ТЕМА: Тест драйв

Тест на Opel Astra Sports Tourer

Публикувана: 31 Март, 2016 12:15
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14480

Порто, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.

Opel проведе първите тестове на Astra Sports Tourer или иначе казано - на комбито на новата Astra. Някои може би ще кажат, че това е същият автомобил, но с друго купе, но това въобще не е така. И още нещо. Словосъчетанието "спортно комби" съвсем не е случайно. В това се убеди наш екип, който изпробва качествата на новата Astra Sports Tourer.

Екстериор

Още след теста на хечбек версията, който направихме в края на миналата година, се видя, че новата Astra определено се цели много високо. Това го доказа и признанието "Автомобил на годината в Европа", която модела получи съвсем скоро. Сега на ход е комби версията, също впечатляваща с модерна и същевременно спортна визия.


При хечбек версията новата Astra се явява 11 поколение, но в случая, конретно за комбито това е 10 поколение на немския универсал. За родоначалник на Astra Sports Tourer се счита Opel Kadett Caravan от 1963 година.


И докато за останалите девет генерации думата "спорт" е немислима, то при новото комби на Astra, тя пасва идеално. Като цяло колата изглежда модерна, динамична и значително по-лека, каквато всъщност е. Новото комби на Astra е по-дълго с 4 мм (4702), но същевременно колата е по-лека с цели 190 килограма. Изцяло новата автомобилна архитектура играе огромна роля, както за новата визия, така и за понижаването на теглото. Като цяло можем да кажем, че атлетичната визия на Astra Sports Tourer е в пълен унисон с динамичното поведение на автомобила.

Интериор

Салонът на Astra Sports Tourer не поразява с някаква дизайнерска изисканост. Той обаче, типично по немски, е стегнат комфортен и в същото време - функционален. Интерес представляват предните седалки, които имат сертификат от асоциацията AGR Back Experts и са разработвани в продължение на пет години. Креслата са по-скоро твърди, но са изключително ергономични. Снабдени са с оптимална странична поддръжка, а регулировките им са повече от достатъчни (18 за седалката на водача). Налична е и функция за масаж - екстра, типична за автомобилите от по-горен клас. Като опция за задната седалка се предлага и отопление.


Що се отнася до уредите, те са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, информативни са и с тях се борави изключително лесно. Един от минусите е свързан с навигационната система, която опреснява информацията малко по-бавно от необходимото. Това обаче е един от малкото недостатъци, който открихме в салона. Пространството за пасажерите отзад е увеличено с 28 мм, въпреки, че външните габарити, както вече споменахме, са нараснали едва с 4 мм. И това не е за сметка на багажника.


Неговият обем е по-голям с цели 80 литра в сравнение с предшественика. Общият обем на товарното пространство на Astra Sports Tourer може да достигне до впечатляващите 1 630 литра. Допълнителна функционалност открихме и в сгъването на задните седалки, което е в съотношение 40/20/40. Практичността е завършена от иновационната за Astra система Opel Sezam, която позволява отваряне и затваряне на петата врата само с подаване на крака под задната броня на автомобила. Като цяло салонът на комбито е практичен и удобен, а качеството на материалите и това на самата сглобка са на много прилично ниво.

Двигател и ходови характеристики

Всички автомобили, които бяха доставени от компанията за първите тестове в Португалия бяха оборудвани с шестстепенни механични скоростни кутии и с новия двигател на марката. Това е 1.6-литровия битурбо дизел с мощност от 160 конски сили. Максималният му въртящ момент е цели 350 Нм и това ясно се отразява на отличната еластичност на мотора. Новият агрегат е по-динамичен и по-икономичен в сравнение със стария двулитров дизел. Освен това, заради двата турбо компресора, които работят както последователно така и едновременно (в зависимост от натоварването и оборотните режими) при новата Astra комби не се усеща т.нар. турбо дупка.


Въпреки немалките габарити на автомобила и по-големите преден и заден надвеси, новото комби се управлява учудващо леко. Оборотите на волана от единия край до другия са 2 и ¾, а самото кормило е директно и много информативно. Заедно с новото окачване се получава една уверена езда, без сериозен крен дори и в по-остри завои. Динамиката се подсилва и от трансмисията, благодарение на която изпреварванията се осъществяват с лекота.


По магистрала Astra Sports Tourer спокойно се движи със 170 км/ч, а скоростта в салона не се усеща. Единствено по-силните аеродинамични шумове в купето при скорост над 130 км/ч. могат да бъдат определени като недостатък. В заключение можем да кажем, че новия агрегат предлага отлична динамика, тяга в целия оборотен диапазон и не на последно място много приличен разход. По време на теста борд компютърът отчете среден разход на гориво под 6 литра на 100 километра пробег.

Цена
Цената на тестваната от нас битурбо дизелова Astra е 43 420 лв с ДДС, но това е върховото изпълнение на модела. Иначе цените на новото комби стартират от 28 945 лв с ДДС. За тези пари получавате истински немски универсал, който по отношение на практичност, динамика и икономичност ще ви изненада приятно. А що се отнася до опции като адаптивни LED светлини и още една камара електронни помощници, новото комби определено е доста близо до определението премиум. Ето и пълната ценова листа на новия Opel Astra Sports Tourer.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Красимир Каракачанов
Лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов с коментар за бежанците
Не съм видял нелегален имигрант да обработва земя"

Още бисери