Last news in Fakti

27 Юли, 2017 16:00 3 596 18

M Drive Tour 2017

  • bmw-
  • m drive tour-
  • m2-
  • m3-
  • m4-
  • m760li-
  • xdrive
M Drive Tour 2017 - 1

За трета поредна година у нас се проведе M Drive Tour и имахме възможността да изпитаме най-мощните модели на BMW с индекс M. Събитието бе разделено на две части - междуградска обиколка и истинско пистово каране, но ще разкажем по-подробно в редовете, които следват. От компанията наистина бяха приготвили пълната гама от M автомобили - от най-малкото и ново М2, през M3/4, Гранд туризмо класа с M6, X-моделите и до най-мощния и бърз автомобил на компанията в момента - М760Li xDrive.

Първо ще се насочим към М4 кабриолет, защото лятото и топлите дни са за подобни автомобили, които ти дават свобода, но имат и силен характер. Машината определено се откроява от всичко останало на пътя. За това се грижат звукът на шестцилиндровия двигател, подплатен със спортната изпускателна система от M Performance, Competition пакетът, който се възползва от красивите многоспицови джанти на GTS версията и още някои други елементи като праговете и карбоновата добавка в предната броня.

Както при всички М3/4 модели, така и тук имате възможност да избирате режимите на общо четири настройки - ускорение, волан, окачване и бързина на трансмисията, като двете ви най-симпатични комбинации могат да бъдат запаметени на волана и да бъдат избирани само с едно натискане. Тихият и спокоен режим превръща автомобила в нещо сдържано и сравнително семпло, но кой би си взел M-модел, за да го кара леко и спокойно? Ние не се сдържахме и искахме постоянно да чуваме гърлените припуквания на шестцилиндровия турбодвигател с 450 конски сили по междуградската ни обиколка.

След това обаче се пренесохме в най-интересния автомобил - най-бързата седмѝца и най-бързия модел в гамата на BMW - M760Li xDrive. Причината за суперлативите е 6.6-литровият V12 битурбодвигател с вътрешно означение N74B66 с мощност от цели 610 конски сили и 800 Нм. Благодарение на задвижването на четирите колела xDrive, този гигант се изстрелва от 0 до 100 за само 3.7 секунди, като максималната му скорост минава границата от 300 км/ч. M760Li xDrive не носи истинското M-означение, но от него не се и очаква - това трябва да бъде стилна лимузина, която да няма прекалено предизвикателно излъчване. Дори и в спротния режим автомобилът няма да ви подразни с присъствието си, защото промените не са толкова осезаеми като при М-моделите.

Единственото, което се променя чувствително, е звукът на двигателя, но отново всичко е значително по-премерено. Ускорението, което постига тази лимузина, е впечатляващо и както и да го погледнем, трябва да сте много предпазливи, защото всяко невнимание може да доведе до солена глоба. Всъщност това е и най-бързият автомобил от тройката с Mercedes-AMG S63 S и Audi S8 Plus. Външно машината се различава по специфичните джанти, големите спирачки, визуалния М-пакет, двата двойни накрайника на изпускателната система и обозначението на модела, както и надписите V12 на задните колонки.

На събитието бе изложен и автомобил, доработен от студиото Manufaktur, което седи над Individual и при него възможностите за промени са буквално необятни. Тук можете да избирате всевъзможни материали за изработка на тапицерията и декоративните детайли. Това включва и такива, които не се предлагат от компанията, а са предложени от клиента. Надписите на обичайните места в купето и извън него също могат да се променят по избор. Това дава възможност да отпадне нуждата от допълнителна намеса след закупуването на автомобила.

Време е за пистата, като първо скочихме в малката стрела, която видяхме в достатъчно много тестове - M2. Всичко, което чухме преди това, се оказа вярно - тази машина наистина ни връща към миналото. Малка, повратлива и остра е, но с много повече мощност. Представете си, че сте в хотхеч, но той има много повече сцепление, конски сили и стабилност. В първият момент мощността от 370 коня и 500 Нютонметра идва малко в повече, но много бързо се привиква към нея, защото имате голям контрол над всичко, което се случва.

Това се дължи на наистина голямото сцепление, като достигането на максимума му изисква значителни умения. Автомобилът бе екипиран с автоматичната седемстепенна DCT трансмисия, което означава ускорение от 0 до 100 за само 4.3 секунди. Тя откликва моментално на желанията ви и никога няма да остави автомобила в "дупка" от мощност. Кормилната уредба също е много прецизна и по всяко време можете да насочите автомобила в желаната от вас посока или треактория, независимо дали спирате или ускорявате. Недозавиване може да бъде предизвикано трудно, защото типично за BMW машината е с отличен баланс.

Спирачките са отлични и достигането на лимита на сцепление изисква много тренирани нерви. Визуалното присъствие на това малко купе едва ли има нужда от допълнително споменаване - широката му стъпка, големите и широки гуми и джанти, големите спирачки и четирите накрайника на изпускателната система са достатъчни, за да разберем, че автомобилът има сериозен потенциал. Това е една малка, сурова и хаплива гад, която ни връща към миналото - там, където грешките се наказват.

Пристъпваме към големите батковци на M2 - M3/4, като ние се спряхме на седана. За разлика от M2, по-големите M-модели на компанията могат да бъдат персонализирани с Individual-ни решения. В тях влизат и лудите цветове като зеления металик наречен Java Green, който се пренася и в декоративните елементи на интериора. Това е обновената версия на модела и е оборудвана със същия Competition пакет, който споменахме, като освен джантите, мощността от 450 конски сили и декоративните елементи и окачването е получило нови настройки, към които спадат и новите стабилизиращи щанги.

М3 наистина е следващото ниво, защото двигателят S55 е осезаемо по-отзивчив и разликата от 80 конски сили се усеща въпреки повишеното тегло. Сцеплението обаче е това, което наистина се различава. То е породено от по-голямото междуосие, по-широката стъпка и съответно по-широките и големи гуми и джанти. В завоите се усеща по-малко, но при преминаването от една в друга посока и рязката смяна на тежестта M3 остава стабилно и ви дава много повече увереност от по-малкото си братче. Това е и нашият фаворит от теста, защото М2 остава малкият хулиган, докато тук може наистина да се кара бързо.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 asd

    6 2 Отговор
    Времена от пистата?
  • 2 Боби

    12 3 Отговор
    Това е тъпото на автомобилната журналистика в БГ - бедна държава сме и когато те поканят на тест, пишеш само суперлативи, иначе другия път го духаш. В богатите държави, медиите могат обективно да пишат, щото ако не им дадат кола за тест или си намират, или направо си купуват. Колегата от първия коментар за времена пита...какво времена, кой ще им даде на нашите писачи да настъпват..разходка, сандвич и кафе, и после обратно в офиса за хвалебствена статийка...жалка работа...

    Коментиран от #17

  • 3 Ицо

    14 3 Отговор
    Ежедневно много БМВ реклама се лее в този сайт
    статии коментари само бмв
  • 4 Ангел Харизанов

    8 5 Отговор
    За жалост конкурентните производители не правят подобни събития в страната ни, за да можем да сравним пряко автомобилите. Времената бяха в диапазона от 1:10 до 1:12, но хората, които са карали на тази писта на новата ѝ конфигурация са прекалено малко, за да е интересно да го споделим с вас. Автомобилите се караха на наистина пълна газ около четири обиколки, а относно способностите ми - да речем, че имам около 1000 километра на тази писта в различните и конфигурации и съм се доказал като пилот в страната, защото не идвам от "бюрото". Хвалебствена, интернет е широко понятие и сами можете да потърсите "гурутата" и техните мнения относно M2, M3/4 и M760Li.

    Коментиран от #5

  • 5 asd

    3 6 Отговор

    До коментар #4 от "Ангел Харизанов":

    Г-н Харизанов, първо Ви благодаря за изчерпателния отговор, някои от хората, които пишем тук, също сме запознати с различните конфигурации на пистата, и знаем какво означава кола, която дава времена в рамките на 1:10 с туристически гуми. Именно затова зададох и въпроса си, за да си направя равносметка къде съм аз с моята кола, спрямо това, което излиза в момента от завода.

    А кой е по-добър шофьор мисля, че има само един начин да се разбере. Ще се радвам да се засечем някой ден, някъде по пистите за доуточняване на въпроса.

    Коментиран от #6

  • 6 Ангел Харизанов

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "asd":

    Такива позитивни отговори само могат да ме зарадват. Автомобилът наистина има голям потенциал и при малко повече свикване с него може да се достигне и до 1:08 на новата конфигурация на пистата.
  • 7 Shmeker

    9 9 Отговор
    За писта Бмв няма равно
  • 8 Боби

    4 1 Отговор
    Прави чест на Г-н Харизанов, че отговаря на коментарите. Това не означава, че има експертиза, обаче. Първо, аз давам около 1.15 при новата конфигурация със тойота 190 к.с...Което означава, че или БМВ-тата не стават на писта, или че са карани слабо. Другата седмица ще карам пак. [email protected]. Вземете някое БМВ и да се пробваме?! Относно качествата за писта на последните модели на БМВ, повечето "гурута" отбелязват, че са отлично балансирани, с малка турбо дупка, но с много слаби за писта спирачки, нещо, което не видях в статията...защо ли?!

    Коментиран от #9

  • 9 Ангел Харизанов

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Боби":

    Удоволствие и рядкост е да имаме нормална дискусия. M2 не страда от прегряване на спирачките поради ниското си тегло, а M3 бе с карбон-керамични спирачки, които е трудно да загреят, а не да прегреят. Критика имаше към нормалните спирачки със стоманени дискове. На тази писта 5 секунди означава близо 200 метра разлика. Най-важното в автомобилите на пистата е сцеплението, а не мощността, която понякога даже е в минус на времената.
  • 10 asd

    2 1 Отговор
    Другата седмица няма да съм събрал моята, но за 01.09 го дават свободен ден за каране на Калояново, така че може да стане интересно.
    Ако някой има желание да дойде аз ще съм с кърваво червената барака.
    Поздрави!
  • 11 Кон

    5 1 Отговор
    Аре бе оня коня цял ден ли ще те чакам хаха
  • 12 Боби

    2 1 Отговор
    Г-н Харизанов е напълно прав за всичко в последния си коментар.
  • 13 Владимир Путин

    3 0 Отговор
    хаха младежи и как разбрахте че си пишете с Ангел Харизанов - автора на статията?

    Нито пише с профил нито с аватар.

    Така може да е всеки представящ се за някой. Аз Владимир Путин ли съм я кажете? хаха

    Коментиран от #14

  • 14 Доналд Тръмп

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Владимир Путин":

    Много си прав , тия са големи шарани.
    P.S. Трябва с теб да се разберем , и да ти платя за гласовете с които ми помогна на изборите.
  • 15 Смешки

    6 1 Отговор
    И какво стана сега, водеща фирма в производството на автомобили организира тестдрайв за най-наточените си екземпляри и веднага се пръкнаха плювалници да търсят нещо гнило и лошо!
    Къде са дилърите на вашите марки? защо не правят тестдрайв? произвеждат ли все още коли годни за спортно каране и доставящи удоволствие?
    Хайде първо си отговорете на горните въпроси и после завиждайте на производител който генерира иновативност, качество, спортен дух и ги предоставя за свободно каране!!!
  • 16 Никой

    6 1 Отговор
    Мисля, че в момента колите са толкова еволюирали, че намирането на слаби страни особено на такива, които струват около 200 бона и нагоре е доста трудно. Трябва да си изключително компетентен и да имаш голям опит, за да можеш да забележиш нещо нередно, главно защото мнозинството от нас, нормалните хора, нямаме база за сравнение. Затова плюенето по такава статия и какво казвали и не казвали западни журналисти, които карат всеки модел, който излезе на пазара, е меко казано абсурдно. Сигурен съм, че всички коментиращи тук ако карат каквато и да е кола от дадените сегменти ще останат впечатлени независимо от предразсъдъци към марката. Отделно и г-н Харизанов написа за разликите в различните опции, които са поръчани на колите.
    Пък и когато човек ще избира между М3 или Ц класа АМГ, примерно, едва ли това, че едната давала с 1 секунда по-добро време, ще вклияе на избора му. Все пак това са шосейни коли и ще е интересно и ревю върху как се справят на пътя и дали доставят удоволствие при приемливи скорости.
  • 17 БУЛ

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Боби":

    Според мен всяко лошо нещо, казано за М подразделението на БМВ, е хейт. Не виждам какво лошо може да се каже.
  • 18 Lexus

    0 0 Отговор
    Страхотни автомобили! Колкото повече ги виждам по улиците, толкова повече ме удрят в сърцето! Дано проблемите с Дизелгейт не въздействат негативно върху качеството на бъдещите модели...