Last news in Fakti

18 Април, 2016 14:18 7 883 52

Fiat: можем да изкопираме Tesla Model 3 за нула време

  • fiat-
  • chrysler-
  • fiat chrysler automobiles-
  • fca-
  • tesla-
  • model 3-
  • серджо маркионе
Fiat: можем да изкопираме Tesla Model 3 за нула време - 1

Шефът на Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе обяви, че ръководеният от него алианс разполага с ресурса да създаде много бързо конкурент на Tesla Model 3, съобщава Automotive News. Цената на новия калифорнийски електромобил обаче му се струвала изкуствено занижена.

"Ако ми докажат, че такава кола може да носи печалба при подобна себестойност, веднага ще копирам формулата, ще добавя италиански дизайн и ще пусна аналогичен електромобил в рамките на една година", заявява Маркионе, но добавя, че не вярва в рентабилността на Model 3 при базова цена $35 000.

Прототипът на новата достъпна Tesla бе представен на 1 април. Серийното оборудване включва система за автономно управление, а ускорението от 0 до 96 км/ч отнема по-малко от 6 секунди. Останалите технически характеристики на Model 3 обаче все още не са обявени.

Само за три дни след дебюта на Model 3 Tesla Motors събраха 276 000 предварителни поръчки при средна цена на резервираните електромобили $42 000. Седмица след премиерата пък сумата на поръчките надхвърли $14 000 000 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 goth

    2 5 Отговор
    Хахахахах тия пък кога са правели автомобили! Двете марки с най-много дефекти във всички класации, льольовци пълни! :)
  • 2 Айде бе

    3 4 Отговор
    Ами батериите откъде ще ги купят евтини или как ще ги произведат на ниски цени и с висока енергийна плътност за да не тежи колата 2,5 тона???
    Мекици лесно се правят ама не е всичкото такова.
  • 3 КочоПръднята

    4 1 Отговор
    Теслите са прекрасни автомобили. Необяснимо е за мен защо всички останали производители дремят и се ослушват. Несериозно е VW, BMW, VOLVO. Renault...да вадят коли с пробег по 40-50км. Не е тайна, че акционери в големите автомобилни производители са доста хора от ОПЕК. Явно си продават бензинчето и не им дреме, щом плебеите купуват ДВГ. Как може да караш кола с огън? Време е да ги забранят...

    Коментиран от #32

  • 4 ауди фен

    3 2 Отговор
    те и от тесла си мислят че са открили топлата вода ама греда
  • 5 Илия

    3 1 Отговор
    Само че Фиат ще трябва да ги продава по евтино щото купувачите на Тесла искат предимството на суперзарядните станции.
    Фиат по скоро ще трябва да се бори Chevy Bolt или Opel Ampera-e.
  • 6 ауди фен

    1 3 Отговор
    ДО ком3 ТИ кога кара ТЕСЛА и разбра че са прекрасни електрокари
  • 7 666666

    3 2 Отговор
    С Алуди феня не се занимавайте. Само игнор и това е. Той си е болен ограничен хейтър. Ама не се обади онзи ден Алуди ТТ като беше изхвърчало от пистата.
  • 8 Дани

    2 1 Отговор
    Да я прави, какво само се кани. Тъпия жабар го е яд , че Тесла за един ден имат толкова поръчки , колкото Фиат за една година....Тия боклуци никой не ги иска!
  • 9 Дам дам

    3 0 Отговор
    Някой АКО МОЖЕШЕ за 5 години вече щеше да изкопира Модел S или да си направят подобен Модел Х или въобще някаква ел.кола с пробег на 300км

    Коментиран от #23

  • 10 ауди фен

    1 2 Отговор
    Щото говори истината . А истината боли
  • 11 авера

    3 3 Отговор
    Тоя май в прав текст си каза че не може нищо да измисли и не му вдява мозъка как може да стане такава кола. Затова само чака на готово да копира, а после и другите големи ВАГ-*нски умници.
  • 12 гост

    6 0 Отговор
    Много е просто, единственото което имат Тесла като коз, и което другите производители не правят, е батерията. Най-добрата ел. кола след Тесла е Нисан Лийф, но той е с към момента с максимум 30кв батерия, като най-силната Тесла модел С ес 90кв. Нисан минава към 200км, а Тесла към 500км. Ако Нисан направят Лийф или сходел ел. автомобил с 80-90кв батерия, и те ще минават по 500, а може и по над 600км. Понеже в пряк дуел може да се окаже, че японската електроника и архитектура е по-добра, но въпросът е, че няма пряк дуел и няма и такива разработки за коли с подобен капацитет на батерията. Щом Тесла го може и си подари всички патенти на конкурентите, значи конкурентите не искат да направят такъв автомобил. Само ГМ пускат Болт, реален конкурент на Модел 3. А суперчарджърите са лукративни, посредством соларни панели те произвеждат повече отколкото консумират клиентите, така че остава и излишък, който се продава на мрежата. Ауди също произвежда синтетичен дизел, но не го дава без пари дори на верните си клиенти. Затова Тесла не плаща дивиденти и работи в момента на минус, за да може след 3 години да работи на голям плюс, инвеститорите са на ясно, че такива планове не могат да се постигнат хем с печалба за тях, хем с ниски цени за клиентите.
  • 13 Този

    2 0 Отговор
    Fiat като се цели към електрички първо може да пробва копирането на модел от BYD, те и GM тази година пускат ел.коли с пробег 300км за под 40000$ така че има откъде да копира.
    Явно неще сега да прави подобна, ама му знае устата за след 2-3 години.
    Неще щото знае че не може да постигне подобни резултати на близка цена.
    Много странно че някой като говори за ел.коли все към Тесла се цели.
    Защо не се насочват към GM или към някой от другите големи автопроизводители?
  • 14 Дядо поп

    2 0 Отговор
    Ако беше толкова лесно да се копира,да бяха копирали
    навремето примерно Мерцедес,БМВ или друга печеливша
    марка.Явно смешника от Фиат ни мисли за тъпаци,или
    той е тъпак.Може да копира механиката,но софтуера
    управляващ контролера,никога или може би не,скоро,
    там е ключа от бараката на Тесла.
  • 15 Stan

    4 0 Отговор
    Той Джулията на Алфа не може да пусне още, тръгнал да прави конкурент на Тесла!!!
    Малоумникът погреба Ланчиа и почти уби Алфа!!!
    А наскоро призоваваше хората ДА НЕ КУПУВАТ Фиат 500е, че за всеки автомобил компанията губела по 12 хил. евро!!
    Идиот!
  • 16 Никола

    1 2 Отговор
    Ами Маркионе е прав , батериите са супер скъпи и няма как да стане хем евтина хем мощна кола . Целият проблем идва от лития , който се добива на 1-2 места в света и в ограничено количество . Докато не намерят нещо , което да го замести , цените на батериите базирани на литий ще расте .Иначе другите неща в колата не са тайна за никого и за ФИАТ , които притежават Ферари и Манети-Марели не е никакъв проблем да направят такава кола . Пробегът на Тесла 3 е само 350км и не виждам за какво е тази еуфория по този модел .

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Никола":

    Само 350км ти е малко? Не сравнявай у нас обстановката като в Европа или камо ли в САЩ. По бензиностанциите има зарядни, пред работните им места, хората на къщите масово слагат волтаици, процедурата е бърза, лесна и чиста. Като изключим международните пътувания, вътрешно в една страна е напълно достатъчно да имаш такъв заряд. Той ти гарантира, че може да отидеш на 100-150км и да се върнеш без проблем. никоя друга ел. кола за 35х.долара не ти го предлага, като трябва да имаш предвид, че това е цена преди държавните субсидии вариращи от 7 до 12х. долара. Безплатно зареждане на суперчарджъри, автопилот и ускорение под 6сек. Колко коли с ДВГ го предлагат това, да не говорим за ел.коли. Хората си показват, че искат таква кола, но понеже не се е предлагал досега не са проявявали интерс. Какво за БМВ и3 с пробег 130км ли да искат?

    Коментиран от #18

  • 18 Краси

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Те и Тесла още не ги предлагат всички тези хубавини за 35хил долара. Засега обещават да ги предлагат след около 2 години.

    А обещаното, не е баш като изпъленото. Kickstarter е пълен с проекти, които аха, аха да се получат, защото са събрали нужното финансиране, ама накрая "греда".

    Коментиран от #24, #35

  • 19 некойси

    1 1 Отговор
    Като бивш Fiat владелец съм се клел никога повече ... Тези коли са проектирани и създадени да изтикат гаранционния си срок (ако въобще добутат), и след това дъмпнати на скрапа.
    Такова изказване ми се види несериозно, тъй като електрониката на италианците не е силна страна, а повярвайте ми това чудо ел. мобила разчита на електроника за всяко едно нещо.
    Литият е нестабилен елемент на нашата планета, електрониката съхранява здравето на батериите и ги предпазва от претоварване и самозапалване да речем.
    Но като цяло, няй-характерното нещо което може да се случи е колата да ни остави на пътя, поне ще живеем :)

    Коментиран от #22

  • 20 дава

    0 2 Отговор
    не фиат, а ми аз и комшиите ще го направим...ония изпозват милиарди, на нас ни трябват около 20 бона и неограничен достъп до жичкадийски фитинги и материали!
  • 21 бай Пич

    1 1 Отговор
    Абе вие Фиатите нещо не доискусурявате в последните години, та ти ще пуснеш такъв автомобил? Не вярвам и това си е, макар концерна ви да може да прави каквото поиска. Самият аз не съм възхитен от качеството на моделите на Фиат в последните модели. Очаквах, че след затрудненията на кампанията ще се конкурирате с акцент на качеството на изработка, но нещо не се видя... Предпочитам Дачия Логан Лоджи дори Докер пред който и да е Фиат в момента. Самият аз не бих дал 35000 долара за каква да е ел. кола и да имах за даване. За 32000 евро бих си купил Фолксваген 1.2 ТиДиАй и би ми горяло под 3 на сто дицел. А при моето не особенно динамично каране това ще ми е в пъти по-изгодно от акумулаторите на ел. автомобила. Защото акумулаторите се скапват след определен период независимо дали караш или не. Просто стареенето на материалите и промянав състава на електролитите неминуемо ще ги изхвърлят от строя след определен период. Най-изгодни са хибридите, защото можеш да шофираш и на октан и на ел. енергия. Тойота Приъс и други според мен в момента са най-рентабилни. Абсолютната електрификация в бъдеще ще е нещо много по-добре изпипано, но засега не дава гаранция навсякъде за безпроблевно пътуване. А и как да чакам 4 часа да ми зареди на бензиностанция акумулатора ако падне, ако целият ми път е някакви си 150 км и бих гоо изминал с кафетата по пътя за 2 часа? А заряда може да падне по най-различни причини-забравени фарове, включени и забравени други системи и какво ли не. Особлоненно след глупавото въвеждане на задължителните фарове от родният ни "икономически грамотен" елит, който и не му пука да разбере, че това води до увеличаване невниманието на шофьорите, надяващи се подсъзнателно да видят отсреща фарове на автомобил, а не самият силует, до хилядии мегавати профукана напразно ел. енергия, затопляне на климата и какви ли не дивотии последици, само заради капризите на шайка седнали на власт законотворци, ме кара да се съмнявам в рентабирлността на инвестиция от 35000 и горе гущера поне до следващите 10 години, когато системите за ел. задвижване и заряди ще се поусъвършенствуват. Ако е за правене, то редица ателиета любители и индивидуални лица правят какви ли не прототипи, често не по-лоши от заводските. Но дали Фиат ще направи нещо практично и надеждно е въпроса. Доста хора са разочаровани от надеждата Стило, макар лично да ми допада купето и доста от системите му. И все пак...???

    Коментиран от #27, #31, #33

  • 22 бай Пич

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "некойси":

    И аз не бих си купил Фиат скоро..... Предпочитам да си купя един леектрокар, да му нахакам системите в купето на една Трабантела и познай къв електромобил ще стане...? Колко му е да се сглоби електромобил? И при масата за която са разграфени акумулаторите все ще ме изтъркалят 20 км .до село и ще ги хакна на заряд. А не струва скъпо.... За 42000 долара бих си купил един нов хибрид на Ниссан-Рено, Тойота или Хонда, и ще съм в пъти по-спокоен от чистата електрика в близките 10 години. След време системите ще са много по-усъвършенствувани, но засега рентабилността им още не е достигнала нужното ниво за да ги придпочета пред хибрида. А тези прототипи сега съм ги гледал по списания отпреди 30 и повече години... Модела Опел Твин съм го гледал като прототип още като учевик, над 30 години назад...Така, че света се развива. Фиат правят каквото поискат, даже и Феррари аутос и трактори, но едва ли ще са на американско ниво. В момента американските, германските, японските и често корейските аутос държат първенството по качество. Във всички автосервизни класации Фиатовете са на крайните места по качество и в челните по често пребиваване в сервизи. ...това само по себе си говори за смисъла от избор на модел на Фиат...За Феррари не говорим, но за най-масовите модели. Ланча моделите са по-добрички, но частите пък и по-скъпи. Определено изказването на ше.фа на Фиат е обосновано за моженето, но дали ще е изкопиране и на качеството на Тесла 3 или ще е поредната бюджетна скъпа глезотия за клиента?

    Коментиран от #25, #29

  • 23 Summon

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Дам дам":

    Проблема не е в това че, никой неможе да го направи. Просто пройзводството на тия коли е много скъпо все още...дори за обикновенния американец е скъпо удоволсвтие да кара Тесла.

    Коментиран от #26

  • 24 Ей така

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Краси":

    Абе те и Ауди от 2009г казваха че ще имат ел.кола с 300км пробег ама на още нямат никаква ел.кола.
    Тесла който и модел да е показа после го е пуснала в производство, да със закъснение, но защото е бил уникален=единствен по рода си на пазара.
    Защо ВАГ-*ните не казаха че ще имат такъв автомобил и да вземат пари за резервации? Ами щото няма да могат да го направят и после ще им се сринат акциите. Не е толкова балама работата!!!
  • 25 Никола

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "бай Пич":

    То в тези немски класации и Пежо -Ситроен са на последните места , а пък аз от години карам само такива коли и нямам особени забележки по качеството , освен от частите с марка БОШ . Впрочем нека за ФИАТ се изказват хора , които са си ги купили чисто нови от магазина ,а не от"нов внос" напълно свършили рандемана !

    Коментиран от #28

  • 26 Ей така

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Summon":

    Могат да го копират, но не и на конкурентна цена и с подобна мощност, защото какъв е смисъла да правиш и предлагаш продукт който друг продава за по-малко пари и с по-добри качества???
  • 27 бай Хой

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "бай Пич":

    20000лв разлика в цената на дизелова (автомат с по-малка мощност) и ел.кола за колко време ще ти стигнат да поддържаш ДВГ и за гориво?
    Не си мисли че сегашните евтинярки са със същото качество като коли от преди 15-20години.
    Само че ако гледаме и мощността VW Jetta 2.0tdi 150hp е 49000лв.
    Ауди А4 2.0тди 150hp е 65000лв
    Ауди А4 3.0тди 245кс е 90000лв
    Май колите с ДВГ и подобно ускорение/мощност са по скъпи от ел.колата която хората резервират.
  • 28 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Никола":

    Мой приятел си купи стило 1,6 бензин на реални 40х.км, внос, с лек удар. Досега му е навъртял над 180х.км в българските условия и няма съществени повреди, и колата от самото начало е на газ. Като газовата е правила основния проблем, управлението на газовата инжекция основно. Като цяло фиат са добри коли според мен, салоните са приятни, качествени, тук-там евтина пластмаса, но добре сглобена. Основоположници са на едни от най-масовите технологии. От скоро имам опит с Алфа, под същия калпак на Фиат, и съм впечатлен от двигателя й и вървенето което предлага. Нищо лошо за марката, не трябва да се сравнява с прекомерно амортизирани коли, и ФВ се разпада след много километри.
  • 29 бай Хой

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "бай Пич":

    Айде да не се заблуждаваме за хибридите. Аз от доста време се интересувам от подобни автомобили.
    Трябва да се чете и малко за тия хибриди какви оценки им дават за поддръжката след 100-150 000км.
    Тойота Приус и дават макс 136кс, но е тежка и по скоро реагира като подобна кола с 110кс.
    А това че цената е 10000лв по висока от подобен дизелов автомобил автомат които ще се избият след над 200 000км.
    Ако си имал пари за нова кола надали тая ще я караш толкова дълго преди да вземеш нещо по-ново.
  • 30 МоТо

    2 0 Отговор
    Този Макарон да си гледа неговата чиния - можел той,ще ги видим Фиат след още 5 год. - тъй като гледам как са запродавали луди бройки!
    Стив Джобс,Елън Мъск - това са хора станали легенди още докато са живи - италианския му цървул- пак мошеничества,пак пере пари -само за това ги бива,седнала жабата и тя до коня!
    Елън Мъск -създателя на Напстър и Е-пей,иновация с размах-засега им е трудно,но ще пробият -с гений като Мъск.Може и да сме вече дъртички но ще доживеем времето когато ще виждаме повечко безшумни Тесли-чки по пътя,дори и в България.Да имаш Тесла ще значи че си в крак с новото веме и знак за престиж!В по-напредналите страни като Норвегия вече го проумяха-пълно е с Фиати там г-н Макароне!
  • 31 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "бай Пич":

    Твоя воля. Ауди само показва прототипи от много години, уж постигат успехи, уж минавали над 400км с етрон, а реално не се продава, правят само хибриди, които са значително по-скъпи от чисто електрическите коли. Немците, изключвайки БМВ и3, което е най-доброто правено нещо на ток от тях, са много назад. Тяхната философия е, че трябва да се премине през хибрид, но Тойота от 20г прави хибриди, а те почнаха пред 2г. Сравнете кога ще започнат да правят масово ел. коли и като започнат, ще кажат, че са скъпи, както Фиат, и ще искат главоломно големи суми. Ако ФВ искаха, можеха да пуснат ХЛ1 в масово производство с алуминиева рамка и хибридна установка, но на ниска цена. хората щяха да карат малка кола, но с реален разход от 1,5л никой нямаше да се оплаква. Те не искат, продават го за над 100х.евро, та кой луд ще си купи за толкова, за да пести гориво? Немците са печалбари по грозния и нагъл начин, както Дизелгейт, а Тесла също цели печалба, но и прокарва идея, както направи Епъл, с кеф да им дадеш парите си.
  • 32 МоТо

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "КочоПръднята":

    Това им ослушване само ще улесни Тесла,които е първи и рискува винаги печели-пазарна икономика в действие !
    За батериите - Тесла строят 3 идентични огромни завода за батерии - един в Невада,един в Китай,и един в Германия,този в Невада ще заработи съвсем скоро !
    Да не говорим че чичо ти Мъск си е направил сметката- в електрониката нещата се развиват с бясна скорост,въпрос на време е да се направи пробив - нов тип евтини и по-дълготрайни батерии с висока плътност - има сумати и разработки по целия Свят - много пари се наливат там за изследвания-всичките ни джаджи работят с батерии ,няма начин и батериите да не вървят напред!

    Коментиран от #34

  • 33 Краси

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "бай Пич":

    VW Golf комби 1.6тди 110кс автомат 49000лв с максимално оборудване.
    VW Golf kombi 2.0tdi 150кс автомат 51000лв с максимално оборудване.
    Тойота Приус+ мощност по скоро 120кс 61000лв със средно оборудване.
    Правят се анкети към собственици на хибриди и си казват че искат плъг-ини с по-голям ел.пробег. Ние сулю и пулю тук не сме от значение за производителите.
    Тоя приус само градския му разход ще се различава от дизела 150кс с 2 литра на 100км които ще спестят 10 000лв разлика в цената след 300-400 000км
  • 34 бай Хой

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "МоТо":

    Не случайно мишоците от Порше са в преговори с Панасоник за батериите на ел.колата им Мишън Е.
    Тия германци май нищо не могат да измислят и се чудят как да го купят на далавера или откраднат.
  • 35 бай Хой

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Краси":

    Не се притеснявайте първо ще видим какво подобно ще предложи GM с Bolt EV.
    За разлика от другите които показват прототипи на ел.коли само Тесла ги показва работещи и дава информация за минималната цена.
    ГМ направи същото с Болт ЕВ, но при ВАГ-ините не било никога така. ВАГ-ините 7 години само ламарини показват на ел.коли, ама ква мощност имат и за колко километра никой не е сядал да разбере.

    Коментиран от #36

  • 36 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "бай Хой":

    Преди години имаше прототип, който уж минавал над 600км в Германия, но случайно изгорял по време на тестове и то без останки и доказателства. В Германия не желаят да прокарат ел.колите. Нямат субсидии, нямат изградени мрежи и не искат да се развиват в тази насока. Хибридите са без смисъл, щом изразходи заряда на батерията цялата допълнителна установка става в тежест или за едни 30км на ток после карат 200-300кг товар, което обезсмисля цялата система. Само ако се кара на кратки разстояния има смисъл,но тогава не е рентабилно. Така че чистата електричка е най-доброто, но с висок капацитет на батериите, под 30квч е напълно нерентабилно и ненадежно за употреба.

    Коментиран от #37

  • 37 Този

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Наистина тия брички с батерии под 30-40kWh не са рентабилни, защото собственика трябва да има друга кола за извън града.
    Чел съм доста коментари от собственици на Модел S и Nissan Leaf. Собственици казват че за 100х. км батерията на Модел S85 губи 4% от капацитета си, докато претенциозната за горещо или студено на Лийф губи 10-20% на всеки 30-40х.км. Нова батерия за Нисана струва 5500$ с това падане на капацитета май не излиза на кирия. Няма избиване заради тази гадна батерия производство на Нисан която често трябва да се сменя заради деградиращия капацитет.
    Тесла дават 8 години гаранция на батерията, докато Нисан 50х.км без допълнително заплащане.

    Коментиран от #38

  • 38 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Този":

    Тесла Модел С дава гаранция, че след 8 години батерията ще е запазила 80% от капацитета си. Ако има проблем може да ти я сменят след 6 години употреба, да кажем има само 70% капацитет, и ти ще имаш нова батерия за остатъка. Затова остатъчната стойност с тези гаранции е много висока и не може да се сравни с такава на ДВГ. Една Тесла Модел С в момента след 3 години употреба е на 85% от първоначалната цена, коя друга кола губи 5% себестохност на година? Нормално колите след 5 години струват под 50% от цената си като нови. Затова са успешни, затова са добри, имат дългосрочна стратегия и го споделят с конкуренти и клиенти. Мъск (гениален физик и програмист по образование) се изсмя на другите марки казвайки: когато един мениджър на голяма компания вкара цялото си богатство (много милиони) за името на компанията и идеята (той е влагал месеци наред стотици милиони, за да плаща заплати и да върви производството) тогава могат да му дават съвети как се прави бизнес. Последната новина за ФВ: целия борд спори и си иска милионите бонуси (не само заплатите) въпреки, че са довели компанията до милиардни загуби. Наглост немска, безкрайна, сравнена с отдаденост на идеологична цел.
  • 39 укиъп

    0 1 Отговор
    Защо да си купувам скъпа ютия като тесла, когато след 10г ел.мобилоте ще се продават като детски конструктори направи си сам. Отиваш до рафта за ел/коли избираш според цената мощност, цвят, колко седалки и т.н. ,караш я до дома си с V8 бмв-то си . После цялото семейство се забавлява при сглобката, карате я малко и забелязвате, че е пълен боклук! Тесла няма никакво бъдеще!

    Коментиран от #40, #44

  • 40 уями го яж

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "укиъп":

    Ауди феня ти ли си или Гост-а? Това че от нищо не разбираш камо ли от коли си е твой проблем. Ти сигурно определяш коя е хубава кола по това дали и пърди ауспуха. Ама шкодичката, фиата и бентлито си пръцкат. Напъват се като на предсмъртна агония че да потеглят.

    Коментиран от #41

  • 41 укиъп

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "уями го яж":

    Да, мога да кажа какво е хубаво, защото имам опит, и да тесла няма бъдеще. Сега слушай батковците, стискай акнета и мечтай, че един ден като пораснеш ще има все още хубави коли за да усетиш миризмата на бензин и ревът на осмака! Айде сега пусни си някоя игра с прослувутия боклук ГТР и успокой пуб. си хормони!

    Коментиран от #46

  • 42 бай Пич

    1 0 Отговор
    Само ще кажа, че гледах филма със създаването и развитието на идеята "Тесло", трудностите по създаването на прототипите, опити, търсене на алтернативни идеи. Затова високо оценям пускането на "Тесла" - това е символ на пробиването на корпоративният консерватизъм и монополизъм на октановите горива от петрола. А собственниците на петролни фирми производители, търговци имат колосалното желание и лобита и възможности да задържат, променят, пазара както е в интереса им. Тесла е началото на новият ел.мобилен свят. Ад нте обиждам Фиат, напротив. Винаги съм харесвал Фиат Улис, Фиат Панда 4х4 и др. модели. Дори Жигулата е прототип на Фиат, а дълги десетилетия вършеха работа. Но Тесла е смелият пионер, рискувал на пазара срещу бензиново дицеловият бизнес интерес. И проби с този си риск. Прототипи тестове и реалности на ел.мобили има от десетилетия. Но не се пускаха именно, защото петрола носи печалби на много народ и корпорации. След падането на цените, се започна търсенето на алтернативи вече от всеки, дори и корпорациите виждат, че монопола над петрола и газта няма да им носи вечни печалби и те самите инвестират в новите технологии, за да са утре пак начело - нормално е, вдсеки бизнесменн иска печалба и така е нормалното. Тесла е нещо повече от ел.автомобил - Тесла е новаторският риск, който рискува много, без да има гаранция за успех. Фиат също има отдавна тестове и опит с ел.автомобили. Не е трудно за такъв концерн да сглоби ел. автомобил. Но идеята на шефа им не ми харесва - нещо, като - за нас да направим кола като на Тесла е детска играчка, но дали си струва? Така ми прозвуча. Ами да направят прототип на изложенията да пробват и ако има клиенти да пускат линия, така се прави! Ако ги е шубе, риска си е техен. Лично аз не бих си купил сколо ел.автомобил, ако е над цена от 25000 лева. Дори бих си поръчал на ВАЗ Толиати една нова Лада ел.автомобил, показаха и прототипа, която излиза под 20000 лева. Въпроса е, батериите и трайността им на пробег и износване на тези коли. А това все още се развива... Ако сега имам излишни 30000 лева, бих си поръчал Поло 1.2 ТДАй. Това гори под 4 на сто и освен това е един добър, вярно малък сериен автомобил, с доказани качества. Освен това е икономичен, навред има дизелово гориво, гори малко, данъка му е нисък с такъв малък обем и мощност. Но всичко е до парите - който може да си позволи Тесла няма защо да се чуди, ако иска този автомобил! Парите са създадени за да се печелят и харчат според желанията ни! Нито одумките на Фиатовете или на Теслите са нещото, което трябва да отказва човек от мерака му за кола! Отиваш, питаш, пробваш, купуваш и караш! Останалото са дивотии на нас нетните коментатори...
  • 43 Никола

    0 0 Отговор
    Докато батериите не издържат пробег от поне 500-600км и то при каране по магистрала , докато батериите не изкарват по 300хил. без да губят повече от 20% от капацитета и докато цената не падне до тази на аналог с ДВГ за мен тези коли са излишен лукс ! Аргумента , че може да се дозаредят частично при бърз режим не е точен , защото я си представете при 30мин. дозареждане какви опашки по колонките за заряд ще се получат . Забелязали ли сте, че хибридите на втора ръка масово се предлагат при пробег от 150-160хил. км. очевидно батерията вече сдава и бързат да се отърват , защото новите струват кошмарни суми .
  • 44 Иван Иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "укиъп":

    Samo zaradi teb bih si napravim 100000 registracii i da ti nacakam minusite ;XX

    Коментиран от #45

  • 45 укиъп

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Иван Иванов":

    а бе сукалче, де ходиш да си мериш чур //ата с големите, ти една свястна дума не можеш да напишеш и мозъкът ти изгорял от погрешни чайчета! не разбра ли че батковците не слагат снимки на любими коли, защото е все едно да мечтаеш за такава! Майкати и бащати трябва да те насочат другаде, освен да си губиш времето тук, за да стане човек от теб!....като стиснеш няколко акнета ще си припомниш къде ти е мястото ...и да и утре готините гаджета ще гледат на теб, като на последният загубеняк, така че те съветвам да отделиш малко време за пубертетското ти държание със себеподобните, а не тук!....РЪЙШЛИ!
  • 46 cornholio

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "укиъп":

    Ма много си се назлобил нещо... явно бензина ти е в повече

    Коментиран от #47

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 666

    0 0 Отговор
    Тесла не я гледайте като ви дразни марката, но китайците BYD няма кой да спре защото са подпомагани от държавата, така че ел.колите ще се развиват и продават все повече!!!
  • 49 Контрабас

    0 0 Отговор
    КОЛКОТО И ДА ПЛЮЕТЕ, МЪСК ЩЕ ПУСНЕ ТЕСЛА 3!!!От вас нищо не зависи!500 000хил. заявки има!
    Тогава ще коментираме изтрещелите неуравновесени фенове, които и без това само V8 им е в главите, но така и няма да го имат!

    Коментиран от #50

  • 50 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Контрабас":

    оркестъра пак засвири старата глупава песен на нов глас...започваш да звучиш вече истерично, никой не го интересува ютията на мъск, дъск,гъск или кой там бепе
  • 51 Grande Secreto Italiano : D

    0 0 Отговор
    Ще пусне електромобил като Тесла-та, Серджо дааа!
    След като пусне език на Берлускони : D
  • 52 MAXOBG

    0 0 Отговор
    АБЕ ,ама в тоя форум много изтрещели бе!! ква е тая работа ???