23 67732

Тест на най-продаваното SUV в света

  • nissan-
  • x-trail-
  • тест

Обновеният Nissan X-Trail впечатлява с по-качествена сглобка и с много електронни помощници

Тест на най-продаваното SUV в света - 1

Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

През 2014 година японците от Nissan радикално преобразиха своя голям кросоувър X-Trail. Идеята бе колата изцяло да съответства на последното направление на марката по отношение на дизайн. И въпреки че мнозина от хардкор феновете на модела не одобриха пълната промяна, X-Trail се превърна в най-продаваното SUV в света. Сега от компанията направиха леко освежаване на модела. Първите тестове на обновения X-Trail се проведоха в околностите на Виена, а наш екип беше на място на събитието. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тест на най-продаваното SUV в света


И тук ръбатите форми от предишните две поколения липсват, но масивния и грубоват дизайн присъства. Що се отнася до разликите с предходната модификация, то те са минимални и се откриват основно в различната и по-голяма радиаторна решетка, променената форма на предните LED светлини и наличието на адаптивни диодни основни светлини. Предната и задна брони също са видоизменени, като с това се изчерпват по-съществените екстериорни промени. На пръв поглед колата е същата, но малките пластични операции я правят да изглежда по-модерна, и по-технологична.

Интериор

Тест на най-продаваното SUV в света


В салона има повече изменения, като основното, което ни направи впечатление е по-добрата сглобка и по-качествените материали. Скърцания и паразитни шумове няма, седалките са по-ергономични, а воланът - по-удобен. Кормилото на обновения X-Trail е изцяло ново, като вече е скосено в долната си част. Интерес представлява и автоматичната пета врата на колата, която се отваря посредством сензори. Ако носите тежък товар с две ръце е достатъчно само да протегнете крака си под задната броня и тя ще се отвори автоматично. Иначе пространството е същото - оптимално за класа на средноразмерните SUV-та.

Активна и пасивна безопасност

Тест на най-продаваното SUV в света


Тук японските инженери са отделили голямо внимание. В колата са налични множество електронни помощници, за следене на мъртва зона, за поддържане на движението на колата в определена лента, за автоматично екстремно спиране, за разпознаване на пешеходци и куп други. Инженерите от Nissan споделиха с нас, че системата Propilot, която отговаря за автономното управление на колата е готова, но няма да се предлага от самото начало на продажбите на обновения X-Trail. Тя ще се появи като опция през следващата година.

Двигатели и ходови характеристики

Тест на най-продаваното SUV в света


Новият двулитров дизелов двигател вече предлага мощност от 177 конски сили и 380 нютонметра, но той беше представен малко преди лансирането на обновената версия. Той е най-оптималният вариант според нас за X-Trail, а и се предлага заедно с CVT-трансмисия и 4х4 предаване. На практика, се оказва, че при фейслифта няма нови агрегати. Освен този мотор в гамата са налични 1.6-литров дизел от Renault, който се справя прилично със сравнително тежка каросерия, не е толкова динамичен, но пък е много икономичен. Бензиновият мотор е с обем 1.6-литра, с турбокомпресор е и предлага много добра динамика. Мощността му е 163 коня, но минусът при него е, че може да бъде поръчан само с механична скоростна кутия.

4х4

Тест на най-продаваното SUV в света


All Mode 4x4-i системата има три режима на работа - автоматичен, при който водещи са предните колела, но при загуба на сцепление електроника автоматично и мигновено прехвърля въртящ момент и към задните колела. При втория, диференциалът може да се заключи, като така разпределението на нютонметрите е 50:50, а при третия принудително правите автомобила само с предно предаване. От впечатленията ни можем да кажем, че по отношение на тежък off road новият X-Trail отстъпва минимално на "по-ръбатият си" предшественик, но пък за сметка на това стабилността при динамично шофиране е значително повишена.

Динамика и стабилност

Тест на най-продаваното SUV в света


За целта се грижат две основни и иновационни системи. Active Ride Control - следи пътя за неравности и подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За стабилността в завои пък основна роля играе Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси, но този път само на вътрешните на завоя колела. В обобщение ще кажем, че новото SUV е идеално за лека пресечена местност, а на асфалт се чувствате почти като в лек автомобил. Вътре е просторно, а място за багаж съвсем не липсва.

Тест на най-продаваното SUV в света


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    43 4 Отговор
    Много добре изглежда и на снимките и от текста. Проблемът е, че за БГ е скъпичък.

    Коментиран от #8

  • 2 ттттттттт

    35 7 Отговор
    Карам такъв произведен 2006 г. Засега нямам проблеми. Бензин-автомат.Новият като го гледам ми се струва, че вече е като всички останали автомобили-без свое лице.Не че имам против новият фейс-ама всички вече се оеднаквиха с тия продълговати фарове и стопове..
  • 3 Автокъща Боми Ауто

    24 65 Отговор
    Избягвайте бензиновите мотори на Нисан, харчат масло.
    А дизелите са на Рено, чупливи боклуци.

    Коментиран от #13, #18

  • 4 Тошко

    21 7 Отговор
    За потребителите на бюджетни джипки е добър избор. 1.6 бензинов с ръчни скорости на това купе категорично не мога да го възприема, колкото и да са го напомпали ще е мъка да се кара.
    Само мощният дизел с автомат е добрия избор. Въпроса е на каква цена, ако е над 70к лева е надценена работа.

    Коментиран от #25


  • 5 Чавдар войвода

    10 3 Отговор
    Дано в последствие го оборудват с 2,3 битурбо дизела на най-новата 'Навара'.
  • 6 бай Иван

    13 28 Отговор
    Боклук.

    Коментиран от #17

  • 7 Киро

    24 7 Отговор
    Джипка с 1.6 двигател е несериозна работа. За по асфалта е ОК.

    Откъм проходимост е колкото е проходима и една по-висока кола с предно.

    Иначе Нисан правят здрави коли, като интериор също не е лош, екстериора е добър.

    "джип" за градска употреба, за хора, дето обичат да гледат малко по-отвисоко.

    Цената също е добра, една от най-ниските за нов автомобил такъв клас.

    Ако искам да си купя нещо стойностно в тоя клас, бих взел Субару Форестър, а ако ми е по-важно да е готин на външен вид - Мазда СХ - 5.
  • 8 Пазарен Либерализатор

    25 9 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Това изобщо не е "джипка"! Лъскав паркетник с разширени, но ограничени офроуд възможности. Като видиш напречно разположен двигател затваряш капака и се извиняваш на търговеца, още повече, че това нисанче е с предно предаване. За много по-малко пари се намира патрол в перфектно състояние.
  • 9 georgi

    7 27 Отговор
    AUDI Q5 в лош вариант
  • 10 asdasd

    13 5 Отговор
    Новите бензинови двигатели (че и някои дизели) горят масло и това не неизправност а е по дизайн така. Конструирани си са с по-големи хлабини, за да се намали вътрешното съпротивление, респективно разхода и емисиите, за да влезнат в нормите. Страничен ефект е "пиенето" на масло, но производителите ги премълчават тези неща, за да не отдръпнат потенциалните купувачи. В крайна сметка ако е в разумни граници, едва ли ще е проблем за повечето хора.
  • 11 onq s konq

    13 14 Отговор
    Комшията го има апсолютно същото само къде неговото е с теглич и с газова уредба - от ефтините със плякалка на филтъра!Вика че бил доволен ама като гледам напоследък се си ходи пеш!
  • 12 Мммм

    21 5 Отговор
    До: "Автокъща Боми Ауто", то заради това че са чупливи ги слагат и в Мерцедес и всички са единодушни за голямата издържливост на двигателите, само Вие казвате обратното.
  • 13 ФАН

    24 5 Отговор

    До коментар #3 от "Автокъща Боми Ауто":

    Щото са чупливи Мерцедес монтира всичко що е до 2 литра мотори на Рено...
  • 14 Киро

    17 18 Отговор
    Най-продаваното SUV в света от край време е Honda CRV. Факти, сверете си часовника, много ви молЪ.

    Коментиран от #15


  • 15 Калоян

    19 1 Отговор

    До коментар #14 от "Киро":

    Бъркаш. Стара ти е информацията. Баш хтрейл е най продавания в света.
  • 16 ккк

    12 3 Отговор
    Да това е вторият /по-евтиният/ вариант за човек, който разбира от SUV, след разбира се -първият пред всички /по-скъпия/ Honda CRV.

    Обаче имайте в предвид, че Мазда пусна нов СХ-5 и нещата вече не са толкова ясни!

    Няма да се учудя /дори предвиждам/ да се случи глобален свръх конгломерат от Форд-Хонда-Мазда.

    Дори предвиждам, че това няма да се случи много далеч в бъдещето. Жалко, че ние сме далеч от света!

    Това са авто -центровете днес.
  • 17 BMW

    6 9 Отговор

    До коментар #6 от "бай Иван":

    харесвам мнението ти!
  • 18 Мега Ауто

    18 1 Отговор

    До коментар #3 от "Автокъща Боми Ауто":

    Внимавайте с коментарите. Все пак имате 2 дизелови Рена в Автокъщата Ви. Няма да може да ги продадете :)
  • 19 Bozhidar

    4 6 Отговор
    Въпросното SUV се продава доста отдавна в USA,само че е Nissan Rogue,бензиновите двигатели( говоря за Америка) са доста здрави, но както един колега се изрази това е по- евриния вариант на среден клас SUV, Honda CR-V е класи над Nissan Rogue. Иначе за бюджедно возило е перфектно и е доста широко/ удобно
  • 20 ВАГ

    7 3 Отговор
    Статията е за Рено XTrail ,какво ми споменавате за разни Хонди дето зимата вадех 2 пъти един колега с такава от снега с Шарана.

    Коментиран от #21

  • 21 Bozhidar

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "ВАГ":

    Не знам какво си вадил, но имах cr-v I сега си взех новия Honda Pilot и мога да ти кажа че проходимоста и на двата модела е уникална, като разбира се pilot-a е по добър. А шаран имам в България 2.8 4х4 и съм доста разочарован( изгни покрай прозорците и на задната врата а е 2008 година.....

    Коментиран от #22

  • 22 ВАГ

    2 9 Отговор

    До коментар #21 от "Bozhidar":

    Шарана не ми е 4х4 , и го дърпах от улица с 10-15 см сняг , върти онези колела та са къса ...

    ...а и забравих ,може и никой да не ми повярва но бях и с летни гуми :)
  • 23 ЛьОлйо

    0 4 Отговор
    Е.ахти кокошарника

    Коментиран от #24

  • 24 Шаранчо

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "ЛьОлйо":

    До колегата с шарана ако продаваш яйца и гледаш кокошки в шаранче то мога да купя :)

  • 25 Харито

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Тошко":

    Бензин с турбо бе , ама като си от село и не си виждал бензинов с директно впръскване и турбина ще си караш некое рено или лада .
    Малко вземи се образовай.

    Коментиран от #31

  • 26 Дядо поп

    2 4 Отговор
    Искам да видя някой с такова или подобно в гората.

    Коментиран от #27

  • 27 Пазарен Либерализатор

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Дядо поп":

    Няма платформа, която да го закара до там...
  • 28 Гост

    3 1 Отговор
    Ма много ми е чудно що така най-продавания СУВ в света не е с емблема на ФВ и качен на гумите на голфа/MQB-платформата/Много интересно....

    Коментиран от #29

  • 29 ВАГ

    1 4 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Щот е евтин некачествен боклук (в който няма нищо японско освен името).
    В САЩ най продаваните мотори са китайските за по 500-600 долара,това означава ли ,че са по-хубави от Хонда,Ямаха,Харли.
  • 30 Sedesara

    0 0 Отговор
    Kak moje Balgarskiq narod samo da raka i da pluva.
  • 31 Селяк

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Харито":

    То хубаво бензин с турбо обаче:

    Колко гори?
    Колко Nm разполага?
    Мощноста му при какви обороти идва?
    1.6 мотор да тегли 2тона кола, колко км ще издържи?
    Те и на камион могат да сложат бензин-турбо ама не слагат, защо?

    И накрая за джип ли говорим или за спортен повдигнат автомобил като Х6 примерно.

    Коментиран от #32

  • 32 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Селяк":

    Този двигател е с 260Нм при 2500об/мин и 200кс.
    Какво да му е лошото? Аз карам подобна кола с 171кс. атмосферен двигател и 240Нм при по-високи обороти и мощност съм имал колкото ми е трябвало досега. Та вероятно този турбиниран е по-добър или поне сходен с 2.5 атмосферен, който вече над 10г. се монтира на коли 4х4. Само автоматичната ЦВТ не разбирам защо я слагат като имат такова хубаво ЕДЦ за малките двигатели, защо не направят и за големите.