За трета поредна година у нас се проведе M Drive Tour и имахме възможността да изпитаме най-мощните модели на BMW с индекс M. Събитието бе разделено на две части - междуградска обиколка и истинско пистово каране, но ще разкажем по-подробно в редовете, които следват. От компанията наистина бяха приготвили пълната гама от M автомобили - от най-малкото и ново М2, през M3/4, Гранд туризмо класа с M6, X-моделите и до най-мощния и бърз автомобил на компанията в момента - М760Li xDrive.
Първо ще се насочим към М4 кабриолет, защото лятото и топлите дни са за подобни автомобили, които ти дават свобода, но имат и силен характер. Машината определено се откроява от всичко останало на пътя. За това се грижат звукът на шестцилиндровия двигател, подплатен със спортната изпускателна система от M Performance, Competition пакетът, който се възползва от красивите многоспицови джанти на GTS версията и още някои други елементи като праговете и карбоновата добавка в предната броня.
Както при всички М3/4 модели, така и тук имате възможност да избирате режимите на общо четири настройки - ускорение, волан, окачване и бързина на трансмисията, като двете ви най-симпатични комбинации могат да бъдат запаметени на волана и да бъдат избирани само с едно натискане. Тихият и спокоен режим превръща автомобила в нещо сдържано и сравнително семпло, но кой би си взел M-модел, за да го кара леко и спокойно? Ние не се сдържахме и искахме постоянно да чуваме гърлените припуквания на шестцилиндровия турбодвигател с 450 конски сили по междуградската ни обиколка.
След това обаче се пренесохме в най-интересния автомобил - най-бързата седмѝца и най-бързия модел в гамата на BMW - M760Li xDrive. Причината за суперлативите е 6.6-литровият V12 битурбодвигател с вътрешно означение N74B66 с мощност от цели 610 конски сили и 800 Нм. Благодарение на задвижването на четирите колела xDrive, този гигант се изстрелва от 0 до 100 за само 3.7 секунди, като максималната му скорост минава границата от 300 км/ч. M760Li xDrive не носи истинското M-означение, но от него не се и очаква - това трябва да бъде стилна лимузина, която да няма прекалено предизвикателно излъчване. Дори и в спротния режим автомобилът няма да ви подразни с присъствието си, защото промените не са толкова осезаеми като при М-моделите.
Единственото, което се променя чувствително, е звукът на двигателя, но отново всичко е значително по-премерено. Ускорението, което постига тази лимузина, е впечатляващо и както и да го погледнем, трябва да сте много предпазливи, защото всяко невнимание може да доведе до солена глоба. Всъщност това е и най-бързият автомобил от тройката с Mercedes-AMG S63 S и Audi S8 Plus. Външно машината се различава по специфичните джанти, големите спирачки, визуалния М-пакет, двата двойни накрайника на изпускателната система и обозначението на модела, както и надписите V12 на задните колонки.
На събитието бе изложен и автомобил, доработен от студиото Manufaktur, което седи над Individual и при него възможностите за промени са буквално необятни. Тук можете да избирате всевъзможни материали за изработка на тапицерията и декоративните детайли. Това включва и такива, които не се предлагат от компанията, а са предложени от клиента. Надписите на обичайните места в купето и извън него също могат да се променят по избор. Това дава възможност да отпадне нуждата от допълнителна намеса след закупуването на автомобила.
Време е за пистата, като първо скочихме в малката стрела, която видяхме в достатъчно много тестове - M2. Всичко, което чухме преди това, се оказа вярно - тази машина наистина ни връща към миналото. Малка, повратлива и остра е, но с много повече мощност. Представете си, че сте в хотхеч, но той има много повече сцепление, конски сили и стабилност. В първият момент мощността от 370 коня и 500 Нютонметра идва малко в повече, но много бързо се привиква към нея, защото имате голям контрол над всичко, което се случва.
Това се дължи на наистина голямото сцепление, като достигането на максимума му изисква значителни умения. Автомобилът бе екипиран с автоматичната седемстепенна DCT трансмисия, което означава ускорение от 0 до 100 за само 4.3 секунди. Тя откликва моментално на желанията ви и никога няма да остави автомобила в "дупка" от мощност. Кормилната уредба също е много прецизна и по всяко време можете да насочите автомобила в желаната от вас посока или треактория, независимо дали спирате или ускорявате. Недозавиване може да бъде предизвикано трудно, защото типично за BMW машината е с отличен баланс.
Спирачките са отлични и достигането на лимита на сцепление изисква много тренирани нерви. Визуалното присъствие на това малко купе едва ли има нужда от допълнително споменаване - широката му стъпка, големите и широки гуми и джанти, големите спирачки и четирите накрайника на изпускателната система са достатъчни, за да разберем, че автомобилът има сериозен потенциал. Това е една малка, сурова и хаплива гад, която ни връща към миналото - там, където грешките се наказват.
Пристъпваме към големите батковци на M2 - M3/4, като ние се спряхме на седана. За разлика от M2, по-големите M-модели на компанията могат да бъдат персонализирани с Individual-ни решения. В тях влизат и лудите цветове като зеления металик наречен Java Green, който се пренася и в декоративните елементи на интериора. Това е обновената версия на модела и е оборудвана със същия Competition пакет, който споменахме, като освен джантите, мощността от 450 конски сили и декоративните елементи и окачването е получило нови настройки, към които спадат и новите стабилизиращи щанги.
М3 наистина е следващото ниво, защото двигателят S55 е осезаемо по-отзивчив и разликата от 80 конски сили се усеща въпреки повишеното тегло. Сцеплението обаче е това, което наистина се различава. То е породено от по-голямото междуосие, по-широката стъпка и съответно по-широките и големи гуми и джанти. В завоите се усеща по-малко, но при преминаването от една в друга посока и рязката смяна на тежестта M3 остава стабилно и ви дава много повече увереност от по-малкото си братче. Това е и нашият фаворит от теста, защото М2 остава малкият хулиган, докато тук може наистина да се кара бързо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 asd
16:11 27.07.2017
2 Боби
Коментиран от #17
16:32 27.07.2017
3 Ицо
статии коментари само бмв
17:11 27.07.2017
4 Ангел Харизанов
Коментиран от #5
17:15 27.07.2017
5 asd
До коментар #4 от "Ангел Харизанов":
Г-н Харизанов, първо Ви благодаря за изчерпателния отговор, някои от хората, които пишем тук, също сме запознати с различните конфигурации на пистата, и знаем какво означава кола, която дава времена в рамките на 1:10 с туристически гуми. Именно затова зададох и въпроса си, за да си направя равносметка къде съм аз с моята кола, спрямо това, което излиза в момента от завода.А кой е по-добър шофьор мисля, че има само един начин да се разбере. Ще се радвам да се засечем някой ден, някъде по пистите за доуточняване на въпроса.
Коментиран от #6
17:29 27.07.2017
6 Ангел Харизанов
До коментар #5 от "asd":
Такива позитивни отговори само могат да ме зарадват. Автомобилът наистина има голям потенциал и при малко повече свикване с него може да се достигне и до 1:08 на новата конфигурация на пистата.17:34 27.07.2017
7 Shmeker
19:02 27.07.2017
8 Боби
Коментиран от #9
22:25 27.07.2017
9 Ангел Харизанов
До коментар #8 от "Боби":
Удоволствие и рядкост е да имаме нормална дискусия. M2 не страда от прегряване на спирачките поради ниското си тегло, а M3 бе с карбон-керамични спирачки, които е трудно да загреят, а не да прегреят. Критика имаше към нормалните спирачки със стоманени дискове. На тази писта 5 секунди означава близо 200 метра разлика. Най-важното в автомобилите на пистата е сцеплението, а не мощността, която понякога даже е в минус на времената.22:48 27.07.2017
10 asd
Ако някой има желание да дойде аз ще съм с кърваво червената барака.
Поздрави!
22:53 27.07.2017
11 Кон
23:06 27.07.2017
12 Боби
23:08 27.07.2017
13 Владимир Путин
Нито пише с профил нито с аватар.
Така може да е всеки представящ се за някой. Аз Владимир Путин ли съм я кажете? хаха
Коментиран от #14
00:11 28.07.2017
14 Доналд Тръмп
До коментар #13 от "Владимир Путин":
Много си прав , тия са големи шарани.P.S. Трябва с теб да се разберем , и да ти платя за гласовете с които ми помогна на изборите.
09:55 28.07.2017
15 Смешки
Къде са дилърите на вашите марки? защо не правят тестдрайв? произвеждат ли все още коли годни за спортно каране и доставящи удоволствие?
Хайде първо си отговорете на горните въпроси и после завиждайте на производител който генерира иновативност, качество, спортен дух и ги предоставя за свободно каране!!!
11:03 28.07.2017
16 Никой
Пък и когато човек ще избира между М3 или Ц класа АМГ, примерно, едва ли това, че едната давала с 1 секунда по-добро време, ще вклияе на избора му. Все пак това са шосейни коли и ще е интересно и ревю върху как се справят на пътя и дали доставят удоволствие при приемливи скорости.
11:49 28.07.2017
17 БУЛ
До коментар #2 от "Боби":
Според мен всяко лошо нещо, казано за М подразделението на БМВ, е хейт. Не виждам какво лошо може да се каже.15:51 28.07.2017
18 Lexus
17:16 31.07.2017