Last news in Fakti

31 Януари, 2017 05:30, обновена 31 Януари, 2017 16:28 31 206 41

Новата Lada Niva на базата на Dacia Duster

  • lada-
  • niva-
  • 4x4-
  • dacia-
  • duster
Новата Lada Niva на базата на Dacia Duster - 1

Проектът за новото поколение на култовата Lada Niva или известна още като Lada 4x4 се развива доста сложно. Първоначално бившият вицепрезидент Ален Дибуан, отговарящ за 4х4 системите в АвтоВАЗ настояваше новата Niva да използва базата на Dacia Duster.

Впоследствие бе взето решение следващото поколение на Niva да е отново изцяло руска разработка и да съхрани постоянното 4х4 предаване на момента към колелата. Сега се появи нова информация, според която АвтоВАЗ е готов да се откаже от избраната концепция да строи от нулата новата Niva и най-вероятно ще се върне към предложението на Дибуан да използва платформата на румънския всъдеход.

Информацията предизвика много спекулации по темата и от АвтоВАЗ веднага реагираха с официално изявление, в което се казва: "В момента проучваме оптималните варианти за платформа на новата Niva, като в това число се разглеждат и варианти за архитектура с напречно разположен двигател. Последното се явява световна тенденция в SUV сегмента, като така могат да се монтират двигатели с мощност до 200 конски сили."

Към АвтоВАЗ е създаден екип от инженери, които ще работят в тясно сътрудничество със специалисти от алианса Renault-Nissan, като идеята е да се избере най-добрата база за новата Lada 4x4 NG". По този начин от АвтоВАЗ косвено потвърждават тезата, че за новата Lada Niva ще бъдат използвани възли и агрегати от асортимента на Renault-Nissan.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Васичка Атанасова

    60 32 Отговор
    ПРЕДПОЧИТАМ НИВА ПРЕД ДАЧИЯ
  • 2 Велосипедист

    45 71 Отговор
    Руснаците един сърп и чук не могат да направят а Вие за автомобили говорите!

    Коментиран от #3, #13, #28

  • 3 СУКАЛЧЕ

    50 23 Отговор

    До коментар #2 от "Велосипедист":

    ЩОМ СИ НА НИВО ВЕЛОСИПЕД МЛЪКВАЙ И ЛЯГАЙ ДО МАМА ДА СУЧЕШ
  • 4 Велосипедист

    36 36 Отговор
    Хонорарите-след 18,00 на ул.Позитано-20

    Коментиран от #10, #16

  • 5 гощо

    16 35 Отговор
    Щом и тия си ООмешаха капите.........Рено-Нисан купиха и Митцубиши,мешат си Капите с Мерцедес изобщо.......БМВ пък се сродили с Пежо и Тойота въобщеееее вие с спорете коя марка по добра!!!! За това има ВАГ-група там е само маркови стоки!!!!!! Ааааахахахахахахахаха бъламурнициииииии!!!!!!!!

    Коментиран от #12

  • 6 Евлампи

    11 16 Отговор
    Славчев, няма Лада Нива. Не фантазирай.
  • 7 The real BMW

    18 19 Отговор
    Защо всичко изглежда по един и същи начин, абсолютни боклуци са руските коли рено нисан , дачия ще им помогнат да направят нещо по добро от предишните кенефи,но 2017 е другите производители и немски и японски и иатиански да не говорим за американски не са им конкуренция на ваз а недостижими.
  • 8 яче

    42 21 Отговор
    велосипедист можеш ли да обясниш защо американците изоставиха совалките и използуват руската космическа станция там има възли и детайли по сложни от сърп и чук
  • 9 Ярослав Станчев

    16 9 Отговор
    Моя Опел е с напречно разположен двигател и се държи много добре. Може би и Нивата ще е така както немските аналози
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 И аз да кажа

    38 14 Отговор
    Искам да изкажа едно лично впечатление за Нивите, тъй като карам такава служебна. Колата я взех лично от НАР Хасково през 2009г и все още си се кара ежедневно. Навършени са 150 000 километра без абсолютно никакви проблеми и ремонти, изключвам масла, филтри и крушки. Двигателя е 1.7 и удивителното е, че дава разход по нисък от дадения й по книжка. За колата се грижа изцяло аз, а я управляваме 6 човека. Това е, което мога да споделя като впечатления.
  • 12 Радо

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "гощо":

    Сигурно и Galaxy-то си е изцяло марков на Ford.
  • 13 7777777

    25 15 Отговор

    До коментар #2 от "Велосипедист":

    ДА СИ ЧУЛ ИЛИ ЧЕЛ ЗА РУСКИ ТАНКОВЕ, САМОЛЕТИ, РАКЕТНИ УСТАНОВКИ, КОРАБИ, ПОДВОДНИЦИ!

    Коментиран от #21

  • 14 гощо чети бре

    15 1 Отговор
    Бмв и Пежо отдавна се разделиха.След великата тъпотия на Бмв 1.6турбо бензин.Няма такава излагация.Сега са наред Тойта да ги изхвърли преди да гепят идеята за хибридите.

    Коментиран от #23

  • 15 до гощо

    22 7 Отговор
    Какво казваш за Ваг групата?Я виж статията за връщането в сервизите на Ауди.То не бяха проблеми със спирачките н Макан,избушване на бомбетата ма Поршета а сега и прегряване,самозапалване,течове,еърбеци.Не мерси-ти си ги карай...до сервиза.

    Коментиран от #22

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 бай Иван

    9 13 Отговор
    Това ще да е най-голямата глупост- напречно раположен двигател.
    Кой е тоя тъпанар който го е измислил? Същото и с предното задвижване.
    Задното е в пъти по-добро- по-евтино за поддръжка защото не всичко е нагъчкано, по-лесно за конструиране защото е по-просто и е много подходящо за модифициране(тунинг).
  • 18 ссс

    20 3 Отговор
    Не мога аз да ги разбера тези руснаци ! Сега пък платформата на Дачия - Дъстер, не тя не е лоша, но това вече няма да е Нивата, която я знаем всички. Да направят едно по прилично арматурно табло, копчета, упралението на климатика, един малко по мощен мотор и нека дегедата да прдължава да живее.

    Коментиран от #19

  • 19 ссс

    8 6 Отговор

    До коментар #18 от "ссс":

    Извинявам се за грешката... легендата да продължава да живее
  • 20 onq s konq

    12 28 Отговор
    Един съсед има лада нива и ми е писнало от него да му давам ток или да го дърпъм с бавареца като затъне некаде!!!Като го вида на жисиема направо ми призлява!!!Вчера пак го дърпах от една канафка!!!Ама той понеже знае че карам с ефтина нафта и се за най-малкото ме вика!!!Ше си смена номера зарад него ама не ми се ще щото е златен - с еднакви цифри та да си го помним по-лесно

    Коментиран от #24

  • 21 antimediator

    28 10 Отговор

    До коментар #13 от "7777777":

    да си чул и чел за руски жизнен стандарт?!
    Наясно ли си колко са алкохолиците и наркоманите в Русия?!
    Някъде да си видял руски телефон,телевизор,фотоапарат,лаптоп произведен през посредните 20-30 години?!
    Тая Нива с какво ще бъде събрана ?
    - С части и двигател произведени в загниващия Запад!
    Събирай кюмур за Кузнецов дето го откраднахте от Украйна и духай супата!

    Коментиран от #25, #26

  • 22 гощо

    11 12 Отговор

    До коментар #15 от "до гощо":

    Карам АУДИ от години и не знам адреса на сервиза!?!? Ако ти се ходи по майстори,ако това те забавлява твоята марка е Мерцедес,може да пробваш и БМВ там също се забавляват по сервизи и разменят части!!!!!
  • 23 гощо

    13 3 Отговор

    До коментар #14 от "гощо чети бре":

    Така очакваната нова Тойота Супра е на платформа на БМВ Z7 ще бъде с редови шестак с турбина на БМВ! Същият двигател слагат в Лексус!!! Исках да кажа,че тези спорове тука коя марка каква е и коя е по-по най са безумни!!!
  • 24 магаре

    11 5 Отговор

    До коментар #20 от "onq s konq":

    Виж кво , има лекари , които да ти помогнат . Обърни се към тях . Този сайт не помага при душевни разтройства или стомашни :)))))))))
  • 25 кроко

    8 17 Отговор

    До коментар #21 от "antimediator":

    А ти наясно ли си в любимите ти САЩ колко % от имащите гражданство работят? Ако не точат мозъци от цял свят, няма как да се развиват. Наясно ли си какво правят тези, които не работят? Наясно ли си какъв им е стандарта? Да си видял последните 20-30 години телефон, телевизор, фотоапарат, лаптоп произведен в САЩ? Или някъде в Европа? Всичко е произведено в Китай.

    Ся малко по серозно, щото трудно се набива акъл в куха тролска глава: Русия до преди няма и 30г. е имала съвсем различен начин на държавно управление в сравнение със запада. И всички държави от т.нар. източен блок не са свикнали на самоинициатива, няма я тая култура, която я има на запад. Освен това, сега почти всичко се проектира и разработва на запад, някои неща се тества в страни като България, например, където има що-годе образовано население, но с по-ниски заплати от западните, и се произвежда в Китай, Тайван, Малайзия и т.н. Причината е че на запад имаше големи индустриални гиганти и те си организираха по този начин нещата с цел по-малки разходи. А източните умряха след разпадането на блока (като изкл. тежката промишленост там където има прир. ресурси), щото винаги политическото ръководство ги е дърпало, а не разни мениджъри или акционери. Освен това, фирмите на запад дърпат мозъци от цял свят за да се развиват, което допълнително усложнява нещата. И е нужно време в тези страни от източния блок да се създаде, да го кажем, култура на инвестиции и капиталовложения за да възникнат фирми, разр
  • 26 кроко

    9 12 Отговор

    До коментар #21 от "antimediator":

    разработващи собствени продукти. Като пример за такава успешна мога да дам чешката conteg, която прави ракове и за 10-15г. си изгради стабилно име и има поне в Европа голям пазарен дял. Но дори в страни като Чехия и Унгария, които икономически са ОК, повечето големи фирми са или чужда собственост, или работят за външни такива. Както виждаш, нещата се променят, в страни с големи пазари, като руския например, западни и местни фирми се кооперират, местни бизнесмени се опитват да създават собствени продукти, които да са конкуренция на вносните и големия местен пазар е добро начало т.н. Но е нужно време, явно 20-30г. не са достатъчни.

    Коментиран от #27, #29

  • 27 смотан русофил

    20 9 Отговор

    До коментар #26 от "кроко":

    Заради такива като тебе тролове иного рядко посещавам радел Свят на този сайт,защото ми е писнало да чета кометари на разни русофили и американофили. Огледай се малко тук четем и обсъждаме автомобили.
    Какъв САЩ,Тайван,Китай и Майлазия,какви пет лева?
  • 28 Абе Вело педербал

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "Велосипедист":

    Китайците отдавна хвърлиха велосипедите и се качиха на автомобили. Ти си велосипедист! Малко си закъснял, бе! Легай при мама и си измий зъбките!
  • 29 7777777

    3 12 Отговор

    До коментар #26 от "кроко":

    БРАВО КРОКО, КАЗА ЛИ МУ ГО НА АНТИМЕДИАТОРА, ЧЕ НЯМАМ ВРЕМЕ ДА СЕ ОБЯСНЯВАМ НА ПОСРЕДСТВЕНИ ХОРА!
  • 30 S-line

    14 9 Отговор
    За лада нива само хубаво или нищо. Най доброто ОТ онова време СССР
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 6666

    12 14 Отговор
    На лада НИВА , двигателя и на тавана да монтират на 75 градуса спрямо задния мост, все тая.Посредственна 4х4 каруца.
  • 33 German lada

    2 0 Отговор
    Thats not good! Cause u cant buy it out of cis! I hope they get an Lada siluette Plattform! Cause u can buy xray
  • 34 6х6

    10 10 Отговор
    Добра, лоша, каруца... въпрос на гледна точка. Фактите са обаче, че там откъдето може да мине руска машина, никоя друга не може! Въпрос на обективни реалности, които го налагат. Не случайно японците казват за руснаците, че се чудят какви машини да изобретят само и само да не си оправят пътищата ;)

    Коментиран от #35

  • 35 стоян георгиев

    13 12 Отговор

    До коментар #34 от "6х6":

    къде може да мине ?нито има мощен двигател ,нито има високо окачване ,единствено има късо междуосие.четри по четрито и е същогола вода,окачването и е топ трошливо ,няма по трошлив джип от нивата.та как да се качва там където другите не могат?първия по-дълбок колковоз в гората и е до там.
  • 36 кроко

    8 5 Отговор
    Като сте готови с проекта, да викнете онзи тип "Mercedes-Benz" да ви каже дали пластмасите и лепилата са ОК, че той имал сантиментални спомени от Лада Нива и е заклет фен!
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 969

    9 7 Отговор
    Ушанки и коли - най-краткия виц!
  • 39 Гост

    8 2 Отговор
    Колата е символ на простота и достъпна цена. Обикновенно простотата се свързва и с надеждност, но там има какво да се подобрява, съдейки по коментарите. Аз съм карал обикновенна лада, която споделя около 90% от агрекатите на нива и чат пат има нещо да пишнеш. Я маркуч, я парно и т.н. Има нещо изключително чаровно в дизайна на нивата. Надявам се да не ѝ пипат дизайна, особено след последния фейслифт на ърбън. Ако ще пипат по дизайна то да е назад от шофьорската врата. Например задницата на дъстър е доста по "пипната" от тази на ладата. Дори и легналия заден фар от старата нива изглежда по-добре от сегашната задница. Нива трябва да продължи да е символ на простота и достъпна цена, като се повиши надеждността на агрегатите. Дори и да е с много проста механика и дори човек да е взел решението да се лиши от всички удобства на съвременните автомобили, то времето да се занимаваш с дребни проблеми по колата е меродавния фактор. Съвременното ежедневие няма да ти позволи лукса да си човъркаш по колата веднъж седмично.
  • 40 Гост

    6 4 Отговор
    Ако Лада успеят да направят кадърно "повдигнато" комби 4х4 с пет врати, на добра цена и евтина поддръжка, бих си купил. Изобщо не ми пречи че таблото и копчетата по него били старомодни, а мигачите и фаровете от 1975г. Мигачите и фаровете даже ме кефят. Като екстри бих си "заплюл" климатик, ел. прозорци отпред, задължителните въздушни възглавници(колкото може повече), добра шумоизолация, музика, сенник.
  • 41 Общоне Охо Бохо из Москве

    1 1 Отговор
    Не Дачия а Рено Драстар господа !!!