ТЕМА: Тест драйв

Тест на най-продаваното SUV в света

Обновеният Nissan X-Trail впечатлява с по-качествена сглобка и с много електронни помощници

Публикувана: 7 Август, 2017 13:08
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17077

Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

През 2014 година японците от Nissan радикално преобразиха своя голям кросоувър X-Trail. Идеята бе колата изцяло да съответства на последното направление на марката по отношение на дизайн. И въпреки че мнозина от хардкор феновете на модела не одобриха пълната промяна, X-Trail се превърна в най-продаваното SUV в света. Сега от компанията направиха леко освежаване на модела. Първите тестове на обновения X-Trail се проведоха в околностите на Виена, а наш екип беше на място на събитието. Ето и впечатленията ни.

Екстериор


И тук ръбатите форми от предишните две поколения липсват, но масивния и грубоват дизайн присъства. Що се отнася до разликите с предходната модификация, то те са минимални и се откриват основно в различната и по-голяма радиаторна решетка, променената форма на предните LED светлини и наличието на адаптивни диодни основни светлини. Предната и задна брони също са видоизменени, като с това се изчерпват по-съществените екстериорни промени. На пръв поглед колата е същата, но малките пластични операции я правят да изглежда по-модерна, и по-технологична.

Интериор


В салона има повече изменения, като основното, което ни направи впечатление е по-добрата сглобка и по-качествените материали. Скърцания и паразитни шумове няма, седалките са по-ергономични, а воланът - по-удобен. Кормилото на обновения X-Trail е изцяло ново, като вече е скосено в долната си част. Интерес представлява и автоматичната пета врата на колата, която се отваря посредством сензори. Ако носите тежък товар с две ръце е достатъчно само да протегнете крака си под задната броня и тя ще се отвори автоматично. Иначе пространството е същото - оптимално за класа на средноразмерните SUV-та.

Активна и пасивна безопасност


Тук японските инженери са отделили голямо внимание. В колата са налични множество електронни помощници, за следене на мъртва зона, за поддържане на движението на колата в определена лента, за автоматично екстремно спиране, за разпознаване на пешеходци и куп други. Инженерите от Nissan споделиха с нас, че системата Propilot, която отговаря за автономното управление на колата е готова, но няма да се предлага от самото начало на продажбите на обновения X-Trail. Тя ще се появи като опция през следващата година.

Двигатели и ходови характеристики


Новият двулитров дизелов двигател вече предлага мощност от 177 конски сили и 380 нютонметра, но той беше представен малко преди лансирането на обновената версия. Той е най-оптималният вариант според нас за X-Trail, а и се предлага заедно с CVT-трансмисия и 4х4 предаване. На практика, се оказва, че при фейслифта няма нови агрегати. Освен този мотор в гамата са налични 1.6-литров дизел от Renault, който се справя прилично със сравнително тежка каросерия, не е толкова динамичен, но пък е много икономичен. Бензиновият мотор е с обем 1.6-литра, с турбокомпресор е и предлага много добра динамика. Мощността му е 163 коня, но минусът при него е, че може да бъде поръчан само с механична скоростна кутия.

4х4


All Mode 4x4-i системата има три режима на работа - автоматичен, при който водещи са предните колела, но при загуба на сцепление електроника автоматично и мигновено прехвърля въртящ момент и към задните колела. При втория, диференциалът може да се заключи, като така разпределението на нютонметрите е 50:50, а при третия принудително правите автомобила само с предно предаване. От впечатленията ни можем да кажем, че по отношение на тежък off road новият X-Trail отстъпва минимално на "по-ръбатият си" предшественик, но пък за сметка на това стабилността при динамично шофиране е значително повишена.

Динамика и стабилност


За целта се грижат две основни и иновационни системи. Active Ride Control - следи пътя за неравности и подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За стабилността в завои пък основна роля играе Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси, но този път само на вътрешните на завоя колела. В обобщение ще кажем, че новото SUV е идеално за лека пресечена местност, а на асфалт се чувствате почти като в лек автомобил. Вътре е просторно, а място за багаж съвсем не липсва.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка