Last news in Fakti

11 Януари, 2017 10:10 34 501 84

"За" или "против" връщането на километражи

  • канцер
"За" или "против" връщането на километражи - 1

Т.нар. превъртане на километражи е изключително често срещано явление у нас. Под превъртане, естествено разбираме връщане на отчетените километри назад - тоест манипулация, след която автомобилът изглежда с по-нисък пробег.

Знаете ли обаче, че връщане на километража се извършва както на почти нови коли, така и на добре познатите ни возила "втора ръка"?

При новите автомобили манипулацията се прави с цел удължаване на гаранцията, защото вносителите на нови коли у нас обвързват гаранцията със срок и с определен пробег, а основно фирмените автомобили навъртат предвидените гаранционни километри доста по-рано от срока.

Що се отнася до старите коли, при тях връщането на километража се прави по друга причина. От Западна Европа се вкарват немалко "изморени" автомобили с голям пробег, след което у нас те преминават през т.нар. козметика (претапициране на волани, частична смяна на детайли от салона, тониране с боя на драскотини, смяна на напукани гумени съединения, цялостно измиване на двигател и салон, пастиране, полиране и разбира се... връщане на километража).

Сега обаче един закон е на път да пресече донякъде тази дейност

Става дума за закон, иницииран от Чешката автомобилна организация, целта на който е да спре хората и фирмите, които връщат километражите. Такива услуги се предлагат и у нас, при това съвсем безнаказано. А специалисти не липсват. Те могат да превъртят както дигитални, така и аналогови километражи, независимо от това колко нов е и с какви защити разполага автомобилът."За" или "против" връщането на километражи

Европейският парламент взе насериозно предложението и одобри въпросната забрана за дейността на лица и компании, манипулиращи показанията на километражите. Законът обаче все още не е влязъл в сила. Това ще се случи през май 2018 година и тогава директивата ще задължава всяка страна-членка на Европейския съюз да налага съответстващо наказание в случай на констатирана манипулация на километража.

През есента на миналата година Съюзът на българските автомобилисти (СБА) внесе в Парламента предложения за промени в Закона за движение по пътищата и Наказателния кодекс, с които ще бъдат криминализирани манипулациите по километражите на употребяваните автомобили."За" или "против" връщането на километражи

Към момента измененията не са приети, но ако това се случи, то колите втора ръка ще се продават задължително със сервизна книжка, а фалшификациите в нея и занижаването на пробега ще се наказва с лишаване от свобода до 2 години и глоба до 6 хил. лева. Дали обаче това ще спре връщането на километражите?

Според статистиката купувачите на употребявани автомобили в Германия ежегодно губят 4.5 млрд. евро или по 3 000 евро на кола заради подобни измами. Резултатите от изследването са особено стряскащи, тъй като според немското законодателство превъртането на километража е углавно престъпление.

Публикувано във факти.бг:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!

*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 един

    88 10 Отговор
    ами трябва да си абсолютен тъпанар за да вярваш че автомобил внесен примерно от германия на 10 - 12 години е на 140 000 км

    Коментиран от #3, #31, #68

  • 2 Автоджамбазинът

    68 15 Отговор
    Факт е обаче, че хората искат да бъдат лъгани. Уж всички знаят, че автомобил внесен от германия на 10 - 12 години не е на 140 000 км, но като видят въпросната кола на 600 000 и никой не я поглежда повече. Като се върне километража и се продава за една седмица. Казва го от личен опит.

    Коментиран от #17, #39

  • 3 Хайко

    56 5 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    И трябва да си абсолютен мошеник за да превърташ километражи.
    Сигурен съм за съжаление, че не го правят само наще джамбази..
  • 4 Марио

    21 84 Отговор
    Аз съм за превъртане. Всеки има право да решава колко кшломитра да му пише на таблото.
  • 5 ХХХ

    72 11 Отговор
    Купувачите не искаме да бъдем лъгани. Просто търговците са далавераджии и цървули, и гледат само собствения си интерес, са сметка на обикновения и достатъчно смечкан и изстрадал човек. Нещо като депутатите са, но в тяхната си сфера на дейност.

    Всичко ни е супер тъпо. ЖИвеем живот не 2-ра, а 10-та употреба и това е много, много тъжно.

    Коментиран от #6, #7, #32, #58

  • 6 ЯХЕ

    3 9 Отговор

    До коментар #5 от "ХХХ":

    съгласен съм с вас , но да предположим , че имате два идентични автомобила . единия на цена 10000 а другия на цена 15000 , като километрите са им в диапазона 130 - 150 хиляди километра . вие кой автомобил ще изберете ?
  • 7 ЯХЕ

    11 17 Отговор

    До коментар #5 от "ХХХ":

    да не споменавам , че имам познат джамбазин , който имаше клиент с кола на 230 000 . много я хареса и я купи за жена си , но пожелал да му върнат километража , защото жена му щяла да го убие ако не била под 130 000 .
  • 8 ЯХЕ

    41 4 Отговор
    аз лично съм против манипулирането на километражите . когато си купувах кола , само километража не съм гледал .
  • 9 Кобрата

    70 0 Отговор
    Твърдо съм против тези измами, но дори и след въвеждането на закона, трудно ще може да се докаже дали един километраж е превъртян.
    А в България пак ще се бутат рушвети под масата и далаверата с порочната практика ще продължи. Те тука за убийство се измъкват някои, та какво остава за превъртане на километраж...
  • 10 Чичо

    56 7 Отговор
    Така е приятели ад например внесох хонда црве миналата година беше на 198хил уникален автомобил 2009г след мивки и леки козметични маниполации реших че е нормално за 7годишна кола да искам 17хил,обаче още първия клиент ми каза че същата но 2007г е на 140хил.км.и е с 2хил.по малко от моята.е аз сравних цените в интернет и след още няколко клиента които след като видяха километрите и казаха че моята била смазана от каране независимо колко ги убеждавах че това са нормални км. се принудих и аз като всички да ги върна и да побликувам нова обява така колата се продаде още на другата седмица.за жалост хората са прави ние искаме да бъдем лъгани и не заради нас самите а заради какво ще кажат хората ето на балък куписи дарак на 200хил км мойта е на 100хил.РЕАЛНИ
  • 11 100хиляди

    21 4 Отговор
    Еи които пишеш идиотщини как изкате да карате коли на 100 хил.на цената на тези от 400 хиляди.има домати от 1 лв.има и от 4лв.

    Коментиран от #80

  • 12 джими

    44 0 Отговор
    само дето не е ясно как ще се процедира с препродажбите. Ако реша да препродавам моя автомобил, който очевидно е превъртяни километри, аз ли ще бъда отговорен, въпреки, че не съм го правил аз.
  • 13 Мършата

    18 31 Отговор
    Затова най-добре да си чакаш 20 години за нова Лада и кеф и спокойствие за душата, никой не ти я карал, никой не ти я барал! "Достойное вознаграждение за честный труд!" СЛАВА РОССИИ!!!
  • 14 qqqq

    8 4 Отговор
    Според мен най добрият вариант е джамбаза преди да продаде колата да я обслужи от всякъде и да и занули километража. Но никой няма да го направи, защото трябва да влага пари.
  • 15 Грую

    22 19 Отговор
    При положение, че има чисто нови Дачии на магазина за по 14-15 бона, защо трябва да купувам някаква сдухана кочина за 10 бона на 400К км, е Дачията не е премиум марка, но друго си е аз да и скъсам найлоните....ако човек няма пари, и търси нещо за 3-4-5К лв е вече друг въпрос.
  • 16 петър

    39 3 Отговор
    Тая простотия с автомобил на 14 години и на 89 000 км може да радва само малоумен автотърговец и малоумен клиент купувач,
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 баш батка

    27 0 Отговор
    Ако ГТП и КАТ работеше нямаше да имаме такъв проблем. Кот Такоа
  • 19 Другар

    40 9 Отговор
    аз съм за връщането.....на казармата
  • 20 Хуакин

    15 5 Отговор
    Всичко до тука е добре казано само че това е много тъпо така ще изгорят невинни хора както и търговци няма как да се докаже каде и кога е връщан километража,аз се занимавам с коли масово идват с върнати километри от вън ,и какво човек си я купува после я продава и влиза в затвора???а пък и да не търговец пак си застрашен.
  • 21 Мирко

    18 4 Отговор
    Това Е престъпление и сега - нарича се ИЗМАМА (раздел IV НК).

    Както и при телефонните и т.н. измами "извиняването", че щом някой не те предполага за престъпник който го мами, е нормално да бъде измамен, е абсурдно. То би било същото като да се оправдава грабежа, побоя, изнасилванията с това, че жертвите като са "балъци / слабаци / ходят сами / не могат да се защитят" сами са си виновни.

    Привикването с дадено престъпление не го прави нормално.

    Проблема тук отново е прилагането на закона, а не липсата му.
    За начина на доказване - просто е. Използването на обща база в ЕС за извършените технически прегледи. Пък ако някой иска да подправи и документи - честито ще си добави и документа измама. За извършващите такива "услуги" също е просто - по тежка санкция и особенно при рецидив. Знаят се кои са хората, може да се води води и задължителен регистър (както с други опасни стоки) на стоките които се продават и внасят и могат да се ползват за целта. Желание да има - начини има...

    Поздрави.
    P.S. Разбирам наистина хората които "са принудени" заради търговците да превъртат и те километража, но бих ги посъветват да си преценят струва ли си за 2-3 хил да си продадат съвестта. + Не забравяйте, че това и към момента е престъпление, което някой ако се запъне (както аз се бях ядосал на един) могат и сега да ви вкарат в затвора.
  • 22 1111

    33 1 Отговор
    Автомобил на 100 000 км. може да е пълна кочина, съответно на 300 000 км. може да е в иделно здраве. Всичко зависи от поддръжката на собственика, но не одобрявам манипулацията на километрите. Трябва всеки да знае какво купува и според състоянието на колата да си прецени.
    За пример само ще дам колата на мой приятел, която докарахме от Германия. БМВ 745i 2002 г. на 460 000 км. без драскотина отвън и отвътре с всички сервизи до момента, кара вече 2 год. и е навъртял още поне 30 000 км. и няма проблем.
  • 23 Страничен наблюдател

    19 3 Отговор
    Безсмислено дъвчене на глупави теми.
    Важно е състоянието на колата а не някакви цифри
  • 24 Митьо Крика

    10 0 Отговор
    Измама е безспорно връщането на километража, но засега не са спрели никого. Дори и автомобилът да се продава със сервизна книжка няма гаранция, че нещата ще са точни. В Чехия има възможност да се търси в специална база данни в Интернет, която съобщава за намерени участия на автомобила в катастрофи, брой собственици в Чехия, изменения по колата, както и километрите към всяка една ситуация в миналото. Не може да се видят точните километри към момента на покупката разбира се, но можете да си изясните дали километрите са връщани. Ако базата данни ви даде 180,000 км пробег преди 5 години, а сега видите 155,000 - лампичката ще ви светне, нали?

    Подобни системи съществуват и другаде! Има много сайтове, които предлагат търсене по ВИН номер, като някои могат да дадат информация и за събития по автомобила, за които продавачът умишлено не съобщава. Разбира се, може да стане и така, че си хвърляте парите за проверка, а те не могат да ви кажат нищо повече от сайтовете с безплатна проверка.
  • 25 Иван

    5 2 Отговор
    Според мене заглавието е сбъркано.Само автоджамбазин и мазохист би бил За превъртането.Всичко за мене е много просто.Има си белези,които издават големият пробег.Също и документи.Ако за една кола нов внос ви кажат ,че няма съпътстващи док. и (или) фактури значи не е читава.А добри коли има,само трябва човек да търси упорито и да не прави компромиси.Примерно ако е от Германия-да има TÜV,сервизна книжка и др. Аз имам опел омега (16 год.,на 131000 км.)и преди няма месец минах прегледа без проблеми за което имам документация-извършени тестове и резултати.Ако река някой ден да я продавам мога да докажа км. и изправността на автомобила.Който има нещо да крие тези неща няма да ги представи.И последно-кола от Бългалия в никакъв случай,освен ако не ти е бран,но пак няма гаранция.
  • 26 Митьо Крика

    11 1 Отговор
    Колкото до състоянието на колата и т.н., което било по-важно от километрите, склонен съм да се съглася, но има едно "но". Повечето агрегати на Запад се сменят на определен пробег. Например, при БМВ-тата веригата на двигателя, която по принцип е вечна, би трябвало да се смени след 200,000 км. Ако не се смени, възниква риск. Съмнявам се, че кола в Германия, която се описва като предназначена за износ или за "бастлер" е много читава! Щом е за износ, най-вероятно не може да покрие местните изисквания и се нуждае от скъп ремонт.
  • 27 Баче Мите

    12 0 Отговор
    Гледайте в мобилето, коли на по пет години и на по 150 000 и отгоре, и после си пуснете десет годишни пак на толкова километри и накрая си потърсете 15+ годишни коли 128-138 000 уникати !!!! Може би след 5-6 години ползване въпросните водачи на нови автомобили свикват с управлението на колите си и започват да карат и назад?
    Нови автомобили особенно от високия клас се купуват от хора с Големи възможности често със собствен бизнес за които цените на горивата нямат значение. Кой дава 100 000 лева за кола която ще се кара 7-8 000 км. за година? Работил съм на бензиностанция - имаше редовни клиенти които всеки ден зареждаха по над 100лв. сами сметнете тия коли на колко км. ще са като им мине лизинга?
  • 28 NIKI

    3 8 Отговор
    Моето БМВ Е60 е на истински 105 хил.км, но е на вече 9 години.Почти никой не ми вярва, че колата е на толкова. Това ме възпира да я продавам сега на цена 14-15 хил.лв. и да купя следващ модел F10, който вероятно ще е на поне 250 хил.км, но на цена от около 40 хил.лв.
  • 29 ГФБЕР

    5 2 Отговор
    във сащ всяка обява е със безплатен carfax
  • 30 Мършата

    10 6 Отговор
    Чистно нова Лада е около 12-15 хиляди в зависимост от модела! Подчертавам - ЧИСТО НОВА! А аз за кола втора употреба повече от 2-3 хиляди не бих дал! Защо Лада ли? Защото Ладата е по-евтина и неприхотлива в обслужване, пърата ми кола беше Лада, издържа 27 години, когато я продадох, а след това колко още е изкарала не знам! И пак мисля да си купя Лада но този път Нива щото върви навсякъде, като се пенсионирам да си купя негде чефличе, та да посея сливи и лозе и ще събирам джанки да си варя ракийца, домашна!
  • 31 втори

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Напълно съм съгласен с тебе. Ама я погледни колко обяви на 12 годишни коли има на по над 300 000 км. Реално 90% са такива, обаче от тези, които се продават, дали и на 5% им го пише? На всеки му е ясно, друг е въпроса може ли да се намери кола с непревъртан километраж вече.
  • 32 гост

    13 0 Отговор

    До коментар #5 от "ХХХ":

    Виждам,че всички много разбира те за това ще Ви попитам защо не ходите в чужбина да си купите по една кола на изгодна цена и на 120 000км....??? Няма как да искате да си купите кола на 100 000км на цена на 300 000км.....
  • 33 ПИТ

    13 1 Отговор
    Ние сме,клошарите на Европа.
  • 34 onq s konq

    7 9 Отговор
    Щото си ги купувате от тука и затова ви лъжат! Аз моито БМВ лично си го взех от Германия и въпреки че беше 17 години беше само на 92 000 километра и мотора му беше целя в прах !!!Ама като ви мързи да ходите да си докарате така ше е !!!
  • 35 свинята

    19 0 Отговор
    това с километрите пробег е като,дамата му казва:сладур ти си ми вторият!
  • 36 Колю

    5 1 Отговор
    Няма понятие пастиране. Като си минем зъбите, пастиране ли е? По един техникум да бяхте изкарали.

    Коментиран от #37

  • 37 onq s konq

    4 5 Отговор

    До коментар #36 от "Колю":

    Е как да няма пастиране,след като аз лично купих ЧЕРНА ПАСТА 2 кутии и ЛИЧНО СИ Я ПАСТИРАХ?Има си и указания-Първо се измива колата със шампоан основно.След това се нанася тънък филм от пастата по купето със ПАМУЧНА КЪРПА,престоява около 30 мин и после се излъсква до блясък с други кърпи-пак памучни.И ВСИЧКО ТОВА СТАВА НА СЯНКА,а не под лъчите на лятното слънце!Резултат-предпазва боята от метео-условията,капките вода от дъжд се стичат по ламарината и не остават следи след изсъхване,а най-важното,а впечатлението у околните е уникално от получения блясък на МРС-то-ОСОБЕНО АКО Е ЧЕРНО БМВ!

    Коментиран от #65

  • 38 WMB

    15 1 Отговор
    Преди 20,5 години баща ми лека му пръст купи чисто нова С класа W202 C200, колата е още в нас и си я караме без грам проблем по нея, дори по окачването. Сега е на 204440 км и са си реални защото от първия до последния километър са си наши, не я давам за нищо на света
  • 39 Селянина с колелото

    18 7 Отговор

    До коментар #2 от "Автоджамбазинът":

    Даааа точно и като я закача на лаптопа след като съм я купил от тебе ще тия върна с 2-та фара директно в кабината, караваната или там временната ти постройка. Заради такива като тебе изкупихме боклука на цяла Европа, 600к. км защо я купи на толкова и я докара тука бе смотан а ? 12г. Х 30 000км на година колко прави а ? Ама викаш тя е била на една бабичка и те си взимала пенсията, и бабата е с Мерцедес или БМВ по 200 к.с. за пенсия. Всички вие мърши които продавате коли 2-ра ръка сте за шутове. Един нещастник от Дупница ми продаде БМВ 5-серия 2002г, снимал го в мобиле.бг гледам снимките звъня отивам на място и се почва, докато съм отивал тоя помияр сменил волана скоростния лост салона и гумичките на педали с тези от неговата каруца, като го видях ми идваше да го затворя в багажника и там да седи на -15градуса 1 ден. После обаче не знаеше че брат ми е шеф на икономическа полиция и вие мърши сте толкова редовни че въпросния палячо плати една торба актове. Така че продължавайте да продавате ударени кочини на 600к км за нови и ще се радвам да се срещна с някой от вас отново!

    Коментиран от #43

  • 40 ежи ЕЖИ

    9 0 Отговор
    Само до това сме опрели вече ?!?
    Те на жените масово им връщат километражите,
    та какво остава за колите !
  • 41 Дарвин

    8 2 Отговор
    200 000 хиляди 300 000 хидяли и нагоре.Това ,не е от значение.Един автомобил , ако здрав и върви километрите ,не са от значение.
  • 42 втора употреба

    14 0 Отговор
    Тъпото е, че хората са бедни и търсят нещо евтино, още по тъпото е, че имат и претенции, това евтино нещо да е и хубаво и здраво, да се качат и само да карат, е, няма как да стане.
    Българите сме толкова скъсани, че нямаме пари и за хубава кола втора употреба, това е истината.
    За да продадат някаква кола на атрактивна цена, джамбазите, трябва да я купят много по евтино, а за да е евтина една кола винаги има причина, това са фактите.
    Друг е въпроса обаче, когато се продава скъпо кола на нереални километри, която по презумпция трябва да е ок, ама не е, е това е умишлена измама.
    Ако спрат да въртят километражите, хората постепенно ще свикнат и ще започнат да си купуват кола по джоба, а не по километрите, но ще мине време.
  • 43 име на гост

    14 3 Отговор

    До коментар #39 от "Селянина с колелото":

    Малко по-спокойно бе младеж. Да не си Дунав та се вълнуваш толкова? Ходил в Дупница кола да си купува, ми от там трябваше да почнеш. Ако искат да те наредят, брат ти икономическият милиционер ще е последният който ще ти помогне. И друго ще ти кажа - Безсмъртни няма. Това се отнася най-вече за теб другарю побойник. Ти на мутра ли се правиш нещо? А? Сега по темата - Километражите започнаха да се връщат когато отпуши Италианският внос. Аз го помня това време и познавам хората дето натрупаха камиони с пари от връщането на дигиталните километражи. Цървули и измамници има и ще има докато има и балъци. Българина гледа да не се мине и да не настине. Пара няма, но претенции до небето. Идва с една каруца разбирачи и накрая пак отнася дървото. Ма била на тънка цена и ако и има нещо, той щял да си я поправи. Пълнете гушите на сервизите тогава. Както са казали умните хора, ЕВТИНОТО винаги излиза СКЪПО. На ясно ли сте печатарите кви пари ще направят, ако тая глупост се приеме? Не, че не правят кинти в момента, ма това е друга боза с бандерол. Не забравяйте, че когато един човек е скот и мизерник аке ще и в совалка с върнат километраж да го качиш, той си остава същият нещастник. Станете по-предпазливи шофьори, спирайте на стоп и пешаходните пътеки, оправете си кочините технически а не ми минавайте с рушвет, купете си зимни гуми и не се надбягвайте с вятъра, щото това го може само дявола. Тогава чак километрите биха били разумна тема за разговор.
    П.С. Кво стана с лалад

    Коментиран от #46

  • 44 Сервиз

    12 1 Отговор
    Здравейте, превъртането на километраж е практика на много места.
    Аз лично не съм привърженик на това но ще ви споделя нещо.
    Много зависи кой и къде кара колата (градско извън града).
    Бай Киро е минал 30хил. градско и е построил 2 къщи. (колата е щета)
    Аз имам кола с която пътувам само извънградско до 3 хил. на година макс (колата е топ).
    Мутрата Чонко има няколко Жипа минаващи по10-20 км дневно но охраната не ги гаси (незнайни мото часове малко километри).
    Пешо кара само извинградско 80 хил. на година. Колата се гледа като писано яйце (топ състояние).
    Минали са ми хиляди коли през ръцете и съм видял какво ли не.
    Виждал съм коли под 50 хил. пълна скъб и коли на 300-400 хил. като нови.
    Хайде да видим кой коя кола би си избрал на бай Киро на 30 хил. или на Пешо на 320 хил.
  • 45 Желязко

    13 2 Отговор
    Здравейте колеги сега щи ви разкажа за моя случай.Понеже от много време мечтаех за своя собствена, лично моя кола и постоянно следях обявите на колите в mobile.bg i cars.bg.Един ден след нощтна смяна се разбрахме с татко да идем да видим една кола коята много бях харесал и бях сигурен че ще я купим.Когато пристигнахме там видях колата и донякъде бях много разочарован от състоянието по интериора. Понеже това ми е първата кола и не разбирах много за какво да гледам и от какво да се пазя , но и предвид че всички са измамници без значение дали е частно лице или от авто къща.Колата по обява беше на 145000. хил.км.И го попитах човека да ми каже дали километрите са реални защото знаех че ме лъже. Предвид състоянието на колата нямаше как да са реални.След като я купихме по номера на рамата я провериха в предствителен магазин и погледнха в историята и излезе, че през 2014 год за последно е влязла в оторизиран сервиз и е била на 245хил.км.При мен случая беше такъв че поне с 100000хил. Км бях излъган. За сега съм налял към 1000лв. в ремонти и подръжка за да я стегна и да е сигурна на пътя.Но така е с колите втора ръка всичко понякога е и до късмет, а колкото до криминализирането за връщането на километража е трябвало отдавда да е в сила защото тези манипулации могад доведт и до фатален край лъжейки с километрите само заради това да се отърват от една кола а после друг да си чупи главата.....
  • 46 Селянина с колелото

    8 3 Отговор

    До коментар #43 от "име на гост":

    Не не съм мутра, ама мен лично ми писна да ме лъжат в тая държава за какво ли не и накрая приготвиш 10 бона и се натресеш на някой алчен кавал(автотърговец) който ти го забие до ушите. А да те светна че поне 5-6 коли съм си купил от Дупница в интервала 2005-2014г. Досега няма проблем с нито една..защото съм се научил и да гледам какво купувам. Карат се в семейството още само на консумативи. И Да личи си че продаваш коли. Досега съм продал само 1 кола от тези които имам защото не беше переспективна не защото съм я прецакал, дадох я на човека с 4 ключа, още ми звъни през някой месец да ми благодари че не съм го излъгал и че вече 3-4 години освен масло нищо не е сменял по нея. Та ми говори ти за коли, поради това че и майсторите са като вас продавачите колите от здрави стават каруци, сменят здрави части с полуразвалени за да дойдеш пак, на всички подобни измамници им пожелавам до стотинка тея пари за свещи и лекарства да ги дават. Не стига че народа е беден и събират с години да си купят една кола която я имат за нова а вие маймуни мръсни се чудите как да ги прецакате и последното да им вземете. Ако някой от вас има акъл ще продава коли които отговарят на действителното им амортезиране, а не с 50% подменени части още при стоварването от автовоза а шофьорите ви им обират инструментите още като я качат, а само това ли крадат а ? гуми? салон? ...знаете си мършата нали ,щото на "братчеда му требвало и немал пари да си го купи" Да си купя кола 2-ра ръка вече трябв
  • 47 onq s konq

    11 7 Отговор
    Ако НЯМАШЕ КИЛОМЕТРАЖ,НЯМАШЕ ДА ИМА КАКВО ДА СЕ ПРЕВЪРТА!Е нямаше ли да се купуват коли?!А вие ОБИДЕНИ ВСЕЗНАЙКОВСКИ-ТАРИКАТИ ако бяхте автоджамбази-нямаше ли да превъртате всичко що може да се върти?Ама било измама...ВИЕ ЗАРАДИ КИЛОМЕТРИТЕ НА ТАБЛОТО ЛИ СИ КУПУВАТЕ КОЛА?Аз като си купувах БМВ-то 2004г преди 4 год ИЗОБЩО НЕ СЪМ РАЗЧИТАЛ НА ПОКАЗАНИЯТА/139 хил./ а СЛЕД КАТО ШЕФА НА АВТОКЪЩАТА МЕ МЕТНА НА ПРЕДНАТА СЕДАЛКО И ПРИ ПРОБАТА БЯХ БУКВАЛНО ЗАЛЕПЕН НА ОБЛЕГАЛКАТА...е кво да говорим повече?Ама гумите били галоши,ама после демпфер,маховик,съединител-комплект с помпа,носачи,тампони,масла,филтри, и т.н. и т.н.-общо /до тук/ 6000лв отгоре-КВО МЕ БЪРКА,СЛЕД КАТО БМВ-ТО МИ Е В СЪРЦЕТО?И коя кола на цена 18 хил примерно ще ми даде тръпката на 204 коня и ще я гледам ли на двора в захлас 10 мин. ей-така-както си стои?НОВА ДАЧИЯ ЛИ?Аре мерси:)
  • 48 onq s konq

    9 4 Отговор
    Ако НЯМАШЕ КИЛОМЕТРАЖ,НЯМАШЕ ДА ИМА КАКВО ДА СЕ ПРЕВЪРТА!Е нямаше ли да се купуват коли?!А вие ОБИДЕНИ ВСЕЗНАЙКОВСКИ-ТАРИКАТИ ако бяхте автоджамбази-нямаше ли да превъртате всичко що може да се върти?Ама било измама...ВИЕ ЗАРАДИ КИЛОМЕТРИТЕ НА ТАБЛОТО ЛИ СИ КУПУВАТЕ КОЛА?Аз като си купувах БМВ-то 2004г преди 4 год ИЗОБЩО НЕ СЪМ РАЗЧИТАЛ НА ПОКАЗАНИЯТА/139 хил./ а СЛЕД КАТО ШЕФА НА АВТОКЪЩАТА МЕ МЕТНА НА ПРЕДНАТА СЕДАЛКО И ПРИ ПРОБАТА БЯХ БУКВАЛНО ЗАЛЕПЕН НА ОБЛЕГАЛКАТА...е кво да говорим повече?Ама гумите били галоши,ама после демпфер,маховик,съединител-комплект с помпа,носачи,тампони,масла,филтри, и т.н. и т.н.-общо /до тук/ 6000лв отгоре-КВО МЕ БЪРКА,СЛЕД КАТО БМВ-ТО МИ Е В СЪРЦЕТО?И коя кола на цена 18 хил примерно ще ми даде тръпката на 204 коня и ще я гледам ли на двора в захлас 10 мин. ей-така-както си стои?НОВА ДАЧИЯ ЛИ?Аре мерси:)

    Коментиран от #49

  • 49 Селянина с колелото

    7 2 Отговор

    До коментар #48 от "onq s konq":

    Даааааа заради километрите, дааа точно защото след 500к. влагаш как каза 6000лв. ако не те бъркат си купи ново БМВ брато. 2004 г викаш а и си вложил 6000 още охххх твоята кола е БМВ само на емблема, значи да сметнем 2004 г. БМВ преди 4 годинки е към 15-16 хиляди + още 6 .....охххх та към 22 000лв. голям си да знаеш. Кенеф си си купил за толкова пари със сигурност. Аз карам БМВ 2002 знам какво е да го имаш да го караш и поддържаш, но до тука аз съм дал пари само за масло и филтри а я взех на 146 000 км. от мършата(дилъра) и като я закачихме на БМВ диагностика излезна че тоя не е могъл да изтрие ключа самo, който показа 302 000км. А колко е трудно да намериш точно мерцедес БМВ и ауди на под 500к км втора ръка. Така че карай там твоята и не се интересувай колко е опечена и въртяна на ръчка, все пак е БМВ.....те се карат не се галят!

    Коментиран от #69

  • 50 ИЖИ

    5 0 Отговор
    След като прочетох коментарите оставам с впечатление че тук пишат само 2-3 човека с уж различни "имена"

    Коментиран от #51

  • 51 Селянина с колелото

    7 4 Отговор

    До коментар #50 от "ИЖИ":

    Споко брато моя ник си е мой и само аз пиша с него тука и ще плювам до края всяка простотия която видя някъде, виртуално и действително. Поставих си за цел да насирам всеки един тъпак, защото вече станаха 99% от населението на България. Коя държава хората са като нас пълни маймуни, използвачи, алчни, мразят се един друг, крадът се, падаш на улицата и те подминават като прокажен. НА МЕН МИ ПИСНА...А НА ВАС!
  • 52 Ганчо

    5 1 Отговор
    В Европа среден пробег е от около 20000 км на година, така че не е много трудно да сметнете на колко км. е колата която искате да купите.
  • 53 Ганчо

    2 1 Отговор
    Във фирмата имаме бусове форд транзит , вземаме ги чисто нови под наем за ТРИ години и договора ни е за 120000 км, много често ги прехвърляме 120000.
  • 54 Грую

    5 2 Отговор
    В Германия хората масово работят на 100-150км от местоживеенето си, приемаме 100км - отиване и връщане 200км за един ден, и през уикендите едни 100-ина - еми смятайте!...и това са семейни, НЕслужебни коли - там път е х3.
  • 55 Гост

    7 1 Отговор
    Това,че работят на 100км от дома са пълни глупости!винаги има изключения,но да е масово е глупаво твърдение!всеки иска да работи възможно най—близко до дома,защото точно в германия има страхотни задръствания!
  • 56 Гласувал

    9 0 Отговор
    Моят автомобил е Волво V40 1.8 купувана от магазина 2004 (за 22000$), но дата на производство 2003. Преди 6 години комисия го оцени на 10000$ и си плащам данък на тази стойност! Автомобила има навъртяни 53000км. рядко е каран от мен - ползвам услугите на фирма за професионални шофьори, домува в отопляем гараж и е обслужван единствено и само в официален сервиз на Волво. Тази седмица за профилактика и смяна на филтрите на климатик - 300$, но съм си влюбен в тази кола и това си е...
    Абсолютно съм против връщането на километраж!
    Това е ИЗМАМА!
    НО има и такива като мен - пазя си първата кола!
    Има фирми, които се занимават ТОЧНО с това - имат си техника, която проверява дебелината на боята, разстоянието при отваряне и затваряне на вратите, геометрия, документация, с позволението и присъствието на продавача се проверяват някои детайли, които НЯМА как да не ти хванат спатиите ако си въртял километражи, а ако откаже - губи една камара клиенти, защото списъкът с тези автокъщи постоянно се обновява в интернет.
    Има и автомобили на по 20 години с по-малко пробег от 2 годишни, но винаги ползвайте услугите на специалисти преди покупката!
    Предполагам, че ако в БГ се популяризират такива фирми за оглед на автомобили, то самите джамбази ще си отворят и една такава, за да си продават колите, то в БГ няма как да е иначе...
  • 57 Грую

    2 2 Отговор
    Именно страхотните задръствания подвърждават моята теза, че в Германия хората масово пътуват до работата си на големи разстояния по магистралите - иначе не би ги имало задръстванията!! Наздраве!
  • 58 А л ф

    11 0 Отговор

    До коментар #5 от "ХХХ":

    И аз също не искам да ме лъжат. Както аз си печеля парите с къртовски труд, нека така и джамбазите да си ги изкарат. А не чрез измама. И според мен наказанието за тях не е достатъчно. Ако се разстрелят няколко стотин от тях ще е много полезно за нацията. То и без това те не плащат данъци в реални размери.
  • 59 Грую

    4 1 Отговор
    Балъците в този живот били два вида - първите ти ги търсиш, а вторите сами идват при теб.
  • 60 jambazina

    3 0 Отговор
    Ас искам да питам разрешено ле е да се вартът напреде щото като ми доиде фв напримерно от италиа на 70 хиледи 12годишен и ас го въртъ на 150 щото клеентити викат аааа тука има измама нешо
  • 61 Николай

    4 0 Отговор
    Бях свидетел,циганин с опел зафира 2012 година как върна 600 000 км. 4 години карал м....сти до Германия,каза че не била гасена.Направи я на 150 000 км. и я продаде!
  • 62 Джонката

    9 0 Отговор
    Да ви обясня схемата. Отива бг джамбазина в чужбина намира там коли въртяли по 600-700 хил. километра по възможност ударена за да може да ги купи за 300-400 ЕУ а в някои от случаите даже и за по малко. Като ги докарва тук в България тези коли ги чака посещение в познатия автомонтьор който ги подлага на процедура: въртене на километража, премахване на козметични забележки и др дребни проблеми ако колата си има такива скоростна кутия, двигател или съединителен диск не се барат тези проблеми ги чака балъка купувач.
    Колите си заемат местата в автокъщата идва поредният клиент посъбрал няколко бона с куб трудности бг джамбазина започва ораторски реч баламосва ентусиаста. Купувача докато разбере какво става купува регистрират по бързата процедура и опа честито поредният горд собственик на милионка която в чужбина струва 500-600ЕУ но в бг 7-8 хил лева.ТАКА Е БИЛО И ТАКА ЩЕ СИ БЪДЕ.
  • 63 Да на карането,НЕ на неподържането.

    2 0 Отговор
    Имах БМВ ,закупено от Италия, (372 хил.км),след 5 години и навартяни още 60 хил.км го продадох с убийствените 432 хил.км, гледам човека от квартала още си я кара и вика: Само масло и филтри сменявам и това си е ,а колата е вече на 490 хил.км и още върви добре за възрастта си.И си има фаца.
  • 64 бай Пешо

    3 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Знаете ли обаче, че връщане на километража се извършва както на почти нови коли, така и на добре познатите ни возила "втора ръка"? хахаха не бе не знаеме
  • 65 относно

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "onq s konq":

    тази манипулация си има име. Нарича се полиране.
  • 66 Желязко

    6 0 Отговор
    До Джонката: Абсолутно си прав.Това е масова практика с цел максимална печелба с минимални средства , а пък другите да му мислят.

    Коментиран от #72

  • 67 Реални км

    2 1 Отговор
    Моята кола е на 12 години и е на реални 120 000км. Колата не е внов, кара се по около 10 хил. на година. Защо да не може да е?!
  • 68 Мара

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Що бе?Ако колата е карана от някоя баба,дето я изкарва само в неделя,да отиде на църква?
  • 69 име на гост

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "Селянина с колелото":

    Ти пък кой си та да даваш акъл на хората какво да карат и купуват? Пак ти казвам, щом ходиш на пазар в Дупница си ми ясен. Аз за разлика от теб имам акъл и възможности за да си избирам колите от първа ръка. Демек, зная три езика и пътувам почти от дете в цяла Европа та даже и Америка. Преди да напишеш поредната глупост ще ти отговоря, че съм спортист, а не автоджамбазин. Колите си ги избирамв да не са по стари от две години. Километража почти не ми прави впечетление. Летни и зимни гуми си купувам само от магазина и ги карам по макс две години. Влизам в сервиз само да едно място в София иначе си правя колите в Гърция или Германия. Не карам Немски коли и имам неприязан към тях заради 85% от хората които ги карат в България. Манталитета, а не колите са виновни и това ми е ясно, но не мога да се пречупя. Карал съм и Немци, но вече не бих повторил. Като ти чета конкретно на теб писанията , ше ми дойдеш голям бабаит. Много бих искал да се качим на ринга и да те пробвам. Много ги обичам тия устатите без покритие. Някакъв по горе писал куп простотии, но едно не ми стана ясно - Купил си кола с идеята ,че ще го излъжат и тогава отишал да провери при вносителя километрите и сервизната история. Е тава какво е, ако не рядка тъпота. Джамбазите после били виновни. Мозъка не е к... та да ти го набият. Предпочитам кола с върнат километраж отколкото такава дето е събрана от други две. Това си е за затвора, ако питате мен.
  • 70 ник

    2 0 Отговор
    По 20х км на година , а какво ще кажем за богатите хора с 2 коли и дето зимата си карат джипа, а лятото спортната кола
  • 71 Джонката

    0 0 Отговор
    Господин европеец-спортист или избивач на комплекси какъвто си там вие знаете ли, че средностатистическият българин не може да си плаща ток и вода, не купува дрехи за себе си за да може на детето да купи ти ми говориш за 2 годишни коли сервизиране в Гърция ала бала.И аз живея в джубина ама знам ги тези неща защото тук не съм дошъл от Ню Йорк ти си май от тези спортисти дето на скамейката чакат не виждам никаква интелигентност в теб и в космоса да ходиш Бай Ганьо ще си останеш.

    Коментиран от #73

  • 72 име на гост

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Желязко":

    Абе, ма вие верно ли мислите че колите на вън са безплатни??? Що тогава не ходите да ви дадат по един подарък и на вас??? Първо, трябва да имаш контакти, второ да инвестираш готови пари, трето плащаш транспорт на превозвачите, четвърто в най-добрият случай километраж и боядисване на поне 3-4 детайла. Ако е Италиански внос ще трябват и 2-3 автомивки + подмяна на детайли в салона. После малко компютърна манипулация за изгасването на лампите по таблото, намазване на гумите и готово. Готово, ма това струва пари. Това го пояснявам щото явно си мислите ,че само вие давате пари. Естествено клиента отива на готово с малко пари и огромни пратанции и какво мислите става на края? Та, каквито клиентите такива и продавачите! Що не си купувате коли от дилърите ако искате да не ви лъжат? Имам предвид от тези върнатите. Или е кисело гроздето ще кажете:-))) Братовчед ми работи в чужбина шест месеца в сервиза на един Сърбин, после си идва с кола то там на собствен ход. Иначе казано, бачка обща работа после си купува кола на старо, пълни я с армагани и няква дребна далаверка и си пристига. Последният път дойде с едно субару форестър от 2004 год и на 270х.км. в отлично състояние. Е, имаше поизносено на седалката и жулено по броните, но технически беше супер стегнато и мотора бачкаше супер. Колата беше със всички сервизни истории и книжки + фактури за ремонти и още един комплект зимни гуми. Абе, свястна кола с две думи. Три месеца никакво обаждане, но не заради цената, както с
  • 73 име на гост

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Джонката":

    Джонка ли си Ганьо ли си не те знам, ма тежко ми простееш. За разлика от теб аз живея в България и не веднъж съм пял гордо химна докато вдигат знамето заради моите победи. На скамейка боксьорите не стоят моето момиче. Хората дето нямат пари за хляб и пари да си купят дрехи на дацта със сигурност не ги интересува тази тема. А относно комплексите, такива нямам щото на ринга ти ги избиват много бързо. Повярвай от опит ти го казвам! Като ти следя на теб изказа и нападките обаче, ми се струва, че ти имаш бая! И друго да ти кажа, моите пари са буквално изкарани с кръв. Ще си ходя където искам и ще си купувм каквото искам, въпреки и заради хейтърите като теб! Стой си там при неграта и дебилите и не ме учи как да живея живота си!!!
  • 74 Джонката

    0 0 Отговор
    И аз пред клавиатурата съм много неща боксьор, агент на ЦРУ, Батман Спайдърман химна пеаят какво ли не пеят то да си печтаеш лошо ама май и ти самия си вярваш като лъжеш :)

    Коментиран от #76

  • 75 смехурко

    3 0 Отговор
    Писал съм го преди, ще го напиша пак.
    Проблемът не е САМО в километража. Една кола може да е на малко километри, но да е блъскана, след това "опъвана" и да е на малко километри и пак да е опасна.
    Трябва да се въведе задължителен предпродажбен преглед.
    както нотариуса удостоверява собствеността, така оторизирани сервизи да удостоверяват състоянието.
    После, ако се окаже, че нещо е скрито тези сервизи да носят юридическа и финансова отговорност. (така ще се избегнат формалните прегледи).
  • 76 име на гост

    0 1 Отговор

    До коментар #74 от "Джонката":

    И пред и зад клавиатурата си едно голямо ....... нищо!!! Нямах никакво намерение да казвам с какво се занимавам, но друг т...к ме провокира. Сещаш се твоето мнение и заключение колко ме вълнуват и на кое точно ще ми дадат наклон.
    За мен темата е изчерпана. Аз каквото имеш да казвам го казах.
  • 77 Джонката

    0 0 Отговор
    Внимавай да не счупиш клавиатурата, че голям юмрукчия си бил децка радост кисели бонбончета.
  • 78 656

    1 0 Отговор
    А бе това да не ви е БГ МАМА, егати писателите
  • 79 Капитана

    0 0 Отговор
    Голям спор се разрази в тази тема с тия километражи.Да ли са връщани или не е важно търговията да върви.Автокъщите са пълни със коли,автовозите нонстоп возят от чужбина за БГ пазара и народа купува през глава.
  • 80 Хектор

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "100хиляди":

    Като цяло съм против връщането на километража, но има и един друг момент- Ганьо обича да го лъжат!

    Коментиран от #81

  • 81 Bagatur

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Хектор":

    Е, добре бе, пичове, аз поживях в Австрия и Германия. От тяхна гледна точка, мисля , че тук покрай сухото гори и суровото. Сигурно има дараци с превъртени километражи, но повечето коли са си на реални километри. Да, така е ! Защото, представете си , немецът бачка яко и всеки ден се мята на Мерцедеса и навива по 150 - 200 км....ей така, за да му е гадно на българина ?! Ами че той няма
  • 82 Патриот

    0 1 Отговор
    Само едно не можах да разбера от статията, защото само от 2018г. май месец щял да влезе в сила закона??? Какво им пречи на еврейобюрократите да го въведат от 01.01.2017г.? Защо се бавят? Пак намирисва нещо...
  • 83 Джонката

    2 0 Отговор
    То и да приемат закона какво е закон в България едно голямо НИЩО.България ще си остане рай на коли от 90-те защото си нямаме жизнен стандарт обречени сме да ги купим тези коли от джамбазите. Едно време ни баламосваха, че България е рай за селски туризъм сега политиците спокойно могат да кажат "България е рай за автокултурния туризъм виште колко стари коли си имаме" Ето за това скачахме по митингите да бъдем автоморгата на Европа.
  • 84 Никола

    1 0 Отговор
    Правилното е да се гледа състоянието на автомобила , защото , ако е карана една кола само градско и на малко километри да е ще е амортизирана от непрекъснатото спри-тръгни и влез-излез , както и честите удари в града . Обратно един автомобил каран изключително на дълъг път и на 300хил. изглежда като нов . Затова внимателно оглеждане на всички детайли и ако всичко е в топ състояние километражът не е толкова важен . Иначе коли под 250-300хил. на няколко години у нас "нов внос" почти НЯМА , особено от любимите марки на българина БМВ , Мерцедес ...