив и преработената задна част на каросерията, където се е появил стъклен похлупак. Под него има 220-литрово багажно отделение, разположено зад седалките. Отпред също има товарен отсек, който поема 150 литра. Така водачът и пътникът в 570GT могат да вземат със себе си общо 370 литра багаж.
"Практичният" суперкар получава затъмнен панорамен покрив със звукоизолация и покритие, което поглъща слънчевата радиация. Гумите Pirelli P Zero пък са модернизирани с цел намаляване на шума в салона.
В името на комфорта твърдостта на пружините е намалена с 15 и 10% съответно отпред и отзад. Преработени са стабилизаторите на напречната устойчивост, а настройките на електрониката, управляваща адаптивните амортисьори, са препрограмирани. Окачването запазва трите си работни режима - Normal, Sport и Track.
Предавателното число на електрохидравличната кормилна уредба е намалено с 2%. Въглеродно-керамичните спирачни механизми, които влизат в стандартното оборудване на 570S, са заменени с железно-алуминиеви.
McLaren 570GT тежи 1 350 кг, с 37 повече от купето 570S. Изпускателната система е взета от 540C и звучи по-тихо, отколкото спортния ауспух на 570S. Суперколата "за ежедневието" ще се предлага с кожен салон с електрически регулировки.
Двигателят е познатият 3.8-литров битурбомотор с мощност 570 к.с. и максимален въртящ момент 600 Нм. Съчетан е със седемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя.
Ускорението от 0 до 100 отнема 3.4, а до 200 - 9.8 секунди (с 0.2 и 0.3 по-бавно от 570S). Максималната скорост остава непроменена - 328 км/ч. Цената е £154 000 (€194 563).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
11:49 25.02.2016
2 CL 500
Коментиран от #3
12:01 25.02.2016
3 опсмопсус
До коментар #2 от "CL 500":
Макларън е на върха при спортните коли!Фератито ще ти скъса нервите, всеки 20 000км в бокса и изваждане 20х.Еврака.
Но като ти гледам писанията, достигам логично до възможностите ти и ти предлагам да си ги вземеш и двете, естествено 1:18, не 1:50!
Коментиран от #5
13:03 25.02.2016
4 123456
15:20 25.02.2016
5 CL 500
До коментар #3 от "опсмопсус":
Трудно можеш да наречеш МакЛарън връх на спортните коли, просто са една добра марка, но има поне 3-4 марки, които са по-добри. Вярно е, че обслужването на Ферари е скъпо, но така е и с всяка друга подобна кола.Не те разбрах нещо за тия мащаби... ?!? 1:1>1:18>1:50 и ...?
Коментиран от #6
15:44 25.02.2016
6 опсмопсус
До коментар #5 от "CL 500":
Добре де, един от върховете е! Сияе с ослепителна светлина!Това е Макларън, доказал се във Ф1!
Коментиран от #7
16:47 25.02.2016
7 CL 500
До коментар #6 от "опсмопсус":
МакЛарън си е име, безспорно! Когато бяха с двигатели Мерцедес бях за тях във Ф1, но сега моя отбор разбира се е Мерцедес :-) Мисълта ми е, че 458 Италия е много сполучлив модел, а както е и по-евтин и със сигурност по-състезателен модел от тоя МакЛарън в статията, просто е много по-добър избор. Относно мащабчетата - ако имаш впредвид, че мога да си ги позволя само като малки детски моделчета - е, за жалост е така! Не, че нямам парите да си купя кеш нова, която и да е от споменатите коли, но не съм милионер и не бих дал толкова пари за кола. Трябва да имаш поне над 5 млн., та да си помислиш за такава сума само за едното удоволствие.17:14 25.02.2016