Подобно на всяка страна с по-развита промишленост, СССР също разработва "народен" автомобил. След края на Втората световна война започват изпитания на безброй прототипи, от които трябва да се роди достъпна кола, произвеждана в милионни тиражи.
Някои проекти имат късмета да стигнат до конвейера, а други са отхвърлени безславно въпреки смелите идеи в конструкцията си. През 50-те в Европа са особено популярни микроавтомобилчетата с разположен отзад мотоциклетен двигател и врата вместо предница.
Разработеният през 1955 г. НАМИ-А50 е именно такава екзотика. Проекта предлага известният конструктор Юрий Долматовский, който избира за своята интерпретация на Isetta името "Белка".
Автомобилчето е дълго 3.3 метра и има 750-кубиков двигател от мотоциклет М-72 с мощност 22 к.с. Идеята е да се произвежда в завода за селскостопанска техника "Комунар" в Запорожие.
"Белка" има учудващо просторен за габаритите салон, макар че место за багаж практически отсъства. Шофьорът и пътникът до него влизат в купето като цялата предница на колата се килне напред, а за пасажерите отзад има отделна врата на десния борд.
Каросерията на НАМИ-А50 е изработена от фибростъкло. Предвидени са две версии - градска и селска. Втората няма нито врати, нито прозорци и представлява своеобразен предвестник на Mini Moke и Citroën Méhari.
За съжаление още при първите изпитания става безпощадно ясно, че "Белка" няма как да стигне до серийно производство. Конструкцията страда от множество недостатъци - през предната врата тече вода като из ведро, а двигателят загрява. През 1958 г. се появява концептуалният Москвич-444 - съветско копие на FIAT 600, което ще се превърне в гърбавия ЗАЗ-965.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Наблюдател
Коментиран от #4, #10, #14, #15
10:03 08.01.2018
2 ЬТЬЬЬ
10:04 08.01.2018
3 Гойко
10:36 08.01.2018
4 Мордор
До коментар #1 от "Наблюдател":
Те на краденото викат свое нещастниците!10:36 08.01.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 гост
11:49 08.01.2018
8 User
Нямате си на идея за какви грозотии става на въпрос.
Колкото до "това" : Кое му е копираното? Аз не виждам нищо общо с "оригинала"(демек Isetta). Нито врата се отваря настрани, нито е със същата форма, нито е само за двама.
Задницата мяза на шевролет обаче от 1955-57. Едва ли не от бъдещето.
12:52 08.01.2018
9 стоян
13:36 08.01.2018
10 нагазаки
До коментар #1 от "Наблюдател":
Кажи от къде откраднаха калашника да не умрем простиКоментиран от #11, #13
17:03 08.01.2018
11 гост
До коментар #10 от "нагазаки":
От немците - Sturmgewehr 44Коментиран от #12
17:59 08.01.2018
12 нагазаки
До коментар #11 от "гост":
приличат си като Мерцедес и Волга18:15 08.01.2018
13 Ввв
До коментар #10 от "нагазаки":
Няма да умреш прост,ако не вярваш на ушанките11:16 09.01.2018
14 Тъпак
До коментар #1 от "Наблюдател":
От кого са крадни шматко?11:17 09.01.2018
15 незнайко
До коментар #1 от "Наблюдател":
Няма значение че всичко което правят е КРАДЕНО . Истината е, че поне правят нещо !!! Ние българите като КРАДЕМ на поразия, какво нашо произвеждаме ??? Всички наши изобретатели са или в чужбина или убити !!! Цял сват произвежда алуминиеви джанти по технология познайте на кого ???Коментиран от #17
12:49 09.01.2018
16 Нашенец
14:56 09.01.2018
17 гост
До коментар #15 от "незнайко":
И я припомни кой изби интелигенцията след войната и остави само материала?19:33 09.01.2018