Париж, Франция. Наш екип от мястото на събитието.
Премиум марките
Автомобилният салон в Париж, наред с тези във Франкфурт и в Женева, е най-значимото автомобилно събитие на Стария континент. Въпреки че някои от марките отказаха участие в изложението и тази година станахме свидетели на световни премиери както на концептуални автомобили, така и на серийни модели.
Салонът отваря врати за посетители на първи октомври и ще продължи до 16 октомври. Ако не можете да го посетите, запознайте се с най-интересните автомобили от "Париж 2016" в поредицата от пет материала. В част пета ви показваме новите возила на т.нар. премиум марки.
Най-новия shooting brake на италианците GTC4 Lusso получи индексова добавката T. До сега, автомобилът разчиташе на 6.2-литров V12, който произвеждаше мощност от 690 конски сили и 697 Нм или с 30 коня повече от предшественика си FF, но вече ще се предлага и с по-малък турбодвигател.
Новият двигател, който италианците показват в Париж с GTC4 Lusso е 3.9-литров V8 битурбо. Моторът е заимстван от модела 488 GTB. Мощността е 610 конски сили, но въртящия момент е по-голям - 760 Нм. Различното в автомобила е, че е със задвижване само на задните колела, което води до наваляване на теглото, подобряване на управлението и повече емоционалност. Това са неща, на които марката залага още от създаването си и тази година в Париж също не ни разочарова.
Другата изненада при "Сребърните звезди" идва от един интересен модел, който се явява пряк конкурент на Audi A6 Allroad и Volvo V90 Cross Country. Иновацията представлява повдигната комби версия на Е-Klasse, снабдена с ефектен аеродинамичен пакет, правещ я малко по-офроуд ориентирана. Новата версия се нарича E All-Terain и определено е по-интересна от електрическата концепция Generation EQ, на която шефът Дитер Цетше наблегна най-много.
Новото Q5 е акцентът на марката в Париж, но далеч по-интересна е премиерата на седан версията RS3. Седанът използва изцяло нов 2.5-литров петцилиндров TFSI с намалено с 25 килограма тегло, като мощността му вече достига точно 400 коня. Максималният му въртящ момент пък е 480 нютонметра, което го поставя на върха при малките спортни автомобили от този клас. Германците заявиха, че ускорението от 0 до 100 става за само 4.1 секунди, което го прави по-бърз от Mercedes-AMG A45, а максималната скорост достига 280 км/ч.
Единствената по-интересна новост на иначе огромният щанд на BMW в Париж е концептуалната разработка Х2. Новото всъдеходно купе е второто BMW, построено на платформата за автомобили с предно предаване UKL. Освен за X1 и 2er Active Tourer, това шаси се използва за всички модели на MINI и ще залегне в основата на бъдещия Countryman.
Дългоочакваната премиера на новото Discovery най-сетне става факт в Париж. Мнозина от специалистите не одобриха дизайна на новото Disco, но все пак високопроходимият модел впечатлява публиката. Дизайнът на новото Discovery няма нищо общо с предишните генерации на модела. Британският всъдеход все пак е запазил някои от характерните си черти - например чупката, която издига задната част на покрива. Съхранена е и вътрешната архитектура, при която пътниците отзад седят малко по-високо от предните.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен
10:16 03.10.2016
2 Караиванов
10:19 03.10.2016
3 Хммм
Коментиран от #4
13:49 03.10.2016
4 Пепи
До коментар #3 от "Хммм":
Приличат си, наистина, но това са и двата най-добри концепта от Париж - трезора на рено и майбаха на мерцедес. И концепцията на ситроен е интересна, но не толкова. Браво за подробното отразяване на салона за онези от нас, които не могат да го видят на живо.19:49 03.10.2016