Last news in Fakti

16 Април, 2016 10:33 135 611 56

Как да разпознаем пребоядисваната кола?

  • автомобили-
  • боя-
  • боядисване
Как да разпознаем пребоядисваната кола? - 1

Техническият преглед на употребяван автомобил е велика наука. Един от важните раздели в нея е оценка на състоянието на каросерията. Когато автомобилът е удрян или пък е започнал да загнива, се налага пребоядисване. Как обаче можем да разпознаем коя кола е с оригиналната си боя и коя е пребоядисвана? Най-лесно пребоядисван детайл може да се открие с помощта на специален бояджийски инструмент, подобен на едностранен шублер, но той е доста рядък и скъп. Има няколко основни признака, по които повторното нанасяне на боя върху колата или върху определени детайли може да бъде разпознато с просто око, дори и от непрофесионалист.

Разлика в отделните детайли

Как да разпознаем пребоядисваната кола?

Това е един от основните признаци, че колата е посещавала бояджийски цех след напускането си от завода. Дори и най-прецизните майстори допускат разлика в цветовите гами, най-малкото защото новата боя търпи изменения, причинени от слънце и други метеорологични условия. За да откриете подобен детайл трябва да гледате автомобила от около метър разстояние под три ъгъла - 45, 90 и 110 градуса. Ако има разлика в цветово отношение, то тя със сигурност се вижда при един от тези ъгли. Важно е и още нещо. При огледа на колата слънчевите лъчи не трябва да попадат перпендикулярно на детайла, който оглеждате. Това силно намалява разликата в цветовете.

"Язвички" по лаковото покритие

Как да разпознаем пребоядисваната кола?

Съвсем малките кратерчета по лаковото покритие над боята говорят за това, че на повърхността на боята е попаднала миниатюрна маслена частица. Тези вещества "прогарят" повърхностния лак и в резултат на това възникват въпросните "язвички". Да се оправи този дефект е крайно трудно и поради тази причина болшинството майстори го оставят така. Подобни маслени частици могат да попаднат върху боята дори и когато колата се боядисва в специализирана камера. В автомобилните заводи допускът на подобни частици върху детайл е 4-5 и ако по някой от детайлите има повече, то това е сигурен признак за неговото пребоядисване. Откриването на подобни дефекти е трудно, но най-важното е да не бързате и да разглеждате детайлите по-обстойно.

Шагрен

Как да разпознаем пребоядисваната кола?

Това е дефект, който нерядко се получава върху лаковото покритие на пребоядисван детайл и представлява повърхност, наподобяваща на портокалова кора. Понякога тя е ясно различима, но в други случаи трябва по-внимателен оглед. Шагренът е следствие от неправилно използване на бояджийския пулверизатор - на какво разстояние се държи, какво е налягането в него и още куп други фактори. И ако майсторът се обърка повече, то лаковото покритие не може да скрие дефектът, приличащ на портокалова кора. За да се определи наличието на шагрен в даден детайл, то той трябва да се сравнява със съседни детайли (това при условие, че не е пребоядисван целия автомобил). Ако пък даден детайл е по-гладък от другите, то това е признак, че е допълнително полиран, което пак може да означава, че е пребоядисван.

Резки под боята

Как да разпознаем пребоядисваната кола?

Ако автомобилът е пребоядисван при "кварталния майстор" и той някак си е уцелил цвета, то наличието на малки цепнатини също е определящ признак. Те се появяват от ръба на шпаклата, с която се нанася китът. И ако шкуркането и шприц кита не са достатъчно, то след нанасяне на боя тези резки остават. Трябва да се знае, че най-много дефекти от пребоядисване личат при черните автомобили. По-трудно се откриват пребоядисани детайли на сиви и сини коли, а най-неразгадаеми по отношение на боя са белите и сребристи автомобили. Особено в слънчево време, когато ярките лъчи имат способността да прикрият гореописаните дефекти. Така че при оглед на автомобил бъдете внимателни, но колкото и да го гледате трябва да знаете, че стара кола и млада жена са на късмет.

Това са само част от признаците, по които можете да разберете, че един автомобил е пребоядисван. Имайте предвид, че снимките са доста увеличени за да можем да покажем въпросните обекти. В действителност те са доста по-незабележими. Има още куп други, като непочистени от боя гумени уплътнения, цветен прах по стъклата и т.н. Всички тях може да ги допълните в коментарите под статията.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Любенов

    7 1 Отговор
    Много полезни съвети, благодаря. И да добавя. Наслагването на боя по пантите на вратите също издават дали колата е пребоядисвана.

    Коментиран от #14

  • 2 opchamp

    43 3 Отговор
    Шагрена, или тъй наречената портокалова кора съм виждал и на чисто нови автомобили. Не пребоядисвани.

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Калоян

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "opchamp":

    Хубаво материалче. При новите, шагрена има, но е минимален. Тук говорим за доста по-голям.
  • 4 ххх

    6 3 Отговор
    Ако не е била много омачкана и е пребоядисана качествено - няма как да се познае.
  • 5 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #2 от "opchamp":

    Така е, да, новите коли имат доста по-некачествена боя от старите коли. Шагрен плюс по-тънка и лесно се надрасква. Затова пък повечето детайли са пластмасови и поправката им не е трудоемка като при металните.
    Други белези са отцепването по ръбовете на детайлите. Мнозинството от бояджии не се стараят достатъчно след като подготвят колата със сприц кит да покрият ръбовете по врати, капачка за бензин и калници. след като махнат тиксото на места остава милиметър непокрит шприц. Друг детайл са подкалниците, гумите и лайсните - кварталните майстори не си дават зор да ги покриват, но при професионалистите тези части се свалят, за да не се напръскат: тогава пък може да не се монтират правилно: разместени или изпочупени щипки.
    Самото пребядисване не е от такова значение, но подготовката и изправянето на детайлите е много по-значимо. Има коли с килограми кит по тях и ако тенекията не се изправи максимално и кита да се използва само за заглаждане, тогава след година си проличават пукнатините от наслоения кит. Така че най-добре се сменя цял детайл, морги има много, след това само се сприцва и заглажда, така е редното, ако не се купуват детайли от магазина разбира се, които естествено пак се поядисват.
  • 6 УГЕЮ

    2 3 Отговор
    Абе има някакви малки дето ти изнасят лекция за автомобила. Продавах една Тойота Камри в Москва и ВСЕКИ който идваше на оглед си беше с проклетото нещо. Голямо е колкото мобилен телефон и ти вади анализ на слоевете и цвета на боята, освен това измерва разлика в разстояния до 10 мм. и чрез приложение ти вади кривините в перспектива, понеже има функция за сканиране на участъци. Оказа се че шофьорската ми врата е с 1.5 мм по-нагоре от пасажерската и имаха съмнения, че е сменяна - ВСИЧКИ които бяха с такива устройства установиха едно и също... (.@$и даже при кантарите няма един с друг да ти покажат едно и също) Който иска да се интересува в нета за устройството, това е инвестиция която си струва - може и пари да заработиш с него ако те наемат за оглед, а не искат да го купуват. Така ще намачкате наглите автоджамбази, дето само лъжат и мамят, че колите са изрядни, а се оказва, че са събери чарк 150 в 1///
  • 7 onq s konq

    5 14 Отговор
    Даже и не съм чел статията,защо знам че единственият сигурен начин е да се изчегърка парче от боята и да се преброят пластовете.

    Коментиран от #27

  • 8 ГОСТ

    1 6 Отговор
    Ако е пребоядисана както трябва една кола погоре споменатите белези няма да ги има ,а тогава как ще разберете да ли е или не е пребоядисвана една кола ......
  • 9 ДЖАМБАЗИН

    21 5 Отговор
    Непребоядисвана кола няма. Коли на по 3-4 години идват с по 3-4 детайла пребоядисани! Българина трябва да си избие от главата идеята , че купува кола на повече от 2 години и тя е с оригиналната боя от завода!!!

    Коментиран от #10, #12, #13

  • 10 МоТо

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "ДЖАМБАЗИН":

    Частично всички коли рано или късно минават на пребоядисване- вратата одраскана,калника леко сурнат и т.н. - има хора които работят много добре,е ,има и по-калпава работа винаги!
  • 11 Реалиста

    15 1 Отговор
    Като купувам кола изобщо не ме интересува боята. Важно е технически как е
  • 12 Марто

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "ДЖАМБАЗИН":

    Статията си е супер.
  • 13 Бангеев

    9 6 Отговор

    До коментар #9 от "ДЖАМБАЗИН":

    Много си ограничен. Типичен горублянец - без каквото и да било образование, но имащ самочувствието, че знае всичко за автомобилите. Моята кола, например е четири годишна, с история от вносителя и няма нито един пребоядисан детайл. Относно статията мога да кажа, че дава ценни съвети на обикновените хора, тръгнали да си купуват коли от такива като теб.

    Коментиран от #19, #20

  • 14 Пикачу

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "Любенов":

    Не разбирам - какво лошо има една кола да е пребоядисана ?
    През соца , вероятно само в България, когато продават накоя безценна Лада хвалбата беше : "Виддаш ли , колата е с оригиналната си боя !" Ама те потъвала в ръждиви кратери , но пък боята била "оригинална4 т.е съэветска ?! Сега , гледам , още има подобни шапшали.
  • 15 Иван

    7 3 Отговор
    Всички коли които се вкарват от вън минават през автобояджия!Въпроса е дали са за цялостно освежаване или частично.Чужденците не са глупаци ,че да си хвърлят колите без причина.Колкото колата е по нова толкова нещата са по съмнителни.Обикновено коли по на 4-5г са с големи удари и сменяни детайли .По старите по на 7-8 г са здрави,но цялостно освежени с една лека ръка направо върху гланца и след 1-2г започва да се люпи лака особено ако колата се кара на пароструйка.Салоните се перат за по бързо с водоструйка и после всички тапицерии започват да се отлепят от корите за ужас на собствениците.Завръщането на километрите няма нужда да говорим.Всички джамбази са си плюли в устите" току що я свалих от автовоза да не мислиш,че , ще тръгна да се занимавам с връщане на километража".Охооооо връщат ги и то как да сте видели кола на повече от 200000? Едва ли а всички са на повече от 700-800000.Тези коли в чужбина са се карали а не са стояли в гаражите.Най зле са колите от Германия, Австрия, Англия.Там от лошите метеорологични условия и редовната употреба на химикали по пътищата за разграждане на леда ходовата част на тези автомобили както и подовете са абсолютно изгн или и едва се крепят.Затова избягвайте коли от Германия колкото и да ви убеждават джамбазите ,че там ги поддържат.Швабите са същите мърлячи като нас.
  • 16 пИКАЧУ

    5 1 Отговор
    Иване , казваш много истини, но с едно си пресолил манджата - всички коли по правило били по на 800 000 км ?? Както е ясно на всички/щото няма българин , дето не е ръшкал из Европа/, западняците освен , че обичат да си карат колите, трябва и да бачкат и то много яко. Е, кога бре Иване, да навъртат по 500 км всеки ден ? Уморително е някак си и нереално.

    Коментиран от #18

  • 17 Чичо

    3 0 Отговор
    пИКАЧУ , познавам двама в Германия които всеки делничен ден правят по 400 км. Бачкат на 200км. от там където живеят и те не са единствените.

    Коментиран от #25

  • 18 бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "пИКАЧУ":

    Ми смятай 8 години по 100000 на година по 35км на ден това много ли е?

    Коментиран от #24

  • 19 Калоян Велинов

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Бангеев":

    ЗАЩО СЛАГАШ ВСИЧКИ ХОРА И КОЛИ ПОД ОБЩ ЗНАМЕНАТЕЛ?
  • 20 Калоян Велинов

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Бангеев":

    ДРЪН-ДРЪН-ЯРИНИ.......
  • 21 onq s konq

    7 1 Отговор
    Не разбирам що толкова сте се втренчили в боята на колата...Това просто е върхът на айсберга -интересното е КАКВО ИМА ПОД НЕГО!И какво ви интересува какво показва километропоказатела,след като ВИЕ ПРОБВАТЕ КОЛАТА основно как дърпа,пушек от ауспуха,шумове на двигатела на празни обороти,чукане,хлопане и др. при движение по неравен път по ходовата част и трансмисия,състоянието на гумите,приборите по арматурата,плътност на затваряне на вратите, и т.н и т.н.
  • 22 Роман Ценов

    2 0 Отговор
    Добра информация.
  • 23 баджо

    2 5 Отговор
    Зная един сигурен начин да разбереш дали колата ти е крадена и пребоядисвана. Както си караш, удряш ръчната завърташ задницата и праскаш леко калника в някой глух път в някой бордюр. После звъниш на КАТ да додат и да ти съставят акт. Тъкмо ще разбереш дали си пил, дали имаш алкохол в кръвта, дали колата ти е била изправна...ге ще я проверят от до... Остава ти да си платиш акта и вече ще познаваш и себе си и автомобила си. Аз така бих постъпил ако не съм сигурен, понеже и в сервизите често не са сигурни повечето май? Бех на годишен преглед в един сервиз, уж по-близо и изгодно. Оня вика - въри да пийш кафе и ела после. И тъкмо седнах в кафето да пия кааве ония взеха да лашкат колата нещо нагоре надолу абе мислех, че тренират борба вътре или поне карате? След половин час и две мои каавета, оня дойде запотен и каза - бомба е. И лепна стикера. Аз спокоен и щастлив платих, седнах в аутото и само след 10-ина минути каране из улиците тъкмо на едно кърстовище и съединителя ми хлътна ама до дъното...отказа да зацепи и това е. Слизам и гледам течността мму изтича ужас. Явно ония докато са се били или целували вътре и колата подскачаше може да са сритали и маркучите и какво ли не? Така, разбрах, че почти новите ми маркучи са за смяна, отделно и течността, отделно страха че добре че не стана катастрофа... Косата ми се изправи от "щастие"...
  • 24 аг01

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "бай Иван":

    35 км на ден Х 365 дни не е 100 000 км!
  • 25 нии вии

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Чичо":

    такаси е бил съм на 45 км от франкфурт в 5,30 сутринта всички се размърдват, защото от околностите поне на 100 км всички работят във франкфурт и си трябва да тръгнещ рано за да избегне задръстването, да се купи каса бира от съседното село на 6 км също е задължително на ден поне 100 км , за някои и 150 около 37000 до 50 000 на година, ако е турски гастарбайтер до анкара два пъти годишно още 10 000 км
  • 26 Мимо

    4 0 Отговор
    Всички тези признаци са видими има ако колата е боядисвана от някой пишман майстор, който боядисва в гаража, в който си складира и дървата за зимата. Ако колата е боядисвана от човек, който си разбира от работата такива-наистина очеизваждащи дефекти няма как да се получат и никой професионален бояджия не би допуснал такива неща! Преди година и нещо мой познат си продаде 8 годишен автомобил, който беше часично пребоядисван, на близо 700 000км. , които бяха редуцирани на "реалните" 184 000 и човека който я купи поискал да закарат колата в официален сервиз на представителството на марката за България (не искам да споменавам марката). Там я качвали на компютър, това ми, онова ми, ама нито познали километража, нито че колата е пребоядисвана. Така, че всичко е много относително...
  • 27 koki

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    в магазина има непребоядисвани
  • 28 гвг

    3 0 Отговор
    по добре колата която оглеждам да се вижда че е имала проблем с ламарините отколкото да има оригинална боя а мотора да е закърлен
  • 29 тошко

    1 3 Отговор
    Не намирам разлика дали или боядисана.Важно е да е изправна,комфортна и бърза,а кича е за первезници и маняци/глупаци/
  • 30 4ueka

    3 1 Отговор
    Ако колата е карана по боята трябва да има следи от употреба.Следи от камъчета по предния капак, следи от врати отстрани, тук там нещо макар и малко по бронята. Ако всичко това го няма а колата не е чисто нова , то определено е пребоядисана в някой гараж с възможно най-евтините материали.По добре заложете на кола която има нормални външни следи от употреба , отколкото да вземете най - лъскавата и да почне да и пада лака след едно лято на слънце.
  • 31 официален севриз

    2 1 Отговор
    До koki 27

    Koki само до преди 2 години всички автомобили от магазините бяха пребоядисани от градушката......защо мислиш, че хората чакаха по 7-8 месеца да им дойде ред да си оправят колите.
  • 32 antidjambaz

    1 1 Отговор
    V stranata na avtojambazite boyadisana kola e bokluk???A kato e preboyadisasch sam e super...Avtojambazin v Europa se poznava ot Lunata,nyama kak da go oburkasch.antzug mirizlivi maratonki.mazen vrat.tchantitchka na poyasa,kurvav pogled i eto ti bay Ganyo.No inatche vsitchki sa mnogo kompetentni avtospetzialisti ,taka si mislyat.....
  • 33 Търговец

    11 1 Отговор
    Кеф ми е когато някой глупак дървен разбирач дойде да гледа кола която съм пуснал на хит цена и заедно с още 2ма негови приятели започнат да намират дефекти винаги хващат най дребните глупости а съществените проблеми никога! Всички коли който са от колеги минават през бояджииното пръскат се 2-3 детайла пастира се цялата, после отива на мивка свалят се свдалките мукета, тавана и волана ако има протъркано се боядисва и интериор всичко се пере дори и болтчетата и пантите мотора обстойно се мие с най-силните киделини и обезмаслители за да може да блести нищо че след това всичко се разпада маркучи и ел.инсталация... Това обаче се е наложило с годините и с дървените разбирачи в Бг който искат да купяг за 2000лв чисто нова кола...е купуват я ама само те така си мислят.... Балъцииии

    Коментиран от #37, #39, #55, #56

  • 34 Putna pomosht

    0 0 Отговор
    Www.пътна-помощ.com
  • 35 Кофата

    0 0 Отговор
    Абсолютно те подкрепям!В твоя коментар има повече истини отколкото в Евангилието! Хората са като овце си мислят,че всички разбират от коли.
  • 36 Кофата

    0 0 Отговор
    За номер 33 говоря.
  • 37 qwerty

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Търговец":

    това го гледах с едно субару в автомивка и ми се сви сърцето при мисълта за бъдещият й собственик. който иска да рабере дали има проблеми с боята-колата едно магнитче и лека-полека по вратичките и калниците
  • 38 ДЖАМБАЗИН

    2 5 Отговор
    КОИТО ИСКА ДА НЕ Е ПРЕБОЯДИСВАНА - НА МАГАЗИНА !!!!! НО И ТАМ СА БОЯДИСВАНИ НЕ САМ ВИЖДАЛ НЯКОЯ НА НЕБОЯДИСАНА ЛАМАРИНА !!!! ЗА ТОЛКОВА ПАРИ ТОЛКОВА ПОЛУЧАВАШ !!! АДИ ЧАУ ДРАСКАИТЕ СИ УТРЕ ПАК СТЕ ПРИ МЕН !!!!!
  • 39 vito

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "Търговец":

    Балъци сте вие "търговците",нищичко не разбирате от автомобили и си мислите че заблуждавате някой...просто повечето хора нямат възможност и се налага да купуват боклуците ви!В BG свястна кола не идва и аз лично много за забавлявам по автокъщите,нищо скрито не остава и доста хора съм отказал от мераците им да правят бизнес с автомобили без никакви познания!
  • 40 Търговец

    0 9 Отговор
    Vito такива разбирачи най-обичам да им затварям капаците на колите ми върху главите им Кухи! честно
  • 41 Devill

    1 1 Отговор
    До коментар #33 от "Търговец"

    Пич! Ти нас за идиоти ли ни вземаш? Мислиш си че сме балъци и че нищо неразбираме от коли ли? Относно до боядисването на разни дребни детайли (волан, дръжки на вратите) и миенито на двигателя те си личът от 500 км. Като доиде някой с 2000 лв май не му казваш, че е "дървените разбирачи в Бг който искат да купяг за 2000лв чисто нова кола...е купуват я ама само те така си мислят", а започваш като 200% от продавачите, че колата е перфектна, на реални километри е, карана е от жена на 70-90 години или майка с 6 деца. Така че помисли дали ние сме "дървени философи" и дали ти всичко знаеш за колити, защото преди 10 дена с приятел които работи в завода на ВМW в германия, ми помага да оглеждам за кола която да си купя и на 99,9% от тях им каза каде са им проблемите. Аиде поздрави от един "дървен разбирач"

    Коментиран от #43

  • 42 Саумя Пандя Такур

    4 1 Отговор
    Всички коли в София са пребоядисвани след градушката
  • 43 Цеци

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Devill":

    Абе, колега тоя твоя човек като рентгенолог ли работи в БМВ или като ясновидец? Стига с тези "легенди от запад", моля те! Работил съм доста време в завод на Опел. В този вид производство един човек върши ЕДИН вид операция и толкова! Тоя пък да е запознат чак в толкова детайлно със всичко по колата.... Айде бе! Това е като бай Спас, който след 35 години работа в консерваторията се възмущава, че никой не се е сетил за толкова години да му подари една консерва.... Аааа, и не съм търговец! Далече съм от бизнеса с коли
  • 44 Димитър

    5 1 Отговор
    Последно време наблюдавам, че чисто новите автомобили си имат портокалова кора...
  • 45 Калоян

    3 1 Отговор
    Въобще не е минимален! Такава портокалова кора вече се вижда при новите, че даже ми става смешно! Обиколи шоу румите и се вгледай добре! В началото един два модела като видях си викам.. тези са пребоядисвани, но после при всяко влизане дали в mercedes, BMW, Great Wall, opel.. навсякъде са така! Особено черните модели мале мила...
  • 46 Vasik Atanasova

    2 2 Отговор
    НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН С ТАЗИ СТАТИЯ
    ПОДВЕЖДАЩА Е
    ИМА МАЙСТОРИ КОИТО ТАКА ЩЕ ТИ Е НАПРАВИ ЧЕ НЯМА ДА Е ПОЗНАЕШ
    И АЗ ИМАМ ЧЕРНИ КОЛИ ЕДНАТА СЪМ Е УДРАЛ 6 ПЪТИ И МИ Е ПРАВИ ЕДИН И СЪЩИ ЧОВЕК
    НЕКА ДА ДОЙДЕ НЯКОЙ И ДА Е ГЛЕДА ДА ВИДИМ КВО ЩЕ ВИДИ
  • 47 наблюдателен

    1 0 Отговор
    Не е проблем дали една кола има боядисвани детайли, а колко качествено е извършено боядисването, няма как една 10 + годишна кола да няма боядисвани детайли.
    Проблема е, че, когато някой иска да продаде една кола набързо, ремонта е много евтин и качеството не е добро.
    Моята кола имаш външни забележки, но бяха изключително добре оправени, но не на ниска цена!
    Тази услуга, ако бъде направена качествено и от добър специалист с камера за изпичане с качествени бои си е доста скъпа, но пък резултата е "неразличим от заводското състояние". При мен няма разлика и боята е е перфектна, даже аз вече съм забравил кое, къде е боядисано.
    До колкото ми е известно качествения ремонт включва - изправяне на детайла, колкото е възможно, слага се минимално количество кит, ако се налага, после се полага основа, грунд, после е боята (Сикенс) примерно и накрая е лака, детайла се изпича в специална пещ и се работи с маска и работно облекло за да се избягне всякакво замърсяване на боята.
    Мисълта ми е, че когато всичко е извършено професионално няма никакви основания за притеснения, но пак казвам, това е скъпа услуга и джамбазите обикновено или "гъзарите" с по ниски доходи, купили колата изгодно не им се хвърлят толкова пари, защото цената на ремонта може да надмине цената на самият автомобил. :)
  • 48 наблюдателен

    14 0 Отговор
    Търговците на коли втора ръка в Бг обикновено вкарват най -евтините автомобили за да реализират печалба, тъй, като доходите в България са много ниски. Реално на пазара да се намери читав автомобил е почти невъзможно, защото всички по евтини автомобили имат проблеми, въпросът е да се прецени от купувача дали предстоящите ремонти си заслужават закупуването на автомобила и на тази цена.
    99,9% от автомобилите са пристигнали в БГ с цел продажба, защото са купени изгодно.
    Джамбазите и те нямат кой знае какви шансове, защото пазара е достатъчно свит и сътоветно карат най-големите боклуци.
    Високата "екотакса" от 300 лв отделно бърка в джоба на търговци и купувачи. За един дръгел за 2000-2500, 300 лв екотакса си е доста пари.
    Циганска държава сме и сиромашията ни кара да правими говорим глупости. :)
    Искаме да купим кола, която е била изхвърлена от някой западняк, без забележки и то на ниска цена, ако може и да е обслужена преди това.
    Според мен джамбазите трябва да ЛЪЖАТ по малко клиентите и да създадат атмосфера на доверие, нямам нищо против да купя кола на 500 000 + километра, стига да е поддържана и предстоящите ремонти да са по джоба. Също джамбазите трябва да спрат с глупостите за баби и бастуни и всякакви други измишльотини, защото така само засилват недоверието на клиента.
    Моята кола ми я прати един приятел от Италия, свалих си я сам от автовоза със всичките и забележки, видими, но това не ме притесни ни най-малко, тъй като съм наясно, какво купувам и знаех предварително, че е нужен ремонт и профилактика, километрите не съм ги гледал въобще, така, че лично аз, предпочитам да купя колата със всичките и кусури, "девствена" от автовоза, отколкото някой да ми я разкрасява с кожен волан, да върти километража и да ми боядисва детайлите на двигателя с четката. :)
  • 49 Пешеходец

    7 0 Отговор
    Хахаха що си мислите че като искарвате нова кола от шоурума е 100% заводска боя?
    Виждал Съм зимата катастрофирал автовоз с нови коли и то не от най-ефтините.Подхлъзнал се и леко полегнал в канафката.По автовоза и по колите нямаше койзнае какви щети.Вдлъбнатини и добри деруги.Всичко можеше да продължи на собсвен ход.Бяха дошли представители на автосалона и застраховател на момента.Автовоза аварийните докато го изправяха на пътя дочух случайно раговор между двамата търговци как тия коли ще ги закарат в сервиза за изправяне и боядисване и пак ще ги продадат като нови без никой да разбере.А от парите от застраховката ще им остане и бонус.
    Така че и нови и стари коли риска е за купувача.Както каза колегата по-долу при стара кола по-добре да се купи в "суров"вид.С ръждите и дефектите.Поне знаеш какво вземаш.
  • 50 asddssa

    6 7 Отговор
    Che v sofiq ot gradushkata imashe nachukani 1200 novi koli mislish li che sa gi brakuvali :D prez boqjiite i v salona i horata si karat novi koli biti ot grad i hich neim e :D
  • 51 тенекеджия

    3 3 Отговор
    Под полата на жената и под боята на колата е нищо не се вижда
  • 52 нако пича

    1 0 Отговор
    е моята кола като е на 12 години и е с нейната боя .. а от къде знам ли - ами карам я от нова .. не е невъзможно ..
  • 53 Бояджия

    0 0 Отговор
    Боядисва всички видове портокал чета по дребно средно и много едро . А без портокал че няма лак .
  • 54 Ааа

    0 0 Отговор
    Бояджия .пребоядисвам портокал без портокалва кора и всякакви видми дефекти.
  • 55 дедо васо

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Търговец":

    Ти си глупакът, защото си мислиш, че някой ти вярва. Дървените философи са едва 5-10%, другите ти се смеят на бълвочите за баби, дядовци и многодетни, с15 деца. Намерих Търговец /с главно Т/, който не пипа нищо по колата, както я вземе, така ти я дава. Две коли взех от него и съм много доволен. Първата я прегрях, и не можаха да я оправят. Втората WV пасат4, 18г., 400000 км., дизел, тук-там петънца ръждичка, возено куче- вътре козина. Дава ти ключа, и пробваш- планински терен, без негово присъствие. Не ти сваля звезди /като теб, вероятно/. Две години я карам- 30000км без проблем. Има търговци и пустиняци /ако знаеш какво означава/.
  • 56 дедо васо

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Търговец":

    PS. Взе я за 300€, след пазарлъка, стигнахме до 1600лв.