Шефът на Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе обяви, че ръководеният от него алианс разполага с ресурса да създаде много бързо конкурент на Tesla Model 3, съобщава Automotive News. Цената на новия калифорнийски електромобил обаче му се струвала изкуствено занижена.
"Ако ми докажат, че такава кола може да носи печалба при подобна себестойност, веднага ще копирам формулата, ще добавя италиански дизайн и ще пусна аналогичен електромобил в рамките на една година", заявява Маркионе, но добавя, че не вярва в рентабилността на Model 3 при базова цена $35 000.
Прототипът на новата достъпна Tesla бе представен на 1 април. Серийното оборудване включва система за автономно управление, а ускорението от 0 до 96 км/ч отнема по-малко от 6 секунди. Останалите технически характеристики на Model 3 обаче все още не са обявени.
Само за три дни след дебюта на Model 3 Tesla Motors събраха 276 000 предварителни поръчки при средна цена на резервираните електромобили $42 000. Седмица след премиерата пък сумата на поръчките надхвърли $14 000 000 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 goth
14:24 18.04.2016
2 Айде бе
Мекици лесно се правят ама не е всичкото такова.
14:27 18.04.2016
3 КочоПръднята
Коментиран от #32
14:30 18.04.2016
4 ауди фен
14:30 18.04.2016
5 Илия
Фиат по скоро ще трябва да се бори Chevy Bolt или Opel Ampera-e.
14:33 18.04.2016
6 ауди фен
14:34 18.04.2016
7 666666
14:39 18.04.2016
8 Дани
14:43 18.04.2016
9 Дам дам
Коментиран от #23
14:43 18.04.2016
10 ауди фен
14:46 18.04.2016
11 авера
14:53 18.04.2016
12 гост
15:17 18.04.2016
13 Този
Явно неще сега да прави подобна, ама му знае устата за след 2-3 години.
Неще щото знае че не може да постигне подобни резултати на близка цена.
Много странно че някой като говори за ел.коли все към Тесла се цели.
Защо не се насочват към GM или към някой от другите големи автопроизводители?
16:03 18.04.2016
14 Дядо поп
навремето примерно Мерцедес,БМВ или друга печеливша
марка.Явно смешника от Фиат ни мисли за тъпаци,или
той е тъпак.Може да копира механиката,но софтуера
управляващ контролера,никога или може би не,скоро,
там е ключа от бараката на Тесла.
16:27 18.04.2016
15 Stan
Малоумникът погреба Ланчиа и почти уби Алфа!!!
А наскоро призоваваше хората ДА НЕ КУПУВАТ Фиат 500е, че за всеки автомобил компанията губела по 12 хил. евро!!
Идиот!
18:12 18.04.2016
16 Никола
Коментиран от #17
21:14 18.04.2016
17 гост
До коментар #16 от "Никола":
Само 350км ти е малко? Не сравнявай у нас обстановката като в Европа или камо ли в САЩ. По бензиностанциите има зарядни, пред работните им места, хората на къщите масово слагат волтаици, процедурата е бърза, лесна и чиста. Като изключим международните пътувания, вътрешно в една страна е напълно достатъчно да имаш такъв заряд. Той ти гарантира, че може да отидеш на 100-150км и да се върнеш без проблем. никоя друга ел. кола за 35х.долара не ти го предлага, като трябва да имаш предвид, че това е цена преди държавните субсидии вариращи от 7 до 12х. долара. Безплатно зареждане на суперчарджъри, автопилот и ускорение под 6сек. Колко коли с ДВГ го предлагат това, да не говорим за ел.коли. Хората си показват, че искат таква кола, но понеже не се е предлагал досега не са проявявали интерс. Какво за БМВ и3 с пробег 130км ли да искат?Коментиран от #18
21:58 18.04.2016
18 Краси
До коментар #17 от "гост":
Те и Тесла още не ги предлагат всички тези хубавини за 35хил долара. Засега обещават да ги предлагат след около 2 години.А обещаното, не е баш като изпъленото. Kickstarter е пълен с проекти, които аха, аха да се получат, защото са събрали нужното финансиране, ама накрая "греда".
Коментиран от #24, #35
22:23 18.04.2016
19 некойси
Такова изказване ми се види несериозно, тъй като електрониката на италианците не е силна страна, а повярвайте ми това чудо ел. мобила разчита на електроника за всяко едно нещо.
Литият е нестабилен елемент на нашата планета, електрониката съхранява здравето на батериите и ги предпазва от претоварване и самозапалване да речем.
Но като цяло, няй-характерното нещо което може да се случи е колата да ни остави на пътя, поне ще живеем :)
Коментиран от #22
22:30 18.04.2016
20 дава
01:11 19.04.2016
21 бай Пич
Коментиран от #27, #31, #33
01:56 19.04.2016
22 бай Пич
До коментар #19 от "некойси":
И аз не бих си купил Фиат скоро..... Предпочитам да си купя един леектрокар, да му нахакам системите в купето на една Трабантела и познай къв електромобил ще стане...? Колко му е да се сглоби електромобил? И при масата за която са разграфени акумулаторите все ще ме изтъркалят 20 км .до село и ще ги хакна на заряд. А не струва скъпо.... За 42000 долара бих си купил един нов хибрид на Ниссан-Рено, Тойота или Хонда, и ще съм в пъти по-спокоен от чистата електрика в близките 10 години. След време системите ще са много по-усъвършенствувани, но засега рентабилността им още не е достигнала нужното ниво за да ги придпочета пред хибрида. А тези прототипи сега съм ги гледал по списания отпреди 30 и повече години... Модела Опел Твин съм го гледал като прототип още като учевик, над 30 години назад...Така, че света се развива. Фиат правят каквото поискат, даже и Феррари аутос и трактори, но едва ли ще са на американско ниво. В момента американските, германските, японските и често корейските аутос държат първенството по качество. Във всички автосервизни класации Фиатовете са на крайните места по качество и в челните по често пребиваване в сервизи. ...това само по себе си говори за смисъла от избор на модел на Фиат...За Феррари не говорим, но за най-масовите модели. Ланча моделите са по-добрички, но частите пък и по-скъпи. Определено изказването на ше.фа на Фиат е обосновано за моженето, но дали ще е изкопиране и на качеството на Тесла 3 или ще е поредната бюджетна скъпа глезотия за клиента?Коментиран от #25, #29
02:10 19.04.2016
23 Summon
До коментар #9 от "Дам дам":
Проблема не е в това че, никой неможе да го направи. Просто пройзводството на тия коли е много скъпо все още...дори за обикновенния американец е скъпо удоволсвтие да кара Тесла.Коментиран от #26
02:11 19.04.2016
24 Ей така
До коментар #18 от "Краси":
Абе те и Ауди от 2009г казваха че ще имат ел.кола с 300км пробег ама на още нямат никаква ел.кола.Тесла който и модел да е показа после го е пуснала в производство, да със закъснение, но защото е бил уникален=единствен по рода си на пазара.
Защо ВАГ-*ните не казаха че ще имат такъв автомобил и да вземат пари за резервации? Ами щото няма да могат да го направят и после ще им се сринат акциите. Не е толкова балама работата!!!
09:17 19.04.2016
25 Никола
До коментар #22 от "бай Пич":
То в тези немски класации и Пежо -Ситроен са на последните места , а пък аз от години карам само такива коли и нямам особени забележки по качеството , освен от частите с марка БОШ . Впрочем нека за ФИАТ се изказват хора , които са си ги купили чисто нови от магазина ,а не от"нов внос" напълно свършили рандемана !Коментиран от #28
09:34 19.04.2016
26 Ей така
До коментар #23 от "Summon":
Могат да го копират, но не и на конкурентна цена и с подобна мощност, защото какъв е смисъла да правиш и предлагаш продукт който друг продава за по-малко пари и с по-добри качества???09:35 19.04.2016
27 бай Хой
До коментар #21 от "бай Пич":
20000лв разлика в цената на дизелова (автомат с по-малка мощност) и ел.кола за колко време ще ти стигнат да поддържаш ДВГ и за гориво?Не си мисли че сегашните евтинярки са със същото качество като коли от преди 15-20години.
Само че ако гледаме и мощността VW Jetta 2.0tdi 150hp е 49000лв.
Ауди А4 2.0тди 150hp е 65000лв
Ауди А4 3.0тди 245кс е 90000лв
Май колите с ДВГ и подобно ускорение/мощност са по скъпи от ел.колата която хората резервират.
09:58 19.04.2016
28 гост
До коментар #25 от "Никола":
Мой приятел си купи стило 1,6 бензин на реални 40х.км, внос, с лек удар. Досега му е навъртял над 180х.км в българските условия и няма съществени повреди, и колата от самото начало е на газ. Като газовата е правила основния проблем, управлението на газовата инжекция основно. Като цяло фиат са добри коли според мен, салоните са приятни, качествени, тук-там евтина пластмаса, но добре сглобена. Основоположници са на едни от най-масовите технологии. От скоро имам опит с Алфа, под същия калпак на Фиат, и съм впечатлен от двигателя й и вървенето което предлага. Нищо лошо за марката, не трябва да се сравнява с прекомерно амортизирани коли, и ФВ се разпада след много километри.10:04 19.04.2016
29 бай Хой
До коментар #22 от "бай Пич":
Айде да не се заблуждаваме за хибридите. Аз от доста време се интересувам от подобни автомобили.Трябва да се чете и малко за тия хибриди какви оценки им дават за поддръжката след 100-150 000км.
Тойота Приус и дават макс 136кс, но е тежка и по скоро реагира като подобна кола с 110кс.
А това че цената е 10000лв по висока от подобен дизелов автомобил автомат които ще се избият след над 200 000км.
Ако си имал пари за нова кола надали тая ще я караш толкова дълго преди да вземеш нещо по-ново.
10:11 19.04.2016
30 МоТо
Стив Джобс,Елън Мъск - това са хора станали легенди още докато са живи - италианския му цървул- пак мошеничества,пак пере пари -само за това ги бива,седнала жабата и тя до коня!
Елън Мъск -създателя на Напстър и Е-пей,иновация с размах-засега им е трудно,но ще пробият -с гений като Мъск.Може и да сме вече дъртички но ще доживеем времето когато ще виждаме повечко безшумни Тесли-чки по пътя,дори и в България.Да имаш Тесла ще значи че си в крак с новото веме и знак за престиж!В по-напредналите страни като Норвегия вече го проумяха-пълно е с Фиати там г-н Макароне!
10:17 19.04.2016
31 гост
До коментар #21 от "бай Пич":
Твоя воля. Ауди само показва прототипи от много години, уж постигат успехи, уж минавали над 400км с етрон, а реално не се продава, правят само хибриди, които са значително по-скъпи от чисто електрическите коли. Немците, изключвайки БМВ и3, което е най-доброто правено нещо на ток от тях, са много назад. Тяхната философия е, че трябва да се премине през хибрид, но Тойота от 20г прави хибриди, а те почнаха пред 2г. Сравнете кога ще започнат да правят масово ел. коли и като започнат, ще кажат, че са скъпи, както Фиат, и ще искат главоломно големи суми. Ако ФВ искаха, можеха да пуснат ХЛ1 в масово производство с алуминиева рамка и хибридна установка, но на ниска цена. хората щяха да карат малка кола, но с реален разход от 1,5л никой нямаше да се оплаква. Те не искат, продават го за над 100х.евро, та кой луд ще си купи за толкова, за да пести гориво? Немците са печалбари по грозния и нагъл начин, както Дизелгейт, а Тесла също цели печалба, но и прокарва идея, както направи Епъл, с кеф да им дадеш парите си.10:20 19.04.2016
32 МоТо
До коментар #3 от "КочоПръднята":
Това им ослушване само ще улесни Тесла,които е първи и рискува винаги печели-пазарна икономика в действие !За батериите - Тесла строят 3 идентични огромни завода за батерии - един в Невада,един в Китай,и един в Германия,този в Невада ще заработи съвсем скоро !
Да не говорим че чичо ти Мъск си е направил сметката- в електрониката нещата се развиват с бясна скорост,въпрос на време е да се направи пробив - нов тип евтини и по-дълготрайни батерии с висока плътност - има сумати и разработки по целия Свят - много пари се наливат там за изследвания-всичките ни джаджи работят с батерии ,няма начин и батериите да не вървят напред!
Коментиран от #34
10:38 19.04.2016
33 Краси
До коментар #21 от "бай Пич":
VW Golf комби 1.6тди 110кс автомат 49000лв с максимално оборудване.VW Golf kombi 2.0tdi 150кс автомат 51000лв с максимално оборудване.
Тойота Приус+ мощност по скоро 120кс 61000лв със средно оборудване.
Правят се анкети към собственици на хибриди и си казват че искат плъг-ини с по-голям ел.пробег. Ние сулю и пулю тук не сме от значение за производителите.
Тоя приус само градския му разход ще се различава от дизела 150кс с 2 литра на 100км които ще спестят 10 000лв разлика в цената след 300-400 000км
11:07 19.04.2016
34 бай Хой
До коментар #32 от "МоТо":
Не случайно мишоците от Порше са в преговори с Панасоник за батериите на ел.колата им Мишън Е.Тия германци май нищо не могат да измислят и се чудят как да го купят на далавера или откраднат.
11:12 19.04.2016
35 бай Хой
До коментар #18 от "Краси":
Не се притеснявайте първо ще видим какво подобно ще предложи GM с Bolt EV.За разлика от другите които показват прототипи на ел.коли само Тесла ги показва работещи и дава информация за минималната цена.
ГМ направи същото с Болт ЕВ, но при ВАГ-ините не било никога така. ВАГ-ините 7 години само ламарини показват на ел.коли, ама ква мощност имат и за колко километра никой не е сядал да разбере.
Коментиран от #36
11:36 19.04.2016
36 гост
До коментар #35 от "бай Хой":
Преди години имаше прототип, който уж минавал над 600км в Германия, но случайно изгорял по време на тестове и то без останки и доказателства. В Германия не желаят да прокарат ел.колите. Нямат субсидии, нямат изградени мрежи и не искат да се развиват в тази насока. Хибридите са без смисъл, щом изразходи заряда на батерията цялата допълнителна установка става в тежест или за едни 30км на ток после карат 200-300кг товар, което обезсмисля цялата система. Само ако се кара на кратки разстояния има смисъл,но тогава не е рентабилно. Така че чистата електричка е най-доброто, но с висок капацитет на батериите, под 30квч е напълно нерентабилно и ненадежно за употреба.Коментиран от #37
12:16 19.04.2016
37 Този
До коментар #36 от "гост":
Наистина тия брички с батерии под 30-40kWh не са рентабилни, защото собственика трябва да има друга кола за извън града.Чел съм доста коментари от собственици на Модел S и Nissan Leaf. Собственици казват че за 100х. км батерията на Модел S85 губи 4% от капацитета си, докато претенциозната за горещо или студено на Лийф губи 10-20% на всеки 30-40х.км. Нова батерия за Нисана струва 5500$ с това падане на капацитета май не излиза на кирия. Няма избиване заради тази гадна батерия производство на Нисан която често трябва да се сменя заради деградиращия капацитет.
Тесла дават 8 години гаранция на батерията, докато Нисан 50х.км без допълнително заплащане.
Коментиран от #38
12:53 19.04.2016
38 гост
До коментар #37 от "Този":
Тесла Модел С дава гаранция, че след 8 години батерията ще е запазила 80% от капацитета си. Ако има проблем може да ти я сменят след 6 години употреба, да кажем има само 70% капацитет, и ти ще имаш нова батерия за остатъка. Затова остатъчната стойност с тези гаранции е много висока и не може да се сравни с такава на ДВГ. Една Тесла Модел С в момента след 3 години употреба е на 85% от първоначалната цена, коя друга кола губи 5% себестохност на година? Нормално колите след 5 години струват под 50% от цената си като нови. Затова са успешни, затова са добри, имат дългосрочна стратегия и го споделят с конкуренти и клиенти. Мъск (гениален физик и програмист по образование) се изсмя на другите марки казвайки: когато един мениджър на голяма компания вкара цялото си богатство (много милиони) за името на компанията и идеята (той е влагал месеци наред стотици милиони, за да плаща заплати и да върви производството) тогава могат да му дават съвети как се прави бизнес. Последната новина за ФВ: целия борд спори и си иска милионите бонуси (не само заплатите) въпреки, че са довели компанията до милиардни загуби. Наглост немска, безкрайна, сравнена с отдаденост на идеологична цел.14:46 19.04.2016
39 укиъп
Коментиран от #40, #44
16:06 19.04.2016
40 уями го яж
До коментар #39 от "укиъп":
Ауди феня ти ли си или Гост-а? Това че от нищо не разбираш камо ли от коли си е твой проблем. Ти сигурно определяш коя е хубава кола по това дали и пърди ауспуха. Ама шкодичката, фиата и бентлито си пръцкат. Напъват се като на предсмъртна агония че да потеглят.Коментиран от #41
17:31 19.04.2016
41 укиъп
До коментар #40 от "уями го яж":
Да, мога да кажа какво е хубаво, защото имам опит, и да тесла няма бъдеще. Сега слушай батковците, стискай акнета и мечтай, че един ден като пораснеш ще има все още хубави коли за да усетиш миризмата на бензин и ревът на осмака! Айде сега пусни си някоя игра с прослувутия боклук ГТР и успокой пуб. си хормони!Коментиран от #46
18:00 19.04.2016
42 бай Пич
19:08 19.04.2016
43 Никола
23:02 19.04.2016
44 Иван Иванов
До коментар #39 от "укиъп":
Samo zaradi teb bih si napravim 100000 registracii i da ti nacakam minusite ;XXКоментиран от #45
23:16 19.04.2016
45 укиъп
До коментар #44 от "Иван Иванов":
а бе сукалче, де ходиш да си мериш чур //ата с големите, ти една свястна дума не можеш да напишеш и мозъкът ти изгорял от погрешни чайчета! не разбра ли че батковците не слагат снимки на любими коли, защото е все едно да мечтаеш за такава! Майкати и бащати трябва да те насочат другаде, освен да си губиш времето тук, за да стане човек от теб!....като стиснеш няколко акнета ще си припомниш къде ти е мястото ...и да и утре готините гаджета ще гледат на теб, като на последният загубеняк, така че те съветвам да отделиш малко време за пубертетското ти държание със себеподобните, а не тук!....РЪЙШЛИ!01:45 20.04.2016
46 cornholio
До коментар #41 от "укиъп":
Ма много си се назлобил нещо... явно бензина ти е в повечеКоментиран от #47
10:51 20.04.2016
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 666
11:14 20.04.2016
49 Контрабас
Тогава ще коментираме изтрещелите неуравновесени фенове, които и без това само V8 им е в главите, но така и няма да го имат!
Коментиран от #50
12:16 20.04.2016
50 тъй
До коментар #49 от "Контрабас":
оркестъра пак засвири старата глупава песен на нов глас...започваш да звучиш вече истерично, никой не го интересува ютията на мъск, дъск,гъск или кой там бепе16:34 20.04.2016
51 Grande Secreto Italiano : D
След като пусне език на Берлускони : D
23:43 20.04.2016
52 MAXOBG
21:29 28.04.2016