Last news in Fakti

12 Февруари, 2018 12:06 46 182 65

Какви коли внасяхме от Запад през 90-те

  • автомобили-
  • на старо
Какви коли внасяхме от Запад през 90-те - 1

Родният автомобилен парк преживя исторически катарзис след 10 ноември 1989 година. До този момент у нас се караха основно руски автомобили, както и такива, произведени от бившите соц. страни. След идването на т.нар. демокрация, у нас масово започнаха да се внасят западни автомобили. Сега ще ви припомним някои от най-популярните от онези години.

Volkswagen Golf II

Какви коли внасяхме от Запад през 90-те


Тези коли се срещат по родните пътища и до ден-днешен. И ако сега те са на доизживяване, то тогава бяха на върха на автомобилната еволюция у нас. Особено онези екземпляри с цяло странично стъкло и с широки брони.

Mercedes E-Klasse (W123)

Какви коли внасяхме от Запад през 90-те


Докато на Запад на ход беше вече култовата 124-ка, то у нас предшественикът и W123 се смяташе за върха на лукса. Този свръхнадежден и комфортен седан все още се среща по пътищата на страната ни, а запазените екземпляри от него тепърва ще поскъпват.

BMW 5er (Е34)

Какви коли внасяхме от Запад през 90-те


Легендарната трета генерация на баварската петица беше силно предпочитана от зараждащите се у нас "мутри". Всеки, който искаше да се отъждестви с новата мафия, задължително трябваше да притежава такова BMW, при това - черно.

Volkswagen Passat (B3)

Какви коли внасяхме от Запад през 90-те


Една от най-масовите коли след падането на комунистическия режим у нас. Тази кола беше мечта за всички средностатистически българи, а днес тези Passat-и все още "драпат" из българските села и паланки. Тук условието беше - задължително комби.

Opel Kadett E

Какви коли внасяхме от Запад през 90-те


"Капка", както го наричаха в България, този Opel не беше по-малко харесван от Golf II. Сравнително прост за обслужване и с прилични двигатели, тази кола беше масово явление по родните пътища... Докато не изгни и последния такъв екземпляр.

Ford Sierra

Какви коли внасяхме от Запад през 90-те


Този автомобил със задно предаване също беше мечта за много българи. Слабо корозираща каросерия, здраво окачван, сравнително надеждни мотори и една газова уредба - какво друго му трябваше на българина в онези смутни години.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алекс

    55 82 Отговор
    Както и тогава, така и сега - пълни дараци. 85% са коли с изчерпан ресурс, много амортизирани и негодни за 6 годишна експлоатация в страните от които ги внасяме.

    Коментиран от #51

  • 2 Пеньо

    59 16 Отговор
    Не е вярно, колите са по на максимум 180 000 км, да не говорим че има такива на по 130 000 км, а издържат пробег от поне 300 000 км

    Коментиран от #11

  • 3 ььььььььь

    93 33 Отговор
    Внесохме мъртавците от автоморгите им-ама нали и затова ни направиха уж европейци.Така е и с храната им-боклуци..

    Коментиран от #14

  • 4 JEEP

    108 19 Отговор
    Едни и същи дараци се внасяха и тогава и сега - милионници и полумъртъвци. Разликата е само във визията.

    Коментиран от #57

  • 5 Дикембе Мутомбо

    88 6 Отговор
    Джентълмените над мен ще речеш, че са били от малцината, които са си купували нови коли тогава...
  • 6 борислав

    54 3 Отговор
    ТЕ КОЛИТЕ ЯСНИ,НО НИКОЙ НЕ КАЗВА КЪДЕ И КОЛКО МИЛИАРДА ОТИДОХА ОТ ДДС ВНОСА ДО 2004 ИЛИ 2005Г,ПРИ ИЗМИСЛЕНИ ОЦЕНКИ .ТЕЗИ "ДАРАЦИ" РЕАЛНО СА СКЪПИ СТАРИ КОЛИ ,И ДЪРЖАВАТА ПРЕМЕТНА СВОИТЕ ГРАЖДАНИ.
  • 7 Рено и Опел фенче

    79 1 Отговор
    Къде е Рено 5, РЕНО 19 , ОПЕЛ Аскона?
  • 8 ТOYOTA

    134 12 Отговор
    Имах един Орел капка 1.3 само аз му навъртях 600000км купих го уж на 150000, продадох го на едни пичове и им показах тетрадката ,в която бяха записани всички смени на маслата- 66 пъти.За тия километри по скъпите ремонти по него бяха смяна на съединител и амортисьори, е накрая изгни. След него смених 12 автомобила и по надежден от кадета не съм имал.А автомобил с компютър винаги може да те остави на пътя. Сегашните автомобили правени с компютър не стават

    Коментиран от #16, #22

  • 9 Пурко

    47 74 Отговор
    ГОЛФ двойка е бетон,другите са дараци.
  • 10 Радко с мозъчето гладко

    92 19 Отговор
    Ами АУДИ 80, 90, 100 - Къде ги забравихте? Повече са от всички тези, взети заедно
  • 11 007

    45 4 Отговор

    До коментар #2 от "Пеньо":

    М да, и предимно някоя бабичка ги е карала тези коли на по 130 000 км. И дори повечето бусове са снабдявали някой манастир с хляб.
  • 12 123

    18 9 Отговор
    Купих го за 3 продадох го за 5 с газова уредба.Черпих и си взех мъничко фиатче(полско), без нужда от газ. Който има пари да го кара. Аз предпочитам да си правя колите, а не да оставям надника на бензиностанцията.
  • 13 Автоджамбаза от Горубляне

    61 12 Отговор
    Не пишете глупости..........всички коли които идват в България са на по 80 000- 100 000км..................хи-хи-хи. Нищо че у Германия кола под 300 000км -няма
  • 14 Гост

    15 18 Отговор

    До коментар #3 от "ььььььььь":

    Някой насила ли те кара да купуваш???? И храната и колите.
  • 15 Красо Зелето

    72 7 Отговор
    Няма да забравя 2006г. когато посетих една автомивка/къща в гр. Сандански, където бяха докарали 4,5 автомобила внос от Италия, даже си бяха още с Италянските номера /изтъркани и очукани от каране табели/ !!! Сеат Ибиза 94г. с меганичен километраж показваше 850 000 км. А мотора беше 1.4, мотор който е моно инжекция и го плюеха много. Голф 3-ка 1.6 95г. километража показваше 560 хил. км. и още 2 автомобила дето не помня марките също бяха около милионника! Не беше пипано нищо, нито боядисвани, нито освежавани. Но държеха цена ! И тогава и сега, се внася най-евтиния боклук, но сега има препарати има и части и се магерят здраво! Сменят се волани, сменят се стелки, и всичко уж оригинално! Дръжкии! Всичко е сменено с цел висока цена и бърза продажба. Никой сега не върти километри, всеки сменя километража и не се занимава с глупости! Не се заблуждавайте, че купувате кола която не е карана! Купете си НОВА кола, карайте я 5г. и я продайте, да видим дали ще я дадете за 400 евро :)
  • 16 бмв е34

    7 77 Отговор

    До коментар #8 от "ТOYOTA":

    много интересно колега при положение че тоя дарак кадета на всеки 100 к километра се скапва няма как да изкара 600 000 мечтай кадета от изброените е най-смотания

    Коментиран от #20, #23, #56

  • 17 jgi

    24 1 Отговор
    При мен 90-те бяха съответно- Москвич(заварено положение) FORD escort 1.1 OPEL vektra 2000 150kс.
  • 18 Доктора79

    28 4 Отговор
    И както се казва-напънахме се да ги покараме всичките....Като че ли съм най-доволен от Голфа заради простотата на всеки детайл и лесната поддръжка и от Мерца като много хубав и тежък автомобил с много добра возия.Другите автомобили не бяха лоши ни най-малко,но тези двата бяха класи над другите.....
  • 19 вижся

    15 14 Отговор
    е34 м5 - няма по добро от това ако си намериш запазено и е добра инвестиция - цените им растат главоломно. И най-интересното е, че има автоматично регулиращ волан, круиз контрол и автоматично пускащи се щори отзад както и код за запалване и кво ли още не. Това за кола, която е правена да издържа си го прави такова квото новите баварци никога няма да бъдат, каквито и калклулатори да са.
  • 20 опел фенче

    59 2 Отговор

    До коментар #16 от "бмв е34":

    Е тука се обърка много здраво и стана форумна звезда ! Кадет няма как да се строши на 100 000 км - за разлика от колите сега старите бяха проектирани да издържат по 500 000 БЕЗ ПРОБЛЕМ ! Така ,че бате карай си дръгела и не се опитвай да мислиш писмено - не ти се отдава просто хората са карали и знаят кое какво как .Отделно кадет с ХЕ двигател 150 и 156 кс а те се срещаха ти е бедна майка какво прави и колко заблудени хора с кочини като твойта са били разплаквани по светофарите през 90-те (а и не само ) .
  • 21 ЯСО

    25 13 Отговор
    Аве и другите коли са хубави, ама ГОРФ 2 си е класиката. Опростена, здрава и надежна, трудно гние.
  • 22 чичо ви

    28 3 Отговор

    До коментар #8 от "ТOYOTA":

    Имам същата история. Освен корозията с която можеш да се справиш механично всичко му беше супер. Сигурно е бил на 1 милион километра и накрая струваше 300-400 лева и го продадохме на Надин за скап, въпреки че имаше куповачи за него. Дори на репатрака му падна акумулатора и му дадохме ток. Голям боец!
  • 23 filo

    46 1 Отговор

    До коментар #16 от "бмв е34":

    Ако кадета се скапваше на 100 хил. км. щеше ли да е най-масовото такси през 90 те години. Естествено, че нямаше да е. Имал съм кадет, отличен автомобил, с изключително здраво окачване и икономични и здрави мотори. Лесен и евтин за поддръжка, абе за българските условия е супер. Единствения му недостатък беше, че доста гние, основно прагове и вежди.
  • 24 Пабло

    66 0 Отговор
    Посочените автомобили са били нови или почти нови през 90-та година.Моите спомени от тогава Опел Аскона,Рекорд,Кадет D,Манта Форд Таунус,Гранада,Ескорт,Фиеста(старите модели) Фолксваген Голф 1,Пасат b2,Поло Ауди 80СС,100СС,200 Фиат Ритмо,Регата,Аржена,131 Рено 5,9,11,21,25 Талбот Хоризон,Солара,Тагора БМВ Е21 и другите"акули".

    Коментиран от #53

  • 25 Кавказ

    6 44 Отговор
    Автомобил втора ръка си е жив боклук остава и дрехи и жени втора ръка да ползват Българите хаха друго си е нова поръчана според душа и кеф е друг а не да са и взели сладоста ама вие сте свикнали всичко да ви в втора употреба нов внос хахаха
  • 26 морко

    27 7 Отговор
    Първият ми ,, западняк,, беше Опел Кадет 1,3 ДОНС мотор. Не знам оня как е навъртял 600 000 км Моя дрънгел беше почти нов/ според сегашните критерий/ на 5 години и на 170 000 км. То не бяха повдигачи,сегменти, бутала, разпределитен вал ,шлайф на блока уж по учебник. Издържа още 130 000 и ,,умря,, накрая и изгни мощно. Следващия дрънгел беше Джета 1,6 с целия джам, по корава таратайка не съм имал. Ремонти за около 400 000 км пробег: Комплект съединител-консуматив, накладки- също, два амортисьора, водна помпа и две пластмасови ,,ябълки ,, на лостовата система за скоростите. В момента е на село, не мяза на нищо но пали върви като магаре.
  • 27 Kiro

    84 0 Отговор
    Същата работа, като с жените ни. Преди да ги вземем се правят, че са имали само един собственик, че са карани бавно и са на малко километри. Но в последствие разбираме че километражите са им напълнени до дупка и е правено дрифтове с тях и са станалис по-големи ауспуси.

    Коментиран от #46, #59

  • 28 Чероки

    33 1 Отговор
    Спомен за едни велики години, бих прибавил VW Jetta, Opel Calibra, Audi 80, Renault 19, Peugeot 405!!!!!!!! Особено Пежо 405 беше много уважаема кола, много я обичам и до днес

    Коментиран от #31

  • 29 ВАГ

    25 2 Отговор
    Аха , първата ми кола такъв Пасат 1,9 чист дизел ,умрял кон ,нямаше 70 коне . "Електрониката" му беше една жица към някакъв клапан да пуска нафта, много як катър ,продадох го само защото ми беше омръзнал.
  • 30 ВАГ

    10 3 Отговор
    А за БМВ то на снимката - наистина беше мечта.
  • 31 ВАГ

    26 4 Отговор

    До коментар #28 от "Чероки":

    Ние на Калибрата и викахме "циганско ферари " :)))

    Коментиран от #38

  • 32 електорална 1

    19 1 Отговор
    Каква е истината? Фирми на мутри внесоха коли трошляци, но нещо различно от соц-возилата, които бяха напълно амортизирани. И нещо много по-важно, моля за внимание - не внесоха нито стотинка данък и продължават да не внасят. Как ли? Ами спомнете си, че всички ние по документи си ги купувахме сами от запада без да сме ходили там. И държавата мълчеше и продължава да мълчи. Какъв е коментарът? А?
  • 33 АМБ

    3 15 Отговор
    Еее Опел Кадет- "Е", беше уникална кола - знаеше си края и Милицията НИКОГА не можеше да я открие ако предният ден е валял дъжд или се е разтопил снега - тея немци, бяха помислили за всичко! Безследно изчезнала в канала - затова собствениците оставяха нещо пластмасово вътре и ако сутринта ги чака негърчето с клатещата глава, значи "Капката" се е изляла в канала!
  • 34 Алфа Ромео

    6 6 Отговор
    Навремето имах Кадет 1.4 i 60 коня, вървеше доста добре за тази мощност и беше стабилна кола, но ми скъса нервите от ремонти. Стартера 3-4 четири пъти все едно и също чатка а не върти, клапани на двигателя два пъти правих счупена кобилица скапани затягащи спирачни апарати и още други дреболии но изнервящи. Накрая взе да вкарва антифриз в 4-ти цилиндър, смених гарнитура шлайфах глава и след 3-4 месеца пак същото, карах го 4-5 месеца със пресечено масло докато издъхна, това на деветата година.
  • 35 Някой

    8 13 Отговор
    От онова време, както и сега най-здравите и надеждни машини, бяха японските. От горнопосочените харесвам 123-та и голфа. Днес тези две марки не правят много качествени коли!

    Коментиран от #40

  • 36 Vasik Atanasova

    11 3 Отговор
    аз имах ауди купе 2.0 16V B4
    яд ме е че е продадох
    ако имах гараж щях да си е дигна
  • 37 124

    7 1 Отговор
    1989- w123- 250 уникат, на 40.000км.
  • 38 хаха

    18 0 Отговор

    До коментар #31 от "ВАГ":

    така и викахте след 2000 иначе 1994 като спирах някъде с нея се снимахте до нея с фотоапаратче Смяна айде родените след 88г да не пишат за нещо станало през 90—те год.
  • 39 GTE

    9 1 Отговор
    1994 се сдобих с Nissan Sunny B11, 5 врат хечбек, 1,5 бензин 75 коня произведен 1985 г, с карбуратор Hitachi. Колата беше фантастична, особено като се има предвид, че преди това карах двутактов Вартбург. Продадох я през 1999 и двапъти подред си взех Опел Кадет Д, Опел Кадет Е капка и Кадет Е седан всичките бензинови. След това Опел Астра комби и Опел Вектра бензин автоматик. Всичките Опели бензинови. Нито един от Опелите не можеше да се мери с Нисана, поне в моята ценностна система. След това и Голф 2 бензин бензин с 2 врати, Поло 2 дизел, Ситроен ЗХ бензин, Ситроен Ксантия бензин.
    Сега карам Пежо 406, взето ново от СФА 2003 г. Вече е на доста години, на малко километри.
    Все още се чудя дали да взимам нова от магазина или някоя 3-4 годишна на 60% от цената, която обикновенно е или след тотална щета, или е на 250 000 км с върнат километраж, или е на 80% от стойността, в случай че е истинска.

    Коментиран от #41, #42

  • 40 filo

    18 4 Отговор

    До коментар #35 от "Някой":

    Колега, голф 2 и опел кадет бяха най-масовите коли в България по онова време. Ако не бяха надеждни никой нямаше да ги купува. Япончетата бяха екзотика основно заради скъпата и трудна поддръжка.
  • 41 filo

    9 1 Отговор

    До коментар #39 от "GTE":

    Не разбирам, защо като не ти е харесвал опела си си купил няколко такива, а освен това повече не си взел японче.
  • 42 Карал 405 и 406

    10 0 Отговор

    До коментар #39 от "GTE":

    Сега карам Пежо 406, взето ново от СФА 2003 г. Вече е на доста години, на малко километри.
    --
    Ако не държиш на имидж и искаш колата да те вози - продължавай да я караш, докато не изгният ламарините и/или не се наложи сериозен ремонт. 406 е желязна кола, добре направена, ако е велурения салон, и с най-комфортното возене. 407 е каруца в сравнение с 406, и от вътре мирише на евтина пластмаса.
    Иначе по темата - сега карам древен сеат толедо 95 1.6 моно, няма такава желязна кола. Има всички екстри, климатик, ел стъкла, огледала, прилична возия. Уникално здраво окачване и никакви софийски дупки не го плашат. Качваш се и се возиш, с дребни ремонти за стотинки. Искам да я сменя, но колата не се чупи и ми върши работа.

    Коментиран от #47

  • 43 Боби свищов

    2 13 Отговор
    Ей балъци елате в Свищов в моята авто къща и да видите коли на малко километри лъснал съм ги понеже съм лъскач голям и ароматизаторчето закачено доста сухо лапам от тях така че доволно предоволно майками води счетоводство и има сухо за гъзариййка
  • 44 japbest

    4 6 Отговор
    Дааа, швабската отрова е тръгнала към БГ доста отдавна.
  • 45 Dido

    17 2 Отговор
    Kade e Mercedes 190 ?
  • 46 аааааа

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "Kiro":

    , БУХАХАХАХААААААААА!
    МНОГО ТОЧНО!
    ..
    САМО ДЕТО НЯКОИ НЕ ВЯРВАТ И СИ МИСЛЯТ ЧЕ КАРАТ НОВА...ЖЕНА, ХАХАХАААА!
  • 47 ооооо

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Карал 405 и 406":

    Напълно те подкрепям, защото е абсолютно вярно!
  • 48 Древния

    12 1 Отговор
    Това е имало- това сме карали и за него са ни стигали средствата! Баща ми/ лека му пръст!/ имаше " Волво 244", внос след работа из арабския свят. Милиционерите го спираха само, за да видят " западна кола", а вечер идваха с " Жигулите"- луноходи до вкъщи, за да цъкат с език.
  • 49 тодор

    4 0 Отговор
    Името на статията е объркано колите които внасяхме през 90 бяха от 80 и до сега така си вървим а колите от снимките са от 90
  • 50 Пасат

    11 1 Отговор
    От два месеца карам пасат b3 седан, не в някоя паланка или село, а в един от големите градове. Всекидневно каране, никакви проблеми. Отначало беше по принуда, но все повече ми харесва. Удобна и комфортна за годините си кола, с много евтина подръжка.
  • 51 Ne se znae

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Алекс":

    Никой нете задължава да коментираш
  • 52 Един

    4 1 Отговор
    Не ми става ясно защо феновете на BMW като стане въпрос за марката и винаги се говори за М-ка,аз за себе си знам защо,защото ако не е М-ка си е редови немски скраб.....! Карал съм BMW които не са били М и даа ви кажа нищо особено,нито возия,нито вървеше нито цена с която да са по добри от някои други марки в съответния клас!
  • 53 МалъкАз

    7 0 Отговор

    До коментар #24 от "Пабло":

    Честно казано и моите спомени са за тези модели, въперки, че 92-3-4та съм бил 7-8 годишно хлапе, в сервиза на дядо ми обикалях около тези модели. Никога няма да забравя, когато за пръв път видях горе споменатото е34, да е било 95-96та някъде, местен бабаит го докара. Един лъскав, тъмно зелен седан, останаха ми очите по него. Тогава се запалих по баварците. В момента съм с волво, но много често се замислям дали да не си взема един такъв и да си го стегна за удоволствие, да зарадвам детето от 96-та, което наду главата на баща си как трябва да си вземе такъв същия.
  • 54 Симон

    6 0 Отговор
    Моя VW Passat B3 е на над 400 000км вкаран 2005г в България от първи собственик го купих преди 2 години и още го карам обслужих го и малко го постегнах желязна кола...!

    Коментиран от #65

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Автовносител

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "бмв е34":

    Помисли преди да пишеш глупости ! Километражите показваха до 100.000 км !
  • 57 Комуняги

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "JEEP":

    Еми защо не карате руските кочини като не ви харесват немските.И може ли да се сравнява лада с голф 2 или пасат с жилула гадни кумоняги
  • 58 Кракра

    4 4 Отговор
    Смешното е, че 90% от автомобилистите в България до ден-днешен вярват, че тия дараци са най-добрите коли, правени някога.
  • 59 Taďd

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Kiro":

    Уби ма, ва! Хахахаха!! По-точен коментар не съм срещал! Евала!!!
  • 60 Един

    1 0 Отговор
    Мненията са като задниците,всеки ги има!
  • 61 Анонимен

    1 0 Отговор
    Искам да попитам как като си купих ситроена 2012 година беше на малко над 200к км, а разни кошници от 2001-2003 са на по 150-180к ? Айде само да не ми говорите за реални километри. Ако бяха на реални километри нямаше да им изглеждат воланите сякаш си ги драл с шкурка 😂
  • 62 дсаф

    2 0 Отговор
    А Ауди80, къде е?
  • 63 Японките

    2 0 Отговор
    Honda Prelude - 2.0 бензин, с два двойни карбуратора ... Първия ми не-соц автомобил. Уникална кола, няма такава гъзария. И до ден днешен съжалявам за тази кола. 89- та произведена, с толкова много екстри и такова вървнене... Сега съм с две японки, един Акорд -94-та, който сърце не ми дава да продам и доста по-млада Мазда 6-ца. Японките, поне за мен са непризнатите печеливши. На Акорда освен бобина и консумативи, друго не му е мръднало.
  • 64 Анонимен

    1 0 Отговор
    Ние имаме същата кола на снимка номер 4 Volkswagen passat b3 kombi 1,6 CL моноинжекцион произведен на 01.04.1990г. 72 к.с. бензин,централно заключване,ръчни скорости,ръчни стъкла и олгедала,5 места,има парно,ама няма климатик а вентилатор.Единственото нещо,което се отваря автоматично е люка на покрива.Много хубава кола,запазена,10 години е изкарала в гараж,купена е от автокъща внос от Германия втора употреба,купена е на 13 години през 2003 година и до ден днешен си стои и вече е имаме от 16 години,а реално погледнато е на повече от 25 години откакто е произведена.
  • 65 Aaz

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Симон":

    Приятел и аз така,имам внесен през 2010, от наш семеен приятел, германец закупена на реални км. В момента малко над 400 Хил 1.9 турбо дизел с катализатор! Истинска легенда заедно с Б4,който е реално фейс лифт на Б3 :))