Новини

Няколко съвета за безаварийно зимно шофиране

Публикувана: 29 Януари, 2018 13:43
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4138
Няколко съвета за безаварийно зимно шофиране
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Снегът тази година не е толкова много у нас, но пътните условя на много места в страната са си зимни. С риск да прозвучим банално, ще ви припомним някои основни правила, които ако се спазват ще направят шофирането ви през зимата далеч по-приятно и безаварийно.

Проверявайте налягането в гумите. Препоръчваме то да е с една десета под това, указано от производителя.

Огледайте педалите на колата. Ако по тях има лед, останал от обувките ви, то това е предпоставка за ПТП.

Адекватната оценка на вашите възможности зад волана е от голямо значение. Не ги надценявайте.

Даже температурата на въздуха да е +7 градуса по Целзий, знайте, че в усойните места ледът не се е стопил.

Важни параметри при шофирането през зимата, независимо от пътната настилка, са по-ниската скорост и съобразената дистанция.

Правете минимум резки движения - ускорението, спирането и престрояване от лента в лента трябва да стават максимално плавно.

При екстремно спиране не забравяйте да погледнете в огледалото за обратно виждане. Колата зад вас може да не е на необходимата дистанция.

ABS-ът не съкращава спирачния път при заледени участъци. Тази система просто помага за по-добър контрол на колата по време на спиране.

Винаги пътувайте с достатъчно гориво в резервоара и с дебели дрехи, независимо, че парното в колата ви е отлично.

Почиствайте добре стъклата на автомобила от лед и сняг, преди да потеглите на път. Видимостта е от голямо значение, особено при по-тежки метеорологични условия.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Dido
1 Отговор
За ABS сигурнили сте?!?! Защо лично съм си правил експеримент на прав участък с коли с горе долу еднакви габарити и приблизително еднкави зимни гуми и тази без ABS за да спре като тази с ABS или трябва да имаш усета и възможностите на пилот от серия B или да си с паркинсон и крака ти да трепери върху педала на спирачката с 20 натиска в секунда! А за стабилноста при спиране въобще не коментирам!

Коментиран от #3


Оценка:
-11 +5

олигота
2 Отговор
Един съвет за всички бмв шофъори - не ходете на Витоша на пътищата, има хора които искат да живеят, мерси!

Оценка:
-4 +37

Миро
3 Отговор

До коментар #1 от "Dido":


Става въпрос за заледени участъци. Иначе абсът има значение, но на лед...

Коментиран от #4


Оценка:
-4 +3

Dido
4 Отговор

До коментар #3 от "Миро":


точно за лед говоря. С ABS все пак спира, що годе под някакъв твой контрол. Без ABS става шейна, освен ако наистина нямаш сериозни умения и не използваш умело и десния крак и моторната спирачка и с дясната ръка да се кръстиш, а с лявата да палиш свещ :-)

Оценка:
-3 +9

асдасд
5 Отговор
Публикувано във факти.бг: При екстремно спиране не забравяйте да погледнете в огледалото за обратно виждане. Колата зад вас може да не е на необходимата дистанция.

При екстремно спиране, едва ли ще имап време да се оглеждаш наляво надясно и да прецениш дали този от зад ще спре. Дори и да не може да спре, какво ? Няма да ударя спирачка ли ?

Коментиран от #11


Оценка:
-3 +16

112
6 Отговор
Проверявайте налягането в гумите. Препоръчваме то да е с една десета под това, указано от производителя.
Съвсем скоро четох че трябва да е с 0.1 или 0.2 бара над нормалното. Май всеки си пише каквото му падне.

Коментиран от #10


Оценка:
-2 +10

Пост
7 Отговор
ABS-ът намалява спирачния път точно на лед, там му е най-силната страна и нарушава значително контрола, защото води до неконтролирано недозавиваване. За това пистовите и рали коли имат степени на ABS-а, а при някои при по-слабо натискане на педала дори не се включва.

Оценка:
-4 +4

Himler
8 Отговор
Къде е оня с коня бе

Оценка:
-0 +3

Шаран БГ
9 Отговор
№5 асдасд го казва точно - най-малко ме интересува колата отзад ! Според пътните условия всеки е длъжен да се движи на безопасна дистанция от превозното средство пред него. Т.е. трябва да може да спре БЕЗОПАСНО, както за ППС пред него , така и за своето . Ама дали асфалта /пътя/ е сух, мокър, с лед или сняг - всеки е длъжен да си прави сметката сам ! Ако някому се наложи да спира аварийно/екстремно/, огледалото за обратно виждане ще му е последната грижа! Този "съвет" е по-вече от глупав !!!
Петият по ред съвет е важен !
Скоро имаше случай на "Хемус". Кола на Пътна помощ спира, някакви наркоманчета се нацепват отгоре и ..... и друга кола се врязва във " веселите момчета". Останах удивен, че някой не са успели да проумеят, какво се е случило и защо последната кола се забива в предната. Дали се е движила на безопасна дистанция, мислил ли е водача, че колата пред него може да спре внезапно или не? Случило се е на автомагистрала- там има още една лента /в ляво, в дясно - според случая/ и аварийна!!!!
И защо аз като съм на пътя , да не оставя 100-150 метра дистанция до колата пред мен ?

Оценка:
-0 +3

Ерм
10 Отговор

До коментар #6 от "112":


За моя Пасат б5,5 от Фолксваген казват +0.3 бара

Оценка:
-0 +2

ники
11 Отговор

До коментар #5 от "асдасд":


Гледането в огледалото е рефлекс който се създава с годините опит зад волана. Има няколко неща които може да направиш в този случай.
1. Ако твоята собствена дистанция позволява (ако караш внимателно ще е така) може да охлабиш леко спирачката за да дадеш така необходимия метър-метър и малко на колата отзад за да се приберете всички вкъщи.
2. Ако вече си на място едно завъртане на волана вляво/вдясно може да позволи след удара отзад твоята кола да не влезе в багажника на предната. Така колата ти ще ударена само отзад. Не е малко!
3. При повече време за реакция дори може да се опиташ да потеглиш.
И избягването на удар отзад не е безразлично на никой, най-малкото заради висенето да чакаш КАТ и после разходките по застрахователи и сервизи. Все тая по закон кой какво е длъжен, имаш ситуация и трябва да се опиташ да се измъкнеш. Най-тъпото е да стоиш и да гледаш в огледалото как някой те удря.

Коментиран от #16, #18


Оценка:
-4 +2

ЪРП
12 Отговор
ОСВЕН ПОСОЧЕНИТЕ ТОПЛИ ДРЕХИ, АЗ БИХ ПРЕПОРЪЧАЛ СЪЩО В КОЛАТА ВИ ПРЕЗ ЗИМАТА ДА ИМА: МАЛКА ЛОПАТКА, ВОДА, ШОКОЛАД ИЛИ ПОДОБНА ЕНЕРГИЙНА ХРАНА, СГЪВАЕМО ТРИОНЧЕ, ВЪЖЕ, ДОБРА ЗАПАЛКА, ДОБРЕ СГЪНАТО МАЛКО ОДЕАЛЦЕ, АКО ПЪТУВАТЕ В ТРУДНО ПРОХОДИМИ 2-РОКЛАСНИ И 3-ТОКЛАСНИ ПЪТИЩА!

Коментиран от #14


Оценка:
-0 +1

гост
13 Отговор
И защо да снижаваме налягането на гумите? От студа то ще падне още повече. И после? Огънати джанти. Помпи се до или малко отгоре на фабричното.

Оценка:
-0 +1

fair
14 Отговор

До коментар #12 от "ЪРП":


В зимни условия е препоръчително налягането в гумите да е по ниско от нормалното, тъй като това увеличава контакта на гумата с настилката и респективно сцеплението. Все пак допуска се, че през зимата имаме мокри, заледени или заснежени пътища.

Коментиран от #15


Оценка:
-1 +0

fair
15 Отговор

До коментар #14 от "fair":


Отговора ми беше към коментар №13

Оценка:
-0 +0

гост
16 Отговор

До коментар #11 от "ники":


евалата ники, таман се канех да напиша нещо подобно. Случвало ми се е и мен да ме спасява предния, минавайки в съседна лента при екстремно спиране и аз да избягвам удар отзад правейки същата маневра. Но за целта трябва да се следи непрекъснато пътната обстановка и поведението на съседите.

Оценка:
-4 +0

Vasik Atanasova
17 Отговор
КАРАЙТЕ audi quattro и няма да имате проблеми

Оценка:
-0 +4

Vasik Atanasova
18 Отговор

До коментар #11 от "ники":


направи го това нещо рязко наляво и надясно на лед
и да видиш как се пързаля колата перпендикулярно на пътя
завърта се и падаш в канафката И
БОГ да те пази да не улучиш някое дърво

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Тодор Живков
При откриването на завода за полупроводници в Правец:
Тая година завод за полупроводници, догодина за цели проводници."

Още бисери