Last news in Fakti

10 Юни, 2006 21:43 3 137 0

Тежка корона

  • peugeot-
  • peugeot 207-
  • peugeot 207 1.6 hdi sport

Безспорно най-успешният модел на френската компания е 206. От него до момента са продадени 5 350 000 екземпляра. Именно поради тази причина новото поколение, наречено 207 не е наследник, а приемник на 206. От конвейерите на френския гигант вече ще слизат и двата модела - докога не е ясно още. Короната е тежка, а и PSA трудно ще се разделят с “любимото си дете”. Дали 207 ще се окаже удачно продължение на ултра успешния 206 е рано да се каже, но първоначалните ни впечатления от новото попълнение са предимно положителни. 207 вече се продава у нас и ние естествено направихме обстоен тест-драйв на една от модификациите. Първите отзиви след запознанството ни с 207 са, че приемникът на 206 предизвиква емоции предимно с иновацинен дизайн, добро качество и динамичен дизелов агрегат.

Екстериор

Много от елементите по екстериора са заимствани от обновената 307-ца. Ясно личат и детайли от 407 и 807. С други думи, новата кола притежава доста от екстравагантния дизайн на по-големите си роднини, има ясна фирмена идентичност, но собственият є облик е леко размит. Предните светлини са силно издължени и на малката площ на капака изглеждат направо огромни. Това обаче в никакъв случай не означава, че са несъразмерни. Силно скосен двигателен капак, преминаващ почти без чупка в огромното ветроупорно стъкло, придава на автомобила отлична обтекаема форма. На габарити 207 се превръща в един от лидерите в класа на субкомпактните возила. Спрямо 206 дължината е повече с 200 мм, а междуосието е увеличено с 80 мм. Това неминуемо се отразява и на комфорта в салона.

Интериор

Освен нарасналите размери на купето, факторът предизвикващ усещането за простор е наличието на голяма остъклена площ. Основна заслуга за това има ветруопорното стъкло. Интерес у нас предизвика качеството на интериорните материали. Те съвсем не изглеждат евтини, както при 206, а допълнителните хромирани детайли затвърдяват усещането за луксозен салон със спортен привкус. За последния от особено значение са и белите циферблати на основните уредите, които като цяло са информативни с леки забележки. Недостатъците са там, че данните от електронните дисплеи и аналоговите прибори е разделена на две части - пред водача и по височина на централната конзола, което създава леко неудобство при следенето им. Още един по-основен минус са малките и неудобни при дълги пътувания седалки.

Те са със силно изразена странична поддръжка, но не са достатъчно ергономични и изморяват при дълги круизи. Това обаче все пак е градски автомобил. Иначе салонът няма други недостатъци - сглобката на детайлите е на ниво, багажното пространство е функционално, а разстоянието за краката на водача и всички пасажери е перфектно за автомобил от субкомпактния клас.

Двигател и ходови характеристики

Двигателят е с обем 1 560 см3 и е изцяло алуминиев. Той разполага с междинен охладител на въздуха и развива максимална мощност от 80 kW при 4 000 об./мин. На трите високи предавки въртящият момент може да достигне 260 Nm при 2 000 об./мин. благодарение на функцията overboost, което ще рече моментно обогатяване с въздух и гориво. Динамиката е осезаема, предвид немалката мощност и сравнително лекото купе. Разходът на гориво също е от значение при избора на модификация. С други думи, тестваният от нас агрегат е без забележки. Возията е подчертано твърда, следствие от което обаче е и перфектната стабилност в остри завои. Комфортът обаче е занижен за сметка на сигурността. Още един недостатък за онези, които ползват автомобил и по пътища без асфалтово покритие. 207 е ниска и почти непригодна за подобни ситуации. На магистралата обаче се държи като истински лъв - мощ, спортно усещане и отлична спирачна система. В градски условия 207 е изцяло в свои води.

Сервото на волана е без конкуренция в класа си. С подобен усилител може да се похвали само марката Mercedes-Benz, което си е своеобразен комплимент за франсетата. Воланът е изключително лек, като при висока скорост се втърдява и остава супер информативен. С други думи, типична градска кола, с която спокойно можете да пътувате извън населеното място, стига това да не ви е ежедневие.

Цена

Предвид факта, че моделът е съвсем нов, е нормално тя да е по-висока. Все пак има и по-евтини, но не винаги това е от значение при избора на автомобил. От Peugeot ви предлагат прилично качество, оптимални системи за безопасност, функционално и същевременно екстравагантно возило, с перфектен за това купе дизелов агрегат.

Peugeot 207 1.6 HDI Sport
Плюсове
1. Динамиката и икономичността на 1.6-литровият дизел е осезаема,
2. Салонът впечатлява с простор, обем и функционалност.
3. Добра сглобка и отлично качество на материалите.
4. Много добра стабилност на пътя и отлично серво на волана.
5. Пасивната и активна безопасност на високо ниво.
Минуси
1. 207 притежава доста от екстравагантния дизайн на по-големите си роднини, има фирмена идентичност, но собствения и облик е леко размит.
2. Основен минус са малките и неудобни при дълги пътувания седалки.
3. Твърдата возия е причина за дискомфорт при по-дълги пътувания.
4. Клиренсът не е достатъчно голям.

 

Peugeot 207 1.6 HDI Sport
Технически характеристики
Двигател
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 560 куб. см.
Максимална мощност
66 Kw/90 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
215 Нм при 1 750 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
18.0:1
Маса на единица мощност
14.1 кг/к.с. (19.3 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 030
1 720
1 472
Междуосие
2 540
Маса, кг

1 272

Допустимо натоварване, кг
400
Обем на багажника,л.
270 - 923
Вместимост на резервоара, л
50

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

5.8 л/100км
3.8 л/100км
4.5 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
11.5
Максимална скорост
182 км/ч.
Гуми
195/55 R 16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 30 250

 

Базово оборудване
ABS, серво усилител на волана, тонирани стъкла, регулируем по височина и в дълбочина волан, регулируеми подглавници, регулируема по височина седалка на водача, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, ел. стъкла, ел. отопляеми огледала, диставционно централно заключване, климатик, борд компютър, четири въздушни възглавници, лети джанти, допълнителни фарове за мъгла, радио CD-система с шест високоговорителя и управление от волана, специално покритие на арматурното табло, хромирани декоративни елементи в салона, хромиран накрайник на ауспухната система, предно атермично стъкло, подлакътници, поставки за чаши, оборотомер, заключване на жабката, климатизирана жабка, автоматични предни чистачки, разделителна кора на багажното отделение, ароматизатор в купето и др.
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Peugeot 207 1.6 HDI Sport
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROEN C3
Работен обем
1 560 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
215 Нм при об/мин 1 750
Габарити, мм
3850/1667/1519
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

5.8 л/100 км
3.9 л/100 км
Цена на модела SX с ДДС:
26 144 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
958 лв.

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
1 875 лв.
KIA RIO
Работен обем
1 493 см3
Мощност

81 кВт/110 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
235 Нм при об/мин 1 900 - 2 750
Габарити, мм
3990/1695/1470
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
176 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

5.7 л/100 км
4.1 л/100 км
Цена на модела Comfort с ДДС:
28 349 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно

Климатик

серийно
TOYOTA YARIS
Работен обем
1 364 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 3 800

Максимален въртящ момент
190 Нм при об/мин 1 800 - 3 800
Габарити, мм
3835/1670/1370
Ускорение
10.7 сек
Максимална скорост
175 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

5.4 л/100 км
4.0 л/100 км
Цена на модела Sol с ДДС:
27 695 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 5 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА