Съветската "класика" или позната още като ВАЗ-2105 набира все по-голяма популярност в САЩ. Там се продават и Запорожец, като този на Путин за $10 000, мотоциклет Урал за $16 000 и въобще запазени съветски екземпляри се търгуват за баснословни суми.
Сега обаче ще ви разкажем за една, наистина ексклузивна Lada 2105, която се продава в Щатите за сумата от... $40 000! Всъщност за тези пари получавате нещо доста повече от стандартна Lada. Това е модифицирана рали кола, името на която е Lada VFTS.
Състезателната Lada е произведена е през 1987 година и е доработена от тунинг специалисти от Вилнюс. Направени са само 30 такива коли. Под капака е монтиран двулитров двигател с мощност 160 конски сили, захранващ се чрез два карбуратора Weber.
Тази мощ е напълно достатъчна за возило, което тежи само 860 килограма. Литовските специалисти доработват и петстепенната механична трансмисия, като монтират и самоблокиращ се диференциал, както и вентилирани и перфорирани спирачни дискове.
Наличен е и т.нар. вътрешен ролбар, а в салона се появяват още спортни кресла и допълнителни прибори на арматурното табло. Външно колата се отличава, освен с ефектната си окраска и с раздутите си калници и спойлера отзад. Това наистина е класика, нали?
Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АЗ С ДЪЛГОТО ИМЕ
08:09 10.02.2017
2 НЯКЪДЕ ТАМ
08:35 10.02.2017
3 Володя Руснака
09:04 10.02.2017
4 onq s konq
Ако това е истина, не знам как ще мога да се доредя да купя и аз една, разбира се след като продам БМВто
Коментиран от #9
09:12 10.02.2017
5 Тошбиян
Коментиран от #11
09:18 10.02.2017
6 Зомбайо
09:24 10.02.2017
7 ссс
Коментиран от #10
09:48 10.02.2017
8 The real BMW
Коментиран от #26
09:59 10.02.2017
9 Павел
До коментар #4 от "onq s konq":
Абе човек, никой не твърди, че това е най-здравата, най-икономичната, най-хубавата, НАЙ-НАЙ-... кола в света. Но е просто устройството, почти всеки може да си я ремонтира на пътя изключвам някои неща по двигател и скоростна кутия и освен това е сравнително здрава. Ако е нова или след як преглед и стягане, може да държи доста хиляди километри без да ти прави проблеми. Непретенциозен двигател на разни бензини, издръжлив на газ с АГУ и освен това до 250 000 км никакви проблеми нямаш сс двигателя ако е нова. Аз най-много харесвам от старите лади 4-ката комбито. Ако е нова и и сложиш АГУ дори днес до 90 км е напълно актуална кола, вярно не гори малко, но ако и сложиш катализатор и 5-степенна скоростна механична кутия, разхода пада с над 1-1.5 литра на сто. Автомобила на снимката не е никак за подценяване. Това са само 860 кг маса на 160 к.с... коетоо означава много сериозно ускорение.... Нещо като Ланчия Делта Интеграле...и др.. Ти си вманиачен руссофоб, смайваш ме? Ладите старите не бяха съвсем лоши, вярно не са като съвременните автомобили, но вършеха работа. Не са каруци де.Коментиран от #12
09:59 10.02.2017
10 незнайко
До коментар #7 от "ссс":
Не знаем каква кола имате или не , но в статията добре е написано ТЕГЛО 860 килограма. Колите които купуваме имащи мощност 160 конски сили, тежат минимум 1400 килограма. Ако сте вникнал в това което съм написал е ДОБРЕ.Коментиран от #14
10:00 10.02.2017
11 The real BMW
До коментар #5 от "Тошбиян":
Грешно е да ги произвеждат попринцип.Много хубав двигател са сложили.Най много ги намразих руските колиби заради некомфортната возия грозния вид евтините пластмаси вътре и това,че през комунизма хората са чакали с години и са давали пари колкото за апартамент за една лада.Тази щатска пълна преработка на този в основата си италиански автомобил е много добра и ме кефи бих я карал тази и то с кеф,но не и руските боклуци в фабрично състояние.10:05 10.02.2017
12 The real BMW
До коментар #9 от "Павел":
Как така като сложиш катализатор това ще намали разхода къде е логиката?Коментиран от #13, #27
10:08 10.02.2017
13 Павел
До коментар #12 от "The real BMW":
Поставянето на 5-степенната скоростна механична кутия ще намали разхода на гориво, защото налягането върху предававките, тоест предавателните числа се променят по друг ред. Тогава при равна скорост и лек наклон надолу, шофирането примерно на 80 км в час ще намали разхода на гориво. Докато при 4 степенната кутия оборотите са по-високи, налягането в цилиндъра по-високо, предавателното число е по-високо и на практика разхода е по-висок. Като да буташ количка ако си сд метални колела или с гумени колела - с металните ще ти е по-тежко и повече разход на енергия ще дадеш... Катализдатора е за улаваяне на металните частици и е за екологичност. Но ако караш на АГУ той почти не ти е нужен... Говоря, че е добре да има, акщо караш на бензин... Харесвам комбито на 4-ката понеже можеш да качиш и култиватор... Аз съм селско момче и гледам практичността. Добро е купето. Но да е ново и неръждзясало... Иначе сега има баничарки ванове страхотни възможности. Но говорим за старите Лади. Не бяха съвсем лоши. Колата която най-много харесвам е Хонда HRV- първият модел. като пълноприводно комби е... Страхотна! Навсякъде ходи където има дори коларски път. Но новият модел е вече по-голям и стана като CRV. Моделите си приличат повечето днес. УЕнтификация на дизайна стана...един от друг копират.10:28 10.02.2017
14 ссс
До коментар #10 от "незнайко":
Ти незнайко, както винаги, пишеш нещо само и само да не заспиш, като оня път дет ми разказваше , че УАЗ- Патриот не бил рамен джип, ти между другото тогава така и не ми отговори.Сега, за Ладата - Какво тегло, какви пет лева ? Аз просто изказах мнение, че тази Лада е прекалено скъпа, ако ще и 300кг. да тежи.
Коментиран от #23
10:29 10.02.2017
15 Методи
Коментиран от #18
10:34 10.02.2017
16 Гост
Коментиран от #29
10:39 10.02.2017
17 СССР
10:40 10.02.2017
18 бай Иван
До коментар #15 от "Методи":
Можеш да видиш в driftworks, един изкара около 200кс от жигула(1200) на заводски бутала, биели и колянов вал.10:45 10.02.2017
19 Нема Бира
Коментиран от #21
11:01 10.02.2017
20 JWRC
11:09 10.02.2017
21 ссс
До коментар #19 от "Нема Бира":
Ми добра е !11:11 10.02.2017
22 Терцел
11:15 10.02.2017
23 незнайко
До коментар #14 от "ссс":
Сега Ви отговарям . Тогава не ми беше до обяснения. 2014 година има статия в която се пише- ще загиби ли рамата си УАЗ ПАТРИОТ. Сега сме 2017 година. Намерете я !Коментиран от #25
11:36 10.02.2017
24 Баш Майстора
11:47 10.02.2017
25 ссс
До коментар #23 от "незнайко":
Незнайко, я не ме занимавй с разни глупости, сега през 2017г. Уаз -Патриот все още е с рамна конструкция и такъв ще си остане и в бъдеще. А ти там продължавай да търсиш...11:53 10.02.2017
26 някой
До коментар #8 от "The real BMW":
Вилнюс са от Литва. Столицата на Литва е Вилнюс.Коментиран от #28
12:17 10.02.2017
27 бай Иван
До коментар #12 от "The real BMW":
само да знаеш(копирано от уикипедия), щото видях че и VW ти харесват:Since 2009, the owner of the brand Moskvitch is the German automotive company Volkswagen. In 2011, the company extended its brand ownership rights until 2021, a 10-year period.
12:50 10.02.2017
28 555
До коментар #26 от "някой":
То си го пише в статията,ама да си видял някой с БМВ да познава знаците или да чете???????????? Все американски намеси им се привиждат.13:04 10.02.2017
29 булгаром
До коментар #16 от "Гост":
Статията не е за серийни Пежа бе гостенино.Тук става дума за рали автомобил със задно предаване и надлъжен двигател ,ако изобщо това ти говори нещо.Ръчната спирачка при състезания се използва интензивно и ако имаш малко понятие от тези неща ще разбереш защо са я оставили барабанна. От тези години Пежо имаха заводски подготвен рали автомобил-205 който нито е сериен, нито е с такава мощност.13:17 10.02.2017
30 венци
Коментиран от #31
13:44 10.02.2017
31 The real BMW
До коментар #30 от "венци":
Добре браво на Вилнюс -Литва получила зсе е добре колата.Веднъж да кажа,че лада е хубава.14:24 10.02.2017
32 Nikolai kolev
14:32 10.02.2017
33 Nikolai kolev
14:43 10.02.2017
34 Nikolai kolev
Коментиран от #35, #45
14:50 10.02.2017
35 бай Иван
До коментар #34 от "Nikolai kolev":
Що глупости изписа...Мале, мале, мале...
Ходи си карай кошниците с предно и не се занимавай.
Т'ва предното е най-голямата глупост.
На кола със задно поне двигателя може да се смени.
Впрочем има доста лади с по над 400кс, ама ти си заслепено фенче на западните боклуци с предно задвижване.
Айде махай се.
14:56 10.02.2017
36 Петър
14:57 10.02.2017
37 Nikolai kolev
Коментиран от #38, #40
15:03 10.02.2017
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Петър
15:15 10.02.2017
40 Павел
До коментар #37 от "Nikolai kolev":
Абе дадох пример със спортна кола Ланча Интеграле, а мощността всеки тунинг майстор може да я раздува в различни варианти? Казвам само че да подзиграваш автомобил със 160 Р.S. и 860 кг маса си е кощунство... Тази лада е наточена за състезания. Тя няма нищо общо освнен купето със стандартния модел. Това е състезателна Лада. Дааже е отлично подредено таблото, скоростите, изолбщо този, който еп равил тунинга има стил... Аз не съм рали състезател, но съм карал това и онова имам усет за коли. Тази Лада си заслужава парите. Защото е наистина спортна, освнен това уникат - единственно такова изделие, освен това дюз нов двигател. Ако не сте прочели това е рали самоделка... Не можеш да си сигурен дари Ланчият би спечелила или това...на планинско Сх коефицента ти при остри завои не е най-важното. Тази кола е отличен продукт. Но ти като състезател сигурно си карал всякакви. Щом казваш? Аз не бих я хвърлил ако имам тази... Ще е готино да задминаваш разни Баварки трошляци с нафукани синчета на комсомолски секретари приватизирали предприятията ни. Ще хълцат отзад...Коментиран от #42
15:27 10.02.2017
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 M Power CSL
До коментар #40 от "Павел":
Абе пич стига си живял в комунизма какви консомолски синове те гонят тебе какви предприятия какви БМВ-та ще надминаваш с твоя дъргел недей писа незсмислици.15:58 10.02.2017
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Васичка Атанасова
16:14 10.02.2017
45 незнайко
До коментар #34 от "Nikolai kolev":
Тази кола ли сте си взел ? Escort 1.6 XR3i - 3 врати / хечбек 105 к.с. Ръчна с.к. 105 не е = на 150 Тогава няма Форд Ескорт с повече от Escort 1.6 RS Turbo - 3 врати / хечбек 132 к.с. Ръчна с.к.16:46 10.02.2017
46 Волжски
17:04 10.02.2017
47 ССР
17:09 10.02.2017
48 Nikolai kolev
Коментиран от #51
17:36 10.02.2017
49 Nikolai kolev
17:45 10.02.2017
50 Nikolai kolev
17:48 10.02.2017
51 незнайко
До коментар #48 от "Nikolai kolev":
Те и финландците печелят с "цивилна версия" на Ситроен, но не съм видял някой да има такъв.17:48 10.02.2017
52 Nikolai kolev
Коментиран от #71
17:54 10.02.2017
53 Nikolai kolev
17:59 10.02.2017
54 Nikolai kolev
18:05 10.02.2017
55 Nikolai kolev
18:26 10.02.2017
56 Лада2015
20:26 10.02.2017
57 6666
Коментиран от #59
20:48 10.02.2017
58 ник
20:52 10.02.2017
59 Лада2015
До коментар #57 от "6666":
Хм , не е добре да определяте кой колко е технически грамотен ;) , моята също е имала проблеми , не казвам че е титан или нещо невероятно , казвам първо : че с моята подръжка и моето каране ми вършеше работа , и второ че колата от снимката не е VTS , ако искате да ми проверите компетентността - оставете контакт , може и да ви учудя :)21:00 10.02.2017
60 Зенон
21:37 10.02.2017
61 Nikolai kolev
Коментиран от #70, #74
21:43 10.02.2017
62 Иван
22:02 10.02.2017
63 filo
22:17 10.02.2017
64 оня с автосервиза
23:08 10.02.2017
65 681 БЪЛГАРИЯ
Коментиран от #69
23:24 10.02.2017
66 стоян георгиев
00:47 11.02.2017
67 PlimP
00:51 11.02.2017
68 LDS4
08:34 11.02.2017
69 бай Иван
До коментар #65 от "681 БЪЛГАРИЯ":
Ми като купуваш евтини турски части така е.11:51 11.02.2017
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 УКЧ
15:42 11.02.2017
73 Потребителче
Коментиран от #75
15:48 11.02.2017
74 бай Иван
До коментар #61 от "Nikolai kolev":
За 4х4 нищо не съм казал.А това че имало коли с предно за рали- ми как няма да има като по регламент трябва да са на базата на шосейна кола. Кой произвежда коли схс задно? BMW и MB, те участват ли? Не.
А това че ти и други сте неграмотни и не можете да си обслужвате колите, а когато го правите(сте го правили) го е било с най-евтините части нищо не означава, ясно?
Щото и аз мога да взема чисто нов мерцедес и след като заминат консумативите и ги сменя с най-евтините да се оплаквам че се е.*ва.
18:31 11.02.2017
75 Юзерче
До коментар #73 от "Потребителче":
"Немски шедьовър"Пич, не сме 1990, немците отдавна не са на върха.
Не че фуснаците са де, ама отдавна няма хубави немски коли.
18:34 11.02.2017
76 Патилан
19:12 11.02.2017
77 малтя
23:31 11.02.2017
78 европееца
Lada VFTS - това е петица с 16 клапана и турбо, 1,8 двигател 240 коня. пробват я само веднъж на едно рали през 85-та и по-нататък не се стига (на СССР не им беше до създаване на турбо двигател по онова време). Двигателя не работеше добре, задвижване само на задни колела при 240 коня и никаква електроника - колата беше доста "сурова". Сега този двигател се произвежда в сащ и естония, разбира се вече в доработен вид
Коментиран от #80
13:14 12.02.2017
79 Гергин
10:09 13.02.2017
80 незнайко
До коментар #78 от "европееца":
Прав сте, на снимката отлично се вижда, че този двигател е едновалов, но нищо не му пречи да изцедят 160 коня, за сметка на обороти и здравина.13:59 13.02.2017
81 Монтьор
09:25 25.01.2018
82 Путин Властелин
15:09 30.03.2018