В предишни наши материали подробно сме обяснявали що е то съкращението SUT. Накратко означава Sport Utility Truck или в превод спортно-утилитарен камион. Това на практика представлява и главното действащо лице в този материал. Всъщност Toyota Hilux притежава комфортът на лек автомобил, високата проходимост на всъдеход и товароносимостта на малък бордови камион. Подобен род автомобили са широко разпространени зад Океана, но у нас са познати слабо, при това предимно с японски представители на този клас. Моделът на Mazda вече е доста поостарял и не е толкова атрактивен на външен вид. Продукцията на Nissan и Mitsubishi обаче е на върха на модната вълна, а сега към тях се присъдинява и новото попълнение на Toyota, наречено Hilux. Този пикап се предлага у нас с две разновидностти на 2.4-литрови дизелов двигател. Екипът ни имаше възможността да изпробва по-мощната версия с двойна кабина, високо ниво на оборудване и обозначена като Toyota Hilux 4x4 2.5 D-4D Double Cab SR или казано на кратко - Универсалния боец.
Екстериор
Първото впечатление се добива от габаритите на автомобила. За българските представи той е наистина огромен, като отстъпва на Navara и L200 единствено на широчина. Много висок с огромни гуми и “злобна муцуна” на външен вид Hilux създава впечатление за расов всъдеход. И той наистина е такъв. Хромираните елементи, като радиаторна решетка, странични огледала, дръжки на вратите и лайсни отличават пикапа на Toyota от алтернативите, като го правят да изглежда далеч по-луксозен. Докато Navara е прекалено ръбест и спартански изглеждащ, а L200 е с доста “меки” и спортни черти, то Hilux е нещо средно. Притежава и злобната осанка и елегантната визия, като интересното е, че двете направления са отлично паснати едно към друго. Допълнителни елементи, като ефектни лети джанти, солидни стъпенки пред праговете и модерен и същевременно грубоват ролбар, интегриран отпред допълват екстериорната картинка, допадаща предимно на мъжкия вкус.
Интериор
Вътре нещата са далеч по- консервативни и конвенционални. Стандартен приборен панел, пластмасова арматура и обикновена тапицерия на седалките, напомнят на седан от среден клас. Всъщност в салона на Hilux няма да се чувствате неудобно, но излишни глезотии, каквито има в Navara и L200 тук няма. Обикновена климатична инсталация, настройки на креслата сведени до оптималния минимум, липса на борд компютър и т.н. Както вече казахме съвсем нормален автомобил от среден клас. Неголеми, но удобни седалки, оптимално, дори по-голямо от нужното пространство за краката на водача и пасажерите и простор над главите им.
Добра шумоизолация на салона, като един от малкото недостатъци са по-силните вибрации на мотора, предаващи се предимно на скоростния лост. Зад двойната кабина се появява товарното отделение, покрито със здрава пластмаса и снабдено със специални скоби за позициониране на товарите. То е функционално и същевременно стандартно. Както и при конкурентите задният борд е проектиран, така че при свалено положение да се явява продължение на пода.
Двигател и ходови характеристики
Турбодизеловият агрегат е икономичен, но по-малката му мощност оказва влияние при скоростно каране. Всъщност този автомобил въобще не е предназначен за такова, но много хора си купуват подобен род возила само за имидж и искат те да притежават завидни динамични характеристики. Тук нещата не са такива. Турбокомпресор, commоn rail система и два разпределителни вала в главата. Двигателят е сравнително бавнооборотен и се характеризира с добър въртящ момент. Мощността може да ви се стори малка, но попаднете ли в пресечена местност ще разберете, че е напълно достатъчна. За динамика няма да говорим, тъй като някои от алтернативите са далеч по-добри в това отношение. Проходимостта на Hilux е отлична, като спокойно може да се каже, че превъзхожда останалите хитове в този клас. Високият клиренс в съчетание с ресорното задно и независимото предно окачване превръщат Hilux в истински всъдеход. Централният диференциал е с възможност за ръчно блокиране. Това става посредством двоен скоростен лост, а не както при повечето алтернативи, които разчитат само на капризна електроника.
Задният пък е с повишено вътрешно триене или така нареченият LSD. Още една екстра по отношене на предаването 4х4 е системата за деблокиране на диференциала в движение, която също липсва при повечето алтернативи. С други думи по-малка мощност, водеща по по-слаба динамика, но перфектна проходимост.
Цена
Аналогична с тази на конкурентите, като качеството на сглобката е на ниво, екипировката не е върхът но има всичко необходимо. Функционалността е аналогична с алтернативите, но проходимостта е нещото, с което Hilux превъзхожда. Външният вид е доста осъвременен, но той е въпрос на вкус, и ако си падате по комбинацията лек автомобил, всъдеход, камион, то пикапът на Toyota не е за пренебрегване.
Toyota Hilux 4x4 2.5 D-4D Double Cab SR
|
Плюсове
|
1. Що се касае до проходимост новият Hilux е с едни гърди пред конкуренцията. 2. Качеството на материалите и самата сглобка са на високо ниво. 3. В екстериорен план пикапът на Toyota изглежда доста по-впечатляващо от предшествениците си. 4. Двигателят е икономичен и доста надежден. 5. Отлична работа на спирачната система. |
Минуси
|
1. Динамиката е далеч по-слаба от тази на основните конкуренти. 2. Интериорът не впечатлява с лукс. 3. Вибрациите от двигателя се усещат осезаемо в салона. |
Toyota Hilux 4x4 2.5 D-4D Double Cab SR
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
2 494 куб. см.
|
Максимална мощност
|
75 Kw/102 к.с. при 3 600 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
260 Нм при 1 600 - 2 400 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.5:1
|
Маса на единица мощност
|
17.3 кг/к.с. (23.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
5 130 1 760 1 810 |
Междуосие
|
3 085
|
Маса, кг
|
1 770 |
Допустимо натоварване, кг
|
990
|
Обем на багажника,л.
|
н.д.
|
Вместимост на резервоара, л
|
80
|
Разход на гориво:
|
11.9 л/100км
8.1 л/100км 10.0 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
18.2
|
Максимална скорост
|
150 км/ч.
|
Гуми
|
255/70 R 15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 53 957 |
Базово оборудване
|
ABS, оборотомер, серво усилител на волана, регулируем по височина волан, две въздушни възглавници, ISOFIX - система за закрепване на детски седалки, климатик, ел. стъкла, ел. отопляеми огледала, централно заключване с дистанционно управление, радио CD-система с четири високоговорителя, имобилайзер, брони в цвета на купето, лети джанти, вежди на калниците, странични степенки, система за деблокиране на диференциала в движение, хромирана предна решетка и екстериорни лайснии, странични огледала и дръжки на вратите, цвят металик и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Toyota Hilux 4x4 2.5 D-4D Double Cab SR
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
MAZDA B2500
|
|
Работен обем
|
2 449 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
266Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
5020/1695/1750
|
Ускорение
|
25.6 сек
|
Максимална скорост
|
147 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.9 л/100 км 10.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
54 790 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
NISSAN NAVARA
|
|
Работен обем
|
2 488 см3
|
Мощност
|
128 кВт/174 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
403 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
5220/1850/1884
|
Ускорение
|
11.2 сек
|
Максимална скорост
|
170 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.7 л/100 км 7.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
56 093 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик |
серийно
|
MITSUBISHI HILUX
|
|
Работен обем
|
2 477 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
314 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
5075/1800/1800
|
Ускорение
|
14.6 сек
|
Максимална скорост
|
167 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.7 л/100 км 7.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
55 990 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 kolio_vg
15:43 08.09.2011