Last news in Fakti

18 Февруари, 2006 17:41 3 291 1

Голямата точка

  • fiat-
  • punto-
  • grande punto-
  • fiat grande punto-
  • fiat grande punto 1.4 8v dynamic

Punto е името на най-продавания модел на концерна FIAT. Дебютът му бе през 1993 година, а през 1999-та италианският автомобилен производител представи второто поколение на най-тиражирания си автомобил. Сега на ход е третото поколение, което е значително по-голямо и с доста промемен дизайн. Именно заради нарасналите си габарити и увеличеното междуосие италианците са сложили обозначението Grande. Моделът вече се продава и на територията на България, като моторизацията включва набор от два бензинови и два дизелови агрегата. Вариантите на хечбека са с три и пет врати. Автомобилът, на който акцентираме сега, представлява петврата модификация с 1.4-литров бензинов агрегат и най-високо ниво на оборудване или иначе казано FIAT Grande Punto 1.4 8V Dynamic.

Екстериор

Още на пръв поглед по-запознатите с темата автомобили ще забележат сходства с култови возила от новата линия на Maserati. В цялостния облик се долавят и черти, характерни за модерните напоследък миниванове, като това обаче не намалява динамичната визия на колата. Линията на предния капак почти се слива с тази на ветруопорното стъкло. Предните светлини и ефектната радиаторна решетка са причина Grande Punto да изглежда динамичен и дори агресивен автомобил. За този, доста сполучлив дизайн главна заслуга има маестро Джурджето Джуджаро и неговото студио ItalDesign. Всъщност автомобилът е разработен на базата на новата платформа на Opel, на която съвсем скоро ще се прави и новата Corsa. Междуосието, сравнено с предшественика, е нарастнало от 2460 до 2520 мм, а дължината на автомобила вече е 4030 мм, което превръща Grande Punto в един от най-големите хечбекове в субкомпактния клас. Гледайки цялостната осанка на новото Punto, човек спокойно би помислил, че става дума за автомобил от т.нар. Голфов клас.

Интериор

“Голямата точка” (“Punto” в превод означава точка) оправдава името си не само по отношение на външни габарити, но и що се касае до простор в салона. Арматурното табло е още по-ергономично. Много добра идея е поставянето на радиото под отворите на парното, което всъщност е на едно ниво със средната линия на волана и намалява риска при налучкване на станциите да отклоните сериозно вниманието си от пътната обстановка. Една от силните страни на Grande Punto е богатият избор на места, където можете да подслоните неизбежните дреболии. Новото Punto предлага и много други оригинални идеи, като регулиране на подглавниците на височина с бутон, вместо остарялата “фиба”. Сравнено с предшественика, а и с алтернативите, вътрешното пространство е доста по-голямо.

На двата реда седалки пасажерите пътуват доста комфортно. Високият таван на каросерията и достатъчното място за краката е оптимален вариант за автомобил от този сегмент. Вместимостта на багажника не е рекордно голяма, но пък от друга страна функционалността му е на ниво. Седалките са с мека подплата, което ги прави доста удобни. Все пак биха могли да предлагат по-добра странична опора. Използваните материали в купето са на високо ниво. Подобрено е и качеството на изработката, но то все още отстъпва много на германските аналози. Особено сполучлива е изолацията. Външните шумове почти не проникват в купето на Punto.

Двигател и ходови характеристики

Гамата от двигатели на италианския автомобил включва два бензинови (работен обем 1.2 л и мощност 65 к. с.; 1.4 л/87 к. с.) и два дизелови Common Rail с обем 1.3 и 1.9-литра. 8-клапановият 1.4-литров мотор е с доста поостаряла концепция, но въпреки това притежава номинална максимална мощност от 87 конски сили. В действителност броят им изглежда по-малък. Това не означава, че тази модификация е муден автомобил. Напротив. Punto 1.4 8V притежава отлично ускорение до 100 км/ч. Максималната скорост също е сравнително висока. Много добър е и въртящият момент от 115 Нм. Достига се при конвенционалните за бензинов агрегат 3 000 об/мин. Слабостта на мотора идва от предавателните числа на четвърта и пета предавки. Те са твърде малки, което прави автомобила тромав при по-висока скорост. Ускорението от 60 до 100 км/ч на четвърта трае цяла вечност, а ускорението от 80 до 120 км/ч на пета изобщо не е препоръчително. Най-доброто качество на двигателя е неговата икономичност. Най-вече в градско движение той демонстрира добри показатели.

Окачването спокойно може да се класифицира като спортно. Въпреки че задният мост е модифициран и като цяло му е придаден по-голям комфорт, малките пътни неравности се предават почти без промяна към пасажерите. Возията е още по-твърда при пълен товар. За сметка на това стабилността в завои е превъзходна. Общото впечатление за добрата сигурност, която предлага автомобила се подсилва и от резултатите на краштестовете, на които Grande Punto получава максималните пет звезди.

Цена

Като цяло може да се определи като атрактивна. Базовото оборудване е абсолютно достатъчно, даже богато, а качеството на използваните материали е на ниво. Сглобката обаче е един от основните минуси, а като се прибави към това и недотам добрата надеждност на автомобилите с марка FIAT везните се изравняват. От италианския гигант обаче се надяват “Голямата точка” да излезе наистина голяма работа.

FIAT Grande Punto 1.4 8V Dynamic
Плюсове
1. Базовото оборудване на новото Punto е абсолютно достатъчно.
2. 1.4-литровият двигател впечатлява с икономичност.
3. Заради нарасналите габарити салонът е функционален и просторен.
4. Активната и пасивна безопасност са на доста високо ниво.
5. Дизайнът на Джурджето Джуджеро е достоен за възхищение.
Минуси
1. Возията не е от най-комфортните и става още по-твърда при пълен товар на автомобила.
2. Качеството на изработката отстъпва на германските аналози.
3. Ускорението от 60 до 100 км/ч на четвърта трае цяла вечност, а ускорението от 80 до 120 км/ч на пета изобщо не е препоръчително.

 

FIAT Grande Punto 1.4 8V Dynamic
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър
Работен обем
1 368 куб. см.
Максимална мощност
57 Kw/78 к.с. при 6 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
115 Нм при 3 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
11.0:1
Маса на единица мощност
14.3 кг/к.с. (19.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 030
1 687
1 490
Междуосие
2 510
Маса, кг

1 115

Допустимо натоварване, кг
385
Обем на багажника,л.
275
Вместимост на резервоара, л
45

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

7.7 л/100км
5.2 л/100км
6.1 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
13.2
Максимална скорост
165 км/ч.
Гуми
175/65R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 22 890

 

Базово оборудване
Предпазна въздушна възглавница за водача, Предпазна въздушна възглавница за пътника до водача, ABS+EBD, Централно заключване на вратите, Електроуправляеми предни стъкла, Електроуправляеми външни огледала, Eлектроусилител на волана, Регулируем по височина и дълбочина волан, Задни подглавници, Борд компютър, Оборотомер, Брони в цвета на купето, Имобилайзер с променлив код, Резервна гума с нормален размер, Противопожарна система (FPS), Регулируеми по височина фарове от мястото на водача, Трета "стоп" светлина, Запалка, Дистанционно управление на централното заключване, Климатична инсталация с поленов филтър, Радио със CD и управление на радиофункциите от волана, Регулируема седалка на водача по височина, Външни огледала в цвета на купето, Асиметрично делима задна седалка в съотношение 40/60, Фарове за мъгла и др.
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

FIAT Grande Punto 1.4 8V Dynamic
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROEN C3
Работен обем
1 360 см3
Мощност

55 кВт/75 к.с.
при об/мин 5 400

Максимален въртящ момент
118 Нм при об/мин 3 300
Габарити, мм
3850/1667/1519
Ускорение
14.2 сек
Максимална скорост
168 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.7 л/100 км
5.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС: SX BVA
25 018 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
няма
NISSAN MICRA
Работен обем
1 386 см3
Мощност

65 кВт/88 к.с.
при об/мин 5 200

Максимален въртящ момент
128Нм при об/мин 3 200
Габарити, мм
3715/1660/1540
Ускорение
11.9 сек
Максимална скорост
172 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.9 л/100 км
5.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Tekna
105 615 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатик
няма
OPEL CORSA
Работен обем
1 389 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
125Нм при об/мин 4 000
Габарити, мм
3817/1646/1440
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.8 л/100 км
5.7 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Cosmo
22 062 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
няма


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Златин Славчев

    0 0 Отговор
    unikalna e iskam takatava bezika 1,2 - 65 konq