Идеята да се продава УАЗ на немци с техните пътища и автомобилна промишленост звучи абсурдно. Още по-безумно изглежда производството на руските всъдеходи в самата Германия, но историята помни и такъв случай.
През 2003 г. в немския курортен град Бад Наухайм започва сглобяването на УАЗ Hunter. Местната компания Tigr Automotive внася необходимите възли и агрегати от Русия и предлага готовите автомобили под името Tigr.
Не след дълго Tigr Automotive е принудена да промени името си на Baijah Automotive поради юридически формалности. Tigr се превръща в Taigah 2.7 XPI, макар че представлява добрият стар Hunter с някои доработки.
Двигателят ЗМЗ-409 е модернизиран, за да отговаря на нормите на екологичния стандарт Евро-4. Монтират се усилени спирачки и окачване, а оригиналната скоростна кутия отстъпва място на корейска трансмисия Dymos.
Немските "уазки" се отличават с ярки цветове, аеродинамични подобрения и лети джанти, но интериорът остава спартански като в оригинала. Предлагат се традиционните за УАЗ модификации с твърд таван и гюрук.
Baijah Automotive обаче произвежда и пикапи. Задната стена на двуместната кабина се изработва от петата врата на Hunter, а отзад има леген.
Базовата цена на немския УАЗ е €15 650. Най-скъпите модификации са подготвени за сериозен офроуд всъдеходи, които по желание на клиента могат да се оборудват с двигател от Iveco и струват над €20 000.
Продажбите на Hunter не вървят зле и Baijah Automotive решава да надгради постигнатото. През 2007 г. в Бад Наухайм започва производството на УАЗ Patriot с усилени спирачки и окачване. Моделът се продава под името Baijah Tulos и може да се поръча във версия за работа на биоетанол. Предлага се и товарна версия.
В крайна сметка прогнозите на скептиците, че немците са прекалено разглезени за автомобил като УАЗ се сбъдват. Baijah Automotive фалира, а производството на легендарната джипка в Германия е прекратено.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СУЛЬО И ПУЛЬО
13:42 09.12.2017
2 Иван
Коментиран от #5
17:15 09.12.2017
3 гост
18:45 09.12.2017
4 Гошо
Коментиран от #8
18:58 09.12.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Иван
До коментар #5 от "КУРТИ":
Представи си имам,работя в Германия,даже недалеч от Бад Наухайм.Ама не бих,а ти имаш ли?20:29 09.12.2017
7 Драйвър
Коментиран от #10
20:37 09.12.2017
8 Георги
До коментар #4 от "Гошо":
Как ще са им взели дизайна при положение че уаз-ката е създадена преди Г-класата. Кво да кажа много тъпи хора имало тукаКоментиран от #9
08:19 10.12.2017
9 Гошо
До коментар #8 от "Георги":
Именно, дизайна на G-клас е взет от УАЗ10:07 10.12.2017
10 вижся
До коментар #7 от "Драйвър":
не е безумна, защото много фермери на запад го предпочитат12:55 10.12.2017
11 Бесен Язовец
16:35 10.12.2017
12 СУЛЬО И ПУЛЬО
Коментиран от #19
19:24 10.12.2017
13 НЕразбирач
3-4 истински джипки има в света и едната е тая!
23:01 10.12.2017
14 стоян георгиев
14:31 11.12.2017
15 onq s konq
Коментиран от #16
15:05 11.12.2017
16 гост
До коментар #15 от "onq s konq":
Тия "сосросчетата" и техните пътища, друго си е да ти трябва ремонтнопригодна кочина за да си караш по коловозите от танкове а?17:14 11.12.2017
17 Шаран БГ
УАЗ-ките се представят добре в годините на Голямата война. После с редица малки изменения достига до наши дни.
Точен е коментар № 15. Всеки прави нещо, което да му служи в тези природни условия, в които той живее.
Галейки с ръка "Мерцедеса" / Ауди-то или БМВ-то/ и гледайки УАЗ-ката, не може да давате оценка за последната.Безспорно - отживяла си е времето. Сега много фирми правят много по-добри високопроходими машини.
Ако можете да се върнете 75-80 години назад и разберете защо е създадена тази УАЗ-ка -- други ще са ви мненията!
Не може и не трябва да се правят сравнения - просто е смешно!!
07:39 12.12.2017
18 незнайко
09:33 12.12.2017
19 ужас
До коментар #12 от "СУЛЬО И ПУЛЬО":
Ти в канада и холандия не си бил..06:22 13.12.2017