20 Октомври, 2017 18:06 4 498 6

Обиски в централата на BMW

  • bmw-
  • volkswagen-
  • daimler-
  • porsche-
  • audi-
  • обиск-
  • претърсване-
  • монопол

Антимонополни регулатори на Европейската комисия са обискирали централата на BMW в Мюнхен по подозрения, че компанията е участвала в картел, предава AP. Европейската комисия разпространи по-рано днес изявление, че е извършила проверка през седмицата без да посочва името на автопроизводителя.

Обиските са свързани с опасенията на Комисията, че няколко германски автомобилни компании може да са нарушили антимонополните правила на ЕС, които не допускат картелни споразумения и ограничаващи бизнес практики, гласи съобщението, цитирано от Reuters. От BMW обявиха, че сътрудничат на Комисията, а претърсванията не бива да се интерпретират като начало на антимонополно разследване.

На 21 юли германското списание Spiegel съобщи, че Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Daimler са съгласували действията си в областта на технологиите, цените, доставчиците и разработката на методи за пречистване на отработените газове при дизелови модели още от 90-те години на миналия век. От тогава насам са били проведени около 60 работни срещи, в които са участвали над 200 служители на концерните. Целта на производителите е била да намалят до минимум конкуренцията помежду си.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Расулюлах

    27 8 Отговор
    Хахаха викате мержана е номер 1 хахахах са разбрахте ли че сичко е монопол и заговор ?и всите коли са пълни боклуци и само ви обират парите за масълце филтърче сякаш като земеш маслото от фирмения сервиз шефа не се е сетил да докара масло сощото като у куфланда щото и без друго бараката трябва да се строши че да земеш следващия модел прясно нагъната пласмаса

    Коментиран от #3

  • 2 гост

    19 1 Отговор
    Картелът е очевиден. Няма съществена разлика между едно Ауди, БМВ или Мерцедес. Еднакви цени, качество, характеристики. Когато фирмите са малко печелят повече като не се конкурират а съглауват всичко и делят пазара.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ккк

    4 2 Отговор
    Това само до някъде е така. Фирмите в различните резултатно-доходни парични- спирали реагират различно и гравитират около различни жизнени интереси.
    При фирмите с относителен малък обем на продажби и доходност всичко се върти от това шефа да се закачи към някой "голям" и да спечели много пари.
    При фирмите с по-сериозни приходи, пазари и парични потоци успехите им водят до повишено самочувствие на шефовете и до нескритите им стремежи към управление и извън фирмата, участие в националната политика, интриги и задкулисния игри с други подобни национални субекти.
    При големи структури принципно първите два етапа вече са изживени и вече се търси тотален контрол. Шефовете търсят преговори с представители от най-високите държавни и извън държавни среди, подсигуряват си трайни спекулативни пазарни монополни отношения и обвързаности с други подобни организации - много често и тайни. Позволяват си да доминират, когато, над който и както решат за добре.
    Наднационалните фирми вече са сами над облаците и търсят само други такива върхове с които да контактуват - световната политика, икономика и властта са вече на долните етажи под тях- при тях има вече само едно : Шефовете им са в капана на "самотен",тесен" "обречен" свят в "тясна" планета. Вече надолу "слабо ги вълнуват детайлите".

    Ето до тук са стигнали някой, но напред перспектива "няма", а "опашката" на другите станали е страшно далеч "назад".
  • 5 гост

    12 2 Отговор

    До коментар #3 от "Косачката":

    А случайно нещо да ти говори факта , че ВСИЧКИ гореизброени фирми ползват системи на Бош , както горивни , така и катализаторни за дизеловите си двигатели , които плюс това са почти еднакви с разлика само в класа двигатели ?
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.