Дори и Мадагаскар произвежда автомобили

Публикувана: 21 Март, 2018 10:16
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9504
Република Мадагаскар е островна държава, позиционирана край югоизточния бряг на Африка. Населението на Мадагаскар е малко над 22 милиона души, 90% от които живеят с по-малко от 2 долара на ден. Странното е, че дори и в толкова бедна държава са се намерили инвеститори, които да се занимават с автомобилно производство, с каквото ние в България все още не можем да се похвалим.
Автомобили се произвеждат по целия свят, само не и у нас. В това число има и страни, които съвсем не се асоциират с автомобилно производство, но въпреки това имат такова. Болшинството коли, с които ние ежедневно се срещаме, се правят от глобални корпорации, но все още по света са останали малки производители, които правят нелоши превозни средства.
Един такъв автомобилен производител е позициониран в Мадагаскар. На този остров, който е с относително малко на брой население, има локална автомобилна продукция. Тиражите не са големи, но автомобилите определено са интересни. Марката се нарича Karenjy и се появява на бял свят през 1984 година.
Тя е спонсорирана от правителството, но така или иначе първият етап от развитието и не предизвиква фурор. Ярки моменти обаче има и един от тях е създаването на най-непонятния папамобил в историята. Първите модели са изключително странни и приличат на нещо средно между Volkswagen Thing, Citroen Mehari и кабина от биотоалетна.
Каросерията е изцяло изработена от стъклопласт и изглежда максимално опростена. В качеството на силов тракт се използва двулитров дизелов двигател от Renault, а вариациите са с две и с четири врати, с твърд таван и кабрио. По-късно се появява и пикап. През 1993 година мадагаскарската автомобилна фабрика минава изцяло под контрола на правителството, но това не води до нищо добро.
Производството постепенно започва да намалява и в крайна сметка спира. През 2008 обаче започва втората ера от живота на марката Karenjy. Една френско-малайзийска компания на име Le Relais купува каквото е останало от производствените мощности и възобновява производството на пикапа. Това продължава до 2014-а, когато марката вади нов модел - Mazana II.
Автомобилът е специално проектиран и разработен за условията в Мадагаскар. Под капака му се монтира 1.6-литров дизел от Peugeot. Той е с индекс DV6CM, а мощността му е 112 конски сили. Въртящият момент се предава през механична скоростна кутия и на четирите колела, а каросерията е изработена от олекотени полиестерни ламинати.
От визуална гледна точка Mazana II съхранява ръбестата външност на предшествениците си, но от технологична е много по-добре. Производството е изключително бутиково. Годишно се изработват по 12 автомобила, но сега, за 2018 година, компанията си е поставила доста по-амбициозни цели - 50 автомобила на година. Цената на такъв уникат е $15 840.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Лиъм Галахар
Вокалистът на Oasis обяснява липсата на брат си Ноел на премиерата на документалния филм за групата в Манчестър
Зашо го няма на премиератата ли? Вероятно сега си стои у тях, тъпче се с тофу и си прави пилинг на лицето"

Още бисери