27 Април, 2018 17:49 37 986 20

Продават се 150 "ситроена" CX

  • citroen-
  • cx-
  • колекция-
  • разпродажба

Колекция от 148 екземпляра от най-различни модификации на култовия Citroën CX, съхранявани повече от четвърт век в просторно хале в Холандия, ще бъде разпродадена. Автомобилите се намират в различно състояние и цените им варират в широки граници от €500 до €8 000.

В сбирката, името на чийто собственик не се съобщава, са струпани коли от първата и втората фаза на жизнения цикъл на CX, седани, комбита и дори линейка. Някои екземпляри са на над 400 000 км и откровено стават само за резервни части и вторични суровини, а други са доста запазени и с пробег под 100 хил. км.

Автомобилите са събирани от цяла Европа - има дори специално скандинавско изпълнение на GTI с подгряване на седалките. Пълен списък на автомобилите и снимки могат да се видят на сайта www.vansoestklassiekers.nl.

CX често е наричан "последният истински Citroën" преди компанията да бъде погълната от Peugeot през 1976 г. Също като предшественика си DS моделът е триумф на дизайна и технологиите (Rolls-Royce купува патента за хидропневматичното самонивелиращо се окачване и го монтира на Silver Shadow, а Mercedes-Benz го копира за 450SEL 6.9).

От модела, който печели титлата "Автомобил на 1975 г.", са продадени почти 1.2 млн. автомобила, но до днес от тях не са оцелели много. Сред прочутите собственици на модела са бившият френски президент Жак Ширак, източногерманският диктатор Ерих Хонекер, съпругата на Николае Чаушеску Елена, принце Рение III от Монако и жена му Грейс Кели, португалският премиер Мариу Суариш, датският принц Хенрик, великият херцог Анри Люксембургски, норвежкият крал Харалд V, панамският диктатор Мануел Нориега, чилийският Аугусто Пиночет, китаристът Карлос Сантана, футболната легенда Йохан Кройф и много други.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Homer Simpson

    11 13 Отговор
    Аз си имам един gsa..гуем дзвер!
  • 2 Голям Слон

    114 10 Отговор
    Някога и аз бях почитател на Ситроен. За съжаление (на нас феновете) марката няма подход към подобни антики и подръжката им е практически "мисия невъзможна". Не е реално да се произвеждат части за един модел само 8 години след представянето му, а след това кучета го яли. Имал съм и DS. След него СХ. После ХМ и накрая Xantia. Мъка! Возия, нямаща нищо общо с двата мерцедеса, които имам в момента (w126, w140). Но частите за последните не са никакъв проблем. При това оригинални. За Ситроен ите бях стигнал до момент, в който обикновена пластмасова тръба да не мога да купя. Какво говорим за нещо сериозно. Както и да е. Жалко за марката. Отдавна е станала производител на безлични еднодневни пластмасови легени.

    Коментиран от #3, #10

  • 3 НА 3+

    41 8 Отговор

    До коментар #2 от "Голям Слон":

    Сравняваш S класа със Ситроен?Добро сравнение.Ситроен Ц5 примерно ценово е в класа на Мерцедес Ц класа.Сравнявай го с него и ще видиш разликата.Действително обаче с подръжката за старите Ситроени е мъка.Дори за ХМ и Ксантия вече е доста трудно да се намират части.За времето си обаче тези модели DS и CX са били иновационни.Сега сме 2018г.и виждам неща в други марки които франсетата ги имат от над 20-30 години.

    Коментиран от #6

  • 4 Жоро

    15 16 Отговор
    Кой каквото иска да ми говори,возията на Ксантията е уникална.Същинска лодка!Карал съм много коли,но като возия(говоря за перфектни поддържана)нищо не може да я бие.На завои е тотално стабилна.Много удобна за каране,абе нямам думи.Да не забравя и много широка.Онзи ден един братовчед ме накара да закарам колата му(Ситроен5)на автомивка,около1км.е разстоянието.Петицата не може да се хване на малкия пръст на Ксантията,нито като возия,нито като управление!

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Антон 1

    6 36 Отговор

    До коментар #4 от "Жоро":

    Лид ли си !
    Ксантиятабенедма обикновена кола !
    Какво и е окачването ,че да вози като лодка ?
    Качи сe на W126 w123 или W 124 !

    Коментиран от #16, #17

  • 6 Голям Слон

    23 2 Отговор

    До коментар #3 от "НА 3+":

    Не знам дали забеляза, но не коментирам никоя част от интериора или фасона на Ксантията, а нейната возия. А тя вози далеч по-лошо от ХМ или СХ. Да не говорим за DS. Просто в това отношение дори и най-високите модели на Мерцедес отстъпват. Някой ден си пусна Ронин и гледай как се държи Ауди А8 и Ситроен ХМ :-) Успех.

    Коментиран от #8

  • 7 НА 3+

    21 1 Отговор

    До коментар #4 от "Жоро":

    Напълно нормално е с такова окачване да е много стабилна в завои.Все още Ксантия Актива държи рекорда на Лосовия тест с най-висока скорост.Обаче много остаряха вече.
  • 8 НА 3+

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "Голям Слон":

    Не съм те разбрал правилно.Грешката е моя:-)
  • 9 Plameni

    13 6 Отговор
    Преди десет години AutoBild направи тест кой автомобил от горния среден клас вози най-добре. На първо място Мерцедес Е клас с въздушно окачване. На второ място Мерцедес Е клас с обикновено окачване. На трето място Ситроен С6

    Коментиран от #12, #14

  • 10 Иво78

    12 7 Отговор

    До коментар #2 от "Голям Слон":

    ЕВАЛА,МНОГО ТОЧНО СИ ГО ОПИСАЛ!АЗ ИМАХ ТРИ ХМ
    НА КУП.ПОДЛИТЕ ФРАНСЕТА МЕ УБИХА С ПОДРЪЖКАТА НА АВТОМОБИЛИТЕ!ТАМПОН МАКФЕРСЪН-1300ЛВ!!! ХИДРАВЛИЧНА РЕЙКА-13800!!!!ПЪЛНИ ИДИОТИ!!!СПИРАТ УМИШЛЕНО ПРОИЗВОДСТВОТО НА ВАЖНИ КОМПОНЕНТИ ЗА ДА САБОТИРАТ ПОДРЪЖКАТА И ДА ПРИЧИНЯТ СТРАДАНИЕ НА СОБСТВЕНИЦИТЕ!!!А НОВИТЕ СИТРОЕНИ СА ЖАЛКИ ПЛАСТМАСОВИ ТОАЛЕТНИ СЪС ПОДРЪЖКА КАТО НА АВТОМОБИЛИ ОТ ПРЕМИУМ КЛАС!!!!!

    Коментиран от #15

  • 11 Я. Петров

    4 0 Отговор
    Да не хукнат хората сега да събират последния Опел ;)
  • 12 PlimP

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Plameni":

    за снимане на конни надбягвания, кво ползват, дърти цинтронади, немския комфорт ти го давам
  • 13 Бен

    4 18 Отговор
    Бре, каква е тая автоморга? Да не е някой пункт за вторични суровини? Бая пари им искат. Старото желязо върви по 15-20 цента за килограм, кви са тия хиляди евра?
  • 14 Да да

    8 7 Отговор

    До коментар #9 от "Plameni":

    Да попитаме англетата за подобна класация! Всеки знае че най-екологичния дизел е на Фолксваген! Проверете вашите коли как возят! Мерцедеса вози супер да 20-30 км/ч. После става малко нестабилен,ама те собствениците му градско повече и не вдигат! На права магистрала друса леко по осовата линия,но иначе е добре! В завои с повече от 30 само с зимни гуми лятото,на сухо и без пясък!Зимата собствениците си знаят - в гаража,за да е вечен! Да се сравнява Ситроен с мерцедес по стабилност и возия, е все едно кон с магаре. А това че мерцедес има произведени 5 коли които били стабилни и бързи,означава че имат прозрения. Те имат и коли с предно,които зимата буксуват по-малко,но вие карате онези 95% объркани трошки. Или си пилот от Ф1!

    Коментиран от #19

  • 15 Язе

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Иво78":

    Я пак?Имал си ХМ колкото и аз.Тампон за Макферсон викаш.Къде е тоя Макферсон в ХМ?Като не знаеш не пиши.

    Коментиран от #20

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 XXX

    2 0 Отговор
    Имам три броя - един 25 GTI Turbo 2, един 25D и един 25 GTI за части.
    Не се оплаквам.....
  • 19 Bobi

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Да да":

    Ти май не си карал никога мерцедес!Тропала била майко като си закачаш плакати на мерцедес на стената поне не говори като нямаш!То бива бива тъпотия и селения ама тея модератори да блокват !
  • 20 Панов

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Язе":

    Ситроен ХМ, Ситроен Ксантия, Ситроен Ц5, Ситроен Ц6 използват окачване тип макфесон, комбинирано със хидроцилиндри. Това е един от проблемите им, който е наложен от Пежо, и който при по-старите версии няма защита срещу избиване на предният капак, при скъсване на тампона на макфесона, което обичайно протича без почти никакви симптоми. СХ и ДС са напълно различна конструкция с напречни носачи, и специално при СХ, няма какъвто и да е гумен елемент по окачването, освен гумите на джантите. Понеже имам и ХМ и СХ, та да те светна, да не ти се смеят някъде.