Last news in Fakti

1 Юли, 2006 17:17 15 152 1

Универсален боец

  • toyota-
  • hilux-
  • toyota hilux-
  • toyota hilux 4x4 2.5 d-4d double cab sr

В предишни наши материали подробно сме обяснявали що е то съкращението SUT. Накратко означава Sport Utility Truck или в превод спортно-утилитарен камион. Това на практика представлява и главното действащо лице в този материал. Всъщност Toyota Hilux притежава комфортът на лек автомобил, високата проходимост на всъдеход и товароносимостта на малък бордови камион. Подобен род автомобили са широко разпространени зад Океана, но у нас са познати слабо, при това предимно с японски представители на този клас. Моделът на Mazda вече е доста поостарял и не е толкова атрактивен на външен вид. Продукцията на Nissan и Mitsubishi обаче е на върха на модната вълна, а сега към тях се присъдинява и новото попълнение на Toyota, наречено Hilux. Този пикап се предлага у нас с две разновидностти на 2.4-литрови дизелов двигател. Екипът ни имаше възможността да изпробва по-мощната версия с двойна кабина, високо ниво на оборудване и обозначена като Toyota Hilux 4x4 2.5 D-4D Double Cab SR или казано на кратко - Универсалния боец.

Екстериор

Първото впечатление се добива от габаритите на автомобила. За българските представи той е наистина огромен, като отстъпва на Navara и L200 единствено на широчина. Много висок с огромни гуми и “злобна муцуна” на външен вид Hilux създава впечатление за расов всъдеход. И той наистина е такъв. Хромираните елементи, като радиаторна решетка, странични огледала, дръжки на вратите и лайсни отличават пикапа на Toyota от алтернативите, като го правят да изглежда далеч по-луксозен. Докато Navara е прекалено ръбест и спартански изглеждащ, а L200 е с доста “меки” и спортни черти, то Hilux е нещо средно. Притежава и злобната осанка и елегантната визия, като интересното е, че двете направления са отлично паснати едно към друго. Допълнителни елементи, като ефектни лети джанти, солидни стъпенки пред праговете и модерен и същевременно грубоват ролбар, интегриран отпред допълват екстериорната картинка, допадаща предимно на мъжкия вкус.

Интериор

Вътре нещата са далеч по- консервативни и конвенционални. Стандартен приборен панел, пластмасова арматура и обикновена тапицерия на седалките, напомнят на седан от среден клас. Всъщност в салона на Hilux няма да се чувствате неудобно, но излишни глезотии, каквито има в Navara и L200 тук няма. Обикновена климатична инсталация, настройки на креслата сведени до оптималния минимум, липса на борд компютър и т.н. Както вече казахме съвсем нормален автомобил от среден клас. Неголеми, но удобни седалки, оптимално, дори по-голямо от нужното пространство за краката на водача и пасажерите и простор над главите им.

Добра шумоизолация на салона, като един от малкото недостатъци са по-силните вибрации на мотора, предаващи се предимно на скоростния лост. Зад двойната кабина се появява товарното отделение, покрито със здрава пластмаса и снабдено със специални скоби за позициониране на товарите. То е функционално и същевременно стандартно. Както и при конкурентите задният борд е проектиран, така че при свалено положение да се явява продължение на пода.

Двигател и ходови характеристики

Турбодизеловият агрегат е икономичен, но по-малката му мощност оказва влияние при скоростно каране. Всъщност този автомобил въобще не е предназначен за такова, но много хора си купуват подобен род возила само за имидж и искат те да притежават завидни динамични характеристики. Тук нещата не са такива. Турбокомпресор, commоn rail система и два разпределителни вала в главата. Двигателят е сравнително бавнооборотен и се характеризира с добър въртящ момент. Мощността може да ви се стори малка, но попаднете ли в пресечена местност ще разберете, че е напълно достатъчна. За динамика няма да говорим, тъй като някои от алтернативите са далеч по-добри в това отношение. Проходимостта на Hilux е отлична, като спокойно може да се каже, че превъзхожда останалите хитове в този клас. Високият клиренс в съчетание с ресорното задно и независимото предно окачване превръщат Hilux в истински всъдеход. Централният диференциал е с възможност за ръчно блокиране. Това става посредством двоен скоростен лост, а не както при повечето алтернативи, които разчитат само на капризна електроника.

Задният пък е с повишено вътрешно триене или така нареченият LSD. Още една екстра по отношене на предаването 4х4 е системата за деблокиране на диференциала в движение, която също липсва при повечето алтернативи. С други думи по-малка мощност, водеща по по-слаба динамика, но перфектна проходимост.

Цена

Аналогична с тази на конкурентите, като качеството на сглобката е на ниво, екипировката не е върхът но има всичко необходимо. Функционалността е аналогична с алтернативите, но проходимостта е нещото, с което Hilux превъзхожда. Външният вид е доста осъвременен, но той е въпрос на вкус, и ако си падате по комбинацията лек автомобил, всъдеход, камион, то пикапът на Toyota не е за пренебрегване.

Toyota Hilux 4x4 2.5 D-4D Double Cab SR
Плюсове
1. Що се касае до проходимост новият Hilux е с едни гърди пред
конкуренцията.
2. Качеството на материалите и самата сглобка са на високо ниво.
3. В екстериорен план пикапът на Toyota изглежда доста по-впечатляващо от предшествениците си.
4. Двигателят е икономичен и доста надежден.
5. Отлична работа на спирачната система.
Минуси
1. Динамиката е далеч по-слаба от тази на основните конкуренти.
2. Интериорът не впечатлява с лукс.
3. Вибрациите от двигателя се усещат осезаемо в салона.

 

Toyota Hilux 4x4 2.5 D-4D Double Cab SR
Технически характеристики
Двигател
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 494 куб. см.
Максимална мощност
75 Kw/102 к.с. при 3 600 об./мин.
Максимален въртящ момент
260 Нм при 1 600 - 2 400 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
18.5:1
Маса на единица мощност
17.3 кг/к.с. (23.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

5 130
1 760
1 810
Междуосие
3 085
Маса, кг

1 770

Допустимо натоварване, кг
990
Обем на багажника,л.
н.д.
Вместимост на резервоара, л
80

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

11.9 л/100км
8.1 л/100км
10.0 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
18.2
Максимална скорост
150 км/ч.
Гуми
255/70 R 15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 53 957

 

Базово оборудване
ABS, оборотомер, серво усилител на волана, регулируем по височина волан, две въздушни възглавници, ISOFIX - система за закрепване на детски седалки, климатик, ел. стъкла, ел. отопляеми огледала, централно заключване с дистанционно управление, радио CD-система с четири високоговорителя, имобилайзер, брони в цвета на купето, лети джанти, вежди на калниците, странични степенки, система за деблокиране на диференциала в движение, хромирана предна решетка и екстериорни лайснии, странични огледала и дръжки на вратите, цвят металик и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Toyota Hilux 4x4 2.5 D-4D Double Cab SR
АЛТЕРНАТИВИТЕ
MAZDA B2500
Работен обем
2 449 см3
Мощност

80 кВт/109 к.с.
при об/мин 3 500

Максимален въртящ момент
266Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
5020/1695/1750
Ускорение
25.6 сек
Максимална скорост
147 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

13.9 л/100 км
10.1 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
54 790 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
NISSAN NAVARA
Работен обем
2 488 см3
Мощност

128 кВт/174 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
403 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
5220/1850/1884
Ускорение
11.2 сек
Максимална скорост
170 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.7 л/100 км
7.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
56 093 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно
Еърбег, 2 бр.
серийно

Климатик

серийно
MITSUBISHI HILUX
Работен обем
2 477 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
314 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
5075/1800/1800
Ускорение
14.6 сек
Максимална скорост
167 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.7 л/100 км
7.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
55 990 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 kolio_vg

    0 0 Отговор
    Бил съм с такъв джип по гората,където мина с Нивата,той съшо минава,макар и на бавни,но това няма значение,джипа ми хареса как се движи по гората и сам решил да зимам такъв