Last news in Fakti

7 Октомври, 2006 15:31 844 0

Автомобилно изложение - Париж 2006

  • париж 2006-
  • изложение

Chevrolet WTCC Ultra

Готовият за движение по пътищата WTCC Ultra дебютира във френската столица, като разбуни духовете с подчертано спортния си дизайн и очарователна визия. За амбициите на Chevrolet относно последната им гордост свидетелства и фактът, че съкращението в наименованието на дребния атлет всъщност идва от World Touring Car Championship - състезание, в което миньонът ще премери сили с конкуренцията.

По тази причина Chevrolet WTCC Ultra е дарен от създателите си с мощен мотор, за който от компанията засега отказват да разкрият по-интересни технически подробности. Известно е обаче, че издържаната в стилен син цвят каросерия на возилото е изработена от панели от фибростъкло и въглеродни нишки. От карбон са направени и подчертано спортните предна и задна брони.

Kia Pro_cee’d

От Kia решиха да изненадат гостите в Париж със студията с три врати Pro_cee’d. Последната в голяма степен се базира на семейния хечбек с пет врати Cee’d, който ще се появи на пазара още през следващата година. Кардинални различия в излъчването на двата автомобила не биха могли да се открият, но все пак създателите им са направили необходимото, за да им придадат нужната доза собствена идентичност.

Основно това се постига чрез избора на нови цветови решения и специално внимание към детайлите. Така например линията на покрива при Pro-cee’d е с 25 мм по-ниска от тази при семейната версия с пет врати, а фина хромирана лайсна описва доста големите странични стъкла. Предлагащият комфорт за четирима пътници компактен хечбек е издържан в елегантен цвят Cashew и двуцветни джанти от олекотени сплави.

Lancia Delta HPE

На френска земя възкръсна един от доста предпочитаните от почитателите на италианските автомобили модели - Delta HPE на Lancia. Возилото дебютира като компактна лимузина с Shooting-Break каросерия (съчетание между “тяло” на купе със задна част на комби). Подобаващо голямото междуосие от 2 500 мм гарантира достатъчно комфорт и удобство при пътуване и отговаря на това при седан от среден клас. Придаващата стил и динамика нестандартна задница пък е приютила товарен отсек със солиден обем - 400 литра.

Изцяло в духа на апенинските традиции при направата на автомобили на външния дизайн са отделени много часове упорит труд. Резултатът - перфектно премерени пропорции между отделните части на автомобила, футуристична и стилна външност. Сред основните акценти са специфичната форма на покрива, наречен Flying Bridge”, големите предно, задно и странични стъкла, гарантиращи отлична видимост във всяка посока, както и елегантната странична линия.Почитателите на музиката при шофиране ще бъдат респектирани от стереото Bose, което се управлява директно от волана.

Мераклиите за “италианката” обаче трябва да почакат до края на лятото на 2008 година, когато се очаква Lancia Delta HPE да се появи в дилърските центрове.

Dodge Avenger

В яркочервено пламтеше друга звезда на Парижкия автомобилен небосклон. Тя се причислява към “съзведието” Dodge и носи названието Avenger (от англ. “отмъстител”). Концепткарът идва тъкмо навреме, за да прогони скуката и еднообразието на северноамериканския пазар, която без съмнение е сковала представителите на повечето задокеански марки в средния клас. Спортната и различна от всичко познато нотка в характера на Avenger е ясно доловима и поне засега се радва на радушен прием от страна на бъдещите клиенти.

В дизайнерско отношение акцентът в предната част на возилото се поставя върху “кръста” доминиращ масивната хромирана радиаторна решетка и огромното лого на Dodge. Фаровете също са подобаващо големи и подсилват “мускулестото” излъчване на автомобила и неговия динамичен и агресивен силует.

Изпъкналите калници перфектно кореспондират с внушителните деветнадесетцолови петспицови джанти, изработени от олекотени сплави. Независимото спортно окачване пък се грижи за стабилността на пътя и подобаващите емоции.

Под дългия преден капак конструкторите са “вградили”, съвсем уместно предвид нарастващите цени на горивата в целия свят, двулитров дизелов агрегат, който освен на американския с подобаващ успех би могъл да лансира автомобила и на европейския пазар.

Ford iosis X

В Париж Ford представи логичното продължение на дебютиралата през 2005 година във Франфурт студия iosis. Iosis X представлява “горещ” концептуален кросоувър, който не само дава ново измерение на “кинетичния дизайн”, който кьолнските “стилисти” възнамеряват да “внедрят” във всеки Ford, произведен след края на 2006-та година, но и да дообогатят своята моделна гама. Още един поглед към предната част на автомобила е достатъчен да ви разкрие неговата родова принадлежност, но външността му е по-смела и нестандартна от който и да е кьолнски екземпляр досега. Специфичната радиаторна решетка с форма на обърнат трапец и самоуверено поставеното огромно лого на компанията разкриват нарастналите апетити на Ford Europe, а и солидните качества на новия боец.

Изненада поднася и интериорът, доминиран от внушителната и масивна средна конзола. Цялостната обстановка и разпределението на символите и системите за управление копират почти изцяло подредбата при военните хеликоптери...

Друга интересна “подробност” при iosis X е, че той е първият автомобил в света, който дебютира пред публика с под, изработен от прозрачно фибростъкло, като по този начин предоставя винаги точна информация за настилката по която се движите - факт, гарантиращ забавление за пасажерите и полезна инфорамция за водача, особено при движение по неравен или с препятствия терен.

Opel CorsaVan Concept

Необикновен градски ван поднесе на посетителите на моторшоуто в Париж рюселсхаймският гигант Opel. Концептуалната разработка носи названието CorsaVan Concept и е предназначена за удобен превоз на хора и товари в натоварения градски трафик.

В техническо отношение студията почти изцяло се базира на новата “триврата” Corsa и на пръв поглед дори е малко сложно да откриете разликата, още повече че ванът е наследил изцяло динамичното и леко агресивно излъчване на дребосъка. Усещането за последното при студията допълнително се подсилва от затъмнените задни стъкла и огромните седемнадесетцолови петспицови джанти, изработени от олекотени сплави. Силна доза шик във външния вид на автомобила внасят и издържаните в огненочервено предни спирачни апарати.

Силен ефект предизвикват и заимстваните от OPC-серията предна и задна броня, калниците, както и придаващият силно спортно излъчване заден спойлер. В салона пък усещането за скорост внасят покритите с елегантна кожа класически спортни седалки.

Концептуалната разработка на Opel e оборудвана с 1.3-литров CDTI двигател с максимална мощност 90 к.с., като в оборудването мяасто намират и шестстепенна механична трансмисия и твърдо, подчертано спортно окачване.

Peugeot 908 RC

На собствена зема концернът Peugeot съвсем закономерно показа мускули и със завиден успех съумя да вгорчи живота на конкуренцията за дълги месеци напред. Без съмнение най-лъскавият екземпляр на щанда на галите бе ексклузивната студия 908 RC.

Луксозното купе е с четири врати, като в гостоприемната му вътрешност са гарантирани подобаващ лукс и разкош на четирима пътници. Всъщност студията със своето обозначение съвсем ясно намеква за амбициите на французите, относно модела 908, който е оборудван с дизелов агрегат, ще громи съперниците на 24-часовата гонка на Льо Ман. Иначе двигателят достойно защитава смелите начинания на “лъвчетата”. Работният обем на звяра е 5.5 литра, като от него конструкторите са успели да изтискат мощност от 700 к.с., а пиковата стойност на въртящия момент надхвърля впечатляващата стойност от 1 200 Нм.

Мощното V-образно сърце с дванадесет цилиндъра на френския атлет е разположено в задната част на автомобила, като тягата се предава на задните колела. Подобно решение се оказва истинско предизвикателство, не само към конструкторите, но и към екипа специалисти, разработващ каросерията. По тази причина се налага кабината да бъде изместена силно назад, а самата каросерия да се удължи след задната ос.

Освен това формата на задните колонки е необичайно полегата, а между тях задното стъкло е почти вертикално. Зад него е поставен голям капак, който покрива двигателя.

Renault Nepta

Париж Renault показва четириместен концептуален кабриолет, представящ визията на марката за комфортно пътуване и максимално удоволствие на пътя.

Формите на автомобила са изключително елегантни, а вълнообразните странични линии на модела допълнително удължават стилния силует. Задната част на четириколесното е нетипично дълга за подобен род коли, а стопсветлините са изключително атрактивни, “легнали” върху горния ръб на калниците.

Дължината на Nepta e 4 995 мм, като само на вратите се “падат” 3 760 мм от тях. Последните представляват истинска атракция, като при отваряне откриват едновременно интериора и двигателния отсек.

За задвижване на елегантната френска студия служи бензинов 3.5-литров V-образен шестцилиндров двигател, който е надлъжно разположен. Осигуряваната от него мощност е 420 к.с. Благодарение на тях кабриолетът преодолява задачата “ускорение от 0 до 100 км/ч” за впечатляващите 4.9 секунди.

Агрегатът върви в комплект със седемстепенна автоматична трансмисия, предлагаща възможност за смяна на предавките посредством лостчета на волана. Nepta е своеобразно ехо от златните години на автомобилния дизайн, следвайки едновременно модерните и иновативни стилни решения.

Hyundai Arnejs

Корейският автомобилен гигант набра завидна пазарна скорост и понеже апетитът идва с яденето, азиатците решиха да щурмуват и във висококонкурентния Golf-ов клас. Полуостровният боец носи названието Arnejs и предлага новаторски технологии и съвременен дизайн - комбинация, с която серийният модел да бъде в състояние да се пребори със съперниците си от водещите европейски автомобилни марки.

Всъщност атрактивната визия е разработена от европейски специалисти - в дизайнерското студио на Opel в Рюселсхайм, под ръководството на шефа на дизайна в германския концерн Томас Бюркле.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА