Last news in Fakti

28 Март, 2009 14:26 12 878 2

Hyundai Trajet

  • hyundai-
  • trajet-
  • hyundai trajet

Изборът на автомобил с дължина близо 4.7 метра и седем пълноценни места рядко се диктува от лична необходимост. Семействата с подобни нужди у нас не са никак много и обикновено не могат да си го позволят. Утвърдените модели в сегмента поддържат високи цени, повлияни в немалка степен от възможността да се ползва данъчен кредит при покупка от името на фирма. Вторичният пазар обаче предлага и по-достъпни възможности. Една от тях носи името Trajet и се появи в зората на новия век, когато Hyundai все още минаваше за бюджетна марка. В класа на вановете трудно може да се попадне на по-изгодно предложение, подплатено с направо невероятно на фона на цената оборудване.

Trajet с право се смята за първия самостоятелен опит на Hyundai в сегмента. Преди него корейците произвеждаха Mitsubishi Space Wagon по лиценз, но Santamo практически нямаше нищо общо с наследника си. За да не експериментират излишно в непознати води, те оставиха дизайна на европейското си студио недалеч от Франкфурт под ръководството на Михаел Кинк. За основа бе взета удължената със 130 мм платформа на Sonata. Резултатът се оказа еднообемник, който трудно хваща окото, но за сметка на това притежава най-доброто от образците в жанра. Без да блести с оригиналност, моделът показва, че инженерите на Hyundai са проучили из основи постиженията на конкуренцията.

Обикновената външност на Trajet се компенсира напълно по друг, много по-важен за този род автомобили параметър - практичността и устройството на

салона

Оформлението му е подчинено изцяло на функцията и да се търсят стилистични фойерверки е абсолютно безпредметно. Материалите са типични за Hyundai отпреди 8-9 години. Оставят изявено впечатление за намеса на счетоводителите, но пък сглобката е на типично високото азиатско ниво. Единственият по-сериозен недостатък на изработката се забелязва по шевовете на седалките в модификациите с кожена тапицерия, които започват да се късат с времето.

Иначе просторът е в изобилие на всички седем места, а броят на нишите, контейнерите и жабките за различни вещи трудно може да се хване. Сгъваеми масички като в самолетите има не само на гърба на предните седалки. В такива се превръщат и останалите при сгъване на облегалките. Вратите се отварят широко и осигуряват удобен достъп, а подът е напълно равен, което предоставя неограничени възможности за трансформации на интериора. В конфигурация със седем места багажникът поема 523 литра, а ако бъдат демонтирани вторият и третия ред, полезният обем нараства на 3 178 литра. На всичко отгоре предните седалки могат да се обръщат на 180 градуса с лице към салона.

Онова, с което Trajet буквално закопава конкуренцията, несъмнено е

оборудването

Дори базовите версии разполагат с климатик (от 2004 г. - климатроник), ABS, пълен електрически пакет, два еърбега с възможност за деактивиране и - важно за моноспейс с такива габарити - система за електронно разпределение на спирачното усилие.

Наличието на "джет" в името на еднообемния Hyundai често се схваща превратно. Trajet няма никакви допирни точки с реактивните самолети. За название е използвана френската дума "траже", която се превежда като "път, пътешествие". Автомобилът отговаря напълно на "заглавието" си и при пълно тегло от близо два тона и половина за базовата модификация това е лесно разбираемо. С такава маса може да се справи подобаващо единствено мощен

мотор

като 2.7-литровият V6 със 173 к.с. С него ускорението до 100 км/ч отнема 11.5 секунди, теглото на ремаркето може да достига близо два тона, а аеродинамичното съпротивление става непреодолимо чак при 192 км/ч. За жалост разходът му по никакъв начин не кореспондира с възможностите на средностатистическото многодетно семейство, което обяснява слабата разпространеност на тази модификация. Най-често срещани по понятни причини са четирицилиндровите двулитрови версии с мощност 136 к.с. Компенсират вялата динамика и дефицита на въртящ момент с икономичност, като се задоволяват с около 11 литра на 100 км. От 2001-ва Trajet се оборудва и с 2.0-литров CRDi с Common rail. Дърпа автомобила доста по-уверено и харчи най-малко от цялата гама, но като всеки друг съвременен дизел с общо впръскване в цилиндрите под високо налягане показва чувствителност към качеството на нафтата и заплашва купувача на вторичния пазар с инвестиция в нова горивна помпа.

При полагане на нужните грижи нито един от агрегатите в гамата не изненадва неприятно с повреди. Не така обаче стои въпросът с периферното оборудване. Типична слабост са недобре подравнените алтернатори. Всъщност именно

електрическата система

генерира най-много неизправности в досието на Trajet. Съвсем нетипично за кола с азиатски произход, дефекти дават сензорите на антиблокиращата система, моторчетата на чистачките, предните и задните светлини, различни съединения и конектори. Като се има предвид броят на автоматизираните екстри на борда на корейския ван, проверката на всяка една от тях при оглед на употребяван екземпляр е силно препоръчителна.

Спирачките

на корейския ван заслужават много висока оценка за ефективността си - особено на фона на теглото на автомобила. Може би именно заради масата обаче дисковете нерядко са издрани, което не е приятна вест за кандидат купувача. По същата причина специално внимание трябва да се отдели и на състоянието на гумите и джантите. Добре е да се знае, че Hyundai организира безплатна замяна на жилото на ръчната спирачка в рамките на официално отзоваване в сервизите заради дефект. Ако възелът не работи нормално, предишният собственик най-вероятно е пропуснал да се възползва от поканата на производителя.

Trajet понася стоически издевателствата на родните пътища. Състоянието на

ходовата част

обаче се влияе от теглото на вана и нерядко се налагат инвестиции по окачването. За слаби места е пресилено да се говори, но статистиките все пак отчитат разбити опорни лагери на предните амортисьори по-често от обичайното.

Ако се тегли чертата под сметката, излиза, че Hyundai Trajet отстъпва на по-именитите си конкуренти единствено като дизайн и имидж. Какво значение имат те за седемместен семеен автомобил, всеки трябва да прецени сам. Във всичко останало корейският ван може да предложи същото, което и съперниците, а в едно отношение ги превъзхожда безапелационно - цената.

Димитър Димитров


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 musti

    6 0 Отговор
    super kola bravo na koreycite
  • 2 азазаз

    5 2 Отговор
    ПЕРФЕКТЕН ВАН.В ПЪТИ ПО-ДОБЪР ОТ VW TOURAN,MAZDA5,FORD GALAXY