Светът на “Покемон” е един феномен, който неотдавна завладя голяма част от земното кълбо. Някои го определят много точно като триумф на японското въображение. Успехът на сериала да привлече безброй почитатели от цял свят е напълно заслужен. Това е една от най-забавните анимации на нашия век, а забавна я правят основно положителните й герои. Темата ни сега засяга един такъв положителен герой или иначе казано японски автомобил от типа купе-кабриолет, наподобяващ с външния си вид на култовите същества, но впечатляващ и с функционалност, екстравагантност и динамика. Именно сладурският му облик го превърна в хит още през 1993 година, когато тогавашната Micra спечели приза “Автомобил на годината”. Десет години по-късно се появи и наследникът, който окончателно завладя женските сърца. Сега на бял свят излезе и версията купе-кабриолет, която отново интригува предимно, но и много по-силно нежните ни половинки. Тестът, който екипът ни направи, бе на версията Micra C+C 1.6 16V Tekna Plus.
Екстериор
Като цяло основните форми почти не се различават от версията хечбек. Думата “почти” обаче в случая е от съществено значение. Дребни козметични доработки като черни рефлектори на предните светлини, 16-цолови лети джанти и променена линия на покрива, превръщат Micra C+C от миловидно симпатично автомобилче в екстравагантна играчка за млади и пораснали дами. А когато задържите един бутон между предните седалки за период от 22 секунди ефектната трансформация на покрива става факт пред очите ви. За това кратко време твърдият таван се сгъва в багажното отделение.
Една от силните черти на автомобила е подчертаната симбиоза между миловидно и спортно излъчване на външния дизайн. Макар че моделът Micra служи като основен донор, C+C се откроява със своя собствена идентичност. Гореспоменатите елементи, както и ефектните предни светлини, придават силна доза спорт на новата Micra. Независимо от това дали е във вариант купе или кабриолет, Micra изглежда еднакво добре. Трансформацията се осъществява в рамките на 22 секунди, като автомобилът трябва да е в неподвижно състояние. Сгъването и разгъването на твърдия покрив става посредством сложна система от електромотори, хидравлични механизми и контактни сензори. Действието е сравнително безшумно, като цялата тази трансформация на външния вид става благодарение на култовата фирма Karmann, проектирала сгъваемия покрив. Този факт до голяма степен обуславя и надежността на тази сложна система.
Интериор
Основното преимущество на Micra C+C пред преките є конкуренти е значителният обем на багажното отделение. За тази малка кола то е с огромен обем от 457 литра. Дори при сгънат таван пространството не е никак малко - 255 литра. Наличието на задна седалка, та било тя и символична, също е плюс в доста от случаите. Недостатъците по интериора се заключават до прекалено изнесената назад рамка на ветруопорното стъкло, която до известна степен възпрепятства малко влизането и излизането от колата. Освен това при висока скорост във вариант кабриолет въздушната струя предизвиква неприятно трептене на предпазните колани, което при закопчан колан води до вибрации в рамото на водача или пасажера до него, а в свободно положение - до леко дразнещо потракване.
Иначе интериорната сглобка е на много високо ниво. Материалите също са с познатото за марката отлично качество. Уредите са смесица от аналогови циферблати и дигитални дисплеи - информативни са, а белият цвят на основните инструменти придава нужната нотка спорт в интериора на Micra C+C. Седалките не са големи и са доста твърди, но са изключително ергономични и удобни, като са снабдени с добре изразена странична поддръжка и всички необходими регулировки. Мястото за краката на водача и пасажера до него е напълно достатъчно, дори и за ръстови шофьори и пътници, но отзад, както вече споменахме, е символично. Огледалата за обратно виждане предлагат отлична видимост, а изпъкналите в горната си част предни светлини помагат за безпроблемното усещане за габаритите на автомобила при маневриране.
Двигател и ходови характеристики
1.6-литровият бензинов мотор предлага повече от отлична динамика. Изключително пъргав и доста еластичен, като един от малкото му минуси се крие в малко по-слабото доускорение на пета предавка. Иначе агрегатът е добре балансиран, много безшумен и перфектно синхронизиран с петстепенната механична трансмисия.
Колата е доста стабилна в завои, благодарение най-вече на ниския център на тежестта, максимално разширеното междуосие и не на последно място електронно стабилизиращата програма, включена в стандартното оборудване на тестваното от нас изпълнение Tekna Plus. Спирачките са на много добро ниво, а въпреки цялостния спортен облик, клиренсът на автомобила съвсем не е малък.
Цена
На пръв поглед изглежда по-висока от тази на алтернативите си, но предвид изключителния набор от екстри е абсолютно равностойна на конкурентите си. Така че ако сте дама с изтънчен вкус и желаете “наточен” автомобил с отлично качество на изработката, то Micra C+C би следвало да е един от вашите фаворити.
Nissan Micra C+C 1.6 16V Tekna Plus
|
Плюсове
|
1. Изключително богато базово оборудване. 2. Багажно пространство, впечатляващо с обем и функционалност. 3. Перфектна сглобка и много добро качество на материалите. 4. Отлична стабилност на пътя, благодарение на ниския общ център на тежестта, максимално голямото междуосие и електронно стабилизиращата програма. 5. Безшумен двигател, впечатляващ с динамика и еластичност. |
Минуси
|
1. При висока скорост предпазните колани вибрират неприятно. 2. Прекалено назад изнесена рамка на ветроупорното стъкло. 3. Малко по-слабо доускорение на пета предавка. |
Nissan Micra C+C 1.6 16V Tekna Plus
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 598 куб. см.
|
Максимална мощност
|
81 Kw/110 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
153 Нм при 4 400 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.7:1
|
Маса на единица мощност
|
10.5 кг/к.с. (14.2 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 806 1 668 1 441 |
Междуосие
|
2 432
|
Маса, кг
|
1 150
|
Допустимо натоварване, кг
|
390
|
Обем на багажника,л.
|
255 - 457
|
Вместимост на резервоара, л
|
46
|
Разход на гориво: |
8.7 л/100км
5.6 л/100км 6.7 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.6
|
Максимална скорост
|
190 км/ч.
|
Гуми
|
185/50 R 16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 38 960 |
Базово оборудване
|
ABS + EBD, ESP, BA, TCS, Тонирани стъкла, Радио със CD чейнджър + шест високоговорителя, Автоматична климатична инсталация с поленов филтър, Четири предпазни въздушни възглавници, Централно заключване с дистанционно управление, Електроуправляеми предни и задни стъкла, Серво усилител на волана, Брони в цвета на купето, Електроуправляеми и отопляеми външни огледала, Оборотомер, Борд компютър, Имобилайзер, Регулируеми по височина фарове от мястото на водача, Ел. хидравлично сгъваем покрив, Кожен салон, Подгряване на предните седалки, Бели циферблати на арматурното табло, Алуминиеви педали, Регулиране на волана по височина, Регулиране на шофьорската седалка по височина, Жабка под пасажерската седалка със заключване, Трета стоп светлина, Лети джанти, Пиротехнически механизми на предпазните колани, Система ISOFIX за закрепване на детско столче и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
3 години на лаковото покритие 12 години срещу корозия на купето |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Nissan Micra C+C 1.6 16V Tekna Plus
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
OPEL TIGRA TWIN TOP
|
|
Работен обем
|
1 796 см3
|
Мощност
|
92кВт/125 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
165 Нм при об/мин 4 600
|
Габарити, мм
|
3921/1685/1364
|
Ускорение
|
9.4 сек
|
Максимална скорост
|
204 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.1 л/100 км 5.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
36 672 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
958 лв.
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
1 604 лв.
|
PEUGEOT 206 CC
|
|
Работен обем
|
1 587 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
147 Нм при об/мин 4 000
|
Габарити, мм
|
3835/1670/1370
|
Ускорение
|
11.2 сек
|
Максимална скорост
|
185 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.9 л/100 км 5.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
31 729 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
1 238 лв.
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
1 745 лв.
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА