Last news in Fakti

2 Април, 2005 13:41 2 624 1

Добрият ученик

  • ford-
  • focus-
  • ford focus-
  • ford focus 2.0 tdci ghia

Ако приемем, че класният ръководител на компактните автомобили е VW Golf, то един от най-добрите му ученици е новият “фокусник” на компанията Ford. И както се случва често, много от учениците надминават учителите си. В конкретния казус е рано да се говори за това, но в никакъв случай не е изключено. Второто поколение на Focus е вече факт, продава се у нас и впечатлява с екстравагантен дизайн, комфорт и динамика. Естествено, екипът ни веднага направи обстоен тест на немския бестселър и по-точно на неговата най-мощна дизелова версия 2.0 TDCi с високо ниво на оборудване Ghia. За разлика от варианта C-max, хечбекът е значително по-добър, при това във всяко едно отношение.

Екстериор

Основните разлики във външния вид на новия Focus спрямо неговия предшественик са в задната част на автомобила. Тя е значително по-скосена - факт, придаващ още по-екстравагантен дизайн, спортно усещане и визуална обтекаемост. Стоп светлините са издължени, но все така са монтирани високо, като обрамчват задното стъкло. Стремежът на инженерите, освен авангардно излъчване е да разширят още повече отвора на товарния отсек. Отпред светлините също са претърпели изменение, но като цяло са запазили формата си. Габаритите на автомобила са по-големи, калниците са раздути, но същевременно по-добре интегрирани в цялостния дизайн на автомобила. По-дългото междуосие (с 25 mm) и по-широкото разстояние между колелата (с 40 mm), в сравнение с тези на неговия предшественик, придават на новия Focus една сигурна, здраво стъпила на пътя стойка и подобрен екстериор. Дръзките линии на радиаторната решетка, фаровете и спойлера, познати от останалите модели на компанията, изглеждат още по-динамични и агресивни. Рязко скосеният “нос” на автомобила е разположен най-ниско с другите модели на Ford. От него до задната част на автомобила основните линии са в посока нагоре, като създават определено атлетичен профил. Този външен вид обаче е предназначен предимно към младото поколение и едва ли ще са хареса на консервативно настроени потенциални клиенти над средната възраст.

Интериор

Според създателите, отвътре новият Focus е разработен с идеята за “подобие на пилотска кабина”. Ние обаче не забелязахме подобно нещо. Въпреки това трябва да се отбележи фактът, че интериорът е стилен, спортно насочен, като комфортът му е на необходимото за този клас ниво.

Предимно аналоговите уреди са разположени на стандартното (пред водача) място, информативни са и не отвличат вниманието на шофьора от пътната обстановка, което не важи за френските алтернативи. Интересно е да се отбележи, че въпреки скосения таван в задната част на автомобила, Focus предлага достатъчно пространство над главите на пътуващите отзад. Иначе седалките са твърди, но ергономични, с добра лумбална изпъкналост. Мястото за краката на водача и пасажерите е достатъчно. Един от малкото минуси е разположението на педалите. Те са малко по-високо от нормалното и ще са предпоставка за дискомфорт на много водачи. В опционното оборудване обаче има екстра, посредством която педалите се регулират. Друг съществен минус е евтино изглеждащата пластмаса на арматурното табло. Този недостатък е компенсиран от перфектната сглобка на елементите един спрямо друг. Освен това немската организация TUV Rhineland Group, следяща най-високите стандарти по отношение на автомобилния интериор, отличи новия Focus за неговия антиалергичен интериор. За първи път при модела C-max, а сега и тук независима организация дава своята гаранция, че салонът на возилото съдържа материали, които намаляват риска от алергични реакции до възможно най-ниското ниво.

Двигател и ходови характеристики

Подобренията, направени в задното окачване включват замяна на гумените втулки с хидравлични. Те се отличават със система от напълнени с течност кухини, свързани към маслен резервоар, за да подават добре премерена, омекотяваща вибрациите сила. За да се осигури по-добър контрол върху началните въртеливи движения на автомобила, инженерите използват подобрено свързване на задната стабилизираща щанга със специални, нискофрикционни, двойни ябълковидни болтове, подобни на тези, първоначално разработени за Focus RS. В резултат на тези нововъведения возията освен, че е по-мека, е и значително по-стабилна. Това се усеща най-точно при влизане в по-остри завои с голяма скорост.

Що се касае до двигателя, той е почти съвършен. Единственият му недостатък е по-високото ниво на шум на празен ход и ниски обороти. Иначе агрегатът е снабден с common-rail система трето поколение със соленоидно управляеми инжектори, позволяващи максимално налягане на впръскване 1,600 bar.

Динамиката му е просто завидна. Отлично ускорение, което обаче не превъзхожда алтернативите. Козовете на Ford-овия дизел се крият в доускорението. Фактът за по-доброто такова се дължи на турбокомпресор Garret G 26 с променлива геометрия на лопатките и междинно охлаждане на въздуха (intercooler).

Цена

Изключително прималива, като се имат предвид критериите качество и оборудване. Според нас новият Focus не само е с доста подобрено качество от това на предшественика си, а изглежда ще има пълно основание да оспорва лидерското място на “класния ръководител” Golf.

Ford Focus 2.0 TDCi Ghia
Плюсове
1. Второто поколение на Focus очарова с дизайн и динамика.
2. Двулитровият дизелов двигател е динамичен и се характеризира с перфектно доускорение.
3. Шестстепенната механична трансмисия е идеално пасната към мощния дизелов мотор.
Минуси
1. Евтино изглеждащи детайли от интериора.
2. По-високо ниво на шум в мотора на празен ход.

 

Ford Focus 2.0 TDCi Ghia
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 997 куб. см.
Максимална мощност
100 Kw/136 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
320 Нм при 2 000 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
18.0: 1
Маса на единица мощност
9.4 кг/к.с. (12.8 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 342
1 840
1 447
Междуосие
2 640
Маса, кг

1 279

Допустимо натоварване, кг
413
Обем на багажника,л.
385 - 1 245
Вместимост на резервоара, л
55

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

7.4 л/100км
4.8 л/100км
5.6 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.3
Максимална скорост
203 км/ч.
Гуми
195/65R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 35 838

 

Базово оборудване
ABS+EBD, брони в цвета на купето, тонирани стъкла, ел. стъкла, отопляеми ел. огледала, централно заключване с дистанционно управление, поленов филтър, имобилайзер, регулиране на фаровете по височина от мястото на водача, регулируем по височина и в дълбочина волан, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, куки за укрепване на товара, пакет пушачи, климатик, сензор за дъжд, борд компютър, темпомат, шест въздушни възглавници, фарове за мъгла, жабка свързана с климатика с възможност за охлаждане, кожени волан и ръкохватка на скоростния лост, електрохромно централно огледало за обратно виждане, регулиране на предните седалки в лумбалната област, аудио уредба +CD и шест високоговорителя, поставки за чаши и др.
Допълнително оборудване
Боя металик ..............563
ESP+BAS ...............1 033
Лети джанти ..............880
Ел. шибедах .........1 0330
Гаранция
Една година без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Ford Focus 2.0 TDCi Ghia
АЛТЕРНАТИВАТА
CITROЁN C4
Работен обем
1 997 см3
Мощност

101 кВт/138 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4260/1773/1458
Ускорение
9.7 сек
Максимална скорост
207 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.1 л/100 км
4.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
35 951 лв.
Цени на някои екстри:

 

Ксенонови светлини
няма

Еърбег, 8 бр.

серийно
Климатроник
серийно
OPEL ASTRA
Работен обем
1 910 см3
Мощност

88 кВт/120 к.с.
при об/мин 3 250

Максимален въртящ момент
280 Нм
при об/мин 1 750
Габарити, мм
4249/1753/1460
Ускорение
10.5 сек
Максимална скорост
191 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.4 л/100 км
4.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
37 063 лв.
Цени на някои екстри:

 

Ксенонови светлини
няма

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
в цената
VOLKSWAGEN GOLF
Работен обем
1 968 см3
Мощност

103 кВт/140 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 1 750 - 2 500
Габарити, мм
4204/1759/1483
Ускорение
9.3 сек
Максимална скорост
203 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.1 л/100 км
4.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
40 019 лв.
Цени на някои екстри:

 

Ксенонови светлини
няма

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Krasen Naidenov

    0 0 Отговор
    Отлично ускорение, което обаче не превъзхожда алтернативите

    Как да не ги превъзхожда, след като тези които сте дали единствено голф ускорява за 9.3 но е с 10 конски сили отгоре...