Моделът Fiesta на компанията Ford е добре познат у нас. Миналата година се навършиха 30 години от появата му на бял свят. От тогава до днес измина доста време и естествено промените не са малко. Въпреки това Fiesta си остава малък градски автомобил, предназначен предимно за женската аудитория. Безспорно предишните модификации на малката кола имаха успех, но изглеждаха доста скучновато. Това бе така, защото инженерите наблягаха повече на функционалност, отколкото на екстравагантен дизайн. При новата Fiesta обаче ясно личат модерните черти на съвременното автомобилостроене. Повечето жени, оприличаващи себе си на Кари Брадшоу, си се представят облечени в палто Prada, обути с Manolo Blanik и управляващи автомобил, подобен на новата Fiesta. Те не се вълнуват толкова от функционалност, но екстравангантният и същевременно сладурски вид, както и наличието на глезотийки под формата на екстри, ги карат силно да желаят превозно средство от типа на новата Fiesta. Ето защо тестът, който направихме бе на Fiesta с най-високо ниво на оборудване Ghia и модерната напоследък дизелова 1.6-литрова моторизация Duratorq. Като цяло впечатленията ни са повече положителни, но мъникът на Ford има и немалко недостатъци. Ето всъщност за какво иде реч.
Екстериор
Модните тенденции в автомобилостроенето се долавят в доста от елементите по екстериора, но най-ясно личат в задните светлини, които са силно изтеглени нагоре, с интегрирани кръгли сектори. Фаровете също са авангардни, което е още едно доказателство, че компанията се придържа към стилните модни течения. С новите светлини, които са многосекторни и покрити с гладка пластмаса, се цели постигането на ефект unisex. Като се прибави към тях различният цвят (светъл или тъмен) на купето, колата би трябвало да привлича мъжките погледи или да е предназначена за изтънчени дами. Доколко обаче дизайнерите са успели да привлекат вниманието на силния пол е рано да се каже, но спокойно може да се прогнозира, че автомобилът ще се хареса от нежните ни половинки. Останалите промени засягат предния капак, който има нови очертания, по-широка и по-голяма е и предната решетка. Долната част на бронята също е модифицирана, като там ъглите са доста по-рязки и отчетливи. Добавени са и кръгли фарове за мъгла. Луксът пък е подчертан от няколко допълнителни елемента от хром. Като цяло екстериорният дизайн е значително променен, при това в положителна насока.
Интериор
В едно свое изказване при презентацията на новата Fiesta един от шефовете на европейското подразделение на Ford Марк Стантън сподели: “Вярвам, че нашите клиентки ще бъдат приятно изненадани от това, че в новата Fiesta ще има климатик с автоматичен контрол на температурата, автоматични фарове, автоматични чистачки, електрически огледала, CD-уредба и т.н.” При новата Fiesta в изпълнение Ghia тези опции наистина влизат в базовото оборудване и са силен притегател за потенциалните клиенти.
Те обаче не се замислят за недостатъци, като липса на механизъм, който да изключи въздушната възглавница на пасажера отпред, което се прави в случай, че превозвате малко бебе в столче с гръб към посоката на движение. Също така абсолютно недостатъчното пространство отзад се компенсира трудно дори и от най-изтегленото напред положение на предните седалки. Ако трябва да обобщим интериора на новата Fiesta, трябва да кажем, че функционалността не е на много високо ниво, комфортът е поносим, а информативността на уредите - отлична. Като неосновен недостатък може да се отбележи и слабата шумоизолация в салона.
Двигател и ходови характеристики
1.4-литровият дизелов мотор е с по четири клапана на цилиндър, турбокомпресор и достига мощност от 90 к.с. Той се характеризира със съвременни технологии и повече от отлична динамика. Освен това пасва идеално на новото купе. Съотношението между мощ и икономичност е най-добро именно при 1.4-литровата дизелова алтернатива. Ускорението е отлично и ще Ви спести доста главоболия особено на по-дълъг път, разходът на гориво ще е около 5 литра на 100 километра. Друг е въпросът, че малкото междуосие е предпоставка за твърда возия, водеща до сериозен дискомфорт при превишаване на 120 км/ч. Все пак говорим за градска кола, а новата Fiesta се чувства най-добре именно в големия град.
Сервоусилителят е на ниво, от което следва и безпроблемност при маневриране на тесни пространства, ABS-ът се включва рядко, но винаги навреме, а стабилността в завои е в нормите, че дори е и по-добра.
Цена
Безспорно е атрактивна. Екстрите са предимно интериорни, като в базовото оборудване на модификацията Ghia липсва ESP, например. Качеството на самата сглобка е прилично, но от използваните материали има какво да се желае. Въпреки всички недостатъци, предимствата на германската кола са повече и тя определено има основание да претендира за лидерски позиции в този толкова популярен напоследък субкомпактен клас.
Ford Fiesta 1.4 Duratorq TDCI Ghia
|
Плюсове
|
1. Сравнена с алтернативите цената на новата Fiesta спокойно може да се определи като атрактивна . 2. 1.6-литровият дизелов двигател впечатлява с отлична динамика и икономичност. 3. Цялостният външен облик е доста модернизиран, нещо от което страдаха предшествениците. 4. Информативността на уредите е отлична. |
Минуси
|
1. Еърбегът пред мястото на пасажера не с опция за изключване. 2. Пространството, определено за краката на задните пасажери е на границата на възможния минимум. 3. Шумоизолацията на купето не е добра. 4. Екстрите са много, но са ориентирани само към интериорен комфорт. |
Ford Fiesta 1.4 Duratorq TDCI Ghia
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 560 куб. см.
|
Максимална мощност
|
66 Kw/90 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
204 Нм при 1 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0:1
|
Маса на единица мощност
|
12.4 кг/к.с. (16.9 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 916 1 683 1 463 |
Междуосие
|
2 486
|
Маса, кг
|
1 118
|
Допустимо натоварване, кг
|
545
|
Обем на багажника,л.
|
284 - 947
|
Вместимост на резервоара, л
|
45
|
Разход на гориво: |
5.2 л/100км
3.9 л/100км 4.4 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.9
|
Максимална скорост
|
180 км/ч.
|
Гуми
|
195/50 HR15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 26 380 |
Базово оборудване
|
ABS, серво усилител на волана, обортомер, система за студен старт, ел. регулиране на фаровете от мястото на водача, тонирани стъкла, трета стоп светлина, имобилайзер, регулируем по височина волан, дигитален часовник, осветление в купето и багажника, централно заключване с дистанционно управление, ел. отваряне на багажника от купето, предни ел. стъкла, регулиране на седалката на водача във височина, лети джанти, фарове за мъгла, хромирани интериорни детайли, брони в цвета на купето, климатроник, ел отопляеми странични огледала, плюшена тапицерия, кожен волан, и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Ford Fiesta 1.4 Duratorq TDCI Ghia
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
FIAT GRANDE PUNTO
|
|
Работен обем
|
1 248 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
200 Нм при об/мин 1 750
|
Габарити, мм
|
4030/1687/1490
|
Ускорение
|
11.9 сек
|
Максимална скорост
|
175 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.9 л/100 км 10.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Dynamic
|
28 200 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
KIA RIO
|
|
Работен обем
|
1 493 см3
|
Мощност
|
81 кВт/110 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
235 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
3990/1695/1470
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
176 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.7 л/100 км
4.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Exclusive
|
31 640 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA YARIS
|
|
Работен обем
|
1 364 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
190 Нм при об/мин 1 800 - 3 000
|
Габарити, мм
|
3750/1695/1530
|
Ускорение
|
10.7 сек
|
Максимална скорост
|
175 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.4 л/100 км 4.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Sol
|
30 969 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 9 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА