Родният автомобилен парк преживя исторически катарзис след 10 ноември 1989 година. До този момент у нас се караха основно руски автомобили, както и такива, произведени от бившите соц. страни. След идването на т.нар. демокрация, у нас масово започнаха да се внасят западни автомобили. Сега ще ви припомним някои от най-популярните от онези години.
Volkswagen Golf II
Тези коли се срещат по родните пътища и до ден-днешен. И ако сега те са на доизживяване, то тогава бяха на върха на автомобилната еволюция у нас. Особено онези екземпляри с цяло странично стъкло и с широки брони.
Mercedes E-Klasse (W123)
Докато на Запад на ход беше вече култовата 124-ка, то у нас предшественикът и W123 се смяташе за върха на лукса. Този свръхнадежден и комфортен седан все още се среща по пътищата на страната ни, а запазените екземпляри от него тепърва ще поскъпват.
BMW 5er (Е34)
Легендарната трета генерация на баварската петица беше силно предпочитана от зараждащите се у нас "мутри". Всеки, който искаше да се отъждестви с новата мафия, задължително трябваше да притежава такова BMW, при това - черно.
Volkswagen Passat (B3)
Една от най-масовите коли след падането на комунистическия режим у нас. Тази кола беше мечта за всички средностатистически българи, а днес тези Passat-и все още "драпат" из българските села и паланки. Тук условието беше - задължително комби.
Opel Kadett E
"Капка", както го наричаха в България, този Opel не беше по-малко харесван от Golf II. Сравнително прост за обслужване и с прилични двигатели, тази кола беше масово явление по родните пътища... Докато не изгни и последния такъв екземпляр.
Ford Sierra
Този автомобил със задно предаване също беше мечта за много българи. Слабо корозираща каросерия, здраво окачван, сравнително надеждни мотори и една газова уредба - какво друго му трябваше на българина в онези смутни години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алекс
Коментиран от #51
12:12 12.02.2018
2 Пеньо
Коментиран от #11
12:13 12.02.2018
3 ььььььььь
Коментиран от #14
12:13 12.02.2018
4 JEEP
Коментиран от #57
12:24 12.02.2018
5 Дикембе Мутомбо
12:28 12.02.2018
6 борислав
12:37 12.02.2018
7 Рено и Опел фенче
12:42 12.02.2018
8 ТOYOTA
Коментиран от #16, #22
13:20 12.02.2018
9 Пурко
13:21 12.02.2018
10 Радко с мозъчето гладко
13:21 12.02.2018
11 007
До коментар #2 от "Пеньо":
М да, и предимно някоя бабичка ги е карала тези коли на по 130 000 км. И дори повечето бусове са снабдявали някой манастир с хляб.13:29 12.02.2018
12 123
13:38 12.02.2018
13 Автоджамбаза от Горубляне
14:03 12.02.2018
14 Гост
До коментар #3 от "ььььььььь":
Някой насила ли те кара да купуваш???? И храната и колите.14:21 12.02.2018
15 Красо Зелето
15:20 12.02.2018
16 бмв е34
До коментар #8 от "ТOYOTA":
много интересно колега при положение че тоя дарак кадета на всеки 100 к километра се скапва няма как да изкара 600 000 мечтай кадета от изброените е най-смотанияКоментиран от #20, #23, #56
15:27 12.02.2018
17 jgi
15:45 12.02.2018
18 Доктора79
16:02 12.02.2018
19 вижся
16:27 12.02.2018
20 опел фенче
До коментар #16 от "бмв е34":
Е тука се обърка много здраво и стана форумна звезда ! Кадет няма как да се строши на 100 000 км - за разлика от колите сега старите бяха проектирани да издържат по 500 000 БЕЗ ПРОБЛЕМ ! Така ,че бате карай си дръгела и не се опитвай да мислиш писмено - не ти се отдава просто хората са карали и знаят кое какво как .Отделно кадет с ХЕ двигател 150 и 156 кс а те се срещаха ти е бедна майка какво прави и колко заблудени хора с кочини като твойта са били разплаквани по светофарите през 90-те (а и не само ) .16:33 12.02.2018
21 ЯСО
16:40 12.02.2018
22 чичо ви
До коментар #8 от "ТOYOTA":
Имам същата история. Освен корозията с която можеш да се справиш механично всичко му беше супер. Сигурно е бил на 1 милион километра и накрая струваше 300-400 лева и го продадохме на Надин за скап, въпреки че имаше куповачи за него. Дори на репатрака му падна акумулатора и му дадохме ток. Голям боец!16:48 12.02.2018
23 filo
До коментар #16 от "бмв е34":
Ако кадета се скапваше на 100 хил. км. щеше ли да е най-масовото такси през 90 те години. Естествено, че нямаше да е. Имал съм кадет, отличен автомобил, с изключително здраво окачване и икономични и здрави мотори. Лесен и евтин за поддръжка, абе за българските условия е супер. Единствения му недостатък беше, че доста гние, основно прагове и вежди.16:53 12.02.2018
24 Пабло
Коментиран от #53
17:55 12.02.2018
25 Кавказ
19:02 12.02.2018
26 морко
19:25 12.02.2018
27 Kiro
Коментиран от #46, #59
19:33 12.02.2018
28 Чероки
Коментиран от #31
21:28 12.02.2018
29 ВАГ
21:48 12.02.2018
30 ВАГ
21:50 12.02.2018
31 ВАГ
До коментар #28 от "Чероки":
Ние на Калибрата и викахме "циганско ферари " :)))Коментиран от #38
21:53 12.02.2018
32 електорална 1
22:00 12.02.2018
33 АМБ
22:28 12.02.2018
34 Алфа Ромео
22:58 12.02.2018
35 Някой
Коментиран от #40
00:06 13.02.2018
36 Vasik Atanasova
яд ме е че е продадох
ако имах гараж щях да си е дигна
02:46 13.02.2018
37 124
03:05 13.02.2018
38 хаха
До коментар #31 от "ВАГ":
така и викахте след 2000 иначе 1994 като спирах някъде с нея се снимахте до нея с фотоапаратче Смяна айде родените след 88г да не пишат за нещо станало през 90—те год.06:29 13.02.2018
39 GTE
Сега карам Пежо 406, взето ново от СФА 2003 г. Вече е на доста години, на малко километри.
Все още се чудя дали да взимам нова от магазина или някоя 3-4 годишна на 60% от цената, която обикновенно е или след тотална щета, или е на 250 000 км с върнат километраж, или е на 80% от стойността, в случай че е истинска.
Коментиран от #41, #42
10:12 13.02.2018
40 filo
До коментар #35 от "Някой":
Колега, голф 2 и опел кадет бяха най-масовите коли в България по онова време. Ако не бяха надеждни никой нямаше да ги купува. Япончетата бяха екзотика основно заради скъпата и трудна поддръжка.10:18 13.02.2018
41 filo
До коментар #39 от "GTE":
Не разбирам, защо като не ти е харесвал опела си си купил няколко такива, а освен това повече не си взел японче.10:23 13.02.2018
42 Карал 405 и 406
До коментар #39 от "GTE":
Сега карам Пежо 406, взето ново от СФА 2003 г. Вече е на доста години, на малко километри.--
Ако не държиш на имидж и искаш колата да те вози - продължавай да я караш, докато не изгният ламарините и/или не се наложи сериозен ремонт. 406 е желязна кола, добре направена, ако е велурения салон, и с най-комфортното возене. 407 е каруца в сравнение с 406, и от вътре мирише на евтина пластмаса.
Иначе по темата - сега карам древен сеат толедо 95 1.6 моно, няма такава желязна кола. Има всички екстри, климатик, ел стъкла, огледала, прилична возия. Уникално здраво окачване и никакви софийски дупки не го плашат. Качваш се и се возиш, с дребни ремонти за стотинки. Искам да я сменя, но колата не се чупи и ми върши работа.
Коментиран от #47
13:47 13.02.2018
43 Боби свищов
16:17 13.02.2018
44 japbest
17:19 13.02.2018
45 Dido
23:19 13.02.2018
46 аааааа
До коментар #27 от "Kiro":
, БУХАХАХАХААААААААА!МНОГО ТОЧНО!
..
САМО ДЕТО НЯКОИ НЕ ВЯРВАТ И СИ МИСЛЯТ ЧЕ КАРАТ НОВА...ЖЕНА, ХАХАХАААА!
21:25 14.02.2018
47 ооооо
До коментар #42 от "Карал 405 и 406":
Напълно те подкрепям, защото е абсолютно вярно!21:35 14.02.2018
48 Древния
12:14 15.02.2018
49 тодор
10:26 07.03.2018
50 Пасат
14:59 09.03.2018
51 Ne se znae
До коментар #1 от "Алекс":
Никой нете задължава да коментираш20:26 24.05.2018
52 Един
22:07 30.08.2018
53 МалъкАз
До коментар #24 от "Пабло":
Честно казано и моите спомени са за тези модели, въперки, че 92-3-4та съм бил 7-8 годишно хлапе, в сервиза на дядо ми обикалях около тези модели. Никога няма да забравя, когато за пръв път видях горе споменатото е34, да е било 95-96та някъде, местен бабаит го докара. Един лъскав, тъмно зелен седан, останаха ми очите по него. Тогава се запалих по баварците. В момента съм с волво, но много често се замислям дали да не си взема един такъв и да си го стегна за удоволствие, да зарадвам детето от 96-та, което наду главата на баща си как трябва да си вземе такъв същия.22:48 30.08.2018
54 Симон
Коментиран от #65
23:07 30.08.2018
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Автовносител
До коментар #16 от "бмв е34":
Помисли преди да пишеш глупости ! Километражите показваха до 100.000 км !15:18 12.12.2018
57 Комуняги
До коментар #4 от "JEEP":
Еми защо не карате руските кочини като не ви харесват немските.И може ли да се сравнява лада с голф 2 или пасат с жилула гадни кумоняги16:11 12.12.2018
58 Кракра
21:31 12.12.2018
59 Taďd
До коментар #27 от "Kiro":
Уби ма, ва! Хахахаха!! По-точен коментар не съм срещал! Евала!!!22:23 12.12.2018
60 Един
07:51 11.04.2019
61 Анонимен
08:26 11.04.2019
62 дсаф
09:49 15.04.2019
63 Японките
22:03 18.04.2019
64 Анонимен
16:29 29.09.2019
65 Aaz
До коментар #54 от "Симон":
Приятел и аз така,имам внесен през 2010, от наш семеен приятел, германец закупена на реални км. В момента малко над 400 Хил 1.9 турбо дизел с катализатор! Истинска легенда заедно с Б4,който е реално фейс лифт на Б3 :))01:16 13.02.2020