Безспорно най-успешният модел на френската компания е 206. От него до момента са продадени 5 350 000 екземпляра. Именно поради тази причина новото поколение, наречено 207 не е наследник, а приемник на 206. От конвейерите на френския гигант вече ще слизат и двата модела - докога не е ясно още. Короната е тежка, а и PSA трудно ще се разделят с “любимото си дете”. Дали 207 ще се окаже удачно продължение на ултра успешния 206 е рано да се каже, но първоначалните ни впечатления от новото попълнение са предимно положителни. 207 вече се продава у нас и ние естествено направихме обстоен тест-драйв на една от модификациите. Първите отзиви след запознанството ни с 207 са, че приемникът на 206 предизвиква емоции предимно с иновацинен дизайн, добро качество и динамичен дизелов агрегат.
Екстериор
Много от елементите по екстериора са заимствани от обновената 307-ца. Ясно личат и детайли от 407 и 807. С други думи, новата кола притежава доста от екстравагантния дизайн на по-големите си роднини, има ясна фирмена идентичност, но собственият є облик е леко размит. Предните светлини са силно издължени и на малката площ на капака изглеждат направо огромни. Това обаче в никакъв случай не означава, че са несъразмерни. Силно скосен двигателен капак, преминаващ почти без чупка в огромното ветроупорно стъкло, придава на автомобила отлична обтекаема форма. На габарити 207 се превръща в един от лидерите в класа на субкомпактните возила. Спрямо 206 дължината е повече с 200 мм, а междуосието е увеличено с 80 мм. Това неминуемо се отразява и на комфорта в салона.
Интериор
Освен нарасналите размери на купето, факторът предизвикващ усещането за простор е наличието на голяма остъклена площ. Основна заслуга за това има ветруопорното стъкло. Интерес у нас предизвика качеството на интериорните материали. Те съвсем не изглеждат евтини, както при 206, а допълнителните хромирани детайли затвърдяват усещането за луксозен салон със спортен привкус. За последния от особено значение са и белите циферблати на основните уредите, които като цяло са информативни с леки забележки. Недостатъците са там, че данните от електронните дисплеи и аналоговите прибори е разделена на две части - пред водача и по височина на централната конзола, което създава леко неудобство при следенето им. Още един по-основен минус са малките и неудобни при дълги пътувания седалки.
Те са със силно изразена странична поддръжка, но не са достатъчно ергономични и изморяват при дълги круизи. Това обаче все пак е градски автомобил. Иначе салонът няма други недостатъци - сглобката на детайлите е на ниво, багажното пространство е функционално, а разстоянието за краката на водача и всички пасажери е перфектно за автомобил от субкомпактния клас.
Двигател и ходови характеристики
Двигателят е с обем 1 560 см3 и е изцяло алуминиев. Той разполага с междинен охладител на въздуха и развива максимална мощност от 80 kW при 4 000 об./мин. На трите високи предавки въртящият момент може да достигне 260 Nm при 2 000 об./мин. благодарение на функцията overboost, което ще рече моментно обогатяване с въздух и гориво. Динамиката е осезаема, предвид немалката мощност и сравнително лекото купе. Разходът на гориво също е от значение при избора на модификация. С други думи, тестваният от нас агрегат е без забележки. Возията е подчертано твърда, следствие от което обаче е и перфектната стабилност в остри завои. Комфортът обаче е занижен за сметка на сигурността. Още един недостатък за онези, които ползват автомобил и по пътища без асфалтово покритие. 207 е ниска и почти непригодна за подобни ситуации. На магистралата обаче се държи като истински лъв - мощ, спортно усещане и отлична спирачна система. В градски условия 207 е изцяло в свои води.
Сервото на волана е без конкуренция в класа си. С подобен усилител може да се похвали само марката Mercedes-Benz, което си е своеобразен комплимент за франсетата. Воланът е изключително лек, като при висока скорост се втърдява и остава супер информативен. С други думи, типична градска кола, с която спокойно можете да пътувате извън населеното място, стига това да не ви е ежедневие.
Цена
Предвид факта, че моделът е съвсем нов, е нормално тя да е по-висока. Все пак има и по-евтини, но не винаги това е от значение при избора на автомобил. От Peugeot ви предлагат прилично качество, оптимални системи за безопасност, функционално и същевременно екстравагантно возило, с перфектен за това купе дизелов агрегат.
Peugeot 207 1.6 HDI Sport
|
Плюсове
|
1. Динамиката и икономичността на 1.6-литровият дизел е осезаема, 2. Салонът впечатлява с простор, обем и функционалност. 3. Добра сглобка и отлично качество на материалите. 4. Много добра стабилност на пътя и отлично серво на волана. 5. Пасивната и активна безопасност на високо ниво. |
Минуси
|
1. 207 притежава доста от екстравагантния дизайн на по-големите си роднини, има фирмена идентичност, но собствения и облик е леко размит. 2. Основен минус са малките и неудобни при дълги пътувания седалки. 3. Твърдата возия е причина за дискомфорт при по-дълги пътувания. 4. Клиренсът не е достатъчно голям. |
Peugeot 207 1.6 HDI Sport
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 560 куб. см.
|
Максимална мощност
|
66 Kw/90 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
215 Нм при 1 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0:1
|
Маса на единица мощност
|
14.1 кг/к.с. (19.3 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 030 1 720 1 472 |
Междуосие
|
2 540
|
Маса, кг
|
1 272 |
Допустимо натоварване, кг
|
400
|
Обем на багажника,л.
|
270 - 923
|
Вместимост на резервоара, л
|
50
|
Разход на гориво:
|
5.8 л/100км
3.8 л/100км 4.5 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.5
|
Максимална скорост
|
182 км/ч.
|
Гуми
|
195/55 R 16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 30 250 |
Базово оборудване
|
ABS, серво усилител на волана, тонирани стъкла, регулируем по височина и в дълбочина волан, регулируеми подглавници, регулируема по височина седалка на водача, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, ел. стъкла, ел. отопляеми огледала, диставционно централно заключване, климатик, борд компютър, четири въздушни възглавници, лети джанти, допълнителни фарове за мъгла, радио CD-система с шест високоговорителя и управление от волана, специално покритие на арматурното табло, хромирани декоративни елементи в салона, хромиран накрайник на ауспухната система, предно атермично стъкло, подлакътници, поставки за чаши, оборотомер, заключване на жабката, климатизирана жабка, автоматични предни чистачки, разделителна кора на багажното отделение, ароматизатор в купето и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Peugeot 207 1.6 HDI Sport
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROEN C3
|
|
Работен обем
|
1 560 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
215 Нм при об/мин 1 750
|
Габарити, мм
|
3850/1667/1519
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.8 л/100 км 3.9 л/100 км |
Цена на модела SX с ДДС:
|
26 144 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
958 лв.
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
1 875 лв.
|
KIA RIO
|
|
Работен обем
|
1 493 см3
|
Мощност
|
81 кВт/110 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
235 Нм при об/мин 1 900 - 2 750
|
Габарити, мм
|
3990/1695/1470
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
176 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.7 л/100 км 4.1 л/100 км |
Цена на модела Comfort с ДДС:
|
28 349 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик |
серийно
|
TOYOTA YARIS
|
|
Работен обем
|
1 364 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
190 Нм при об/мин 1 800 - 3 800
|
Габарити, мм
|
3835/1670/1370
|
Ускорение
|
10.7 сек
|
Максимална скорост
|
175 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.4 л/100 км 4.0 л/100 км |
Цена на модела Sol с ДДС:
|
27 695 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 5 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА