Last news in Fakti

14 Юли, 2007 12:21 2 020 2

C-кира

  • mercedes-benz-
  • mercedes-amg-
  • c-klasse

M-тройката на BMW печели сърцата на любителите на суперспортни седани и сравнителните тестове вече трето десетилетие. В Mercedes-AMG обаче са твърдо решени да променят съотношението на силите в сегмента. Последната C-klasse от Афалтенбах имаше предимство на правите, но губеше в маневреността. Новият С 63 има амбициите да съсипе всякаква конкуренция. Той е първият продукт на AMG, проектиран изцяло компютърно с концепцията за екстремална динамика и натоварване за разлика отпредишните издания на модела, които бяха малко или много тунинг варианти на серийния седан. Този път практически всичко от ветроупорното стъкло напред (с изключение на двата енергопоглъщащи “рога”) е разработено наново. Предната колея е с 36 мм по-широка, а подрамата на двигателя позволява монтирането на по-дълги диагонални носачи, които променят напълно геометрията на моста. Предавателното число на кормилния механизъм е затегнато от 14.5:1 на 13.5:1. Различни са и опорните лагери на амортизационните стойки, с което управляемостта се подобрява допълнително.

6.2-литровият V8 на новия бързак тежи около 32 кг повече от V-шестака, с който се оборудва Е350, и е над 10 см по-дълъг. Инженерите на AMG са го събрали под предния капак, като са го издърпали съвсем близо до преградата на пътническия отсек и са “опънали” предницата с 86 мм. Така, освен всичко друго, са се домогнали до съмсем приличното съотношеине на масата между предния и задния мост от 54:46. Максималната мощност достига 457 к.с. при 6 800 об./мин., а въртящият момент - 602 Нм при 5 000 об./мин. Цифрите са напълно достатъчни, за да може С 63 да остави зад себе си BMW M3 без да обърква плановете за по-скъпите модели на AMG с индекс 63. При положение ,че CLK 63 Black Edition разполага с 500 коня и 643 Нм от същия двигател, доработката на C-klasse до такива параметри едва ли ще бъде особено сложна. Моделът ще се предлага и с т.нар. Performance Package, който включва диференциал с повишено триене и стоманени дискове с алуминиеви центрове. Пружините и амортисьорите са втвърдени с по 10 и 15% съответно.

Един от недостатъците на С 63 (засега) е липсата на възможност за екипиране с механична скоростна кутия. За сметка на това конверторът на въртащия момент на седемстепенната 7G Tronic с превключване на предавките с лостчета зад волана е постоянно заключен, благодарение на което скоростите се сменят с изключителна бързина и прецизност, а максимумът от 7 300 об./мин. се развърта с охота. Задният мост е зает директно от Black Edition, но без допълнителния охладител на маслото. Температурата на смазката в диференциала обаче може да се следи.

Купувачите на С 63 са сред най-младите клиенти на Mercedes-Benz и показността не им е чужда. Ето защо външността на новия спринтьор изобщо не прави опити да скрие потенциала на автомобила. На очи се набиват най-вече огромните арки на калниците и коренно промененият “пояс” на броните и страничните лайстни. Цена засега не се съобщава.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Nemo

    0 0 Отговор
    Страхотен автомобил ...
  • 2 ivo

    0 0 Отговор
    velika kola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!