ТЕМА: Тест драйв
Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Тест на най-продаваното SUV в света

Обновеният Nissan X-Trail впечатлява с по-качествена сглобка и с много електронни помощници

Публикувана: 7 Август, 2017 13:08
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17865
Тест на най-продаваното SUV в света
ШРИФТ ПЕЧАТ

Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

През 2014 година японците от Nissan радикално преобразиха своя голям кросоувър X-Trail. Идеята бе колата изцяло да съответства на последното направление на марката по отношение на дизайн. И въпреки че мнозина от хардкор феновете на модела не одобриха пълната промяна, X-Trail се превърна в най-продаваното SUV в света. Сега от компанията направиха леко освежаване на модела. Първите тестове на обновения X-Trail се проведоха в околностите на Виена, а наш екип беше на място на събитието. Ето и впечатленията ни.

Екстериор


И тук ръбатите форми от предишните две поколения липсват, но масивния и грубоват дизайн присъства. Що се отнася до разликите с предходната модификация, то те са минимални и се откриват основно в различната и по-голяма радиаторна решетка, променената форма на предните LED светлини и наличието на адаптивни диодни основни светлини. Предната и задна брони също са видоизменени, като с това се изчерпват по-съществените екстериорни промени. На пръв поглед колата е същата, но малките пластични операции я правят да изглежда по-модерна, и по-технологична.

Интериор


В салона има повече изменения, като основното, което ни направи впечатление е по-добрата сглобка и по-качествените материали. Скърцания и паразитни шумове няма, седалките са по-ергономични, а воланът - по-удобен. Кормилото на обновения X-Trail е изцяло ново, като вече е скосено в долната си част. Интерес представлява и автоматичната пета врата на колата, която се отваря посредством сензори. Ако носите тежък товар с две ръце е достатъчно само да протегнете крака си под задната броня и тя ще се отвори автоматично. Иначе пространството е същото - оптимално за класа на средноразмерните SUV-та.

Активна и пасивна безопасност


Тук японските инженери са отделили голямо внимание. В колата са налични множество електронни помощници, за следене на мъртва зона, за поддържане на движението на колата в определена лента, за автоматично екстремно спиране, за разпознаване на пешеходци и куп други. Инженерите от Nissan споделиха с нас, че системата Propilot, която отговаря за автономното управление на колата е готова, но няма да се предлага от самото начало на продажбите на обновения X-Trail. Тя ще се появи като опция през следващата година.

Двигатели и ходови характеристики


Новият двулитров дизелов двигател вече предлага мощност от 177 конски сили и 380 нютонметра, но той беше представен малко преди лансирането на обновената версия. Той е най-оптималният вариант според нас за X-Trail, а и се предлага заедно с CVT-трансмисия и 4х4 предаване. На практика, се оказва, че при фейслифта няма нови агрегати. Освен този мотор в гамата са налични 1.6-литров дизел от Renault, който се справя прилично със сравнително тежка каросерия, не е толкова динамичен, но пък е много икономичен. Бензиновият мотор е с обем 1.6-литра, с турбокомпресор е и предлага много добра динамика. Мощността му е 163 коня, но минусът при него е, че може да бъде поръчан само с механична скоростна кутия.

4х4


All Mode 4x4-i системата има три режима на работа - автоматичен, при който водещи са предните колела, но при загуба на сцепление електроника автоматично и мигновено прехвърля въртящ момент и към задните колела. При втория, диференциалът може да се заключи, като така разпределението на нютонметрите е 50:50, а при третия принудително правите автомобила само с предно предаване. От впечатленията ни можем да кажем, че по отношение на тежък off road новият X-Trail отстъпва минимално на "по-ръбатият си" предшественик, но пък за сметка на това стабилността при динамично шофиране е значително повишена.

Динамика и стабилност


За целта се грижат две основни и иновационни системи. Active Ride Control - следи пътя за неравности и подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За стабилността в завои пък основна роля играе Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси, но този път само на вътрешните на завоя колела. В обобщение ще кажем, че новото SUV е идеално за лека пресечена местност, а на асфалт се чувствате почти като в лек автомобил. Вътре е просторно, а място за багаж съвсем не липсва.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Мелих Гьокчек
Така кметът на Анкара Мелих Гьокчек отговори на въпроса как може духовникът Фетхуллах Гюлен може да стои зад атентата.
Може да ви прозвучи смешно, но той го прави по странен начин. Покорява хората чрез "онези с трите букви."

Още бисери