Годеници загинаха в центъра на американския град Индианаполис, след като електромобилът им Tesla Model S се удари челно в дърво и се взриви, съобщава RTV6. Според телевизионния канал колата е била управлявана от 27-годишната Кейси Спекман. Тя е починала на място, а бъдещият ѝ съпруг Кевин МакКарти, на 44 - на път за болницата.
Двойката планирала сватба през септември догодина. Мъжът бил изпълнителен директор на Case Pacer и навремето добил известност като най-младия агент на ФБР в Щатите.
Пожарникари, участвали в гасенето на избухналия след катастрофата пожар, споделят, че не са могли да се справят веднага с огъня, тъй като части от батериите на електромобила се били разлетели на стотици метри и продължавали да гърмят като фойерверки. За да потушат пламъците, огнеборците трябвало да използват смес от сух прах и вода.
"Досега не се бях сблъсквал с нещо подобно, макар че сме обучавани да гасим електромобили", разказва шефът на противопожарната команда на Индианаполис. От Tesla Motors са коментирали единствено, че по време на инцидента автопилотът на колата не е бил включен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ото
Гърмящи смартфони, гърмящи тесли явно трябва още малко еволюция!
Коментиран от #2, #4, #8, #11, #14, #38, #39
17:17 06.11.2016
2 Ко каза
До коментар #1 от "Ото":
хората са умрели , не можеш ли да си запазиш коментар за себе си? Поне малко замисляш ли сe,че някой от твоето семейство може също да умре в горяща кола и не е задължително да е Тесла, може просто да е 15 годишен кенеф , нов внос ,със газово?17:36 06.11.2016
3 kartink
17:42 06.11.2016
4 кроко
До коментар #1 от "Ото":
Да не би колите с ДВГ да не се взивяват и да не горят при катастрофи?Коментиран от #24
18:14 06.11.2016
5 автопилота
18:20 06.11.2016
6 Гост
Хората са загинали не заради високата скорост, а заради пожара от батериите, идиоти малоумни!!!
И колите с ДВГ горят, но тогава каква е разликата с "безопасните" и "технологични" електромобили?
Коментиран от #9, #15
18:28 06.11.2016
7 L4INIO
18:30 06.11.2016
8 корса
До коментар #1 от "Ото":
От името ти съдя, че си фен на циганската мечта мерцедес!А това е брутален удар, нормално е да се запали.
Ония немски кошник порше в който загина Пол Уокър?
Коментиран от #12, #16
18:46 06.11.2016
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 мъка
19:08 06.11.2016
11 некойси
До коментар #1 от "Ото":
Да бе, един такъв слъчай е достатъчен да нахрани "антитесла проповедниците" и да се разсмърдят в продължение на седмици.Прогресът се случва със или без нашето желание и мнение, когато на нещо му дойде времето то просто се случва, заживейте с това :)
20:35 06.11.2016
12 Гост
До коментар #8 от "корса":
Това е брутален удар викаш, а?2,5 тона кола се е блъснала в дърво с диаметър около 40 см и дървото е непокътнато. Ти физика учил ли си някога? А видя ли, че колата беше само леко деформирана?
Хората щяха да са живи, ако батериите не са се запалили!
Пък за тези, които смятат електрическите коли за прогрес, е ясно колко акъл имат, щом смятат по-старата технология за нова!
Аман от глупави и ограничени хора! Хубаво е да има електрички, но това няма да стане по начина, който искаме!
Коментиран от #17, #19, #20, #34
21:14 06.11.2016
13 ненатесла
22:38 06.11.2016
14 Rosen
До коментар #1 от "Ото":
Човек,ти в ред ли си?!? Нещо силно ти хлопа! Май ти трябва да еволюираш!23:20 06.11.2016
15 Rosen
До коментар #6 от "Гост":
Такааа....честно казано твоя коментар е най-глупав. В репортажа около 200 пъти казват че автомобила се е движил с висока скорост и това е най-вероятната причина. А колкото до батериите,то е нормално да се запалят след сблъсъка.Прочети малко повече за електромобилите, понаучи, пък тогава коментирай!Коментиран от #25
23:26 06.11.2016
16 ссс
До коментар #8 от "корса":
А ти случайно да знаеш ,че Тесла са автомобили създадени съвместно с мерцедес? Май не! А колкото до това каква мечта е това, по добре да зи спестиш коментара докато не "продадеш Ладата"23:31 06.11.2016
17 Гост
До коментар #12 от "Гост":
Ел колите са тепърва в развитие! Наистина са един сериозен прогрес за човечеството но са още в начален етап на развитие.23:33 06.11.2016
18 будала
А откъде идва" еко" енергията за зареждането на тия глупави "миксери".
Представете си един свят, в който едновременно се включат за зареждане 1 милиард електромобили.
Откъде питам аз ще дойде нужния капацитет с който трябва да разполага енергийната мрежа?
От ВЕИ-та ли? Едва ли. Най вероятно пак в по- голямата си част от АЕЦ, ТЕЦ,ВЕЦ ,КЕЦ и т.н.т
23:36 06.11.2016
19 кроко
До коментар #12 от "Гост":
Тока/ ел.заряд осигурява енергия за ел.двигателя, а при колите с ДВГ това е горивото. Батериите и елинсталацията са носителя на ток за двигателя, а при колите с ДВГ това е резервоара и горивопроводи. Има два варианта защо в следствие на катастрофата се е запалила колата: 1 заради тока, който тече по ел.инсталацията и примерно някакви искри; 2 заради самите батерии, някаква неизправност или някаква промяна в състоянието им заради катастрофата. Но и колите с ДВГ се палят поради неизправности в горивната система; и колите с ДВГ се палят поради разлив на гориво след катастрофа. Теб май те притесняват батериите. ОК, за това хората мислят за начини за задвижване от вещества с различен заряд, най-вече течности, че бързо се зарежда. Но все пак трябва да се прави нещо за да се развиват колите с елдвигатели и съответно носителите на ел.заряд.23:45 06.11.2016
20 кроко
До коментар #12 от "Гост":
И погледни колата на 24 секунда на какво и прилича предницата , не е като да е безобиден удара!23:49 06.11.2016
21 Тесла
23:59 06.11.2016
22 селото
С какво електромобилите са по-"екологични"?Откъде идва енергията за зареждането им? По практични ли са? По-безопасни? По-изгодни ?Би ли си купил 10годишен електромобил?
Отговаряй???Унмико
Коментиран от #23, #26
00:18 07.11.2016
23 кроко
До коментар #22 от "селото":
електромобилите използват по-малко енергия за изминаване на еденица разстояние заради по-високото КПД на електродвигателя. А дори и да прием че ел.енергията за тях се добива само от ТЕЦове, те пак са с по-високо КПД в сравнение с ДВГ-то, т.е. отделят по-малко вредни емисии за преработване на еденица енергия. Практичността, вкл. пробега, който предлагат, е субективен въпрос. Безопасността е въпрос най-вече на класа, към който принадлежи един автомобил. По-изгодни зависи от батериите най-вече, но като цяло да, нищо че първоначално се налива голяма сума пари за батерии.01:45 07.11.2016
24 Газта и бензина
До коментар #4 от "кроко":
Виждал ли си какво се случва като се даде накъсо качествена LiIon или LiPo батерия. Или само като забиеш гвоздей? Опитай да пробиеш резервоар с бензин или малка бутилка газ за запалки. Газта и бензина са направо безопасни сравнени с литиевите батерии.02:25 07.11.2016
25 Гост
До коментар #15 от "Rosen":
Честно казано, ако моя коментар е глупав, то твоя е най-идиотския, най-комплексарския и най-малоумния на света!В коментарът казвали, че МОЖЕ БИ колата се движела с висока скорост, а?
Виждал съм какво се случва с дърво ударено от кола с 80 км/ч., която е далеч по-лека от Тесла.
Виждал съм какво се случва и с колата ако скоростта е такава.
Само, че ти нищо не виждаш и си толкова ограничен, че смяташ дори за нормално колата да се запалва при удар, а г-н фанатик?
И със сигурност съм чел много повече по електротехника от теб, но ти се напъваш да пишеш простотии!
Но какво да обяснявам на човек пишещ с няколко ника - смешен шизофреник!!!
Коментиран от #28, #29
07:21 07.11.2016
26 Тесла
До коментар #22 от "селото":
Селото, хайде да започнем оттам какво означава "екологични", защото нещо ти отбягва термина. "Екологичен - който е свързан с екология и нейния обект на изучаване — природната среда, факторите които я рушат, както и начините и пътищата за нейното опазване; който пази природата, животните, растенията; който е чист от замърсители;"А след като ти нямаш достатъчно сиво вещество, за да направиш разликата, коя кола е екологично чиста за околната среда и коя не, аз не съм длъжен да ти обяснявам - това си е твой проблем!
Колкото за зареждането сигурно не си чувал за SolarCity, Powerwall или Charging Station, или за Solar Roof Tiles. Айде прочети малко да видиш какво реално е общото между тях и каква е основната идея! Сам ще си отговориш както на втория, така и частично на първия въпрос!
И да колите на Тесла са практични като започнеш от автопилота и стигнеш до мобилното приложение. Инвестиция са, която има възвращаемост в дългосрочен план за разлика от повечето коли.
И да доста по-безопасни са. Ето да се образоваш малко: http://www.autotrader.com/car-news/tesla-model-s-achieves-all-time-best-nhtsa-safety-score-213356 !!
09:06 07.11.2016
27 Ярослав Станчев
09:45 07.11.2016
28 Rosen
До коментар #25 от "Гост":
Ми чети си ама поне се опитай да разберевш това което четеш10:09 07.11.2016
29 Rosen
До коментар #25 от "Гост":
А колкото до това кой е глупав,то по начина на изразяване си личи.Първо се научи да си намираш думите които търсиш,вместо да запълваш дупките с псувни и обиди и тогава чак ще може да твърдиш че знаеш повече от мен,смешко! Стой си в 20ти век като искаш!Коментиран от #30
10:15 07.11.2016
30 Гост
До коментар #29 от "Rosen":
Дислексия ли имаш, че не проумяваш написаното?Псувни ли виждаш, когато някой те нерече глупав?
Жалко е, че продължаваш да показваш въпиюща невежест!
И няма да е лошо да покажеш малко знания, вместо да пишеш едни и същи простотии!
Драго ми лаиченце, ел. двигателят е около 50 години по-стар от ДВГ. По този начин си личи кой изпада в пълна мозъчна безтегловност и това определо си ти, щом мислиш ел. двигателя за иновативен!
Пълен смешко си, но не го осъзнаваш! Изпаднал си в сингулярността на ентропията, откъдето измъкване няма!
Коментиран от #31
10:37 07.11.2016
31 кроко
До коментар #30 от "Гост":
И какво, като е по-стар? По-лош ли е според теб? А къде в коментарите, прочете някой да величае иновативността на електродвигателя? И освен скоростта на удара, не мислиш ли че има значение и как ще се удари в дървото. Едно е да се изтряска челно в дървото, друго е с 80 да се завърти по някакъв начин и да се удари в дърво. Не е първата тесла, която се блъска, но може би е първата, на която батериите започват да и гърмят, така че очевидно сблъсъка има значение.11:11 07.11.2016
32 Станислав
Коментиран от #33
11:58 07.11.2016
33 Гост
До коментар #32 от "Станислав":
О, мерси за комплимента. За мен е голяма чест да бъда наречен прост, от човек, който мисли, че колите с ДВГ са само Голфове на газ. Е, трябва да те разочаровам обаче, моята кола не е на газ и има 8 въздушни възглавници. А ти имаш ли автомобил или всяка вечер онанираш на картинка на Тесла?А, щях да забравя да ти благодаря за пожеланията да се блъсна и да умра. Тъпкано да ти се връща :))))
13:37 07.11.2016
34 Незнам
До коментар #12 от "Гост":
А ти видя ли колата на колко метра е от удара...а и тези батерии разпръснати на стотици метри дали са от някой лек удар...А за да се изкриви толкова е нужна голяма скорост, като се има в предвид, че Теслите са с изключително здрава конструкция на шасито (липсата на двигател, скоростна кутия и резервоар дават свобода за направата на здрава конструкция)
21:35 07.11.2016
35 123
http://www.dnes.bg/cars/2016/05/09/adac-elektricheskite-koli-sa-neizgodni.301848
Коментиран от #36
09:26 08.11.2016
36 кроко
До коментар #35 от "123":
Т'ва дето си го постнал няма как да му се вярва - според ADAC всички предпочитаха голфовете и дизела на фолксваген беше върха, ама се оказа че не е така. Нормално немска организация да защитава изостаналите в производството на ел.коли немски автомобилопроизводители. Освен това, замърсяване в прав текст от батериите може да има само ако не се рециклират. А ти къде видя колко вредни емисии се отделят при рециклирането на някаква батерия? Вредни емисии може да има при производството на тока, но дори и само от ТЕЦ-ове да е, те пак имат много по-високо КПД от колкото ако се ползва ДВГ за да се получи същата енергия и да се свърши същата работа - една кола да измине определено разстояние при определени условия.10:52 08.11.2016
37 sluts
бъдещият ѝ съпруг Кевин МакКарти, на 44;
Мъжът бил изпълнителен директор на Case Pacer;
Не, тук не става въпрос за пари. Кой би си помислил нещо такова.
14:01 08.11.2016
38 Баща ти
До коментар #1 от "Ото":
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1623-tesla-model-s-mozhel-i-da-letiАз кат ти каам че немския кенеф за чеп за зеле не стаа и по-здрава кола (не според мене, а според NTHS) не е била тествана досега. А че праи 100, преди да си успял да си бръкнеш в носа... много си малък още да ги разумейш тея ралти. ДВГ е история кратка - кат комунизма, хахахаха!
01:16 12.11.2016
39 Татя
До коментар #1 от "Ото":
Гледай и са учи! По-неразрушима кола от Tesla няма, няма и да има...https://www.youtube.com/watch?v=9_Abd7EiSBs
а тука парите играят да попилеят тез двамата млади.
01:20 12.11.2016
40 Трифонов
14:28 15.11.2016
41 Трифонов
14:29 15.11.2016