Порто, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.
Opel проведе първите тестове на Astra Sports Tourer или иначе казано - на комбито на новата Astra. Някои може би ще кажат, че това е същият автомобил, но с друго купе, но това въобще не е така. И още нещо. Словосъчетанието "спортно комби" съвсем не е случайно. В това се убеди наш екип, който изпробва качествата на новата Astra Sports Tourer.
Още след теста на хечбек версията, който направихме в края на миналата година, се видя, че новата Astra определено се цели много високо. Това го доказа и признанието "Автомобил на годината в Европа", която модела получи съвсем скоро. Сега на ход е комби версията, също впечатляваща с модерна и същевременно спортна визия.
При хечбек версията новата Astra се явява 11 поколение, но в случая, конретно за комбито това е 10 поколение на немския универсал. За родоначалник на Astra Sports Tourer се счита Opel Kadett Caravan от 1963 година.
И докато за останалите девет генерации думата "спорт" е немислима, то при новото комби на Astra, тя пасва идеално. Като цяло колата изглежда модерна, динамична и значително по-лека, каквато всъщност е. Новото комби на Astra е по-дълго с 4 мм (4702), но същевременно колата е по-лека с цели 190 килограма. Изцяло новата автомобилна архитектура играе огромна роля, както за новата визия, така и за понижаването на теглото. Като цяло можем да кажем, че атлетичната визия на Astra Sports Tourer е в пълен унисон с динамичното поведение на автомобила.
Салонът на Astra Sports Tourer не поразява с някаква дизайнерска изисканост. Той обаче, типично по немски, е стегнат комфортен и в същото време - функционален. Интерес представляват предните седалки, които имат сертификат от асоциацията AGR Back Experts и са разработвани в продължение на пет години. Креслата са по-скоро твърди, но са изключително ергономични. Снабдени са с оптимална странична поддръжка, а регулировките им са повече от достатъчни (18 за седалката на водача). Налична е и функция за масаж - екстра, типична за автомобилите от по-горен клас. Като опция за задната седалка се предлага и отопление.
Що се отнася до уредите, те са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, информативни са и с тях се борави изключително лесно. Един от минусите е свързан с навигационната система, която опреснява информацията малко по-бавно от необходимото. Това обаче е един от малкото недостатъци, който открихме в салона. Пространството за пасажерите отзад е увеличено с 28 мм, въпреки, че външните габарити, както вече споменахме, са нараснали едва с 4 мм. И това не е за сметка на багажника.
Неговият обем е по-голям с цели 80 литра в сравнение с предшественика. Общият обем на товарното пространство на Astra Sports Tourer може да достигне до впечатляващите 1 630 литра. Допълнителна функционалност открихме и в сгъването на задните седалки, което е в съотношение 40/20/40. Практичността е завършена от иновационната за Astra система Opel Sezam, която позволява отваряне и затваряне на петата врата само с подаване на крака под задната броня на автомобила. Като цяло салонът на комбито е практичен и удобен, а качеството на материалите и това на самата сглобка са на много прилично ниво.
Всички автомобили, които бяха доставени от компанията за първите тестове в Португалия бяха оборудвани с шестстепенни механични скоростни кутии и с новия двигател на марката. Това е 1.6-литровия битурбо дизел с мощност от 160 конски сили. Максималният му въртящ момент е цели 350 Нм и това ясно се отразява на отличната еластичност на мотора. Новият агрегат е по-динамичен и по-икономичен в сравнение със стария двулитров дизел. Освен това, заради двата турбо компресора, които работят както последователно така и едновременно (в зависимост от натоварването и оборотните режими) при новата Astra комби не се усеща т.нар. турбо дупка.
Въпреки немалките габарити на автомобила и по-големите преден и заден надвеси, новото комби се управлява учудващо леко. Оборотите на волана от единия край до другия са 2 и ¾, а самото кормило е директно и много информативно. Заедно с новото окачване се получава една уверена езда, без сериозен крен дори и в по-остри завои. Динамиката се подсилва и от трансмисията, благодарение на която изпреварванията се осъществяват с лекота.
По магистрала Astra Sports Tourer спокойно се движи със 170 км/ч, а скоростта в салона не се усеща. Единствено по-силните аеродинамични шумове в купето при скорост над 130 км/ч. могат да бъдат определени като недостатък. В заключение можем да кажем, че новия агрегат предлага отлична динамика, тяга в целия оборотен диапазон и не на последно място много приличен разход. По време на теста борд компютърът отчете среден разход на гориво под 6 литра на 100 километра пробег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ицака
12:20 31.03.2016
2 Григоров
Коментиран от #3, #10
12:46 31.03.2016
3 Симфони
До коментар #2 от "Григоров":
Много е добра колата!ауди ще загуби клиенти, зареди цената!
12:52 31.03.2016
4 МаКаТа
13:39 31.03.2016
5 Peet76
15:47 31.03.2016
6 BG-Jivko87
16:23 31.03.2016
7 Toni
17:14 31.03.2016
8 Иван
19:09 31.03.2016
9 Ваня Попова
19:23 31.03.2016
10
До коментар #2 от "Григоров":
Опел винаги са правили по-добре изглеждащи коли VW, но сега нивото е вдигнато много високо за този ценови клас.20:23 31.03.2016
11 VW AUDI
21:23 31.03.2016
12 Хикса
21:27 31.03.2016
13 TDI
21:57 31.03.2016
14 mediator37
Докато пиша видях справка за дължината на джипа ми 4,57м, а Астрата с 4,70м. се явява доста як крокодил, по-дълъг от много джипки.
Единствено продължавам да храня резерви към тази повсеместна нова мода- малки двигателчета подпомагани от сложни и скъпи турбини.
08:03 01.04.2016