Last news in Fakti

12 Август, 2006 16:10 2 134 0

Френски модернизъм

  • citroen-
  • c4 picasso-
  • citroen c4 picasso

Автомобилният гигант Citroen съвсем наскоро зарадва многобройните си почитатели с поредно ново предложение. Най-младият боец на галите разполага със седем места в салона и носи названието C4 Picasso. Официалният дебют на минивана ще се състои в рамките на предстоящото през септември моторшоу в Париж. Въпреки че французинът съдържа Picasso в името си, от компанията категорично заявиха, че не се предвижда замяна на модела Xsara Picasso, а допълване на голямото френско моделно семейство. Родовата принадлежност на автомобила с лекота се разпознава, за което в най-голяма степен спомага типичният за “шевроните” в последните няколко години силует на дългото 4 590 мм, широко 1 830 мм и високо 1 660 мм четириколесно. Специфичната форма на предните светлини и добре четимия надпис на модела отзад пък вече категорично изключват възможността от грешка.

Първият “детайл” при новака, правещ изключително приятно впечатление e осигурената перфектна видимост за водача. Явно френските конструктори са отделили време, за да поумуват, как точно да се получи това и са взели правилно решение. Огромното панорамно ветроупорно стъкло и почти незабележимите предни колонки се оказват удачен вариант. Стъкленият покрив пък се грижи за постигането на просторна и уютна атмосфера в салона. Когато навън светлината е недостатъчна или при нощно шофиране, цяла плеяда осветителни тела, монтирани в тавана, арматурното табло и вратите гарантират приятното прекарване в гостоприемната вътрешност на Citroen C4 Picasso. В серийното оборудване присъства дори фенерче, разположено на специално предвидено за целта място в багажника, което се самозарежда при пътуване и е винаги на разположение.

При този клас автомобили напълно естествено е основният акцент да се поставя върху практичността и функционалността. А в тази насока младият французин определено разполага с шансове за изява. Отсъствието на средна конзола значително увеличава свободното пространство на пасажерите, като това става възможно, след като лостът на автоматизираната шестстепенна трансмисия е разположен непосредствено до волана, а по желание скоростите биха могли да се превключват и от копчета, разположени на самия волан. Лост за ръчната спирачка не е предвиден, тъй като тя се управлява електрически с помощта на предвидено за целта копче. Всички останали прибори са разположени на арматурното табло, а солидна част от тях са съсредоточени на самия волан. Четиризоновият климатроник дори разполага с две “полета” за управление, разположени от лявата и дясната страна, за да предлагат максимално улеснение на водача. Подобно разпределение позоволява да се спести доста място, което позволява в арматурното табло да се монтират и четири отделения за събиране на различни предмети, като едното от тях служи и за охладител и склад за напитки. Освен това C4 Picasso гарантира комфорт на седем пасажери, като конфигурацията на местата за сядане е “2-3-2”. Ако пък в момента имате нужда от място за повече багаж, а спътниците ви са малко, то третият ред седалки веднага изчезва в пода и в този случай обемът на товарния отсек вече е 576 литра. Прибиращото се задно стъкло значително улеснява процедурата по товарене и разтоварване на багажа. С прибирането на седалките и от втория ред C4 Picasso вече предлага наистина внушителните 1 951 литра място за товар.

За задвижването на автомобила французите са гласували доверие на три агрегата, от които клиентите ще могат да избират. Бензиновият мотор е с работен обем 2.0 литра и предлага мощност от 143 к.с., а дизеловите агрегати са два, съответно с мощност 110 и 138 к.с.Продажбите на C4 Picasso ще стартират още тази есен, като се очаква цената му в страните от Европейския съюз да бъде около 20 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА