Last news in Fakti

27 Май, 2006 22:36 757 0

Изящна мощ

  • rolls-royce-
  • 100 ex

Преди две години в Женева британската перла в автомобилостроенето - легендарната компания Rolls-Royce, предизвика небивал фурор, показвайки концептуалния кабриолет 100 EX, разработен върху скъсена платформа от седана Phantom. Представители на фирмата тогава тържествено обещаха, че в обозримо бъдеще би следвало да се очаква серийния дебют на четириколесното. По тази причина почитателите на марката и анализаторите очакваха по време на тазгодишното изложение на швейцарска земя да се появи именно предсерийния вариант на модела, още повече, че любопитни и настойчиви папараци вече бяха осигурили шпионски снимки от тестови изпитания на новия боец. Вместо това обаче на щанда на Rolls-Royce в Женева посетителите изумено се взираха в съвсем нов и различен концепт - “двуврато” купе с обозначение 101 EX.Изцяло по подобие на нашумелия и спечелил слава кабриолет, четириместното купе е разположено върху пространствена рама, изработена почти изцяло от алуминий и други олекотени сплави, като основен донор на технологии, естествено, е луксозният седан Phantom. Каросерията на 100 EX също е алуминиева, а габаритите сами по себе си са достатъчна гаранция за простор и комфорт в салона. Дължината на британеца е 5 609 мм, а междуосието му е едва с 250 мм по-късо от това на флагмана Phaeton.

Що се отнася до външния вид на 101 EX, то той дотолкова наподобява излъчването на кабриолета 100 EX, че все едно става дума за братя близнаци. Един поглед към огромния и силно издължен преден капак, съединяващ гигантската хромирана радиаторна решетка с основната част на каросерията и предното ветроупорно стъкло, е достатъчен да ви убеди в еднаквия произход и на двете возила. Иначе впечатление прави и фактът, че линията на покрива при купето изглежда далеч по-ниско разположена от тази при кабриото, от което няма как да не се прокрадне съмнението, че влизането и излизането от автомобила ще се превърнат в сложна задача. Нищо подобно! Именно с цел постигането на максимално удобство, двете огромни врати се отварят в посока обратна на движението, което гарантира лесен достъп до салона и избягването на затруденията, познати от повечето автомобили с две врати. Освен това седящите отзад пасажери в никакъв случай няма да имат основание за недоволство и да се чувстват дискриминирани, тъй като пространството е повече от достатъчно, а и масивните задни колонки се явяват още една преграда пред любопитните погледи на околните. Явно усилията на шефа на дизайнерския екип Ян Кемърън, насочени към създаването на елегантен и едновременно с това динамичен външен вид, се увенчават с абсолютен успех. Допълнителна агресивна нотка и мощ в излъчването на купето внасят и 21-цоловите алуминиеви джанти.

Задвижването на студията е поверено на изпитан боец - V-образен дванадесетцилиндров агрегат, чийто работен обем е 6 750 см3, а осигуряваната от него мощност е 453 к.с. За качествата му свидетелства фактът, че моторът изстрелва четириколесното без никакви проблеми и видими усилия. Няма начин за последното да не допринесе и това, че 75 процента от максималния въртящ момент (720 Нм) се достигат още при 1 000 об./мин. В оборудването присъства и шестстепенна автоматична трансмисия.

Към настоящия момент все още няма конкретни планове за влизането на 101 EX в серийно производство, но едно е ясно - ако това стане цената на спортния екземпляр не би била по-ниска от 280 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА