За първи път в кратката си история Tesla Motors попадна сред десетте най-скъпи автомобилни марки в света. Стойността на американския бранд е оценена на $4.4 млрд., което му отрежда място в челото на класацията BrandZ на Millward Brown.
"Tesla е много повече от просто луксозна автомобилна марка. На практика те изобретиха наново електромобила и излязоха на изключително капризния пазар на луксозни коли. Сега подготвят масов модел, който събуди още по-силен потребителски интерес. Tesla расте както навремето Apple и Facebook. Това е направо невероятно", отбелязва аналитикът от Millward Brown Питър Уолш.
С цена $29.5 млрд. за най-скъпа автомобилна марка за четвърта година подред е обявена Toyota. На второ и трето място, както и миналата година, се подреждат BMW и Mercedes-Benz, които според Millward Brown струват съответно $26.8 и $22.7 млрд. Освен Tesla в Топ 10 за първи път попада и Porsche, която също е оценена на $4.4 млрд.
Общата стойност на марките от челната десетка при автомобилите е спаднала с 3% до $139.9 млрд. От Millward Brown смятат, че това се дължи на отрицателната динамика в оценките за Honda, Land Rover и Audi, която бе засегната сериозно от "Дизелгейт".
Подробни технически характеристики за моделите на Tesla - ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ввввв
14:18 09.06.2016
2 Трифонов
Наистина ли си внушавате, че БМВ, Мерцедес, Ауди, Феррари, ФВ, Форд и който и да било от топ играчите в момента, не може да извади на пазара кола от типа на Модел S... Наистина вярвате в това, така ли!? Че Тесла са изобретили нещо? Ами то в статията си е написано - "Тесла преоткриха електромобила". Защо се е наложило да го преоткрият? Ами всъщност, защото е конструиран преди тези с двигатели с вътрешно горене. Не се заблуждавайте, около 2030 - 2040г., когато се очаква по-голямата част от автомобилите в Европа и Америка да са с електрическо или водородно задвижване, най-добрите, най-скъпите, най-харесваните и най-продаваните ще са пак тези, които са такива днес. Тойота сред ширпотребата, БМВ, Мерцедес и т.н. сред премиум автомобилите, Феррари и компания сред суперкарите и екзотичните возила. Сто години е било така, няма никакви основания да считаме, че през следващите сто нещо ще се промени. Днес просто е нерентабилно да се продават електромобили, поради което и повечето от производителите не го правят. Когато стане, тогава ще видите, че положението в тази класация ще е същото като това, което виждаме в нея днес. Освен Тесла, разбира се. Много по-вероятно е изобщо да я няма тази компания след сто години. И накрая - паралелът, който прави колегата Уолш между Тесла и Епъл, е направо смехотворен. Възходът на Епъл настъпи от един единствен продукт за една нощ. Докато Тесла излязоха на счетоводна печалба едва през 2012г., след повече от десетгодишно напъване. Излязоха на счетоводна печалба... т.е. преди това десет години са работили на загуба. Рекламата, която се прави по всякакъв начин днес на продукцията й, е наистина внушителна, но крайно неефективна. 400 хил. "преордерси" за т.нар. "достъпен модел", първо не е абсолютно нищо. БМВ имат не "преордърси", а над 400 хил. реални продажби на само един от моделите си, при това на скъп такъв. И второ - много искам да видя как точно са правят тия предпродажби. Налице ли е сключен с всеки един от тия имагинерни 400 хил. души, договор за доставка на кола за след една година? Платил ли е всеки един от тези 400 хил. човека аванс за поръчката? На кого го е платил и по какъв начин? Как технически са направени тия предпродажби... онлайн ли? И ако става въпрос за просто т.нар. изцяло маркетингов трик "Заявете интерес", питам - това поръчки ли са... или балон, надут с изцяло рекламна цел? Бих заложил на последното. Балон, но далеч, далеч по-малък от този на iPhone и Apple като цяло, които са световният пример за това как с л**** се прави боза... успешно. Как ли? Ами с перфектен маркетинг, мениджмънт и реклама. По никакъв друг начин!!!
Коментиран от #4, #6, #10
16:20 09.06.2016
3 jambazina
18:15 09.06.2016
4 teslЪ
До коментар #2 от "Трифонов":
Трифонов, напълно съгласен с теб!!!!18:16 09.06.2016
5 Роман Ценов
Коментиран от #14
19:25 09.06.2016
6
До коментар #2 от "Трифонов":
Кой казва че са открили нещо ново Тесла, просто са направили доста мощни и издържливи батерии. Не е сигурно дали към момента другите производители могат да направят подобни, въпреки ясновидските ти разсъждения.Коментиран от #19
20:46 09.06.2016
7 d3v1lStaR
21:10 09.06.2016
8 Дошо
08:48 10.06.2016
9 гост
Всеки, който прави заявка за тесла предплаща определена сума, за модел 3 мисля че бяха 1000 долара и с това си резервира автомобил, който ще бъде произведен след година или повече. Тесла практикуват така от самото начало, затова първите модел С и модел Х бяха препродавани по-скъпо отколкото продажната им цена на хора, които не искат да чакат. Модел Х например се продава за 120х. долара, а на вторичния пазар се продават екземпляри по 160 до 180х. долара.
Тесла е новост по отношение на мислене, технологията не е новаторска, но никой друг производител, колкото и да е голям, не го прави. Със сигурност и другите ел.коли на пазара ще станат много по-привлекателни ако имат двойно по-голям капацитет на акумулатора, например Нисан Лийф да има 60кв батерия и да може да минава минимум 450-500км. Ще се избият да го купуват, но Нисан не предлагат това, а максимума е 30кв за 250км максимум, което на фона на 150км на ФВ и БМВ е направо уникално, но най-слабата тесла минава 400км, най-силната и над 600км.
Има достатъчно сравнения за разходи и цени на тесла спрямо други коли, да не говорим че с такова ускорение и екстри колата е напълно на ниво в ценовия клас и не е по-скъпа от конкуренцията със сходни екстри и параметри, но никой конкурент не ти дава такива гаранции и безплатно зареждане. Всеки западняк би минал на Тесла и това ще се случи след 5г когато имат капацитета да поемат поръчките.
Коментиран от #11
10:59 10.06.2016
10 kiketyo
До коментар #2 от "Трифонов":
Баце не се затормозявай. За теб Епъл ако от л**** прави боза, значи толкова и разбираш от техника. От теб разбирам,че Епъл се е издигнал за една нощ. За автомобилната производителност, изобщо не ми се говори,че там си писал още повече велики глупости..11:22 10.06.2016
11 Wishmaster
До коментар #9 от "гост":
Да де обаче аз друго си мисля. За лимузина и СУВ е добре обаче понеже батерията тежи много и е голям процент от общото тегло при малките автомобили нещата се преобръщат!!!!Ако на нисанчето сложиш 60 KW батерия ще е около 1800 кг за А клас кола???? Както се казва не мерси. Аз с нетърпение чакам да видя Тесла 3 колко КГ ще я докарат. Имаи предвид че S e около 2200 кг!!!!!
Еми то моят SUV е малко над 1500 кг. Това тегло как се спира как се държи на завоите абе инерцията си е инерция не е шега работа. Моето мнение е че с литеви батерии няма да стане и това го знаят всички големи производители. Напрактика един ел. автомобил е с пъти по прост от ДВГ, дори аз мога да си направя един шир употреба така че всичко опира до батерията.
Коментиран от #12
12:06 10.06.2016
12 гост
До коментар #11 от "Wishmaster":
Защо смяташ, че Тесла С е трудна за каране след като е тежка? Да не би лимузина от нейния клас и с нейното ускорение да е много по-лек? То не е като на нормална кола да я натовариш, щом се пресметне окачването, щом батериите са ниско в пода и използваш рекуперация за спиране, не смятам, че теглото ще се усеща спрямо една кола, която е по-лека с 300кг. До колкото знам Лийф е към 1300кг, 5кв увеличение на батерията го направи по-тежък с 40кг. Значи едно неточно пресмятане прави малко над 1500кг с 50-60кв батерия. Стига да разработят шаси подходящо за това, не виждам проблем, както постъпва тесла, батериите да са в пода. Така колата става много стабилна, здрава и надеждна. Скоро ще видим подобни разработки, всички ще следват майстора сега, а ако намерят и по-добри батерии то лесно ще се сменят тези на тесла и тогава ще минава 1000км, а другите пак ще са на 400-500км.13:50 10.06.2016
13 Wishmaster
Освен това и аз това казвам, че за лимузина е добре и ето че успява да се наложи както и SUV. Нека да видим обаче при компактните класове какво ще се случи, при положение че дизела гори 4 на сто средно и тежи 1300 кг конкуренцията ще е безмилостна а разликата в дизел/ток минимална ако и махнат субсидиите което един ден ще стане не се знае.
А отностно последното ти изречение не си прав, сега Тасла е номер едно при Ел. колите именно заради Литиевите батерии и не голямата им преспектива, колкото и странно да звучи още в „началото“ на ел. колите тези батерии вече са си изчерпали ресурса за подобрение а измисли ли се нещо революционно бъди сигурен че всички ще преминат на него и тогава не се знае кой-кой е. Пак ти казвам ел. колата е много по проста и буквално за месец всички големи марки могат да извадят по един модел стига да имат подходяща батерия.
Коментиран от #15
14:20 10.06.2016
14 Кобрата
До коментар #5 от "Роман Ценов":
Коментиран от #16
15:33 10.06.2016
15 гост
До коментар #13 от "Wishmaster":
Козът на Тесла е в електрониката управляваща батериите, в бързите зареждания, в шасито и топ екстрите, които предлага. В момента колата е по-изгодна заради високата остатъчна стойност и минималната поддръжка. Всяка друга кола губи много веднага след покупката, но не и Тесла, поне засега. Други коли изразходват повече киловати ток на 100км, като производителите са от най-силните. Защо няма етрон Ауди, защо БМВ се примирява с 150км, защо другите марки предлагат малки коли, но въпреки това консумацията им е висока? Защото не могат да ги направят както трябва. Затова Форд купува Тесла Х да я изкопира. Сигурно защото произведат над 100г коли, но според теб си крият възможностите. Днес ако имаш добра технология и я изкараш на пазара веднага ще я изкупят, но никой освен Тесла не я има и не може да направи свястна кола, факт. Видя се колко хора искат народна ел.кола, но на никой не му върши работа другите спробег максимум от 100 до 150км. Като виждаш каква добра кола е модел С то модел 3 няма да й отстъпва сериозно нито на дизайн, нито на качество, показаха я, возиха хора в нея, поръчаха 400х.бр, не знам друг производител да е постигал подобно нещо защото другите мениджъри мислят за акции и милиарди печалби, а Мъск мисли за хората и бъдещите технологии.Коментиран от #17
16:20 10.06.2016
16 Роман Ценов
До коментар #14 от "Кобрата":
Така е!Не може да е истина.20:02 10.06.2016
17 Wishmaster
До коментар #15 от "гост":
Аз също съм съгласен че Мъск е визионер и влиза в топ три заедно с Бил Гейтс и Стив Джобс обаче...Тесла е силно спонсорирана първо от самоят Мъск чрез другият му бизнес и второ от правителствата:
- Безплатно зареждане;
- Без данъци;
- Плащане на процент от колата;
- Ползване на бус лентите и избягване на задръзтванията
- Безплатно паркираране в градовете, знаеш ли за какви суми говорим се спестяват само от паркиране.
Обаче рано или късно тези субсидии ще трябва да спрат, няма начин.
Ти как си мислиш че Мерцедес примерно или Тойота не може да направи същата кола, еми че те само за една седмица ще я разпарчатосат и няма да има скрито покрито.
СЕО тата на компаниите следят много добре пазара и засега си пасуват защото са акули и не са визионери като Мъск а са там за да правят ПАРИ, ПАРИ и пак ПАРИ.
22:03 10.06.2016
18 Някой
Коментиран от #20
22:33 10.06.2016
19 Summon
До коментар #6 от " ":
Ти май още не си разбрал, че с пари всичко става...@Трифонов, много добре казано! Жалко че, има прекалено много кухи лейки които немогат да го разберат това...22:23 12.06.2016
20 гост
До коментар #18 от "Някой":
Те и малките и средни СУВ бяха ниша, но сега са основно перо на развойна дейност и печалби за производителите. Вече не се инвестира в малки компактни коли, а в СУВ модели, това иска клиента, това се прави. И ел.колите се водят ниша, но изчакайте 3 години, за да се напълни с модел 3 и модел С на тесла, та говорете че било ниша. Другите производители не правят добри ел. коли засега, имат високи продажби и не ги вълнува, но само след 3 години клиентите като напипат ел.колите на Тесла, толкова, че да има за всички желаещи, ще видите как ще започнат да бълват и те такива. Как Тесла може да направи кола за 30х. длр, а Ауди за за 100х.длр? Просто Ауди иска да печели огромни пари, както всеки друг производител, а Тесла иска да печели от мащаба и да предостави истински, пълноценни коли.Мъск го каза: Първо роадстера е бил за тесване на технологията и сондаж на пазара, след това идва модел С - достъпен за средната класа и финансиращ следващите нива. Модел Х също е за печалба и тестване на нови технологии, но е скъп. А модел 3 е резултат от предходните производства, финансиране и изграден капацитет. Не могат да пуснат на такава цена ако няма Гигафактори, или ако не са изтествали процеса на работа при предишните коли, не могат да произвеждат много и евтино, ако не са произвеждали малко и скъпо.
Лошото е, че всички други са на ниво преди модел 3, или имат капацитетите, имат технологиите, имат парите и инженерите, но си траят, за да продават 100 годишните си техники с малки промени.
11:54 13.06.2016