Наскоро учени установиха, че същите гени, които са отговорни за шестото чувство при акулите - възможността им да улавят електрически сигнали, определя и развитието на главата и чертите на лицето при хората. Факт е, че тези от нас, с присъщ агресивен стил на поведение са и с доста по-различни черти на лицето. Именно те предпочитат и автомобили, които изглеждат различно, динамично и направо хищно.
Ако в модерния автомобилен дизайн има кола, която да може да се оприличи с морския хищник акулата, то това е новото купе на Peugeot. Въпреки че е базирано на стандартната 407-ица, новият атлет е доста по-дълъг и по-широк. Освен това впечатлява с изключително агресивен екстериорен дизайн, простор в купето и много добри динамични характеристики. Този расов спортист вече се продава и у нас, а впечатленията които предизвика в екипа ни, са свързани с доста положителни емоции.
Екстериор
Вече споменахме, че външният вид е доста впечатляващ. Интересен набор от въздухозаборници. Огромен основен, който е гарниран с по три вертикални от всяка страна, наподобяващи хриле. Авангардни предни и задни светлини, приличащи, но в същото време доста различни от тези на стандартната 407-ица. Въпреки че купето е изградено на базата на Peugeot 407, то се характеризира с увеличено междуосие и съответно по-големи габарити. 407 Coupe е дълъг 4 815 и широк 1 868 мм. Височината му е 1 400 мм, а предният и задният надвес са съответно 1 080 и 1 010 мм. или + 5,5 см и + 8,5 см спрямо тези на хечбека. Предното стъкло е огромно и силно скосено, като следва основната линия на автомобила, започваща от предния капак. Ефектните големи лети джанти, алуминиевият преден капак и хромираните накрайници на ауспухната система образуват ансамбъл, много точно подсказващ за “мускулите” на стилния френски лъв. Всичко това води към заключението, че “сърцето” на хищника е различно от това на вече познатия ни модел 407. Именно заради новия агрегат, за който ще стане дума по-надолу, “муцуната” е още по-издължена пред предния мост - прекалено авангардно решение, което засега е ефектно, но е спорен въпросът колко дълго ще издържи на непрестанно изменящите се модни тенденции в автомобилостроенето.
Интериор
И вътре нещата изглеждат добре - хромирани пръстени обрамчват основните уреди, елементи от матов хром по вътрешната страна на вратите, пък внасят още по-голяма доза спорт. Това обаче не пречи на комфорта в салона. Алуминиевите прагове, коженият салон и авангардното табло са още една част от спортното усещане. Седалките се характеризират със силно изразена странична поддръжка - не са много големи, но са доста комфортни. Твърдостта им пък се компенсира от перфектно изчислената лумбална изпъкналост. От друга страна, за разлика от външния вид, инженерите не са оригиналничили по отношение на интериор. Салонът се характеризира с минимална “украса” и максимална функционалност. Уредите са съчетание от аналогови прибори и LCD-дисплеи. Борд компютърът отчита показателите си на два екрана, разположени съответно пред водача и в горната част на средната конзола.
С други думи, салонът е доста подобен на този на донора си. Недостатъците - прекалено дългите врати са причина за изместването на средните колонки далеч назад, което прави трудно упражнението от седнало положение да поставите предпазния си колан. Пултът за управление на ел. стъкла и огледала, интегриран в шофьорската врата е по-назад от очакваното място. Предните странични колонки са доста масивни - факт възпрепятстващ малко видимостта в завои. И последно - прекалено издължената и скосена “муцуна” няма как да се види от мястото на водача, затова наличието на преден паркинг-асистент е, ако не задължително, то силно препоръчително.
Двигател и ходови характеристики
Тестваният от нас автомобил разполагаше с V-образен шестцилиндров дизелов агрегат, който е заимстван от флагмана на компанията 607. Двигателят е снабден с четири разпределителни вала и 24 клапана, както и със система за директно впръскване тип Common Rail multi-injection. Изпускателната му система е оборудвана с филтър за частици (FAP), чиято периодичност на поддръжка е вече 210 000 км. Дизеловият мотор развива максимална мощност 204 к.с. благодарение на двата турбокомпресора с променлива геометрия на лопатките. Шестте предавки на автоматичната скоростна кутия са адаптирани много добре към мощността и въртящия момент на двигателя. Трансмисията е напречноразположена и не е по-тежка и по-обемиста от механичната. И тъй като подобни автомобили се карат от хора с повече адреналин в кръвта водачът може да избере по-активно управление чрез секвенциалната система Tiptronic System Porsche.
Тя разполага с интегрално електронно управление, като може да разпознава и се адаптира към профила на пътя, скоростта на завиване на волана, типа на управлението и т.н. Така комплектовани, основните агрегати осигуряват впечатляваща динамика при нисък разход на гориво.
Цена
Естествено е, че автомобили от подобен род съвсем не са евтини. Опциите, сравнително качествената сглобка и перфектният дизелов агрегат обаче са на ниво. Единствено по-слабия имидж на марката в този сегмент би наклонил везните в полза на утвърдените германски алтернативи.
Peugeot 407 Coupe 2.7 HDI V6
|
Плюсове
|
1. V-образният шестцилиндров дизел разполага с два турбо компресора и със своите 204 к.с. притежава завидна динамика. 2. Сглобката е доста качествена, а екстрите в купето са дори в повече от необходимото. 3. Секвенциалната трансимисия е перфектна комбинация, и за комфортно шофиране, и за спортно каране. 4. Информативността на уредите е отлична. |
Минуси
|
1. Пултът за управление на ел. стъкла и огледала, интегриран в шофьорската врата е по-назад от очакваното от вас място. 2. От седнало положение предпазният колан се поставя трудно. 3. Предвижданията са, че прекалено смелият екстериорен дизайн няма да издържи дълго на модните тенденции. |
Peugeot 407 Coupe 2.7 HDI V6
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен, шестцилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
2 721 куб. см.
|
Максимална мощност
|
150 Kw/204 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
440 Нм при 1 900 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.3:1
|
Маса на единица мощност
|
8.8 кг/к.с. (12.0 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 815 1 868 1 399 |
Междуосие
|
1 799
|
Маса, кг
|
1 925
|
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
400
|
Вместимост на резервоара, л
|
66
|
Разход на гориво: |
11.9 л/100км
6.5 л/100км 8.5 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
8.5
|
Максимална скорост
|
230 км/ч.
|
Гуми
|
235/45 R18 Y
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 87 429 |
Базово оборудване
|
ABS, Електронна програма за стабилност (ESP), Двузонов климатик с автоматично регулиране, Хидроусилител на волана с променливо усилие, Борд компютър и цветен дисплей, седем въздушни възглавници, Регулатор и ограничител на скоростта (темпомат), Датчици за паркиране на заден ход, Биксенонови фарове и устройство за миене под налягане, Фарове за мъгла, Автоматично светване на фаровете, Автоматични предни чистачки, Активно окачване, Индикатор за налягането в гумите, Електрически сгъваеми външни огледала, Вътрешно електрохромно огледало, Регулируем във височина и дълбочина волан, Седалка на водача с регулируема лумбална опора, Електрически управляеми предни и задни стъкла, отваряне на багажника от купето, Централно дистанционно заключване, Електронен имобилайзер, Странични многопластови и шумоизолиращи стъкла, Предно атермично стъкло, Тонирани стъкла, Радио CD RD4 с 6 тонколони + усилвател и JBL, двулентов тунер, управление на аудиото от волана, Лети джанти, Кожен салон, Предни отопляеми седалки, Датчици за паркиране на преден ход, Биксенонови завиващи фарове (със самонасочване при завой) и др.
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Peugeot 407 Coupe 2.7 HDI V6
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW 330 Cd (Е46)
|
|
Работен обем
|
2 993 см3
|
Мощност
|
150 кВт/204 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
410 Нм при об/мин 1 500
|
Габарити, мм
|
4488/1757/1369
|
Ускорение
|
7.4 сек
|
Максимална скорост
|
235 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.5 л/100 км 6.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
74 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MERCEDES-BENZ CLK 320 CDI
|
|
Работен обем
|
2 987 см3
|
Мощност
|
165 кВт/224 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
415 Нм при об/мин 1 400 - 3 800
|
Габарити, мм
|
4652/1740/1413
|
Ускорение
|
8.2 сек
|
Максимална скорост
|
246 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.1 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
92 823 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 9 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ICETOOO
15:44 08.09.2011
2 nacho
15:44 08.09.2011
3 ??????
15:44 08.09.2011
4 ??????
15:44 08.09.2011
5 кроки
14:05 06.01.2016