16 Юни, 2007 16:01 9 393 1

Yaris T Sport е удобна градска кола

  • toyota-
  • yaris t sport

Когато преди около осем години се качих за първи път в Toyota Yaris на автомобилния салон, който още се провеждаше в зала “Фестивална” в София, си казах “Това е колата, направена специално за мен!” Тогава ме впечатли стабилността на автомобила, удобството и най-вече сигурността, която почувствах зад волана.

Следващото поколение на модела ме разочарова. Дали беше заради “странната сглобка” в завода на Toyota във Великобритания (шумоизолацията беше под всякаква критика). Нямаше я и завидната стабилност на първото поколение.

Въпреки това сантимента към този модел на японската марка си остана. Бях любопитна какво са направили конструкторите в последното поколение.

Официалният вносител ми поднесе тази възможност и то с най-вдъхновяващата модификация на Yaris - T Sport.

Външният вид на автомобила наистина е впечатляващ. Сякаш нищо повече не може да се иска от дизайн на кола. Всяко нещо е на мястото си. Динамичната визия на T Sport е подсилена от задния спойлер, страничните престилки, хромирания ауспух и 17-цоловите алуминиеви джанти. Спортната предна решетка е украсена с логото TS. Предната броня е с вградени фарове за мъгла и потъмнени отстрани светлини. Задните са със специални стоп светлини, които изразходват по-малко енергия.

В салона също се усеща спортният дух. Модерното излъчване се крие в интересната и приятна за допир тапицерия (най-вече не запарва) на спортните седалки и педали, кожения волан и особеното кехлибарено осветяване на приборното табло, аналоговия тахометър и скоростомер със система за осветяване, хромирани вложки във въздушните отвори, дръжките на вратите и топката на скоростния лост. Вградената аудисистема носи допълнителна радост за водача и пътниците. Шестте тонколони създават чудесна акустика и шофирането в синхрон с добра музика наистина доставя огромно удоволствие. Аудисистемата е с възможност за възпроизвеждане на MP3 или WMA файлове, записани на CD. В духа на спортния стил T Sport е с централно разположен аналогов дисплей, сочещ оборотите на двигателя. Лично за мен беше малко неудобно да проследявам тези характеристики, отмествайки поглед настрани. В малкото пространство на дисплея са “натъпкани” доста индикатори, та дори и часовникът. За частите от секундата, в които се интересувах от времето, трудно намирах точно къде да го потърся. Затова се отказвах и поглеждах часовника на ръката ми.

Съединителят е доста твърд. Това създава определен дискомфорт най-вече на дамите, които отказват да се разделят с високите токчета дори при шофиране. Необходимо е и доста по-голямо внимание при паркиране, тъй като ниската, спортна броня отпред би могла да бъде лесно ожулена. За да не се стига до чести посещения при автобояджията, най-добре е да се поръча с опция “парктроник”.

Все пак автомобилът напомня за себе си в случай на разсейване от страна на водача. Ако, например, забравите включени фаровете (чиято светлина може да се регулира) и сте паркирали, се чува сигнал, който ви подсеща да ги изключите. Същото се отнася при пътуване без предпазен колан, но този път предупреждението е и със светлинен индикатор.

Окачването на T Sport е чувствително по-ниско, което е истинско предизвикателство, имайки предвид огромните дупки по пътищата на страната. По идеална настилка иначе е удоволствие.

Yaris T Sport се предлага във версии с три и пет врати, което ви позволява да се насладите на автомобила без да правите компромис с дизайна, функционалността или комфорта.

Yaris T Sport е първият модел в гамата на Toyota, който се предлага с нов 1.8-литров двигател, разработен по технологията Dual VVT-i. Максималната мощност на този бензинов двигател е 133 к.с. при 6 000 об./мин. Оборудван с петстепенна механична предавателна кутия, Yaris TS ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.3 секунди. Максималната скорост е 194 км/ч. Комбинираният разход на гориво е 7.2 литра/100 км, а емисиите на въглероден двуокис при комбиниран цикъл на движение са 170 г/км.

Любителите на малки коли могат да потърсят своя автомобил в Yaris T Sport. Смея да твърдя обаче, че моделът е по-скоро удобна градска кола. За пътувания с големи преходи вероятно ще останете недотам удовлетворени.

Цените на автомобила стартират от 19 222 лева с ДДС и стигат до 31 780 лева с ДДС.

Стандартно оборудване:

Система за управление на динамичната устойчивост
на автомобила VSC
Система за управление на теглителната сила TRC
Автоматичен климатик
Радио-CD с възможност за възпоризвеждане на MP3
и WMA файлове и 6 тонколони
Централно разположено арматурно табло със спортна визия и кехлибарено осветяване
Кожен волан с електрическо сервоусилване с променливо усилие и с дистанционно управление на
аудиосистемата
Регулируем волан във височина и дълбочина
Спортно окачване
Регулиране във височина на седалката на водача
9 въздушни възглавници
Хромирани елементи във въздушните отвори на климатика, дръжките на вратите и топката на скоростния лост.
Спортна предна решетка, брандирана с логото на TS
Уникални дълбоки брони в цвета на купето
Дръжки на вратите и cтранични огледала в цвета на купето
Фарове за мъгла
Електрически регулируеми странични огледала
Заден спойлер, странични престилки и хромиран
спортен ауспух
17” алуминиеви джанти
Задни диодни светлини

 

За новия Yaris
Новият Yaris, проектиран в Европа, “кипи” от енергия, комфорт, функционалност и стил. Футуристичната еднообемна форма и новата дъгообразна поясна линия, която създава ярко изразено впечатление за динамика. Габаритната му дължина е само 3 750 мм, но има по-дълга колесна база. Арматурното табло и предното стъкло са по-напред. Резултат - повече пространство за петима пътници.
Универсални плъзгащи се задни седалки, които се сгъват до плосък под. Възможност за система за управление на динамичната устойчивост – с която обикновено разполагат автомобилите от по-висок клас.
Гамата двигатели на Yaris включва два бензинови и един дизелов. Бензиновият е с работен обем 1.0 литър по технолигята VVT-i е с мощност 69 к.с. и впечатляващ въртящ момент от 93 H.m. При 3 600 об./мин. Четирицилиндровият двигател с работен обем 1.3 литра също използва технологията VVT-i за подобряване на въртящия момент при ниски обороти и за увеличаване на мощността при високи обороти. Агрегатът развива мощност от 87 к.с. по DIN и въртящ момент от 121 H.m. При 4 200 об./ мин. За справяне с най-силовите изпълнения новият Yaris разчита на 1.4-литровия дизелов двигател D-4D, който е с мощност 90 к.с. и въртящ момент от 190 H.m. В много широк диапазон обороти - от 1 800 до 3 000 об./мин.


Мария Минкова


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Jister

    1 1 Отговор
    Bravo, samo ne mojah da razbera komu e nujno da chete kakvi sa katalojnite harakteristiki na kolata, koito taka ili inache si gi pishe v broshurata s 5 dumi. Prosto gi slojete pod statiqta kakto ste slojili oborudvaneto a v statiqta pishete interesni neshta deto nqma kak horata da gi znaqt no ne i bezumiq kato - "За частите от секундата, в които се интересувах от времето, трудно намирах точно къде да го потърся. Затова се отказвах и поглеждах часовника на ръката ми." kaji chesno!
    Sushto taka sedalkite sa minali pokrai sportnite, i razhoda na gorivo e minal pokrai 7,2 ;)