Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Няколко години след като сегмента на субкомпактните кросоувъри беше "отворен", Volkswagen също реши да се включи в него. Моделът T-Roc беше показан статично по-рано през годината, а сега германците направиха първите му динамични тестове. Те се състояха в Португалия, където беше и екип на mobile.bg. Ето и първоначалните ни впечатления от малкия кросоувър Volkswagen T-Roc.
T-Roc е позициониран под Tiguan, но що се касае до габарити той е сходен с предходното поколение на по-големия си брат. Първият Tiguan е дълъг 4 426 мм, вторият - 4 486 мм, а дължината на T-Roc е 4 234 мм. Широчината му е 1 820, а височината - 1 573 мм. Всичко това, наред с модерните форми го прави да изглежда като типичен кросоувър, който се отличава от генетичния си родител Golf не само с по-висок клиренс, а и със значително по-волни дизайнерски изпълнения.
Фирмената идентичност е запазена, но наред с това са налице интересна триизмерна радиаторна решетка, нова форма на фаровете и леко раздути задни калници. Двуцветната окраска пък прави колата още по-дизайнерска, като по този показател T-Roc спокойно може да спори с лифтбека Arteon за званието "Най-дизайнерско VW".
Салонът, подобно на останалите нови модели на марката, е освежен и доста модерен. На очи се набиват контрастни елементи, които са решени с екстериорния цвят на автомобила, както и големите мултимедийни дисплеи, които в зависимост от оборудването са с диагонал от 6.6 до 8.0 инча. Мултимедията се характеризира с наличието на всички съвременни функции, в това число естествено и Apple CarPlay и Android Auto.
Вариантите на изпълнение са два - Style и Sport. Отличават се с характерни декорации на седалките. Самите те не са големи, но са ергономични и удобни. Приборният панел може да е изцяло електронен или пък за по-консервативно настроените - компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Отзад мястото за краката на пасажерите не е голямо, но не е и малко или с други думи - оптималното за този клас автомобили.
Багажникът обаче е голям. Обемът му е 445 литра, а при нужда той може да нарасне до 1 290 литра. Един от малкото недостатъци е свързан с материалите в салона. Те изглеждат добре, сглобката е на високо ниво, но на пипане са твърди. По-конкретно става дума за арматурното табло, централната конзола и вътрешната облицовка на вратите. С изключение на това салонът е приятен, комфортен и достатъчно просторен.
Клиентите на T-Roc имат огромен избор от двигатели. Те са шест на брой и всички са известни от други модели на VW. Бензиновите са 1.0 TSI (115 к.с.), 1.5 TSI (150 к.с.) и 2.0 TSI (190 к.с.), а дизеловите - 1.6 TDI (115 к.с.) и 2.0 TDI (150 или 190 к.с.). Малките агрегати работят съвместно с механични трансмисии, а по-мощните със седемстепенната роботизирана DSG кутия. Аналогично е и разделението на фирмената 4Motion система. С 4х4 са оборудвани версиите с по-мощните мотори със 150 и със 190 к.с
4х4 и механична скоростна кутия е възможно само при дизеловите версии. От всички агрегати най-много ни допаднаха най-мощните. И при дизела и при бензина не се усеща липса на тяга, изключително динамични са и в същото време - сравнително икономични. Най-динамичен е 2.0 TSI, така, че ако сте фен на по-екстремната езда, то непременно му обърнете внимание. Ако пък искате по-спокоен и икономичен агрегат, който в същото време да разполага с прилична динамика, то най-новия за концерна 1.5 TSI (150 к.с.) е това, което търсите.
Що се отнася до возията, тя е мека за подобен род автомобили, но същевременно колата е много стабилна, дори и в завои с по-висока скорост. Клиренсът от 18 см е много приличен, а многодисковата муфа, задвижваща и задните колела е една от най-добрите в този клас. С други думи с T-Roc получавате и градски, и извънградски комфорт, а в пресечена местност няма да изпитвате затруднения (става дума за 4х4 версиите).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вагини
Коментиран от #22
10:33 12.11.2017
2 Бесен Язовец
10:50 12.11.2017
3 Кофти
Коментиран от #4
10:59 12.11.2017
4 гост
До коментар #3 от "Кофти":
Q2 по-скороКоментиран от #8
12:16 12.11.2017
5 Караиванов
12:17 12.11.2017
6 За цените
13:02 12.11.2017
7 Denis
13:24 12.11.2017
8 Кофти
До коментар #4 от "гост":
Забравих вече, че и такова имаше :D15:32 12.11.2017
9 Дядо Йоцо
Коментиран от #10
16:52 12.11.2017
10 Аудиййй
До коментар #9 от "Дядо Йоцо":
"Душегуби" форевър, мазохистите нямат свършване затова !18:41 12.11.2017
11 Ккк
19:26 12.11.2017
12 Фен на wv
Коментиран от #23
20:07 12.11.2017
13 ВАГ
Коментиран от #14
21:54 12.11.2017
14 Смешка
До коментар #13 от "ВАГ":
Как го разбра,че е най-доброто?Вече си го карал?Сега може да си го вземеш за около 60-70хил.понеже обичаш да даваш.Имам един пасат 90год.давай 3-4 хил.лв и е твой.Ей така да не кажеш,че караш евтина кола.23:05 12.11.2017
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Ввв
23:55 12.11.2017
17 onq s konq
08:33 13.11.2017
18 гост
Коментиран от #19
11:27 13.11.2017
19 Мартин
До коментар #18 от "гост":
А кой притежава Шкода?!Коментиран от #20, #21
13:12 13.11.2017
20 123
До коментар #19 от "Мартин":
По-практичните притежават Шкода. Качеството е същото, че и по-добро. Дизайна, особено вътре е като на Карок. Цената на ФВ вероятно ще е по-висока с поне 5-10 %. Всъщност вместо ценовата разлика може спокойно да се вземе един Кодиак, който си е по-кола с голям багажник, че тия 400 литра ми се виждат малко. Обслужването е поне два-три пъти по-скъпо при ФВ. От по-високата цена и застраховката ще е по-скъпа.17:28 13.11.2017
21 гост
До коментар #19 от "Мартин":
Мислиш, че не знам кой притежава Шкода ли? Факт, че продажбите на Шкода от последните 3 години растат много добре с последните модели особенно на Октавия. Затова ФВ ги сплашиха, че ще им затворят завод. Шкода си имат собствен развоен отдел, дизайн и пазарна политика макар и да са към ФВ концерна и да използват същите двигатели и платформи. И е факт, че потребителите харесват повече последните шкоди и съотношението между цена/качество е много по-добро.11:02 14.11.2017
22 Тъпкача на вагини
До коментар #1 от "Вагини":
Нямаш пари за семки вагино04:34 13.12.2018
23 Фен на vw
До коментар #12 от "Фен на wv":
Прост си като кактус04:36 13.12.2018