Елън Мъск най-после представи масовия модел на компанията наречен Model 3. Измина повече от година от пълната лудница и километричните опашки, които сътвориха със събирането на първоначалните вноски за него, но вече той е факт и ще стъпи на пътя.
Първите 30 броя бяха представени публично във фабриката на компанията във Фриймонт и най-после се разкри малко по-подробна информация. Базовата версия ще бъде на цена от 35 хиляди долара и има обсег от 220 мили или 354 километра с ускорение от 0 до 100 за 5.7 секунди и има максимална скорост от 130 мили или 210 км/ч. За 44 хиляди долара пък, ще се сдобиете с Model 3 Long Range, която има значително по-добър обсег от 310 мили, максимална скорост от 140 мили или 225 км/ч, както и ускорение от 0 до 100 за 5.2 секунди.
Разлика обаче, има и в бързината на зареждане - прикачени към Supercharger станцията за първата това ще означава 210 км пробег за 30 минути, а при Long Range те стават 275. В интериора няма нищо особено интересно освен големия екран и естествено всичко се доплаща - 5000 долара за Premium Upgrades Package, който означава LED светлини, електрически седалки, огледала и панорамен покрив. Доплаща се също и за автопилота - още 5 хиляди долара, като според Мъск в бъдеще ще се предлага и автономен вариант - за още 3 хиляди долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Julio
Коментиран от #4
11:29 31.07.2017
2 Минчо
12:07 31.07.2017
3 ТСЛА
12:09 31.07.2017
4 гост
До коментар #1 от "Julio":
Ами не си купувай, ала има едни 500х. заявки за тази кола на фона на 20-30х. от който и да е друг новопуснат подел на друга марка. Другите парки се хвалят с 30х. заявки, а Тесла не дава и долър за реклама, няма нужда, хората сами си я търсят. Реално 300км да е пробега, то е напълно достатъчно и заряд на суперчарджър за 30мин, едно нормално зареждане трае 5-10мин, не е кой знае колко голяма разлика.В САЩ живеят бъдещето, а у нас се оплюва всичко разлино и модерно. Модел 3 на лизинг е 300 долара на месец, и у нас може да си го позволиш това, при все че няма да даваш за гориво и ще спираш безплатно в зоните на градовете.
12:20 31.07.2017
5 Julio
А твърдението че м-у 5-10 минути и 30 минути няма особенна разлика може да го изтърси само лентяй дето за две стинки работа в живота си не е свършил.
При все че съм англофил и американофил и то явен, мога да кажа че съм безкрайно доволен от факта че България не е САЩ що се отнася до тази псевдо еко-мода наречена тесла и това "бъдеще". И съм доволен че България не е Германия що се отнася до смехотоворното решение на щутгардският съд относно забраната на дизела...
Коментиран от #7, #8, #10
12:38 31.07.2017
6 656
12:42 31.07.2017
7 гост
До коментар #5 от "Julio":
А на мен не ми е неприятно да ти кажа да спреш да обявяваш мнението си за "мнение на мнозинството" , щото си много далече от истината и всички статистики го доказват . А какво ти харесва на теб си е твой проблем , но не говори от името на "българите" ! И не съм същия от коментар 4https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/30-mln.-amerikanci-biha-si-kupili-elektromobil-6068751
Коментиран от #11
13:05 31.07.2017
8 Никой
До коментар #5 от "Julio":
Няма да си доволен като хванеш рак на белия дроб, защото нашата напредната страна не е взела мерки, когато е трябвало.13:19 31.07.2017
9 шофьор от 30 г
Сигурен съм, че дори и на "тъмна тема", нощно време ще разсейва водача. В моята кола има 8 инчов екран, напоследък се улавям, че нощно време го изключвам, добре че има такава възможност, и добре, че има физически бутони за климатика.
Напълниха колите с безсмислени мултимедии, а колата е да те вози от точка А до т.Б.
Коментиран от #13, #15
13:23 31.07.2017
10 гост
До коментар #5 от "Julio":
И не знам защо си мислиш , че някой го интересува , че си имал 800-1100 км с едно зареждане ? Повечето хора не живеят в колите си , нито имат намерение да карат по 7-8 часа без да спират , а това пък , че си предпочитал доказан боклук като ДВГ , ама въобще не впечатлява повечето хора , които не искат всеки месец да оставят половината си заплата по сервизи и бензиностанции , за да се хвалят , че "имали за 5 минути по 1100 км пробег "Коментиран от #12
13:24 31.07.2017
11 Julio
До коментар #7 от "гост":
Бе прочетох си поста отново и никъде да съм писал нищо което да е от нечие различно име, освен от моето собствено. Аз не съм еко-зомби което винаги знае кое е най-добре за "народа" и много обича да споделя мисли от името на "народа"... Иначе хвалбата с 500-те хиляди заявки на фона на 30 млн реални продажи на годишна база и то само от първите три авто-продавци е меко казано смехотворна.13:25 31.07.2017
12 Julio
До коментар #10 от "гост":
Знаеш ли кой го интересува колко км се изминават с едно зареждане? Тоя дето няма време за губене... Ако ще ползваш кола за ходене "на кафе" има и по интригуващи модели от теслата - Астън, Ферари и т.н.Коментиран от #14
13:32 31.07.2017
13 гост
До коментар #9 от "шофьор от 30 г":
Ами ще си много учуден , ама тая кола е мислена първо за хора родени след 1990 г и второ за автономен автомобил , така че следващата стъпка е да изчезнат волана и педалите , а основното занимание на "шофьора" (не от 30 г ) да е именно монитора , на който да работи или да се забавлява , докато колата си върши работата сама , апък ако иска да поспи , естествено че има възможност да се изключва .Коментиран от #16
13:34 31.07.2017
14 гост
До коментар #12 от "Julio":
Ооо , да ! Как ли се усъмних , че ти си от тия дето изкарват десетки и стотици хиляди долари на час и то само с личното ти присъствие , така че е абсолютно недопустимо да прекараш огромното време от 30 мин. в някакво си зареждане , нищо че почти толкова ще изкараш само в тоалетната след 4-5 часа в колата , ама друго си е да убеждаваш хората , че времето ти е "златно"Коментиран от #17
13:42 31.07.2017
15 Има начин
До коментар #9 от "шофьор от 30 г":
"Иначе хвалбата с 500-те хиляди заявки на фона на 30 млн реални продажи на годишна база и то само от първите три авто-продавци е меко казано смехотворна."Сигурен съм, че говориш за електромобили.
Сигурен съм че и на паркинга на работното ти място има бензиноколонка и зареждането ти отнема само 5 минути.
Сигурен съм че можеш и да мислиш да смяташ, затова ще те помоля да кажеш колко време ти отнема зареждането на телефона два пъти?
Точно толкова, ще ти отнеме да си заредиш електромобилът в гаража докато спиш или на служебния паркинг, докато си на работа, за да изминеш пробегът с едно зареждане на резервоара.
13:46 31.07.2017
16 Некъф Пич
До коментар #13 от "гост":
Ще ме извиняваш, ама имаш ли представа колко замърсява околната среда производството на една батерия за този "еко автомобил набъдещето" ?? Нямам нищо против новите технологии, но за какво ми е автомобил, който се управлява сам? Ако не ми се кара, ще си назнача шофьор, но да ме вози кола ? Не мерси! :)Лек и успешен ден ! :)
Коментиран от #18, #20
13:48 31.07.2017
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 гост
До коментар #16 от "Некъф Пич":
Добре, но като сметнеш колко излиза да изработиш двг, да сменяш масло, антифриз, да се произведе изкопаемото гориво, а не само да се изгори? Това не са ли емисии? След това кой е казал, че батерията се изхвърля? Тя се рециклира. Изгореното гориво може ли да го рециклираш? На Запад си има ЕРП, които доставят само енергия от ВЕИ или микс. Може да си смениш доставчика с един подпис и да зареждаш зелена енергия, а не от въглища. Батерията се произвежда в завод, а този завод ако е захранван от ВЕИ пак ли ще е "мръсна" батерията? Сметките се правят на база сегашно производство в Китай например където е абсурдно наистина понеже реките са червени, кафяви, а тока им е на 80% от въглища, та за зелено не може да се говори. Ала има и друг начин, по-зелен, по-правилен.Коментиран от #21
14:16 31.07.2017
19 Има начин
14:17 31.07.2017
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Julio
До коментар #18 от "гост":
Пожелавам ти да прекараш трудовата си кариера в завод за рециклация на батерии за тесла. Ще можеш на 100% да се насладиш на еко и био средата за която спамиш ежедневно. Мисля че е подходяща професия за теб, а ще имаш нужда от такава ако искаш да си вземеш безценното творение на бай Мъск. Нали и той трябва да живее от нещо все пак...Коментиран от #23
14:31 31.07.2017
22 Продължение
14:31 31.07.2017
23 Има начин
До коментар #21 от "Julio":
След след като в завода за производство на чисти електромобили, не припарва човешки крак покрай машините, защо си мислиш че във вредна среда ще има хора?Като стана въпрос за рециклиране, при рециклиране се спестяват още 70% въглеродни емисии, следователно електромобил произведен с рециклирана батерия, ще е по-чист още при производството си отколкото тези с ДВГ.
Мислиш ли че производството на петролни продукти е по-малко вредно за работниците които ги произвеждат?
Мислиш ли че рециклирането на батерии е най-вредното производство на света?
Как се произвежда платината за катализаторите?
Колкото и да е вредно производството или рециклирането на батерии, то по никакъв начин не вреди на собственика на електромобила , нито на околните когато шофира. Радостен ли си когато децата ти гълтат нафтови бензинови пушеци и смяташ ли че това е по полезно за тях, отколкото ако по улиците се движеха само електромобили?
Не се правете на по-големи светци от Папата, че ви пука за работниците в която и да е фабрика повече, отколкото за собствените ви деца !
Коментиран от #24
14:39 31.07.2017
24 Julio
До коментар #23 от "Има начин":
Изобщо не мисля че рециклирането на батерии е най-вредното производство, точно за това и теб те изпращам заедно с "госта" да бачкате там. Еко-био-хипарска среда. Може да се види и на живо във всеки един съществуващ завод за рециклация на батерийки за детски колички. Приятно прекарване.14:52 31.07.2017
25 Има начин
Къде тръгна да сравняваш оловните акумулатори, с тяхната солна киселина спрямо литиево-йонните?
Литиево-йонните няма как да се рециклират в кислородна среда.
15:24 31.07.2017
26 shte chupq toz televizor
Коментиран от #27
15:50 31.07.2017
27 Има начин
До коментар #26 от "shte chupq toz televizor":
Напомняш ми на 90% от моите приятели и познати, когато видяха първият ми телефон с Тъч дисплей Nokia 5800. Всичките ме убедиха за луд и казаха че никога не биха си купили телефон без копчета и няма да мажат по някакво стъкло с пръст. А онзи телефон Дори си имаше червена и зелена слушалка като физически бутони. Освен това не били слуги на телефона да го зареждат всеки ден. Техните телефони карали по цяла седмица без зареждане.Я да те питам ти по колко пъти си зареждаш телефона на седмица и къде са ти копчетата?
А спомняш ли какви си ги плещи преди 10 години по този въпрос? А преди 15? Преди 20?
Коментиран от #29, #30
15:57 31.07.2017
28 Дядо поп
аз се записва за Тесла та ако ще и балтия да се казва.
16:50 31.07.2017
29 мъка
До коментар #27 от "Има начин":
Nokia 5800 още си го ползвам , много здрава машина .17:21 31.07.2017
30 Гост
До коментар #27 от "Има начин":
Днес отново заедно с "гост", ми напомнихте какви глупости може да напише човек, който е заслепен от фенщина!Абе то по-грозен интериор от това НЯМА, особено за кола струваща 100 000 лева, защото и тази за 45 000$ е със същия изакан дисплей!
Паралела ти с 5800, е толкова нелеп, че чак е смешен! Сигурно другите автомобили нямат тъчскрийн, нали? Но да, прав си - за първи път виждам толкова грозено поставен тъчскрийн!
Надявайте се електромобилите да не станат масови, че Тесла ще я отвее конкуренцията с това грозно нещо, което са сглобили!
Средния купувач, който реално прави огромните печалби на един автопроизводител, иска като плати 35 000$, да има поне ел. седалки и колата поне да прилича на нещо приятно за окото - това на снимката е пълен провал за мен!
18:07 31.07.2017
31 гост
Коментиран от #32
18:47 31.07.2017
32 Гост
До коментар #31 от "гост":
Моля те, престани да изкарваш електромобила по-нов от ДВГ! Хората вече четат и виждат какви лъжи пишеш!Хенри Форд, тук беше най-нелепата аналогия, която можа да направиш, но те болните фенове са така!
Колата е УЖАСНО ГРОЗНА като интериор - ФАКТ!!!
А ти ако искаш намеси и Международната космическа станция, обаче тази Тесла няма да стане по-красива и иновативна - ТА ТЯ НЯМА ЕЛ. СЕДАЛКИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Коментиран от #38
18:53 31.07.2017
33 Язе
19:28 31.07.2017
34 онзи
Mилиoни eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили oзнaчaвa cъщo и милиoни бaтepии. Toвa oт cвoя cтpaнa oзнaчaвa, чe щe ca ни нeoбxoдими peдĸи cypoвини ĸaтo литий и нaй-вeчe ĸoбaлт, ĸoитo ce вгpaждaт в бaтepиитe. A oтĸъдe идвa ĸoбaлтът? Ocнoвнo oт Koнгo - eднa paзтъpcвaнa oт гpaждaнcĸa вoйнa и пpoядeнa oт ĸopyпциятa cтpaнa. Oщe пo-лoшo дopи: в дoбивa нa ĸoбaлт в Koнгo ca зaeти ocнoвнo дeцa. A бeз ĸoбaлт oт Koнгo нямa дa излeзe нищo oт пpeĸpacнитe плaнoвe зa eлeĸтpoмoбилнocт.
Πpи пpoизвoдcтвoтo нa бaтepии ce oтдeлят oтpoвни вeщecтвa и фини пpaxoви чacтици, ĸaĸтo и тoнoвe въглepoдeн двyoĸиc. A ĸoгaтo им cвъpши живoтът нa вcичĸи тeзи милиoни и милиoни бaтepии, тe тpябвa дa бъдaт
Коментиран от #36
20:21 31.07.2017
35 онзи
Копирах го от една статия.Ако е вярно колко еко са тия тесли?Я някой еко да каже.
Коментиран от #37
20:24 31.07.2017
36 Никой
До коментар #34 от "онзи":
Всички, които само знаят да повтарят колко години трябвало да караш кола с двг, за да се оправдае замърсяването при производството на Тесла, забравят да споменат и замърсяването при производството и транспорта на бензин и дизел. А пък да не говорим, че маслото, което си е просто консуматив, е изключително вредно за природата. Въпроса не е да спрем замърсяването. То не може да се спре на този етап. Най-доброто, което можем да направим е да го ограничим особено в големите градове и да преминем от изчерпаеми енергиини източници на неизчерпаеми.В момента най-доброто решение изглежда да са електромобилилите и съм сигурен, че след 15-20 години развитие ще са истинска алтернатива на двг-то. В момента развитието и производството на такава технология е доста скъпо, затова е нормално Теслата да отстъпва на конкурентите по лукс и джаджи, например.
Но за същите пари няма друга кола от сегмента с близки динамични характеристики.
11:34 01.08.2017
37 гост
До коментар #35 от "онзи":
Аз пък копирах ей това , ти какво ще кажеш ?В опит да излязат от ситуацията и да се дистанцират от дизела германските автоконцерни пренасочват инвестиции към развитие на електрическата мобилност. След като Mercedes обяви такива инвестиции, според германския Handelsblatt сега и Audi прави опит да пренасочи около 10 милиарда Евро от инвестициите в разработка на ДВГ системи, за да финансира с тези пари развитието на своята електромобилна програма.
http://www.ecars.bg/blogs/2143-audi-rezhe-investii-dvg-12-miliarda-elektromobili
Коментиран от #42
11:36 01.08.2017
38 гост
До коментар #32 от "Гост":
Ще бъдеш ужасно много учуден колко много модели от други производители до 5-6 години ще имат същия или много подобен интериор , а личния ти вкус явно не се споделя от болшинството потребители . А понеже в България основно се кара втора употреба , тук ще се кара това което се харесва на запад , капиш ?Коментиран от #39, #40
12:16 01.08.2017
39 Гост
До коментар #38 от "гост":
Тъй вярно, другарю Фюрер!Колко ли фанатично зомбирано болен трябва да си, за да кажеш, че подобен интериор е супер, че дори и другите щели да го копират - хахахахахахха
Кое да копират бе драги, складаждийското нахвърляне на елементи в купето ли?
Не, не, наистина си неспасяем случай - очаквам подобен напълно изакан таблет в Ламбо, Ферари, Астон и Ягуар, защото няма как да измислят сами подобен дизайнерски "шедьовър" - хахахахаха
Най-вероятно тези марки ще се откажат и от ел. седалките - хахахахахаххахаха
Моля те, спри се с тези излагации на фенщина към тази посредствена електричка, само защото носи буквите Т.Е.С.Л.А или Ш.Т.И.Б.
18:22 01.08.2017
40 Смешко
До коментар #38 от "гост":
ХаХа гост ти ако искаш си карай електричката втора ръка на 15 години ама ще бъде като Флинстоун с крачкомобил.А трябва да си абсолютен безумец да не виждаш че ти пробутват един и същ екстериор 5 години а интериора е безумие, та това е под Basic level на нормален автомобил.
Навремето имаше едни безумци които слагаха скоростомера и другите важни показатели в средата на конзолата и бяха безславно изритани но сега било куул да си въртя главата като гламав :).
Накрая за 35000 $ получавам една средна по размер 1600кг лека кола която при най-добрият случай изминава 350км а в реалният 250 естествено ти няма как да я разредиш до 0 така че да кажем 200 със абсолютно спартански интериор и по консервативен екстериор дори от ФВ.
Много правилно тези коли се купуват там където държавата яко субсидира ама тези субсидии в Норвегия и САЩ познай от къде идват от ПЕТРОЛА :). Пазарът рано или късно ще си каже думата, не се притеснявай.
18:39 01.08.2017
41 Антон
19:45 01.08.2017
42 онзи
До коментар #37 от "гост":
То и дизела им беше чист пък то какво стана.Сега ще наливат за електрички-вярваш ли им?01:54 02.08.2017