Last news in Fakti

8 Април, 2018 09:19 28 261 63

Американци закъсаха с най-добрия всъдеход в света

  • шерп-
  • снегоблатоход-
  • всъдеход

Тексаски любители на офроуда успяха да затънат с руския снегоблатоход "Шерп", наричан "най-добрия всъдеход в света". Машината с 63-цолови колела, разработена от Алексей Гарагашян, е забуксувала в кална локва и се е наложило да я издърпват с помощта на лебедка.

Главната особеност на "Шерп" са патентованите безкамерни гуми със свръхниско налягане и специална система за контрол на налягането и пневмоциркулационното окачване, изобретено от Гарагашян. Гумите на всъдехода са свързани помежду си с въздушни канали. Техният дебит може да се регулира до пълно затваряне, което едновременно подобрява деформацията на колелата при преодоляване на препятствие и частично заменя окачването.

Снегоблатоходът има японски дизелов двигател Kubota с обем 1.5 литра и мощност 44 к.с., съчетан с петстепенна ръчна скоростна кутия. Максималната скорост на суша е 45 км/ч, а във вода - 6 км/ч.

Клиренсът на "Шерп" е 600 мм, което му позволява да минава през бетонни блокове. Оборудването включва тента, халогенни фарове, 58-литров резервоар и предпазна дъга. Допълнително могат да се поръчат печка, ремарке и допълнителни резервоари, монтирани в колелата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ярослав Станчев

    187 9 Отговор
    Ми тя сама си излезе машинката.Закачиха го ама въжето се откачи.То като е калпав задкормилния механизъм и танк да му дадат все тая.
  • 2 tost

    144 19 Отговор
    Стахотна машина а иначе не е виновен всъдехода а задкормилното устройство.

    В БГ е пълно с такива ологофрени,които редовно биват смъквани я от някое дърво,я вадени от някоя урва и любимата марка автомобили на тея дебили е БМВ.
  • 3 Красен

    31 131 Отговор
    Ей кажи му русофил и не го обиждай повече...

    Коментиран от #9

  • 4 санде

    17 57 Отговор
    Просто и ясно: кое е по- хубаво, Москвич или Форд?

    Коментиран от #5

  • 5 Random

    52 26 Отговор

    До коментар #4 от "санде":

    Москвич много ясно, Форд и хамериканците не си го аресват.
    Found
    On
    Road
    Dead

    Коментиран от #15

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Kcaniba

    21 68 Отговор
    Туй янките верни са най-простата нациа. Къде са тръгнали с тоя рушки кенеф??? На северно нигерийците само от препаратите им за вана става за нещо - хем си миеш ваната, хем се натаралянкваш на мотика. Тапаци!!!
  • 8 Алфа Ромео

    60 8 Отговор
    Всяка машина си има граници, убеден съм все пак че това е най-добрия всъдеход на колела.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 стоян георгиев

    15 57 Отговор
    само като прочетох двигател 1,5 и ми стана ясно.такъв двигател вече се слага на велосипеди ама в русия още не са го разбрали.на тия гуми с тоя цолаж тва двигателче е като на свинче звънче.

    Коментиран от #16

  • 11 гост

    12 52 Отговор
    Нагледен пример за това колко е "велика и проходима" руската техника извън контролираната и среда. Когато не я снимат за рекламни клипове не може да мръдне. Пълен цирк.
  • 12 Гец

    10 43 Отговор
    Супер КЕНЕФ!!!
  • 13 ShantavShop

    49 11 Отговор
    Краварите, като не могат да карат, кой им е виновен?
  • 14 РЗС

    15 2 Отговор
    Кара жена...
  • 15 Jack Bauer

    10 14 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    Москвич (АЗЛК)
    Ах
    Защо
    Ли те
    Купих

    Коментиран от #18

  • 16 ТАС

    51 5 Отговор

    До коментар #10 от "стоян георгиев":

    И с какво щеше да му помогне по мощен двигател в тази ситуация. Па ако ще и 1000 к. с. да беше.

    Това е най-кофти ситуацията за колесна машина. Да легне по корем. В случая е влошена и от това,че може да плава. На практика залепна в калта с дъното и колелата няма за какво да се хванат.

    Всяка машина има предел. На тази са много по-големи от всички други машини, но не са безкрайни.

    А защо е малък двигателя? В Сибир за, където е създадена това значи по малък разход на гориво, по-малко допълнително тегло, което ключово за дълги преходи, където няма бензиностанции на стотици километри.

    Тази машина е конструирана така, че да може да се ремонтира почти всичко без да слизаш от нея. Опитай се да ремонтираш нещо при минус 40 градуса и ще разбереш защо.

    В Сибир не си мисли, можеш да се обадиш по GSM да дойде помощ за минути, ако GSM работи изобщо. Там разстоянията и условията са такива, че ако дойде помощ до половин ден си щастливец. Особено местата за, които е предвидена тази машина.

    Коментиран от #22

  • 17 uuuu

    8 21 Отговор
    na rusofila i layno mu day ako e rusko 6te go izqde
  • 18 Random

    33 7 Отговор

    До коментар #15 от "Jack Bauer":

    Един форд запалил през зимата...
    Нарекли го Фокус
  • 19 007

    27 4 Отговор
    чудя се възможно ли е да има хора с толкова малко акъл?

    явно при краварите е възможно, страно е как изобщо са отселяли толкова години такива тъпи?
  • 20 Людо

    20 1 Отговор
    Забавляват се хората..после ще падне миене. Все пак идеята е да се тестват възможностите на машините и точно това правят- тестват на лимита. Забавляват се на макс :) и явно това им харесва.. Хора с пари за трошене и достатъчно желание и свободно време :)
  • 21 vasik atanasova

    11 3 Отговор
    арменеца е измислил хубава машина
    ама тези нямат акъл
    да влизат в тези кални локви
  • 22 стоян георгиев

    4 27 Отговор

    До коментар #16 от "ТАС":

    ако беше учил физика нямаше да ми задаваш тъпи въпроси ама на пропуснал си та ще обяснявам.въртяахтия момент при големи радюси на гумите натоварва двигателя.малкия двигател лесно ще се амортизира ,особено ако някъде се наложи само едната гума да вади колата ,тва за сибир можеше да не го обясняваш щото е също тъпотия.представи си кво ще се случи със каращия тази таратаика в сибир ако му издуха двигателя.колко ще преживее при минус 50 само щото щял да харчи по-малко.между другото хич не е ясно дали голям двигател би харчил по=малко при тази ситуация.иначе тази бръкма е поредната руска недомислица ,която група русофили се опитвате да рекламирате неуспешно.интересно как ще ремонтираш при минус 40 ,дори и да не слизаш от таралясника.смяхх!!!и само да добавя.минус 40 става и в канада и в норвегия и гренландия ...,но тва не е оправдание да правиш таратаики или да пишеш глупости.

    Коментиран от #25, #44

  • 23 асд

    22 4 Отговор
    А защо като затъна не свали налягането на колелата?
    Тъпо по-тъпо и накрая САЩисан.
  • 24 Юююбряяяяя

    14 3 Отговор
    От завист и злоба американска са осрали гумите и затуй е забоксувал...
  • 25 ТАС

    27 1 Отговор

    До коментар #22 от "стоян георгиев":

    Поразгледай внимателно данните на машината и тогава пиши за по мощни двигатели. И на мен също не ми се нрави този двигател.

    По характеристики това е по близко до трактор, а с малките трактори се правят доста неща. Прочети внимателно модела на двигателя. Това е тракторен двигател, а при тях винаги се търси голяма надеждност и издържливост.

    В конкретния случай по мощния двигател няма да помогне защото моща няма към какво да се преде, гумите се въртят.

    Това не ти е стандартен автомобил и при него не са приложими стандартните решения.

    Това е автомобил със максимално налягане на гумите под 0,6 пада до 0,3 атмосфери при нужда. Гуми със свръх ниско налягане. Автомобили на този принцип тепърва се развиват.

    При този автомобил фактора маса е ключов. На практика той е автомобил/амфибия/снегомобил.

    За ремонта наистина се извършва от извършва от вътре. От вън можеш да сменяш само гуми. Такава е конструкцията му. При спиране на двигателя има отделна печка.

    Щом се продава и дават, че за тази година лимита за производство е достигнат, като 70% е за износ.

    Не коментирам дали е само реклама и таратайка.

    След като се смяташ по компетентен от конструкторите му направи ти такава машина и я продавай, чак тогава плюй.

    Коментиран от #26

  • 26 стоян георгиев

    4 24 Отговор

    До коментар #25 от "ТАС":

    ааа сега и на теб не ти се нравел двигателя???ами като не ти се нрави що го защитаваш?и тракторите с такива двигатели са слаби виж в нета тракто 45 коня кво представлява.както ти писах този малък двигател ще се амортизира много бързо,щото ще бъде вкарван в свръхнатоварване непрекъснато ,както писах при нужда само едната гума да работи едва ли ще стигне мощност да свърши работа ,особено при наклон.и нямало да помогне по-голямата мощност,а?ами вземи една г класа 300 и една 500 с еднакви гуми и пробваи да видиш с коя къде ще стигнеш преди да пишеш глупости тук.ако двигателя на тоя сандък бе мощен в блатото щеше да изкопае до твърдо ,а не да бачка като миксер отгоре.и както ти писах ти прави ремонт на минус 40 от вътре ,тва само на руснак или на пълен ....т може да му доиде като идея!и не на последно място ,тва недоразумение се купува само в мокрите сънища на путиноидите.колкото се купува лада толкова и това .70 % износ казваш ,само не каза че 70 % от нула е нула.

    Коментиран от #27, #28, #32

  • 27 ТАС

    13 2 Отговор

    До коментар #26 от "стоян георгиев":

    Явно не си се интересувал от тази машина, а пишеш за стигане на дъното.

    Тя може да плава и ако загледаш клипа стига калта с дъното си и спира да потъва. По лека е от калта лежи върху нея. И 1000 конски сили да има тя не може да потъне повече за да стигне дъното.

    Тази машина няма окачване, което позволи провисване на гумите по надолу от шасито. Няма кормилна уредба.

    Като я разглеждаш не прилагай принципите на стандартните джипове за нея. Те не важат.

    Управлението и е по близко до това на верижна машина. Тя няма волан.

    Стандартното окопаване с подаване газ и стигане до здраво при нея няма как да се случи. Тя ляга на пода си.

    Гумите и осигуряват допълнителна плавателност.

    Тя е конструирана да е лека, да има голяма контактна площ, и да не претоварва зоната си на контакт с терена, за да не се получи стандартното превъртане на гуми. Е не на всеки терен се получава.

    Това чуто може да плава мисля, че до 2 бала вълнение, при дълбочина на снега над метър то потъва не повече от 15-20 см, когато стандартен мерцедес G класа може да плава или да се движи в сняг над 1м без да му правят партина, тогава ги сравнявай.

    От където това може да мине мерцедес G класа може да сънува.

    Коментиран от #33

  • 28 ТАС

    16 1 Отговор

    До коментар #26 от "стоян георгиев":

    Като си фен на мощните двигатели вземи "Shaman" той е мощен, но е с по-слаба проходимост от "Шерп".

    Минималистичните дизайни си имат своите предимства. Съответно и недостатъци.

    За това на кой къде какво му се налага да ремонтира.

    Има един виц:

    Каква е приликата и разликата с шофьора и кучето?

    Приликата е, че и двамата лежат под колите.
    Разликата е, че кучето си избира под коя кола и къде, а шофьора не.

    Като ти гледам коментарите по статиите си явен русофоб и всичко руско го отричаш, ако беше западна машина щеше да е най-великата.

    Така, че каквото да ти отговоря, ти ще го отречеш или оплюеш бе значение, каква е истината.

    Хайде излей си злобата, че да ти олекне. Да не вземех да се разболееш от нея.

    Коментиран от #34

  • 29 Fgc

    10 0 Отговор
    Чудно ми е на какво основание 1.5 двигател не е достатъчен при автомобил с макс. скорост 45км/ч. С какво го сравнявате, бегачките..?! Явно мощността е напълно достатъчна за нуждите на този вид автомобил и явно се търси икономкя в разхода за което говори и сравнително малкия резервоар който надали пести място за детска количка, а по-скоро килограми. Поздрави
  • 30 ежко бежко

    2 1 Отговор
    как не ви мързи толкова приказки нахалост да драскате?
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Неразбиращ от нищо

    10 1 Отговор

    До коментар #26 от "стоян георгиев":

    Заради такива "разбирачи"като теб държавата ни е на това положение. Препоръчвам ти да прочетеш още някоя книжка и тогава да налагаш мнения

    Коментиран от #35

  • 33 стоян георгиев

    2 9 Отговор

    До коментар #27 от "ТАС":

    ами като можеше да плава що не плаваше в клипа бе убавец?стоеше като миксер ни горе ни долу и немърдаше.или тва си го пропуснал подобно на натоварването с големия диаметър гуми за което странно защо не коментираш?кормилната уредба кво общо има с дискусията ни?тва че я няма само показва за къв таралясник става дума.и тук не става въпрос за стандартно окопаване ,а за изгребване на пречещата аморфна маса,което един мощен двигател щеше да предизвика .тва може да се случи в кал в сняг и т.н. материали.и кво намесваш г класата.нея ти я дадох като пример на тъпотиите ти че мощноста на двигателя нямало значение за проходимостта!

    Коментиран от #36, #41

  • 34 стоян георгиев

    2 7 Отговор

    До коментар #28 от "ТАС":

    виж другарю,тва че руската техника е пълен смях е нещо което дори и ти си приел,щото съм сигурен че никога няма да дадеш 100000 долара да си купиш тоя ковчег или нещо друго произведено от руската техническа мисъл .знам сега как ще почнеш да ми обясняваш как си имаш тва или онова руско или съветско и много си бил доволен ама е ясно че лъжеш.аз тук съм конкретен.двигател 1,5 на тва натоварване е пълен смях.и тъпотиите за ремонт на минус 40 на открито също.четох му рекламата за меките гуми дето били собствена технология ,както и за руските мераци да го продават на запад,но нищо не ме учуди и изненада предвид познанията ми за съветската ,а сега руската техническа и търговска мисъл.та дори и да има нещо положително в тоя таралясник ,руските недомислици му са разказали играта.

    Коментиран от #37, #43

  • 35 стоян георгиев

    1 10 Отговор

    До коментар #32 от "Неразбиращ от нищо":

    аз колко книги съм прочел ти до толкова неможеш да броиш.ако имаше като мен поне 50000 българи щеше да сме швеицария ,а не кална съветска република пълна с фенове на путин и ердоган.

    Коментиран от #54

  • 36 Psv

    12 1 Отговор

    До коментар #33 от "стоян георгиев":

    Пич ти си бавноразвиващ. Това не е воден басейн за да "плава" !! А мощния двигател освен да ти върти гумите по-бързо, които в тази кал нямат грам сцепление, друго няма да направи. Наличието на вода в тази кал не означава че която и да е машина може да "плава" там пък ако ще и от гениален мозък като твоя да е създадена с V10 двигател и може би мачта като за твоите разбирания :Д :Д :Д

    Коментиран от #46

  • 37 Ахй

    9 1 Отговор

    До коментар #34 от "стоян георгиев":

    Кое му е смях 1.5 двигателя, гумите не се въртят?? Или с по-бързи обороти ще се промени нещо??! Май високопроходимите машини имат едно лостче за бавни предавки може би точно за офф роуд изживявания ама нз толкова фебилни коментари не бях чел

    Коментиран от #47

  • 38 Йсб

    4 0 Отговор
    А между другото и авторите на клипа блестят след като секунди от изваждането на едното АТВ от калта нахакаха другото за да видят че няма как да се мине оттам :д
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 pdf

    15 0 Отговор
    Само да отбележа че юнакът го кара с напълно напомпани гуми.....което от само себе си обезсмисля принципът на който се основава проходимостта на тази машина
  • 41 ТАС

    5 1 Отговор

    До коментар #33 от "стоян георгиев":

    Защо не плаваше?
    Защото това е по близко до глина от кал. И не му позволява да плава и има носимост да го задържи и да получи ефекта на автомобил опрял с дъното си в терена и колелата му във въздуха(вода). На практика машината изпадна в това състояние.

    Колелата изгребаха всичко, което могат и не спряха да се въртят, но в случая нямаше за какво да се се закачат за да изтеглят. Във тази кал, която образуваха около себе си не могат да създадат сила с която да изместя машината.

    Каква полза от огромна мощност и въртящ момент във случая, след като не можеш да ги предеш на никъде.
    Мощността е важна, но в случая абсолютно безполезна.

    Колелата могат създават двигателна сила във вода, но тя не е достатъчна за плъзгане в подобна лепнеща маса.

    Явно продължаваш да не осъзнаваш принципите на движение по терена на тази машина и да прилагаш принципите на стандартна високо проходима машина.

    Целта на конструкцията и тези гуми е да се натоварва терена минимално. Затова и е необходима минимална маса. В пухкав сняг гумите и потъват 10-15 см. Тя търси контакт със снега, а не със терена под него като стандартна кола. Няма работа да изгребва каквото и да било. Във вода плава.

    Пусни клипа отново и приложи принципите, които ти описах и ще разбереш, какво се получава на практика.

    Понеже терена е по-близко до глина от, колкото до кал тя не може да се възползва от нито един от тези принципи и съответно има проблеми.

    Защо споменавам кормилна уредба евентуал

    Коментиран от #42, #48

  • 42 ТАС

    6 0 Отговор

    До коментар #41 от "ТАС":

    Защо споменавам кормилна уредба евентуалното завиване на тези колела би позволило втечняване на глината под нея и тя би излезнала от ситуацията. Но кормилна уредба би добавила значителна маса, което е в разрез на концепцията на машината.

    Амфибиен-снего-балатоход това е най-точното определения за тази машина. Помисли над определението и какви изисквания поставя към машината.

    Коментиран от #49

  • 43 ТАС

    6 1 Отговор

    До коментар #34 от "стоян георгиев":

    За България тази машина е абсолютно безполезна и не бих си я взел.

    Относно ремонтите разсъждаваш спрямо собствените си условия на живот. Ти си свикнал с много голям комфорт на живот, който дори не осъзнаваш.
    Примерно: GSM, интернет, бензиностанции на не повече от 30 километра, сервизи на не повече от 50-60 километра, помощ да дойде до половин час, насели места рядко на повече от 10 км(разстояние което здрав човек изминава без проблем.

    България е с плътност на населението 65 души на квадратен километър.
    Русия с 8,9 души на квадратен километър. На места сибир е с под 1 човек на кв. км.

    Всички разстояния и времена упоменат по горе трябва да се умножат поне по 10, а на места и по-повече.

    Замисли се над цифрите какво означават, добави и климатичните условия и тогава казвай, какво и къде се ремонтира.

    Честно казано бих си го взел ако живеех в климатичните условия за, които е създадено.

    България определено не от тях.

    То е създадено за Сибир и сходните, като условия Аляска, северните части на Канада и др.

    За по голямата част от скандинавския полуостров не подходящ заради релефа.

    Скапаната руска техника винаги ми е позволявала при повреда да продължа, докато за западната не мога да кажа същото.

    Свикнали сме да живеем комфортно. Лошото е, че дори не го осъзнаваме.

    Коментиран от #50

  • 44 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "стоян георгиев":

    Мотора е без значение , колелата се задвижват от хидродвигател , по строителните обекти сте виждали едни машини , моторите им са същите ,

    Коментиран от #51

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 стоян георгиев

    1 8 Отговор

    До коментар #36 от "Psv":

    мощния двигател небавноравиващи убавецо щеше да изгребе калта.спадаш гумите за да не е по-лек от водата даваш газ и мощния двигател ще копа до твърдо.справка всяка по-мощна машина влязла в кал.само не разбирам що тъпите сте с такова самочувстве бе убавец?та казано за по-прости като теб:големия двигател е винаги за предпочитане пред малкия ,а тъпотиите ти за това кога и как плава нещо определено са си само тъпотии!

    Коментиран от #62

  • 47 стоян георгиев

    1 5 Отговор

    До коментар #37 от "Ахй":

    ами проблема на двигател 1,5 45 коня са натоварванията .гумите се въртят ама няма нужната мощност и понеже двигателя постоянно е в свръхнатоварване бързо се износва.тва се нарича физика.по твоята логика всичко трябва да е с малки двигателчета.да се слагат от мотопеди ,те нали въртят гумите кво ти пука а?
  • 48 стоян георгиев

    1 4 Отговор

    До коментар #41 от "ТАС":

    пак обяснявам и за теб.ако имаше мощен двигател и убавеца спаднеше гумите за да може машината да стъпи в калта ,понеже конструкцията и не позволява окантарване тя щеше да гребе до твърдо.при тоя малък двигател тва може да стане ако се изключат бавните ,но има опасност да прегрее.кво тук не ти стана ясдно?проблема с малкия двигател ще го има при наклонени терени и при работа предимно на едното или двете колела както и при продължителни натоварвания .

    Коментиран от #53

  • 49 стоян георгиев

    1 4 Отговор

    До коментар #42 от "ТАС":

    да и продължаваш с разсъжденията на мужика.едно време имаше инструкции при ядрен взрив зад колко дебел бетон да се криеш.тва е същото,щяло да тежи много!!!!и колко ще тежи един волан пред възможността да го караш по-лесно тоя ковчег?ако вдига 45 км знаеш ли как се завива с ръчки???и конструкцията му е висока та вдигнеш ли 40 и ако се наложи да завиваш отиваш на капак ама щото щяло да тежи със 40 кг повече нека се обръщаш на минус 40 !!!!смях!!!от къде ви идват на акъла тия щуротии бе!
  • 50 стоян георгиев

    1 6 Отговор

    До коментар #43 от "ТАС":

    и продължаваш с щуротиите.целия север е населен подобно на русия но никъде извън русия не ползват скапани руски боклуци дето ти оправяш.никаде!!!!и като не ги ползват са много по-добре от русия веднъж като сигурност ,втори път като производителност, трети като конфорт, четвърти като удобство.мантрите ти дето не те е оставяла руска техника ги рапзравяи на децата пред блока.една лада се разваля убавец на всеки 1000 км.една тоиота веднъж на 100000 и тия глупости как си щял да ремонтираш на пътя при минус 40 ладата даже не ги разказваи,а само да ти кажа че като ти се развали си умрял .затова и руснака неще руско ,нали прочете руснака неще руско.предпочита японско,немско или америкаско въпреки че го натискат да купува руско.напиши магадан мурманск или където се сетиш в русия и гледаи автопарка им,техниката на фирмите дето имат парици и си прави сметката .аман от тия соц мантри.то затова сме и на тоя хал щото тук още минават.как руснака го правил некачествено ама за русия било супер щото там било голямо и студено.и в норвегия и в канада и в гренладния е голямо и студено ама руско нещат да видят.тая таратаика ще фалира до година две и ще сме я забравили ,щото освен всичко друго е и безбожно скъпа.
  • 51 стоян георгиев

    1 3 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    ти не пиши след като си пил!!!!домашната ракия е хирдодвигател ,но само за въображението ти!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 ТАС

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "стоян георгиев":

    Не отговори към какво, ще ги предадеш тая мощност и въртящ момент, като гумите няма за какво да се захванат.

    Ще позволи да гребе до твърдо, я пак помисли изпускаш някой неща. Просто машината е твърде лека за да направи това, което ти си мислиш, че ще стане. Както и не го прави на клипа.

    Никой не говори за окантаряване, а за лягане по корем, когато и четирите гуми са без контакт. Какво я правиш тая мощност и въртящ момент. Какво копаят гумите, кал която се връща обратно.

    Играл съм го тоя номер с доста мощна машина единствено спасение е лебедка или помощ от друга машина.

    Опорните точки на русофоба в другите ти коментари изобщо няма да ги коментирам.

    Коментиран от #55

  • 54 Неразбиращ от нищо

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "стоян георгиев":

    Явно ти куцат не само техническите науки но виждам че и с прав описа се затрудняваш.Благодаря на Бог че няма 50000 като теб защото щяхме да станем 50240 "разбиращи".
  • 55 стоян георгиев

    0 3 Отговор

    До коментар #53 от "ТАС":

    играл бил тая като опре по корем!!!!ама не виждаш ли тук конструкцията бе баико?тук по корем няма да опира и гумите да са във въздуха,както си я играл?корема е много малък спрямо площта на гумите ,тва не е като да караш джип.мощните гуми няма да оставят нищо под въпросния корем!!!тва ти го обяснявам в няколоко поста ама отде акъл ????и не лъжи че машината е лека ,натоварена е над тон и половина дори може и да е два тона.аман от щуротии.та отговори ми на два прости въпроса .колко машини в света познаваш с гуми 60 цола ,които се задвижват с 1,5 кубикови двигатели?и втория за опорните ми точки.колко техника руснаците продават в германия,сащ,канада,норвегия ...и колко купуват?
  • 56 стоян георгиев

    0 5 Отговор
    що се отнасая за тва ако имаше 50000 като мен ,щеше да има много просперитет убавецо,много пара и много деца.все работи дето и липсват на тази страна населена със соцносталгици и техните производни.

    Коментиран от #63

  • 57 ТАС

    2 0 Отговор
    Тука бъркаш, че не опира. На практика долната частна шасито образува плоскодънна лодка. Плаваемоста му се дължи на две неща. Големите гуми и херметично затвореното от долу шаси(образуващо плоско дънна лодка). Намери снимки нета, които го показват отдолу и огледай внимателно. Това че има скосяване отпред и отзад на шасито и на клипа изглежда, че не опира. Не означава, че не опира на практика.

    На око като гледам има над два метра квадратни контакт със тази глина. Сложиш една ламарина два квадрата да залепне за калта и се опитай да я плъзгаш и ще разбереш за какво става въпрос. А и при тази площ калта може да носи теглото на машината.

    Можеш да приемеш конструкцията отдолу на машината. Като плоскодънна лодка със големи гуми.

    Продължаваш да разглеждаш конструкцията като, стандартен автомобил, но тази машина е твърде различна.

    Коментиран от #58

  • 58 стоян георгиев

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "ТАС":

    плаваемостта се дължи единствено на закона на архимед.при изпуснати гуми въпросния съдеход ще потъне ,а ако го държи калта заради плътността и при мощно въртене на гумите калта ще се разнесе предвид малката повърхност на дъното на съдехода и големината на гумите,но дори и да не се случва напълно във всяка една кал сериозно ще помага.справка пак двата вида г класи в сняг.мощната често компенсира снежната маса и копае до твърдо за разлика от леката ,което увеличава значително проходимостта и.при съдехода ситуацията ще бъде още по=сериозно повлияна ако двигателя има мощ.та ако стигна пак до началото на спора малкия двигател не е адекватен за тази машина.

    Коментиран от #59, #60

  • 59 ТАС

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "стоян георгиев":

    Вторачваш се само в плаваемостта. В случая тя е един от няколко фактора. Загледай се внимателно в клипа. Това не се държи чисто, като кал. Държи се по скоро като размекната глина. По тази причина почват да влияят фактори като носимост и триене. Поради конструкцията на машината тази глина не се втечнява под нея.

    В тази ситуация от огромна мощност полза никаква. Защото нямаш към какво да я прехвърлиш.

    Гумите са с по малка контактна площ от дъното на машината.

    В случая гумите не спират да се въртят. Посмятах малко това са максималните обороти за машината, с които могат да се въртят колелата около 30 обр./мин. Значи нямаш недостиг на мощност. А на сцепление, липсата му колкото и голяма мощност да имаш, с нея няма го компенсираш.

    Защо са такива гумите това идва от характеристиката им гуми със свръх ниско налягане. Гумите са доста тънки обърни внимание как се гънат повече като плат, от колкото като типична гума.

    Като гледам гумите се сещам още една причина двигателя да е малък.

    Предпазна мярка срещу любителите на мачкане педала и подаване голяма мощност към гумите. Защото това може да доведе до съдиране на гумите ако закачат нещо твърдо или остро с тази мощност и обороти.
  • 60 ТАС

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "стоян георгиев":

    Вторачваш се само в плаваемостта. В случая тя е един от няколко фактора. Загледай се внимателно в клипа. Това не се държи чисто, като кал. Държи се по скоро като размекната глина. По тази причина почват да влияят фактори като носимост и триене. Поради конструкцията на машината тази глина не се втечнява под нея.

    В тази ситуация от огромна мощност полза никаква. Защото нямаш към какво да я прехвърлиш.

    Гумите са с по малка контактна площ от дъното на машината.

    В случая гумите не спират да се въртят. Посмятах малко това са максималните обороти за машината, с които могат да се въртят колелата около 30 обр./мин. Значи нямаш недостиг на мощност. А на сцепление, липсата му колкото и голяма мощност да имаш, с нея няма го компенсираш.

    Защо са такива гумите това идва от характеристиката им гуми със свръх ниско налягане. Гумите са доста тънки обърни внимание как се гънат повече като плат, от колкото като типична гума.

    Като гледам гумите се сещам още една причина двигателя да е малък.

    Предпазна мярка срещу любителите на мачкане педала и подаване голяма мощност към гумите. Защото това може да доведе до съдиране на гумите ако закачат нещо твърдо или остро с тази мощност и обороти.
  • 61 Апо

    3 0 Отговор
    Браво на Арменчето хубава машина е създал!
  • 62 Хсй

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "стоян георгиев":

    Мощния двигател няма да "копа до твърдо" а ще "копа" до колкото провеса на автомобила позволява! Меката кал ако е дълбота 2.0м няма как колата да стигне до "твърдо" щото както не може да "плава" в кал така и не може да "копа" . И нз как реши че съм "убавец" ама ти колкото и да си ограничен в акъла поне интуицията ти е окей :Д
  • 63 Добър вечер

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "стоян георгиев":

    Пич, кво не ти е наред?!?
    Толкоз злоба.... От къде бе?
    Технически си видимо неграмотен, Ок. Пълно е стакива като теб, навсякъде.
    Ама като станахте педесет иляди 2021.... Докъде я докарах ме???
    Видимо до под Дъното
    Лека нощ Троле ;)