Колекция от 148 екземпляра от най-различни модификации на култовия Citroën CX, съхранявани повече от четвърт век в просторно хале в Холандия, ще бъде разпродадена. Автомобилите се намират в различно състояние и цените им варират в широки граници от €500 до €8 000.
В сбирката, името на чийто собственик не се съобщава, са струпани коли от първата и втората фаза на жизнения цикъл на CX, седани, комбита и дори линейка. Някои екземпляри са на над 400 000 км и откровено стават само за резервни части и вторични суровини, а други са доста запазени и с пробег под 100 хил. км.
Автомобилите са събирани от цяла Европа - има дори специално скандинавско изпълнение на GTI с подгряване на седалките. Пълен списък на автомобилите и снимки могат да се видят на сайта www.vansoestklassiekers.nl.
CX често е наричан "последният истински Citroën" преди компанията да бъде погълната от Peugeot през 1976 г. Също като предшественика си DS моделът е триумф на дизайна и технологиите (Rolls-Royce купува патента за хидропневматичното самонивелиращо се окачване и го монтира на Silver Shadow, а Mercedes-Benz го копира за 450SEL 6.9).
От модела, който печели титлата "Автомобил на 1975 г.", са продадени почти 1.2 млн. автомобила, но до днес от тях не са оцелели много. Сред прочутите собственици на модела са бившият френски президент Жак Ширак, източногерманският диктатор Ерих Хонекер, съпругата на Николае Чаушеску Елена, принце Рение III от Монако и жена му Грейс Кели, португалският премиер Мариу Суариш, датският принц Хенрик, великият херцог Анри Люксембургски, норвежкият крал Харалд V, панамският диктатор Мануел Нориега, чилийският Аугусто Пиночет, китаристът Карлос Сантана, футболната легенда Йохан Кройф и много други.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Homer Simpson
18:06 27.04.2018
2 Голям Слон
Коментиран от #3, #10
18:27 27.04.2018
3 НА 3+
До коментар #2 от "Голям Слон":
Сравняваш S класа със Ситроен?Добро сравнение.Ситроен Ц5 примерно ценово е в класа на Мерцедес Ц класа.Сравнявай го с него и ще видиш разликата.Действително обаче с подръжката за старите Ситроени е мъка.Дори за ХМ и Ксантия вече е доста трудно да се намират части.За времето си обаче тези модели DS и CX са били иновационни.Сега сме 2018г.и виждам неща в други марки които франсетата ги имат от над 20-30 години.Коментиран от #6
20:31 27.04.2018
4 Жоро
Коментиран от #5, #7
21:29 27.04.2018
5 Антон 1
До коментар #4 от "Жоро":
Лид ли си !Ксантиятабенедма обикновена кола !
Какво и е окачването ,че да вози като лодка ?
Качи сe на W126 w123 или W 124 !
Коментиран от #16, #17
21:49 27.04.2018
6 Голям Слон
До коментар #3 от "НА 3+":
Не знам дали забеляза, но не коментирам никоя част от интериора или фасона на Ксантията, а нейната возия. А тя вози далеч по-лошо от ХМ или СХ. Да не говорим за DS. Просто в това отношение дори и най-високите модели на Мерцедес отстъпват. Някой ден си пусна Ронин и гледай как се държи Ауди А8 и Ситроен ХМ :-) Успех.Коментиран от #8
21:54 27.04.2018
7 НА 3+
До коментар #4 от "Жоро":
Напълно нормално е с такова окачване да е много стабилна в завои.Все още Ксантия Актива държи рекорда на Лосовия тест с най-висока скорост.Обаче много остаряха вече.21:58 27.04.2018
8 НА 3+
До коментар #6 от "Голям Слон":
Не съм те разбрал правилно.Грешката е моя:-)22:04 27.04.2018
9 Plameni
Коментиран от #12, #14
22:35 27.04.2018
10 Иво78
До коментар #2 от "Голям Слон":
ЕВАЛА,МНОГО ТОЧНО СИ ГО ОПИСАЛ!АЗ ИМАХ ТРИ ХМНА КУП.ПОДЛИТЕ ФРАНСЕТА МЕ УБИХА С ПОДРЪЖКАТА НА АВТОМОБИЛИТЕ!ТАМПОН МАКФЕРСЪН-1300ЛВ!!! ХИДРАВЛИЧНА РЕЙКА-13800!!!!ПЪЛНИ ИДИОТИ!!!СПИРАТ УМИШЛЕНО ПРОИЗВОДСТВОТО НА ВАЖНИ КОМПОНЕНТИ ЗА ДА САБОТИРАТ ПОДРЪЖКАТА И ДА ПРИЧИНЯТ СТРАДАНИЕ НА СОБСТВЕНИЦИТЕ!!!А НОВИТЕ СИТРОЕНИ СА ЖАЛКИ ПЛАСТМАСОВИ ТОАЛЕТНИ СЪС ПОДРЪЖКА КАТО НА АВТОМОБИЛИ ОТ ПРЕМИУМ КЛАС!!!!!
Коментиран от #15
02:06 28.04.2018
11 Я. Петров
07:57 28.04.2018
12 PlimP
До коментар #9 от "Plameni":
за снимане на конни надбягвания, кво ползват, дърти цинтронади, немския комфорт ти го давам08:09 28.04.2018
13 Бен
10:32 28.04.2018
14 Да да
До коментар #9 от "Plameni":
Да попитаме англетата за подобна класация! Всеки знае че най-екологичния дизел е на Фолксваген! Проверете вашите коли как возят! Мерцедеса вози супер да 20-30 км/ч. После става малко нестабилен,ама те собствениците му градско повече и не вдигат! На права магистрала друса леко по осовата линия,но иначе е добре! В завои с повече от 30 само с зимни гуми лятото,на сухо и без пясък!Зимата собствениците си знаят - в гаража,за да е вечен! Да се сравнява Ситроен с мерцедес по стабилност и возия, е все едно кон с магаре. А това че мерцедес има произведени 5 коли които били стабилни и бързи,означава че имат прозрения. Те имат и коли с предно,които зимата буксуват по-малко,но вие карате онези 95% объркани трошки. Или си пилот от Ф1!Коментиран от #19
12:12 28.04.2018
15 Язе
До коментар #10 от "Иво78":
Я пак?Имал си ХМ колкото и аз.Тампон за Макферсон викаш.Къде е тоя Макферсон в ХМ?Като не знаеш не пиши.Коментиран от #20
17:00 28.04.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 XXX
Не се оплаквам.....
22:41 28.04.2018
19 Bobi
До коментар #14 от "Да да":
Ти май не си карал никога мерцедес!Тропала била майко като си закачаш плакати на мерцедес на стената поне не говори като нямаш!То бива бива тъпотия и селения ама тея модератори да блокват !00:49 29.04.2018
20 Панов
До коментар #15 от "Язе":
Ситроен ХМ, Ситроен Ксантия, Ситроен Ц5, Ситроен Ц6 използват окачване тип макфесон, комбинирано със хидроцилиндри. Това е един от проблемите им, който е наложен от Пежо, и който при по-старите версии няма защита срещу избиване на предният капак, при скъсване на тампона на макфесона, което обичайно протича без почти никакви симптоми. СХ и ДС са напълно различна конструкция с напречни носачи, и специално при СХ, няма какъвто и да е гумен елемент по окачването, освен гумите на джантите. Понеже имам и ХМ и СХ, та да те светна, да не ти се смеят някъде.20:05 30.11.2018