Last news in Fakti

31 Юли, 2017 10:28 4 009 42

Първата Tesla Model 3 слезе от поточната линия

  • tesla-
  • model 3
Първата Tesla Model 3 слезе от поточната линия - 1

Елън Мъск най-после представи масовия модел на компанията наречен Model 3. Измина повече от година от пълната лудница и километричните опашки, които сътвориха със събирането на първоначалните вноски за него, но вече той е факт и ще стъпи на пътя.

Първите 30 броя бяха представени публично във фабриката на компанията във Фриймонт и най-после се разкри малко по-подробна информация. Базовата версия ще бъде на цена от 35 хиляди долара и има обсег от 220 мили или 354 километра с ускорение от 0 до 100 за 5.7 секунди и има максимална скорост от 130 мили или 210 км/ч. За 44 хиляди долара пък, ще се сдобиете с Model 3 Long Range, която има значително по-добър обсег от 310 мили, максимална скорост от 140 мили или 225 км/ч, както и ускорение от 0 до 100 за 5.2 секунди.

Разлика обаче, има и в бързината на зареждане - прикачени към Supercharger станцията за първата това ще означава 210 км пробег за 30 минути, а при Long Range те стават 275. В интериора няма нищо особено интересно освен големия екран и естествено всичко се доплаща - 5000 долара за Premium Upgrades Package, който означава LED светлини, електрически седалки, огледала и панорамен покрив. Доплаща се също и за автопилота - още 5 хиляди долара, като според Мъск в бъдеще ще се предлага и автономен вариант - за още 3 хиляди долара.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Julio

    13 27 Отговор
    Трабанта който имах преди 20 години има по-вдъхновяващ интериор и повече чар... Кола на "бъдещето" - не мерси... "Легендарните" 275 км пробег за половин час на "супер"-чарджър - не мерси...

    Коментиран от #4

  • 2 Минчо

    14 3 Отговор
    И аз ше си тура таблета на моя дъргел по средата и готово!
  • 3 ТСЛА

    11 1 Отговор
    На Т'слата држката пара папа ра ра па!
  • 4 гост

    17 6 Отговор

    До коментар #1 от "Julio":

    Ами не си купувай, ала има едни 500х. заявки за тази кола на фона на 20-30х. от който и да е друг новопуснат подел на друга марка. Другите парки се хвалят с 30х. заявки, а Тесла не дава и долър за реклама, няма нужда, хората сами си я търсят. Реално 300км да е пробега, то е напълно достатъчно и заряд на суперчарджър за 30мин, едно нормално зареждане трае 5-10мин, не е кой знае колко голяма разлика.
    В САЩ живеят бъдещето, а у нас се оплюва всичко разлино и модерно. Модел 3 на лизинг е 300 долара на месец, и у нас може да си го позволиш това, при все че няма да даваш за гориво и ще спираш безплатно в зоните на градовете.
  • 5 Julio

    4 11 Отговор
    Неприятно ми е да ти кажа но с 5-10 минути аз имам 800 км градско каране и 1100 извънградско такова (не по каталог а реално).
    А твърдението че м-у 5-10 минути и 30 минути няма особенна разлика може да го изтърси само лентяй дето за две стинки работа в живота си не е свършил.
    При все че съм англофил и американофил и то явен, мога да кажа че съм безкрайно доволен от факта че България не е САЩ що се отнася до тази псевдо еко-мода наречена тесла и това "бъдеще". И съм доволен че България не е Германия що се отнася до смехотоворното решение на щутгардският съд относно забраната на дизела...

    Коментиран от #7, #8, #10

  • 6 656

    4 9 Отговор
    По голяма простотия няма от това да си ръгнеш 19" таблет на джама, интериора е като на теслата дръжката, волана също е грозноват....аз грозде си похапвам сладко, споко.
  • 7 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Julio":

    А на мен не ми е неприятно да ти кажа да спреш да обявяваш мнението си за "мнение на мнозинството" , щото си много далече от истината и всички статистики го доказват . А какво ти харесва на теб си е твой проблем , но не говори от името на "българите" ! И не съм същия от коментар 4
    https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/30-mln.-amerikanci-biha-si-kupili-elektromobil-6068751

    Коментиран от #11

  • 8 Никой

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Julio":

    Няма да си доволен като хванеш рак на белия дроб, защото нашата напредната страна не е взела мерки, когато е трябвало.
  • 9 шофьор от 30 г

    9 1 Отговор
    Този телевизор стои като кръпка, очевидно е и за най-непредубедения човек. В индустрията има една наука за връзката между човек-машина. В този дизайн са пренебрегнати всякакви принципи за ергономика, зрително поле, моторно поле и т.н. Явно се разчита на гласови команди щом няма нито един хардуерен бутон на таблото.
    Сигурен съм, че дори и на "тъмна тема", нощно време ще разсейва водача. В моята кола има 8 инчов екран, напоследък се улавям, че нощно време го изключвам, добре че има такава възможност, и добре, че има физически бутони за климатика.
    Напълниха колите с безсмислени мултимедии, а колата е да те вози от точка А до т.Б.

    Коментиран от #13, #15

  • 10 гост

    12 3 Отговор

    До коментар #5 от "Julio":

    И не знам защо си мислиш , че някой го интересува , че си имал 800-1100 км с едно зареждане ? Повечето хора не живеят в колите си , нито имат намерение да карат по 7-8 часа без да спират , а това пък , че си предпочитал доказан боклук като ДВГ , ама въобще не впечатлява повечето хора , които не искат всеки месец да оставят половината си заплата по сервизи и бензиностанции , за да се хвалят , че "имали за 5 минути по 1100 км пробег "

    Коментиран от #12

  • 11 Julio

    4 8 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Бе прочетох си поста отново и никъде да съм писал нищо което да е от нечие различно име, освен от моето собствено. Аз не съм еко-зомби което винаги знае кое е най-добре за "народа" и много обича да споделя мисли от името на "народа"... Иначе хвалбата с 500-те хиляди заявки на фона на 30 млн реални продажи на годишна база и то само от първите три авто-продавци е меко казано смехотворна.
  • 12 Julio

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Знаеш ли кой го интересува колко км се изминават с едно зареждане? Тоя дето няма време за губене... Ако ще ползваш кола за ходене "на кафе" има и по интригуващи модели от теслата - Астън, Ферари и т.н.

    Коментиран от #14

  • 13 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "шофьор от 30 г":

    Ами ще си много учуден , ама тая кола е мислена първо за хора родени след 1990 г и второ за автономен автомобил , така че следващата стъпка е да изчезнат волана и педалите , а основното занимание на "шофьора" (не от 30 г ) да е именно монитора , на който да работи или да се забавлява , докато колата си върши работата сама , апък ако иска да поспи , естествено че има възможност да се изключва .

    Коментиран от #16

  • 14 гост

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "Julio":

    Ооо , да ! Как ли се усъмних , че ти си от тия дето изкарват десетки и стотици хиляди долари на час и то само с личното ти присъствие , така че е абсолютно недопустимо да прекараш огромното време от 30 мин. в някакво си зареждане , нищо че почти толкова ще изкараш само в тоалетната след 4-5 часа в колата , ама друго си е да убеждаваш хората , че времето ти е "златно"

    Коментиран от #17

  • 15 Има начин

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "шофьор от 30 г":

    "Иначе хвалбата с 500-те хиляди заявки на фона на 30 млн реални продажи на годишна база и то само от първите три авто-продавци е меко казано смехотворна."

    Сигурен съм, че говориш за електромобили.

    Сигурен съм че и на паркинга на работното ти място има бензиноколонка и зареждането ти отнема само 5 минути.

    Сигурен съм че можеш и да мислиш да смяташ, затова ще те помоля да кажеш колко време ти отнема зареждането на телефона два пъти?

    Точно толкова, ще ти отнеме да си заредиш електромобилът в гаража докато спиш или на служебния паркинг, докато си на работа, за да изминеш пробегът с едно зареждане на резервоара.
  • 16 Некъф Пич

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ще ме извиняваш, ама имаш ли представа колко замърсява околната среда производството на една батерия за този "еко автомобил набъдещето" ?? Нямам нищо против новите технологии, но за какво ми е автомобил, който се управлява сам? Ако не ми се кара, ще си назнача шофьор, но да ме вози кола ? Не мерси! :)
    Лек и успешен ден ! :)

    Коментиран от #18, #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #16 от "Некъф Пич":

    Добре, но като сметнеш колко излиза да изработиш двг, да сменяш масло, антифриз, да се произведе изкопаемото гориво, а не само да се изгори? Това не са ли емисии? След това кой е казал, че батерията се изхвърля? Тя се рециклира. Изгореното гориво може ли да го рециклираш? На Запад си има ЕРП, които доставят само енергия от ВЕИ или микс. Може да си смениш доставчика с един подпис и да зареждаш зелена енергия, а не от въглища. Батерията се произвежда в завод, а този завод ако е захранван от ВЕИ пак ли ще е "мръсна" батерията? Сметките се правят на база сегашно производство в Китай например където е абсурдно наистина понеже реките са червени, кафяви, а тока им е на 80% от въглища, та за зелено не може да се говори. Ала има и друг начин, по-зелен, по-правилен.

    Коментиран от #21

  • 19 Има начин

    3 2 Отговор
    Ако си толкова богат, Значи имаш голяма къща с поне един гараж в който да си зареждаш всяка нощ колата докато спиш или си играеш с децата или жената. Не знам за какво ревеш тогава?
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Julio

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Пожелавам ти да прекараш трудовата си кариера в завод за рециклация на батерии за тесла. Ще можеш на 100% да се насладиш на еко и био средата за която спамиш ежедневно. Мисля че е подходяща професия за теб, а ще имаш нужда от такава ако искаш да си вземеш безценното творение на бай Мъск. Нали и той трябва да живее от нещо все пак...

    Коментиран от #23

  • 22 Продължение

    4 1 Отговор
    След като сравнението не е само за батерията, А за автомобил срещу автомобил, се оказва че разликата е само един тон въглероден двуокис а не 18 тона, следователно не се изравняват по въглеродни емисии след 7 години ползване, а само след 5 месеца.
  • 23 Има начин

    5 4 Отговор

    До коментар #21 от "Julio":

    След след като в завода за производство на чисти електромобили, не припарва човешки крак покрай машините, защо си мислиш че във вредна среда ще има хора?

    Като стана въпрос за рециклиране, при рециклиране се спестяват още 70% въглеродни емисии, следователно електромобил произведен с рециклирана батерия, ще е по-чист още при производството си отколкото тези с ДВГ.

    Мислиш ли че производството на петролни продукти е по-малко вредно за работниците които ги произвеждат?

    Мислиш ли че рециклирането на батерии е най-вредното производство на света?

    Как се произвежда платината за катализаторите?

    Колкото и да е вредно производството или рециклирането на батерии, то по никакъв начин не вреди на собственика на електромобила , нито на околните когато шофира. Радостен ли си когато децата ти гълтат нафтови бензинови пушеци и смяташ ли че това е по полезно за тях, отколкото ако по улиците се движеха само електромобили?

    Не се правете на по-големи светци от Папата, че ви пука за работниците в която и да е фабрика повече, отколкото за собствените ви деца !

    Коментиран от #24

  • 24 Julio

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Има начин":

    Изобщо не мисля че рециклирането на батерии е най-вредното производство, точно за това и теб те изпращам заедно с "госта" да бачкате там. Еко-био-хипарска среда. Може да се види и на живо във всеки един съществуващ завод за рециклация на батерийки за детски колички. Приятно прекарване.
  • 25 Има начин

    4 2 Отговор
    И къде е този всеки завод?
    Къде тръгна да сравняваш оловните акумулатори, с тяхната солна киселина спрямо литиево-йонните?
    Литиево-йонните няма как да се рециклират в кислородна среда.
  • 26 shte chupq toz televizor

    3 0 Отговор
    За модел 4,6, или 7 могат направо да махнат предното стъкло и на негово място да монтират таблета че този тук много малък също така и готварска печка да не забравят и завивки щото нали ще спим докато "шофираме"

    Коментиран от #27

  • 27 Има начин

    8 4 Отговор

    До коментар #26 от "shte chupq toz televizor":

    Напомняш ми на 90% от моите приятели и познати, когато видяха първият ми телефон с Тъч дисплей Nokia 5800. Всичките ме убедиха за луд и казаха че никога не биха си купили телефон без копчета и няма да мажат по някакво стъкло с пръст. А онзи телефон Дори си имаше червена и зелена слушалка като физически бутони. Освен това не били слуги на телефона да го зареждат всеки ден. Техните телефони карали по цяла седмица без зареждане.

    Я да те питам ти по колко пъти си зареждаш телефона на седмица и къде са ти копчетата?

    А спомняш ли какви си ги плещи преди 10 години по този въпрос? А преди 15? Преди 20?

    Коментиран от #29, #30

  • 28 Дядо поп

    4 0 Отговор
    Бай Мъск да барне още малко цената до около 20 к$ и
    аз се записва за Тесла та ако ще и балтия да се казва.
  • 29 мъка

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Има начин":

    Nokia 5800 още си го ползвам , много здрава машина .
  • 30 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Има начин":

    Днес отново заедно с "гост", ми напомнихте какви глупости може да напише човек, който е заслепен от фенщина!
    Абе то по-грозен интериор от това НЯМА, особено за кола струваща 100 000 лева, защото и тази за 45 000$ е със същия изакан дисплей!
    Паралела ти с 5800, е толкова нелеп, че чак е смешен! Сигурно другите автомобили нямат тъчскрийн, нали? Но да, прав си - за първи път виждам толкова грозено поставен тъчскрийн!
    Надявайте се електромобилите да не станат масови, че Тесла ще я отвее конкуренцията с това грозно нещо, което са сглобили!
    Средния купувач, който реално прави огромните печалби на един автопроизводител, иска като плати 35 000$, да има поне ел. седалки и колата поне да прилича на нещо приятно за окото - това на снимката е пълен провал за мен!
  • 31 гост

    3 3 Отговор
    Ако Хенри Форд бе попитал хората какво точно искат, са щели да му кажат "по-бърз кон"

    Коментиран от #32

  • 32 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Моля те, престани да изкарваш електромобила по-нов от ДВГ! Хората вече четат и виждат какви лъжи пишеш!
    Хенри Форд, тук беше най-нелепата аналогия, която можа да направиш, но те болните фенове са така!
    Колата е УЖАСНО ГРОЗНА като интериор - ФАКТ!!!
    А ти ако искаш намеси и Международната космическа станция, обаче тази Тесла няма да стане по-красива и иновативна - ТА ТЯ НЯМА ЕЛ. СЕДАЛКИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #38

  • 33 Язе

    4 0 Отговор
    Интересно кола пълна с електроника(най-честия причинител на проблеми в новите коли)какво ли ще стане като започне да се бъгясва?Иначе колата от снимките.....вътре е грозна и то много.Ако цената да се возя евтино но да се чувствам като в клозет не мерси.
  • 34 онзи

    2 1 Отговор
    Πpи aвтoмoбилитe въпpocът звyчи тaĸa: c ĸaĸвo щe ce пpидвижвaмe, aĸo бъдaт зaбpaнeни двигaтeлитe c вътpeшнo гopeнe? Paзбиpa ce, чe c eлeĸтpoaвтoмoбили, глacи пpибъpзaният oтгoвop. Ho тoчнo тyĸ e зapoвeн ĸлючът: ниĸoй зaceгa нe знae, дaли eлeĸтpичecĸитe aвтoмoбили щe ce oĸaжaт гoдни дa изпълнят тaзи миcия. Зaщoтo eĸoлoгичнитe пoлзи oт тяx зaceгa ca мнoгo cпopни: тaĸa нaпpимep мoжeтe дa ĸapaтe eднa E-ĸлaca нa "Mepцeдec" цeли 8 гoдини, пpeди дa дocтигнeтe нивaтa нa зaмъpcявaнe нa oĸoлнaтa cpeдa ĸaĸтo пpи eднa eлeĸтpичecĸa "Tecлa". Aĸo eдин ĸoнвeнциoнaлeн двигaтeл c вътpeшнo гopeнe изpaзxoдвa пoд 6 литpa бeнзин, cпopeд днeшнитe cтaндapти тoй нe зaмъpcявa oĸoлнaтa cpeдa пoвeчe, oтĸoлĸoтo eднa мaлĸa гpaдcĸa ĸoлa "Tecлa". Eднa oт пpичинитe зa тoвa e тeжaщaтa oĸoлo eдин тoн бaтepия нa eлeĸтpoaвтoмoбилитe.

    Mилиoни eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили oзнaчaвa cъщo и милиoни бaтepии. Toвa oт cвoя cтpaнa oзнaчaвa, чe щe ca ни нeoбxoдими peдĸи cypoвини ĸaтo литий и нaй-вeчe ĸoбaлт, ĸoитo ce вгpaждaт в бaтepиитe. A oтĸъдe идвa ĸoбaлтът? Ocнoвнo oт Koнгo - eднa paзтъpcвaнa oт гpaждaнcĸa вoйнa и пpoядeнa oт ĸopyпциятa cтpaнa. Oщe пo-лoшo дopи: в дoбивa нa ĸoбaлт в Koнгo ca зaeти ocнoвнo дeцa. A бeз ĸoбaлт oт Koнгo нямa дa излeзe нищo oт пpeĸpacнитe плaнoвe зa eлeĸтpoмoбилнocт.

    Πpи пpoизвoдcтвoтo нa бaтepии ce oтдeлят oтpoвни вeщecтвa и фини пpaxoви чacтици, ĸaĸтo и тoнoвe въглepoдeн двyoĸиc. A ĸoгaтo им cвъpши живoтът нa вcичĸи тeзи милиoни и милиoни бaтepии, тe тpябвa дa бъдaт

    Коментиран от #36

  • 35 онзи

    2 0 Отговор
    дa бъдaт aдeĸвaтнo cъxpaнявaни или peциĸлиpaни, инaчe ce пpeвpъщaт в cпeциaлeн oтпaдъĸ.

    Копирах го от една статия.Ако е вярно колко еко са тия тесли?Я някой еко да каже.

    Коментиран от #37

  • 36 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "онзи":

    Всички, които само знаят да повтарят колко години трябвало да караш кола с двг, за да се оправдае замърсяването при производството на Тесла, забравят да споменат и замърсяването при производството и транспорта на бензин и дизел. А пък да не говорим, че маслото, което си е просто консуматив, е изключително вредно за природата. Въпроса не е да спрем замърсяването. То не може да се спре на този етап. Най-доброто, което можем да направим е да го ограничим особено в големите градове и да преминем от изчерпаеми енергиини източници на неизчерпаеми.
    В момента най-доброто решение изглежда да са електромобилилите и съм сигурен, че след 15-20 години развитие ще са истинска алтернатива на двг-то. В момента развитието и производството на такава технология е доста скъпо, затова е нормално Теслата да отстъпва на конкурентите по лукс и джаджи, например.
    Но за същите пари няма друга кола от сегмента с близки динамични характеристики.
  • 37 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #35 от "онзи":

    Аз пък копирах ей това , ти какво ще кажеш ?
    В опит да излязат от ситуацията и да се дистанцират от дизела германските автоконцерни пренасочват инвестиции към развитие на електрическата мобилност. След като Mercedes обяви такива инвестиции, според германския Handelsblatt сега и Audi прави опит да пренасочи около 10 милиарда Евро от инвестициите в разработка на ДВГ системи, за да финансира с тези пари развитието на своята електромобилна програма.
    http://www.ecars.bg/blogs/2143-audi-rezhe-investii-dvg-12-miliarda-elektromobili

    Коментиран от #42

  • 38 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Ще бъдеш ужасно много учуден колко много модели от други производители до 5-6 години ще имат същия или много подобен интериор , а личния ти вкус явно не се споделя от болшинството потребители . А понеже в България основно се кара втора употреба , тук ще се кара това което се харесва на запад , капиш ?

    Коментиран от #39, #40

  • 39 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Тъй вярно, другарю Фюрер!
    Колко ли фанатично зомбирано болен трябва да си, за да кажеш, че подобен интериор е супер, че дори и другите щели да го копират - хахахахахахха
    Кое да копират бе драги, складаждийското нахвърляне на елементи в купето ли?
    Не, не, наистина си неспасяем случай - очаквам подобен напълно изакан таблет в Ламбо, Ферари, Астон и Ягуар, защото няма как да измислят сами подобен дизайнерски "шедьовър" - хахахахаха
    Най-вероятно тези марки ще се откажат и от ел. седалките - хахахахахаххахаха
    Моля те, спри се с тези излагации на фенщина към тази посредствена електричка, само защото носи буквите Т.Е.С.Л.А или Ш.Т.И.Б.
  • 40 Смешко

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    ХаХа гост ти ако искаш си карай електричката втора ръка на 15 години ама ще бъде като Флинстоун с крачкомобил.
    А трябва да си абсолютен безумец да не виждаш че ти пробутват един и същ екстериор 5 години а интериора е безумие, та това е под Basic level на нормален автомобил.
    Навремето имаше едни безумци които слагаха скоростомера и другите важни показатели в средата на конзолата и бяха безславно изритани но сега било куул да си въртя главата като гламав :).

    Накрая за 35000 $ получавам една средна по размер 1600кг лека кола която при най-добрият случай изминава 350км а в реалният 250 естествено ти няма как да я разредиш до 0 така че да кажем 200 със абсолютно спартански интериор и по консервативен екстериор дори от ФВ.

    Много правилно тези коли се купуват там където държавата яко субсидира ама тези субсидии в Норвегия и САЩ познай от къде идват от ПЕТРОЛА :). Пазарът рано или късно ще си каже думата, не се притеснявай.
  • 41 Антон

    3 1 Отговор
    Не съм си мислил че автомобил 2017 год. може да бъде с толкова грозен интериор. За кола която струва примерно 10 хил.лв. е ОК, обаче за автомобил с цена от порядъка на 100 хил.лв. е ужасно.
  • 42 онзи

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    То и дизела им беше чист пък то какво стана.Сега ще наливат за електрички-вярваш ли им?