Когато натрупат достатъчно години зад гърба си, дори и най-тривиални вещи от ежедневието могат да се превърнат в класики. Едва ли някой през 70-те е допускал, че най-обикновен ВАЗ-2103 може да се прероди в колекционерски автомобил от кориците на списанията в "загнилия Запад", но времената се менят.
През 1976 г. тази светлосиня Lada 1 500 напуска пределите на СССР и попада в слънчева България. Десетилетия наред служи вярно на собственика си и - изпълнила дълга си - уморено поема по пътя на милионите си изгнили роднини.
Късметът обаче се усмихва на българската "тройка" и вместо да приключи земния си път в някое депо за скрап, тя се отправя към мъгливия Албион. Новият британски собственик я разглобява до последното винтче и я реставрира педантично.
Стилът JDM, в който се преражда съветската класика, може да не допада на всеки, но определено предизвиква интерес. Колата е снабдена с пневматично окачване. То е наложило монтажа на сериозно раздути вежди на калниците, които продължават в сочна "джука" под предната броня.
Под предния капак работи форсиран до 135 к.с. двигател с обем 1 705 см3, съчетан с петстепенна скоростна кутия.
Средствата, усилията и уменията, вложени в доработения ВАЗ-2103, са толкова впечатляващи, че редакторите на британското сп. Fastcar Magazine го избират за корицата на 30-годишното си юбилейно издание. Това несъмнено е допринесло за цената от £9 900, която продавачът от Солтбърн-бай-дъ-Сий е успял да прибере за гиздавата Lada.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
Коментиран от #19
15:36 26.04.2017
2 Gost88
15:39 26.04.2017
3 Реално тъп
15:41 26.04.2017
4 Жоро
Коментиран от #6
15:43 26.04.2017
5 Спас
15:47 26.04.2017
6 onq s konq
До коментар #4 от "Жоро":
Е верно че са прибързали с "българската кола с руски номер",но виновни са червените агенции за социологически проучвания,според които БСП ПЕЧЕЛИ УБЕДИТЕЛНО!А ако това се бе сбъднало,номерата в БГ без съмнение щяха да са руски.15:50 26.04.2017
7 оле
16:25 26.04.2017
8 Крум
17:19 26.04.2017
9 Ко3ар
Коментиран от #14
17:24 26.04.2017
10 уау
17:36 26.04.2017
11 Гост
17:45 26.04.2017
12 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
17:56 26.04.2017
13 Драйвър
Коментиран от #24
17:58 26.04.2017
14 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
До коментар #9 от "Ко3ар":
Той хубаво е намерил номерата ама те нали са от друга кола,няма как да му признаят тунинга ако нещо е нередовно,както в случая документацията!!!18:01 26.04.2017
15 BULGARIA
18:02 26.04.2017
16 RADA JIGURI
18:43 26.04.2017
17 Shmeker
Коментиран от #18
19:05 26.04.2017
18 2dw
До коментар #17 от "Shmeker":
второто фарче е в ереван19:28 26.04.2017
19 Дон Тони
До коментар #1 от "Реалист":
За онеа години - 70, 80 па и 90те ладата си беше един Брутален автомобил, вози много приятно, маневрена е, много стабилна дори при висока скорост, добро окачване и пъргаво моторче19:45 26.04.2017
20 6666
20:39 26.04.2017
21 Shmeker
Калобраните са различни на различните снимки, вероятно са падали на някой бордюр....
20:47 26.04.2017
22 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
21:00 26.04.2017
23 Гост
21:30 26.04.2017
24 бай Иван
До коментар #13 от "Драйвър":
Да бе, безсмислено е да се модифицира кола под тон, със задно, с double wishbone окачване отпред дето е в пъти по-добро от тъпия макферсон който го ползват само щото е евтин.Ти разбираш от всичко и твойто мнение е най-важно.
03:54 27.04.2017
25 Владо
07:15 27.04.2017
26 Гост
07:48 27.04.2017
27 ладист
08:12 27.04.2017
28 ацетабулум
09:28 27.04.2017
29 РЮР
09:42 27.04.2017
30 Гост
Коментиран от #32
09:49 27.04.2017
31 Алфа Ромео
Коментиран от #33
09:51 27.04.2017
32 бай Иван
До коментар #30 от "Гост":
Аман от неграмотници.Значи 800 изменения са малко?
И когато някой смени двигателя всички стават и започват да викат "това вече е друга кола", а дори жигулата е с коренно различен двигател от 124(124 е с двигател с разпределителен вал в блока, а 2101 е с такъв в главата). Ама жигулата си е 124.......
Кратък лист на по-важните изменения:
-двигател(OHV->OHC)
-Задно окачване(подсилено)
-Барабанни спирачки отзад(през 60-те дисковите не са могли да оправдаят по-големия разход при производство)
-Предно окачване(подсилено)
-Съединител(хидравлика вместо жило)
-по-дебела стомана навсякъде
И руснаците са си платили, не са копирали а са подобрявали.
Има писано, потърси в гугъл.
10:20 27.04.2017
33 бай Иван
До коментар #31 от "Алфа Ромео":
Да, малки изменения, хахаха.Цял нов двигател който няма нищо общо с този в 124 освен закръгленото число на кубатурата. Да бе, то това нищо не е.
Коментиран от #38
10:22 27.04.2017
34 Гост
11:01 27.04.2017
35 Миро
12:41 27.04.2017
36 xxx
15:49 27.04.2017
37 ШАРАН БГ
18:13 27.04.2017
38 Алфа Ромео
До коментар #33 от "бай Иван":
Е добре де, явно си по-добре запознат от мен, няма нужда да скачаш толкова, кажи просто пич не си прав не са малко измененията и точка, кажи квото знаеш и ние да се просветим. Така или иначе колата е оставила значителна следа в автомобилната история, и като италиански Фиат и като руска Лада и като турски Фиат и още в не знам колко страни по света.20:30 27.04.2017
39 Гост
22:07 27.04.2017
40 сойка присмехулка
02:50 28.04.2017
41 ДЯДО ГЕНО
10:28 28.04.2017
42 гост
11:34 28.04.2017