Компанията Faraday Future, целта на която е да влезе в пряка конкуренция с фирмата на Илон Мъск Tesla, представи своя първи модел. Автомобилът представлява електрически кросоувър, мощността на който е 1 050 конски сили. Моделът е наречен FF 91, а по-любопитното е, че може да измине разстояние от 700 километра само с едно зареждане.
Творението на Faraday Future беше демонстрирано по време на изложението CES 2017 в Лас Вегас. Габаритната дължина на кросоувъра е 5.2 метра, широчината му - 2.28 метра, а височината - 1.59 м. Междуосието достига 3.6 метра. Автомобилът е построен на модулна платформа, разработена самостоятелно от компанията Faraday Future.
Електромобилът е снабден с адаптивно окачване и с т.нар. управляемо шаси. От 0 до 100 км/ч може да ускори за 2.39 секунди, за което не може да се каже, че способства отличната аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е равен на 0.25, а за сравнение ще кажем, че при Toyota Prius и Tesla Model S този показател е 0.24.
От компанията обаче уточняват, че са разработили специални 22-цолови джанти, които сменят конфигурацията си при висока скорост, като целта е подобряване на обтекаемостта при висока скорост. Кросоувърът е снабден с четири електромотора, системната мощност на които е 1 050 конски сили. Максималният въртящ момент пък е 1 800 Нм.
Електрическите двигатели се захранват от комплект йон литиеви батерии с капацитет 130 киловат часа. Към автомобила върви и "домашно" зарядно, работещо на 110 или на 240 волта. В топ изпълнението си FF 91 се зарежда за 4.5 часа. Иначе колата може да се зарежда от всички налични зарядни станции по света. FF 91 разполага и с автономно управление, включващо 10 камери, 12 ултразвукови датчика, 13 специални радара и един оптичен далекомер LIDAR.
Последният ще излиза от предния капак, когато работи. Автомобилът може да се паркира сам и след това самостоятелно да достигне до собственика си, като автоматично разпознава лицето му. Камерите в средните колонки не само разпознават лицето, но и емоциите на водача, като според тях настройват вида музика от аудиосистемата и избират оптималната програма за масаж, интегрирана в креслото.
Още от екстрите са панорамен таван, интернет достъп, кресла с "нулева гравитация" и задни седалки с облегалки, свалящи се до 60 градуса (при Maybach те се свалят до 43 градуса). Предварителни поръчки вече се приемат на сайта на компанията, като предплатата е $5 000.
Цялата цена на електромобила все още не се съобщава, но по предварителни данни тя ще е в диапазона 150 000 - 200 000 щатски долара. Кросоувърът ще се прави в завода на Faraday Future в Невада, а първите готови екземпляри ще се доставят на клиентите през 2018 година.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Д'Мин
14:24 04.01.2017
2 гост
14:36 04.01.2017
3 незнайко
Коментиран от #7
14:48 04.01.2017
4 Ник
14:54 04.01.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Никой
17:30 04.01.2017
7 Гост
До коментар #3 от "незнайко":
Фенщината винаги ме е озадачавала! Първо пишеш идиотщини и второ, едва ли си акционер в Тесла, че да те грее дали някой ще ги измести от пазара на електромобили!Няма да те питам в какво са първи Тесла, защото не ми се четат повече опашати лъжи и глупости!
18:59 04.01.2017
8 гост
20:12 04.01.2017
9 некойси
Тесла направиха електрически задвижваните коли достъпни, изравниха цените и предоставиха възможност за избор.
Но най-интересното предстои, Тесла Модел 3 ще бъде революция.
21:31 04.01.2017
10 гост
този,който подкара Никола Тесла през 1931гсе получава следното:
При FF-91 имаме 1050кс/130квч=8,07 ,а при НТ 80кс/3,0квч=26,6 или
неговия ел.автомобил е 3 пъти по ефективен. Това означава много
лукс за ниска ефективност. Такива много тони батерии трябва да
имат предварително разработена технология за рециклирани след изтеклия срок за експлоатация.
Коментиран от #11
21:46 04.01.2017
11 гост
До коментар #10 от "гост":
Не е лошо да не заблуждаваш хората за неща които си чел недочел . Колата на Тесла е имала не батерия , а направен от него саморъчно генератор , за който той обяснил , че "извлича енергия от околния етер" , което няма нищо общо с батерия и което му позволило да я кара повече от седмица без да ЗАРЕЖДА . Та си запази сравненията и вземи почети повече01:40 06.01.2017
12 ПВП
16:22 07.01.2017
13 МитМитко
Мисля,че Тесла иновира разработките си по-задълбочено и рационално.
09:08 09.01.2017