Ако приемем, че класният ръководител на компактните автомобили е VW Golf, то един от най-добрите му ученици е новият “фокусник” на компанията Ford. И както се случва често, много от учениците надминават учителите си. В конкретния казус е рано да се говори за това, но в никакъв случай не е изключено. Второто поколение на Focus е вече факт, продава се у нас и впечатлява с екстравагантен дизайн, комфорт и динамика. Естествено, екипът ни веднага направи обстоен тест на немския бестселър и по-точно на неговата най-мощна дизелова версия 2.0 TDCi с високо ниво на оборудване Ghia. За разлика от варианта C-max, хечбекът е значително по-добър, при това във всяко едно отношение.
Екстериор
Основните разлики във външния вид на новия Focus спрямо неговия предшественик са в задната част на автомобила. Тя е значително по-скосена - факт, придаващ още по-екстравагантен дизайн, спортно усещане и визуална обтекаемост. Стоп светлините са издължени, но все така са монтирани високо, като обрамчват задното стъкло. Стремежът на инженерите, освен авангардно излъчване е да разширят още повече отвора на товарния отсек. Отпред светлините също са претърпели изменение, но като цяло са запазили формата си. Габаритите на автомобила са по-големи, калниците са раздути, но същевременно по-добре интегрирани в цялостния дизайн на автомобила. По-дългото междуосие (с 25 mm) и по-широкото разстояние между колелата (с 40 mm), в сравнение с тези на неговия предшественик, придават на новия Focus една сигурна, здраво стъпила на пътя стойка и подобрен екстериор. Дръзките линии на радиаторната решетка, фаровете и спойлера, познати от останалите модели на компанията, изглеждат още по-динамични и агресивни. Рязко скосеният “нос” на автомобила е разположен най-ниско с другите модели на Ford. От него до задната част на автомобила основните линии са в посока нагоре, като създават определено атлетичен профил. Този външен вид обаче е предназначен предимно към младото поколение и едва ли ще са хареса на консервативно настроени потенциални клиенти над средната възраст.
Интериор
Според създателите, отвътре новият Focus е разработен с идеята за “подобие на пилотска кабина”. Ние обаче не забелязахме подобно нещо. Въпреки това трябва да се отбележи фактът, че интериорът е стилен, спортно насочен, като комфортът му е на необходимото за този клас ниво.
Предимно аналоговите уреди са разположени на стандартното (пред водача) място, информативни са и не отвличат вниманието на шофьора от пътната обстановка, което не важи за френските алтернативи. Интересно е да се отбележи, че въпреки скосения таван в задната част на автомобила, Focus предлага достатъчно пространство над главите на пътуващите отзад. Иначе седалките са твърди, но ергономични, с добра лумбална изпъкналост. Мястото за краката на водача и пасажерите е достатъчно. Един от малкото минуси е разположението на педалите. Те са малко по-високо от нормалното и ще са предпоставка за дискомфорт на много водачи. В опционното оборудване обаче има екстра, посредством която педалите се регулират. Друг съществен минус е евтино изглеждащата пластмаса на арматурното табло. Този недостатък е компенсиран от перфектната сглобка на елементите един спрямо друг. Освен това немската организация TUV Rhineland Group, следяща най-високите стандарти по отношение на автомобилния интериор, отличи новия Focus за неговия антиалергичен интериор. За първи път при модела C-max, а сега и тук независима организация дава своята гаранция, че салонът на возилото съдържа материали, които намаляват риска от алергични реакции до възможно най-ниското ниво.
Двигател и ходови характеристики
Подобренията, направени в задното окачване включват замяна на гумените втулки с хидравлични. Те се отличават със система от напълнени с течност кухини, свързани към маслен резервоар, за да подават добре премерена, омекотяваща вибрациите сила. За да се осигури по-добър контрол върху началните въртеливи движения на автомобила, инженерите използват подобрено свързване на задната стабилизираща щанга със специални, нискофрикционни, двойни ябълковидни болтове, подобни на тези, първоначално разработени за Focus RS. В резултат на тези нововъведения возията освен, че е по-мека, е и значително по-стабилна. Това се усеща най-точно при влизане в по-остри завои с голяма скорост.
Що се касае до двигателя, той е почти съвършен. Единственият му недостатък е по-високото ниво на шум на празен ход и ниски обороти. Иначе агрегатът е снабден с common-rail система трето поколение със соленоидно управляеми инжектори, позволяващи максимално налягане на впръскване 1,600 bar.
Динамиката му е просто завидна. Отлично ускорение, което обаче не превъзхожда алтернативите. Козовете на Ford-овия дизел се крият в доускорението. Фактът за по-доброто такова се дължи на турбокомпресор Garret G 26 с променлива геометрия на лопатките и междинно охлаждане на въздуха (intercooler).
Цена
Изключително прималива, като се имат предвид критериите качество и оборудване. Според нас новият Focus не само е с доста подобрено качество от това на предшественика си, а изглежда ще има пълно основание да оспорва лидерското място на “класния ръководител” Golf.
Ford Focus 2.0 TDCi Ghia
|
Плюсове
|
1. Второто поколение на Focus очарова с дизайн и динамика. 2. Двулитровият дизелов двигател е динамичен и се характеризира с перфектно доускорение. 3. Шестстепенната механична трансмисия е идеално пасната към мощния дизелов мотор. |
Минуси
|
1. Евтино изглеждащи детайли от интериора. 2. По-високо ниво на шум в мотора на празен ход. |
Ford Focus 2.0 TDCi Ghia
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 997 куб. см.
|
Максимална мощност
|
100 Kw/136 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при 2 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0: 1
|
Маса на единица мощност
|
9.4 кг/к.с. (12.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 342 1 840 1 447 |
Междуосие
|
2 640
|
Маса, кг
|
1 279
|
Допустимо натоварване, кг
|
413
|
Обем на багажника,л.
|
385 - 1 245
|
Вместимост на резервоара, л
|
55
|
Разход на гориво: |
7.4 л/100км
4.8 л/100км 5.6 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.3
|
Максимална скорост
|
203 км/ч.
|
Гуми
|
195/65R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 35 838 |
Базово оборудване
|
ABS+EBD, брони в цвета на купето, тонирани стъкла, ел. стъкла, отопляеми ел. огледала, централно заключване с дистанционно управление, поленов филтър, имобилайзер, регулиране на фаровете по височина от мястото на водача, регулируем по височина и в дълбочина волан, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, куки за укрепване на товара, пакет пушачи, климатик, сензор за дъжд, борд компютър, темпомат, шест въздушни възглавници, фарове за мъгла, жабка свързана с климатика с възможност за охлаждане, кожени волан и ръкохватка на скоростния лост, електрохромно централно огледало за обратно виждане, регулиране на предните седалки в лумбалната област, аудио уредба +CD и шест високоговорителя, поставки за чаши и др.
|
Допълнително оборудване
|
Боя металик ..............563
ESP+BAS ...............1 033 Лети джанти ..............880 Ел. шибедах .........1 0330 |
Гаранция
|
Една година без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Ford Focus 2.0 TDCi Ghia
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
CITROЁN C4
|
|
Работен обем
|
1 997 см3
|
Мощност
|
101 кВт/138 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4260/1773/1458
|
Ускорение
|
9.7 сек
|
Максимална скорост
|
207 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.1 л/100 км 4.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
35 951 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Ксенонови светлини
|
няма
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
OPEL ASTRA
|
|
Работен обем
|
1 910 см3
|
Мощност
|
88 кВт/120 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
280 Нм
при об/мин 1 750 |
Габарити, мм
|
4249/1753/1460
|
Ускорение
|
10.5 сек
|
Максимална скорост
|
191 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.4 л/100 км 4.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
37 063 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Ксенонови светлини
|
няма
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
в цената
|
VOLKSWAGEN GOLF
|
|
Работен обем
|
1 968 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм
при об/мин 1 750 - 2 500 |
Габарити, мм
|
4204/1759/1483
|
Ускорение
|
9.3 сек
|
Максимална скорост
|
203 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.1 л/100 км 4.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
40 019 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Ксенонови светлини
|
няма
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Krasen Naidenov
Как да не ги превъзхожда, след като тези които сте дали единствено голф ускорява за 9.3 но е с 10 конски сили отгоре...
20:39 01.06.2014