19 Февруари, 2005 20:58 1 384 1

Big Brother

  • mercedes-
  • b-klasse

Според една стара народна мъдрост кажеш ли “А”, трябва да кажеш и “Б”. Явно подобна логика са решили да следват и специалистите от щутгарския гигант Mercedes, които след лансирането на второто поколение А-Klasse, решиха да предложат на клиентите нещо още по-революционно - B-Klasse. Подобна стъпка едва ли би следвало да учудва някого, след като отдавна всеизвестна истина е, че германците не търпят конкуренция за лидерските позиции сред онези фирми, които не следват, а диктуват развитието в света на четириколесните. Според някои анализатори в този случаи от Mercedes дори са леко позакъснели със своя отговор, тъй като например противниците в лицето на Zafira и Touran, от доста време набират преднина. Дали подобно твърдение има своите основания ще покаже единствено времето, но едно е ясно със сигурност - Mercedes B-Klasse е носител на силни гени и ще нахлуе с гръм и трясък в класа на компактните ванове. Силно предимство германецът получава и от факта, че е замислен и изработен не като типичен представител на сегмента, а като специфичен компактен спортен турър, съчетаващ в себе си динамиката и практичността на семеен автомобил с комфорта и класата на возило за свободното време. Целият този екзотичен “коктейл” пък до голяма степен кореспондира не само визуално, а и технически с второто поколение на А-Klasse, което според създателите на по-големия “брат” трябва да работи в полза на B-Klasse. Безспорните доказателства за принадлежността на един автомобил към семейството от Щутгарт винаги е носело само позитиви. По тази причина при B-Klasse е използвана същата платформа, на която е разположена и подмладената А-Klasse, но разбира се като са добавени допълнителни сантиметри.

Отново се гласува доверие и на “сандвич-концепцията”, при която специфичната подредба на двигателя и скоростната кутия гарантират компактно разположение на техническите елементи и значително по-голямо пространство за пасажерите във вътрешността. По отношение на габаритите пък B-Klasse, съотнесена към А-Klasse, я превъзхожда със своята дължина от 4 270 мм с 430 мм, а междуосието е по-голямо с цели 210 мм. Последното няма как да не се отрази благотворно на пасажерите, пътуващи отзад.

Възможностите на B-Klasse са солидни не само при превоза на хора, а и на товари. Регулируемата платформа на товарния отсек, опцията за частично или пълно демонтиране и/или “сгъване” на задните седалки, както и на седалката до шофьора, предлагат удобство за безпроблемен превоз на всякакъв вид предмети, дори и доста обемисти. По този начин обемът на товарния отсек варира между 544 и 2 045 литра, а дължината на превозваните предмети не бива да надвишава 2 950 мм. Възможностите на B-Klasse в това отношение най-ярко изпъкват на фона на способностите на конкуренцията. Основният съперник Volkswagen хифенация например предлага обем на товарния отсек от едва 695 литра! Иначе за

задвижването

на B-Klasse също ще се грижат отличници. На разположение на клиентите ще бъдат шест четирицилиндрови агрегата - четири бензинови и два дизелови. Топверсията на модела ще бъде предлагана с мотор, чийто работен обем е 2.0 литра, а осигуряваната от него мощност е 193 конски сили. Пиковата стойност на въртящия момент е 280 Нм. С подобна екипировка B-Klasse се катапултира от 0 до 100 км/ч за доста приличните 7.6 секунди. Стрелката на скоростомера спира триумфалното си шествие нагоре едва при 225 км/ч.

Поредната германска гордост се отличава и с изключително богато базово оборудване. Така например серийно B-Klasse ще се предлага с двустепенни адаптивни въздушни възглавници, триточкови предпазни колани отпред и отзад, както и активни подглавници за седалките на всички пасажери. За пръв път при B-Klasse се монтират новоразработените от германския концерн странични еърбегове, предпазващи главите и горната част на телата на пътниците. За активната безопасност се грижи модифицираната система ESP, която е “вързана” с кормилния асистент “Steer Control”. Те реагират, подпомагайки водача при критични ситуации по време на движение, като запазват правилната траектория на движение.

B-Klasse ще се появи в дилърските центрове на DaimlerChrysler в Германия още през лятото на настоящата година. До края на 2005 година се очаква “екземплярът” да се “разхожда” и в останалите европейски държави.

Станислав Гавазов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 az

    0 0 Отговор
    Доста голям :D