ТЕМА: Тест драйв

Първи тест и цени на новото Volvo XC40

Публикувана: 16 Декември, 2017 10:15 Обновена: 18 Декември, 2017 10:31
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16450

Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

През септември тази година Volvo представи статично своя нов компактен кросоувър XC40, идеята на който е да се конкурира с модели от сорта на Audi Q3 и BMW X1. Продажбите в Европа и у нас ще стартират много скоро, а в Барселона шведите направиха първите динамични тестове на модела. Наш екип беше на мястото на събитието и сега ще споделим с вас първоначалните си впечатления.

Екстериор


Това, което ни направи най-силно впечатление още от пръв поглед, е, че за разлика от конкурентите, XC40 не изглежда като по-малък "брат" на кросоувърите от по-високите класове XC60 и XC90. Фирмената идентичност обаче е запазена и ако следваме родствената връзка, с която започнахме, то би следвало XC40 да е по-скоро "братовчед" на по-големите. Въпреки че е малък, XC40 има луксозно излъчване.

Кросоувърът се прави на новата CMA платформа, която е съвместна разработка на шведите и китайците от Geely, като на нея ще се правят всички модели от семейството 40. Като цяло XC40 изглежда като модерна градска и младежка кола, но премиум нотките в него са ясно изразени. Дизайнът е подчертано скандинавски, а отличителните черти се откриват основно във вертикалната радиаторна решетка, различния по цвят таван (в някои от версиите), както и в габаритите, разбира се.


Интериор


Разбираемо, качеството на материалите в купето е по-лошо от това на по-големите XC60 и XC90, но не много. Общо взето са опростени някои от елементите и са използвани малко по-евтини материали, но сглобката е отлична, а салона не отстъпва на тези на преките си конкуренти. Позицията на водача е много добра, изцяло дигиталните прибори на таблото са информативни, а мултимедийната система Sensus работи точно и е интуитивна за навигиране.

Отзад мястото за пасажерите е много голямо, имайки предвид сегмента в който се намира XC40, а оптималния размер на багажното отделение, наред с многото нови ниши в купето, правят салона функционален и много практичен. Багажникът е с равен под, под който има огромна ниша за допълнителен товар, а петата врата може да се отваря и дистанционно с крак, който трябва да се постави под задната броня. Много електронни помощници и камери правят управлението при маневриране отлично и допълнително повишават комфорта в салона.

Двигател и ходови характеристики


При бензиновата версия окачването, даже и с опционните джанти и гуми с размер 245/45 R20 не е никак лошо, като безпроблемно преодолява дупки по пътищата. Колкото повече нараства скоростта обаче, толкова по-добре се усеща меката возия. Страничният крен в завои е минимален, като това важи и за по-тежкият дизелов вариант с гуми и джанти 235/50 R19. Що се отнася до агрегатите, то първоначално те ще са два - двулитров бензинов турбо мотор с мощност 247 конски сили и дизелов двигател със същия обем и с мощ от 190 коня.

Бензиновият вариант е харчи малко повече, но според нас именно той е оптималният вариант за XC40. Дизелът работи по-шумно от нафтовите версии на немски си конкуренти и е леко муден. Към автоматичната скоростна кутия нямаме никакви забележки - работи плавно и бързо. XC40 може да бъде сериозно похвален заради високия си клиренс, който му дава предимство в леките пресечени местности за които е предназначен, като това не се отразява на стабилността на кросоувъра на асфалт и с висока скорост. По шосетата на Каталуния XC40 се държа отлично, дори по-добре от XC60.

Режимът Dynamic прави силовия тракт значително по-отзивчив - моторът реагира по-бързо на педала на газта, а скоростната кутия превключва предавките мигновено. Минусът тук е, че Dynamic режима не променя работата на волана и на спирачките. Разходът на гориво при бензиновия вариант надхвърли 10 литра на 100 километра, но голяма част от маршрута ни включваше градски условия. Дизелът е значително по-икономичен, но както вече споменахме, нашите предпочитания в случая са за бензиновата версия. Ето и цените на XC40 за България.

В заключение можем да кажем, че Volvo са направили един стилен и комфортен кросоувър, който не притежава подчертано спортни характеристики, но при нужда може да ускорява бързо и с лекота да превзема остри завои с висока скорост.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Соломон Паси
Президентът на Атлантическия клуб Соломон Паси коментира отношенията на ЕС с Русия
С Русия трябва да се говори вежливо, но въоръжен до зъби"

Още бисери