Ако компактният клас при автомобилите се нарича “Голфов”, то сегментът на т.нар. паркетни всъдеходи трябва да се нарича RAV-клас. RAV4 е първият автомобил за активни развлечения и почивка със задвижване 4х4. Всъщност това е разшифроването на съкращението RAV4 (Recreational Active Vehicle). Малкото всъдеходче се появи на пазара в Япония през месец май 1994 г., а в Европа - през юни същата година. От тогава до днес японският “паркетен” всъдеход винаги е в челото на този създаден от самия него сегмент. Сега сме свидетели на новото поколение, което се продава и у нас и определено впечатлява с подобрена сглобка, отлична стабилност и иновационен дизайн. Функциоиналността му е на ниво, а икономичността и динамиката също са в нормите. С други думи, придобивката на подобен автомобил до голяма степен ще вкара в равновесие човешкото същество, определящо се като семеен мъж. Автомобилът съчитава в себе си практичността на комби, проходимостта на всъдеход (донякъде) и комфорта на седан от среден клас - или иначе казано модерното семейно возило. Както вече споменахме автомобилът вече се продава у нас, а версията, която изпитахме бе 2.2 D-4D Executive. В сравнение с предшественика подобренията са значителни. Всъдеходът има и недостатъци, но впечатлението ни е основно положително.
Екстериор
Промените по външния вид придават повече динамика и агресивност на малкия автомобил. Основно е засегната предницата, като промените са във фаровете и бронята. Основните светлини са стеснени, като чрез тях на автомобила е придаден значително по-агресивен вид. Допълнителните са кръгли, както при последния фейслифт на предшественика, но размерът им е намален. Задните светлини са малки, подобни по размер на старите, но с лек авангарден привкус. Страничната линия е динамична, като придава необходимата доза спорт. Трапецовидната предна решетка осигурява свързващата идентичност с другите модели от гамата SUV автомобили на Toyota, която ги различава от основните модели тип “лимузина”. С други думи, всъдеходчето изглежда далеч по-мъжки в сравнение с предшественика си. Задното стъкло обаче е останало по-малко, което донякъде пречи на видимостта от средното огледало за обратно виждане, но иначе изглежда ефектно. Като цяло основните линии са запазени, но са добавени доста мускули - факт, харесващ се и на мъжката част от водачите на моторни превозни средства. Освен това аеродинамиката на новият RAV4 се демонстрира най-добре от неговия нисък коефициент на въздушно съпротивление (Cх=0.31), който е сред най-добрите в този сегмент. И последното, но не по важност, е по-дългият със 145 мм RAV4, както и увеличената със 70 мм колесна база - фактори, позволяващи значителното подобряване на комфорта на пътниците.
Интериор
Първото, което се забелязва при оглед, е стандартното оборудване, което е далеч по-богато от това на предшественика. Конструкцията на купето дава възможност за интегриране на девет въздушни възглавници, автоматичната двузонална климатична инсталация и още куп глезотии. Най-важното обаче е това, че са отстранени досадните недостатъци по отношение на сглобката, които бяха нещо типично за предходния модел. Качеството на отделни детайли също е на ниво, като единствено пластмасовата имитация на матов хром не е от най-сполучливите. Уредите, разположени пред водача са изключително ефектни и наред с това - информативни. Те са компилация от три аналогови циферблата и един дигитален екран. Работата на борд компютъра се отчита именно на този дисплей. Единственият недостатък е, че функциите на този екран се сменят от бутон, намиращ се пред самия дисплей и настройките па време на движение са, меко казано, трудни.
Другите два екрана, показващи работата на климатичната инсталация и на аудио системата са монохромни и не впечатляват с авангардност. Като цяло салонът е функционален, с малки и твърди, но удобни и ергономични кресла. Багажният отсек е голям и практичен. Средното огледало за обратно виждане не е от най-информативните, но този недостатък се компенсира от перфектните странични огледала. В заключение може да се каже, че салонът е с подобрено качество на сглобката, отлична функционалност и естествено - леки недостатъци.
Двигател и ходови характеристики
Продуктът се рекламира, като се набляга на интегрираната система за контрол на управлението (Integrated Active Driving System). Това всъщност е съвкупност от три системи, основната от които е ESP, което само по себе си не е голяма иновация, но е похвално включването и в базовото оборудване. Усъвършенстваният дизелов двигател и новата шестскоростна механична трансмисия са още един плюс в полза на новия RAV4. 2.2-литровият дизел се характеризира с оптимална мощност, перфектен въртящ момент и сравнително нисък разход на гориво. Иначе останалите помощни възли и агрегати също са без забележка.
Возията е твърдичка, но стабилността - отлична. Спирачките са на върхово ниво, проходимостта е една от най-добрите що се касае до автомобили от този сегмент. Диференциалът е с възможност за заключване от мястото на водача, а иначе въртящият момент се преразпределя към колелата в зависимост от сцеплението.
Цена
Не е от най-ниските, но предвид качеството на изработка, имиджа на всъдеходите с марка Toyota и в частност успехите на предшественика, третото поколение на RAV4 определено ще допринесе за вашето психическо и физическо равновесие.
Toyota RAV4 2.2 D-4D Executive
|
Плюсове
|
1. Иновационният 2.2-литров дизел впечатлява с динамика и икономичност. 2. Външният вид е доста модернизиран, но в същото време е запазил характерните за модела черти. 3. Сглобката на отделните интериорни детайли е на много по-високо ниво. 4. Пасивната и активна безопасност, както и оборудването са на ниво. 5. Стабилността е значително повишена. |
Минуси
|
1. Управлението на бордкомпютъра е меко казано недомислено. 2. Средното огледало и малкото задно стъкло не предлагат оптимална видимост назад. 4. Интериорната имитация на матов хром не е от най-сполучливите. |
Toyota RAV4 2.2 D-4D Executive
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
2 231 куб. см.
|
Максимална мощност
|
100 Kw/136 к.с. при 3 600 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
310 Нм при 1 000 - 2 800 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
16.8:1
|
Маса на единица мощност
|
11.6 кг/к.с. (15.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 395 1 815 1 720 |
Междуосие
|
2 560
|
Маса, кг
|
1 585
|
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
586 - 1 469
|
Вместимост на резервоара, л
|
60
|
Разход на гориво: |
8.1 л/100км
5.6 л/100км 6.6 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.5
|
Максимална скорост
|
180 км/ч.
|
Гуми
|
225/65 R 17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 59 144 |
Базово оборудване
|
ABS, EBD, BA + TRC, A-TRC, борд компютър, мултифункционален дисплей, оборотомер, серво усилител на волана, регулируем по височина и в дълбочина волан, кожени волан скоростен лост и ръкохватка на ръчната спирачка, управление на аудио системата от волана, девет въздушни възглавници, регулиране на седалката на водача по височина, асиметрично делима задна седалка, Isofix - система за закрепване на детско столче, двузонален климатроник, предни и задни ел. стъкла, ел. прибиращи се и отопляеми странични огледала, централно заключване с дистанционно управление, CD-чейнджър, имобилайзер, брони в цвета на купето, фарове за мъгла, лети джанти, багажни релси на покрива, ел. шибедах, щора на багажното отделение, часовник, регулиране на основните светлини от мястото на водача, система за подпомагане потеглянето по наклон, систгема за контрол на управлението на автомобила, допълнителна багажна ниша, боя металик и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Toyota RAV4 2.2 D-4D Executive
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW X3
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
110 кВт/150 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
330 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4565/1853/1674
|
Ускорение
|
10.2 сек
|
Максимална скорост
|
198 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.6 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
66 200 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
HYUNDAI SANTA FE
|
|
Работен обем
|
2 188 см3
|
Мощност
|
110 кВт/150 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
335 Нм при об/мин 1 800 - 2 500
|
Габарити, мм
|
4675/1890/1795
|
Ускорение
|
11.6 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.6 л/100 км 6.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
55 482 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
NISSAN X-TRAIL
|
|
Работен обем
|
2 184 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
314 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4510/1765/1665
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.0 л/100 км 6.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
59 262 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КИКИ
15:43 08.09.2011