26 Април, 2017 15:26, обновена 26 Април, 2017 15:35 46 312 42

Приключенията на една българска Lada в Англия

  • автоваз-
  • ваз-2103-
  • lada-
  • солтбърн-бай-дъ-сий-
  • великобритания
Приключенията на една българска Lada в Англия - 1

Когато натрупат достатъчно години зад гърба си, дори и най-тривиални вещи от ежедневието могат да се превърнат в класики. Едва ли някой през 70-те е допускал, че най-обикновен ВАЗ-2103 може да се прероди в колекционерски автомобил от кориците на списанията в "загнилия Запад", но времената се менят.

Приключенията на една българска Lada в Англия

През 1976 г. тази светлосиня Lada 1 500 напуска пределите на СССР и попада в слънчева България. Десетилетия наред служи вярно на собственика си и - изпълнила дълга си - уморено поема по пътя на милионите си изгнили роднини.

Приключенията на една българска Lada в Англия

Късметът обаче се усмихва на българската "тройка" и вместо да приключи земния си път в някое депо за скрап, тя се отправя към мъгливия Албион. Новият британски собственик я разглобява до последното винтче и я реставрира педантично.

Приключенията на една българска Lada в Англия

Стилът JDM, в който се преражда съветската класика, може да не допада на всеки, но определено предизвиква интерес. Колата е снабдена с пневматично окачване. То е наложило монтажа на сериозно раздути вежди на калниците, които продължават в сочна "джука" под предната броня.

Приключенията на една българска Lada в Англия

Под предния капак работи форсиран до 135 к.с. двигател с обем 1 705 см3, съчетан с петстепенна скоростна кутия.

Приключенията на една българска Lada в Англия

Средствата, усилията и уменията, вложени в доработения ВАЗ-2103, са толкова впечатляващи, че редакторите на британското сп. Fastcar Magazine го избират за корицата на 30-годишното си юбилейно издание. Това несъмнено е допринесло за цената от £9 900, която продавачът от Солтбърн-бай-дъ-Сий е успял да прибере за гиздавата Lada.

Приключенията на една българска Lada в Англия

Приключенията на една българска Lada в Англия

Приключенията на една българска Lada в Англия

Приключенията на една българска Lada в Англия

Приключенията на една българска Lada в Англия

Приключенията на една българска Lada в Англия


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реалист

    24 89 Отговор
    .аси тъпотията!!! Тоя малоумник дето е дал 9900 паунда да ги беше дал за благотворителност. Сега и нашите авто-джамбази ще си повЕрват и ще дигнат пропорционално цените

    Коментиран от #19

  • 2 Gost88

    45 13 Отговор
    Резачка
  • 3 Реално тъп

    93 7 Отговор
    си брато, хората имат хобита, имат и пари...ти явно нямаш нито едно от двете, а дори и по-лошо- нямаш и мозък. По темата-макар и руски квадрат, изглежда много добре 😊
  • 4 Жоро

    40 9 Отговор
    Що за глупости,каква българска Лада с руска регистрация?!.....

    Коментиран от #6

  • 5 Спас

    60 1 Отговор
    Аптечката е българска!
  • 6 onq s konq

    23 26 Отговор

    До коментар #4 от "Жоро":

    Е верно че са прибързали с "българската кола с руски номер",но виновни са червените агенции за социологически проучвания,според които БСП ПЕЧЕЛИ УБЕДИТЕЛНО!А ако това се бе сбъднало,номерата в БГ без съмнение щяха да са руски.
  • 7 оле

    30 2 Отговор
    вижте и стикерите по прозореца ве
  • 8 Крум

    16 1 Отговор
    Винетката е изтекла!
  • 9 Ко3ар

    23 0 Отговор
    Номерата са руски, вероятно защото такива намерил човека да е по-автентична, но вижте застраховката и прегледа

    Коментиран от #14

  • 10 уау

    9 18 Отговор
    Единственото българско в тази лада е аптечката
  • 11 Гост

    22 43 Отговор
    Не схващам какво толкова им харесвате на тези автомобили, нито са нещо специално, нито са красиви, нито има нещо хубаво в тях, да са правени по нови версии(генерации), да са били бързи, не. Те са едни комунистически руски автомобили, за които се чакаше по 20год. и нищо не получаваш, не си е заслужавало чакането. Сега в тях слагат двигатели от БМВ 318 и се мислят за много мощни. Тази марка изобщо не се е развивала, за жалост както и България през периода 45-89. Чисто новите сега Лади, нямат и 50% от екстрите на БМВ 7-ма серия или Мерцедес S-класа от 95-та година, та една обикновена хонда от 95-та има екстрите, които едва сега лада въведе. Тва е една безсмислена марка. И хора които се кефат на соца и са доволни от това време харесват нещо, което е обикновено, доволни са на нещо малко.
  • 12 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ

    15 4 Отговор
    Ммдааа нещо не се връзва,Българска винетка,знак за гражданска и технически преглед,и тези черни номера откъде се взеха при положение че е карана тука,а сега е в Англия,а може и да е на българин с руска майка чиято баба е наполовина англичанка!!!Но най ме изкефи багажника,ако го бяха натоварили с чушки,то цената определено щеше да скочи!!!
  • 13 Драйвър

    12 28 Отговор
    Както съм писал и под други статии за съветски тунинг,да тунинговаш руски автомобил е все едно да полираш ла.но-абсолютно безсмислено занимание!Шестица за усилията и труда,двойка за резултата!

    Коментиран от #24

  • 14 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ

    1 11 Отговор

    До коментар #9 от "Ко3ар":

    Той хубаво е намерил номерата ама те нали са от друга кола,няма как да му признаят тунинга ако нещо е нередовно,както в случая документацията!!!
  • 15 BULGARIA

    7 14 Отговор
    Abe ti kakvo tolkova znesh za Ladata Russia sa pravilo orujiq ne koli ako sa reshili i koli sha pravqt po hubavi ot tiq piklivi BMW takache
  • 16 RADA JIGURI

    5 6 Отговор
    JDM - Japanese Domestic Market. Сефте чувам за лада JDM.
  • 17 Shmeker

    6 4 Отговор
    Що е само с едно халогенче на предната броня? Някой знае ли?

    Коментиран от #18

  • 18 2dw

    7 1 Отговор

    До коментар #17 от "Shmeker":

    второто фарче е в ереван
  • 19 Дон Тони

    42 7 Отговор

    До коментар #1 от "Реалист":

    За онеа години - 70, 80 па и 90те ладата си беше един Брутален автомобил, вози много приятно, маневрена е, много стабилна дори при висока скорост, добро окачване и пъргаво моторче
  • 20 6666

    7 5 Отговор
    Браво за положения труд, но при пълен товар с 5 човека и малко багаж ,задните гуми ще блокират в калниците.
  • 21 Shmeker

    15 3 Отговор
    Сетих се какво други й липсва - гумената лента АНТИСТАТИК. Със светлотразител с болтче, антени на броните отпред.
    Калобраните са различни на различните снимки, вероятно са падали на някой бордюр....
  • 22 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ

    1 3 Отговор
    Предлагам да видиме колко разлики има между снимките,май така ще е по лесно!!!
  • 23 Гост

    17 7 Отговор
    Ладите наистина са били хубави за годините си, но за дет сме били в източния блок бе сме имали друг избор на коли, сравнение източна със западна Германия, в източна са се правили трабанти, а в западна мерцедеси. И все още има разлика как живеят хората, в източна са си доволни на ниска заплата, да не работят и да си имат хляб и лютеница, в западна да имат висока и да си живеят с кеф, така е и в България да имат нещо малко и да им стига, бе искаме повече за това сме на това дередже сега щот искаме като по соца да не работим и да получаваме пари, ама сега не става така и за това се краде толкова и сме корумпирана страна. (Лично мое мнение.) Ако сте доволни на Лади евала и не искате повече добре. Ще попитам само, защо като е паднал социализма и сме били 9 млн. към 3 млн. са отишли на запад?
  • 24 бай Иван

    10 3 Отговор

    До коментар #13 от "Драйвър":

    Да бе, безсмислено е да се модифицира кола под тон, със задно, с double wishbone окачване отпред дето е в пъти по-добро от тъпия макферсон който го ползват само щото е евтин.
    Ти разбираш от всичко и твойто мнение е най-важно.
  • 25 Владо

    0 6 Отговор
    Явно английските м....ли не отстъпват на нашите.
  • 26 Гост

    3 5 Отговор
    бай Иван, не съм казал, че мойто мнение е най важно, и че всички трябва да са съгласни, но имали смисъл да модифицираш такава стаа кола, като за тези пари можеш да си вземеш по-нова, по-луксозна, и с малко пари да я направиш по-мощна и ще по бърза и от тази лада. Но това е без значение, всеки си има различно мнение и не може всички да са с еднакво мнение. Въпрос на вкус.
  • 27 ладист

    2 1 Отговор
    Който иска може да си купи- ето я http://www.mobile.bg/11458316094296002
  • 28 ацетабулум

    3 6 Отговор
    Само за протокола дизайна е италиански, защото това комунистическата версия на Фиат 125, ако не се лъжа!
  • 29 РЮР

    5 1 Отговор
    СУПЕР Е ЛАДАТА! САМО ЧЕ МОЯТА ИМАШЕ И ТЕГЛИЧ!
  • 30 Гост

    5 8 Отговор
    ацетабулум, прав си това е Фиат 124. Т'ва си е копие и тея дет са фенове на "Руската машина" всъщност са фенове италиански автомобил. Те руснаците нищо не могат сами да си измислят те само копират. Самата истина. Харесвайте си бай Тошо, неговото си време когато ви бяха взети всички частни собствености, харесвайте си буклуците Лади, стойте на едно място без да мърдатеи си бъдете фенове на БСП(БКП). И продължавайте да идвате да пълните софия.

    Коментиран от #32

  • 31 Алфа Ромео

    9 1 Отговор
    Колата е легендарна и като цяло си е италианска с малки изменения от рашаните, навремето е била мечта за българския шофьор, вървеше доста прилично.

    Коментиран от #33

  • 32 бай Иван

    8 2 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Аман от неграмотници.
    Значи 800 изменения са малко?
    И когато някой смени двигателя всички стават и започват да викат "това вече е друга кола", а дори жигулата е с коренно различен двигател от 124(124 е с двигател с разпределителен вал в блока, а 2101 е с такъв в главата). Ама жигулата си е 124.......
    Кратък лист на по-важните изменения:
    -двигател(OHV->OHC)
    -Задно окачване(подсилено)
    -Барабанни спирачки отзад(през 60-те дисковите не са могли да оправдаят по-големия разход при производство)
    -Предно окачване(подсилено)
    -Съединител(хидравлика вместо жило)
    -по-дебела стомана навсякъде
    И руснаците са си платили, не са копирали а са подобрявали.
    Има писано, потърси в гугъл.
  • 33 бай Иван

    4 3 Отговор

    До коментар #31 от "Алфа Ромео":

    Да, малки изменения, хахаха.
    Цял нов двигател който няма нищо общо с този в 124 освен закръгленото число на кубатурата. Да бе, то това нищо не е.

    Коментиран от #38

  • 34 Гост

    2 7 Отговор
    Говорете си каквото искате, стойте си на мизерните Лади и демокрацията ви е отнела много явно. Довиждане и ладите са Номер 1.
  • 35 Миро

    5 1 Отговор
    Най красивата кола произведена в соц. лагера! Имал съм и Fiat124 няма нищо общо с ладата .
  • 36 xxx

    2 0 Отговор
    ужасен кич, защо трябва да толкова "разкрасена"
  • 37 ШАРАН БГ

    0 0 Отговор
    Дете на моите години, дете на моята любов.... Със свойта хубост ще направиш щастлив любовник някой друг !
  • 38 Алфа Ромео

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "бай Иван":

    Е добре де, явно си по-добре запознат от мен, няма нужда да скачаш толкова, кажи просто пич не си прав не са малко измененията и точка, кажи квото знаеш и ние да се просветим. Така или иначе колата е оставила значителна следа в автомобилната история, и като италиански Фиат и като руска Лада и като турски Фиат и още в не знам колко страни по света.
  • 39 Гост

    2 3 Отговор
    Жалко, че сме били към източния блок, защото тогава се кефихме на Лади и сега се кефиме на тях, а не на хубави класически мерцедеси, БМВ-ета и много други марки, за които тогава не знаехме и мечтаехме за такива. Но това ни е било писано...
  • 40 сойка присмехулка

    5 0 Отговор
    Те тоя цитат го турете у раздел бисери: "...раздути вежди на калниците, които продължават в сочна "джука" под предната броня."
  • 41 ДЯДО ГЕНО

    2 0 Отговор
    И как разбрахте, че е българска, след като регистрацията е типично руска?
  • 42 гост

    3 0 Отговор
    Абе, ... тази кола няма акумулатор ...!? Дори стойката за акумулатора я няма ... и още... това е чисто "1500"купе, а не "1500 S"... навремето имахме такава ... на ІІ-ра, дори на ІІІ-та буксуваше в движение, гумите пищяха ... направо копаеше асфалта ...