В началото на новия век корейските автомобили бяха абсолютно сравними по качество и дизайн с днешните китайски коли. С течение на много кратко време обаче корейците израснаха и започнаха да правят смислени коли, които почти ги доближават до японски, немски и френски аналози.
Що се отнася до популярното SUV, носещо името Santa Fe и предвид състоянието на българския автомобилен пазар, можем да кажем, че втората генерация на модела е удачен вариант за употребяван всъдеход. Естествено и тази кола има немалко недостатъци, но много от тях са отстранени при второто поколение.
Второто поколение на Santa Fe се произвежда от 2007 година и се справя с много от проблемите на предшественика си. Двигателите са се доказали като безпроблемни, но разходът на гориво е огромен. Новият бензинов и ревизираният дизелов мотор след фейслифта през 2009 г. донасят по-разумни експлоатационни разходи.
Макар и да не се хвали с луксозен интериор, изработката на Santa Fe е солидна, а някои версии са екипирани с трети ред седалки. Окачването е по-скоро комфортно, но често пъти проблемно заради склонността на лагерите да си заминават дори и при по-малък пробег.
4х4 системата е от типа "паркетни", но пък е идеална за разкаляни или заснежени терени, както и за лека пресечена местност. Що се отнася до по-новите поколения (III и IV), то те ще са обект на друга тема, но като цяло са доста скъпи и освен с повече екстри и електроника, не впечатляват с кой знае какво. Ето какви Hyundai Santa Fe II се предлагат у нас. Вижте ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бичето
2000 км и намота коляновив мотора леш
4500 лева по късно всичко е ок отне му 4 месеца
09:54 13.05.2018
2 Ефтини сензации
10:13 13.05.2018
3 иванчо
11:33 13.05.2018
4 Стоил Христов
1. "Двигателите са се доказали като безпроблемни, но разходът на гориво е огромен" - Какъв е разхода? и за кои двигатели става въпрос?
2. "Макар и да не се хвали с луксозен интериор" - за луксозните ли версии има предвид? Защото този , който съм харесал е с кожен салон, всички екстри. Изглежда доста луксозен, но може и да бъркам?
3. "често пъти проблемно заради склонността на лагерите да си заминават дори и при по-малък пробег" - лагерите не ме безпокоят. Сменят се. Но ако са известни други по-сериозни проблеми, моля споделете.
4. По новия модел "освен с повече екстри и електроника, не впечатляват с кой знае какво" , какви впечатления имате от него и с какво по-конкретно не ви е впечатлил?
Благодаря. Надявам се да получа отговор
Коментиран от #6, #11, #17, #30
11:42 13.05.2018
5 ДДДД
Коментиран от #14
12:24 13.05.2018
6 Random
До коментар #4 от "Стоил Христов":
За чий ти е?Вземи си комби.
Хем по-леко, хем по-ниско - харчи по-малко, върви повече.
13:12 13.05.2018
7 Санта фе 2.2 дизел
13:13 13.05.2018
8 Viki Evksinograd
Коментиран от #13
13:37 13.05.2018
9 волен сидеров
той е абсолютно на късмет и тука има тука няма
Много проблемен във всичко ,което не е сменил предишният собственик и то почти веднага след препродажбата.
13:37 13.05.2018
10 qwerty
15:48 13.05.2018
11 1912 Пловдив
До коментар #4 от "Стоил Христов":
Перфектен автомобил, имам и Соренто и Санта фе, за парите е чудесна ! Може са погледнеш и Кия Спортидж бензин, ръчка също безпроблемен , разхода на тези е средно 10, поддръжката на дизел не е лека , направи си сметка !15:57 13.05.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Гост
До коментар #8 от "Viki Evksinograd":
Един колега има Санта Фе 2.2 CRDi. Даде му проблеми в двигателя и електрониката. И това са общо два ремонта за 6-7 месеца. Виждам го понякога но не със Санта Фе-то защото го е заебал и стои на едно място от 1 година. Може би го кара някъде но само той си знае16:50 13.05.2018
14 бмв е39
До коментар #5 от "ДДДД":
доста за извънградско м60б44 харчи 8-9 на дълготака и немога да схвана защо да си купуваш нещо което е доста прехвалено и пластмасово и не качествено
Коментиран от #28
17:56 13.05.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 PlimP
19:02 13.05.2018
17 икем
До коментар #4 от "Стоил Христов":
Имам първата генерация, 2.0 д. комън рейл, двигателя мисля, че е на VM motor (италиански) след това Хюндай го правят по лиценз с подобрения. Карам го рядко, не мога да кажа нищо лошо. Сменил съм датчик на колянов вал само до сега, защото мотора изгасваше в движение понякога. 120лв с работата. Имам го от 5-6години.Определено не е за тежък оф-роуд, но вози страхотно, и е изключително приятен автомобил като цяло. Изобщо не гори много, на дълъг път при икономично каране пода под 8.За мен си заслужава парите. Дано съм ти бил полезен и успех. .22:38 13.05.2018
18 МSux
До коментар #12 от "M_Sux":
Измисли си ник, това, че не пиша, не значи , че не чета :)22:50 13.05.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Random
До коментар #19 от "Mercedes Benz":
Демек Рено, или?00:10 14.05.2018
21 Не..на Санта фе
04:19 14.05.2018
22 Nick
До коментар #12 от "M_Sux":
Разкарайте се с тез пластмасови анаболни сапунерки. Миналата зима в най-големия студ на 23.12 на връщане от Белгия с Киа Соренто(същия ташак) посред нощ на магистралата в Румъния( ~180км до Букурещ) гръмнах скоростна кутия в движение с нормална скорост, познайте дали не умряхме от студ до сутринта като ни вземаха... Такива марки Киа, Хуйдай, Хуявей за часовник не струват, пък коли искат да правят...Далече от тях, немското си е немско!Коментиран от #24
08:46 14.05.2018
23 Townboy
Коментиран от #27
10:53 14.05.2018
24 Nick
До коментар #22 от "Nick":
Естествено корейската чикия не беше моя, само карах тогава. Има си доказани марки в този клас - Land Cruiser, Land/Range Rover, G-klasse... Паркетниците BMW X и М серията на Бенц не ги вземам на сериозно. Не мога да разбера хората, които купуват тези корейски недоразумения какво искат да демонстрират? Като ти миришат краката за истински всъдеход, кому е нужно да се пънеш с тези детски играчки от Лъки бой, по-добре някакво комби на истинска марка поне да знаеш, за какво го наливаш това горивоКоментиран от #26
11:01 14.05.2018
25 Доволен
11:14 14.05.2018
26 икем
До коментар #24 от "Nick":
Не си сам, ми се струва нещо!Коментиран от #29
12:34 14.05.2018
27 БАЙ ОЙ
До коментар #23 от "Townboy":
Абе ти па къде тръгна да сравняваш Хюндай и Кия с френски таралясници? Я виж джипа на Пежо, копиран от Паджеро, че на вторичния пазар 10 бона не могат да му взематКоментиран от #31
13:38 14.05.2018
28 ДДДД
До коментар #14 от "бмв е39":
Колега говорим за кола с високо челно съпротивление. Затова и при по висока скорост се качва разхода доста нагоре.18:08 14.05.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 БАЙОНЗИ
До коментар #4 от "Стоил Христов":
Ще ти споделя личен опит. Купих такова ново от магазина през 2008г. 2,2 дизел 155 коня, ръчна трансмисия. Карах го докато беше в гаранция - 5 години и го продадох на ок 100 хил км. В НАЧАЛОТО ГОРЕШЕ 7,3-7,5л/100км постепенно повишаваше разхода, на 90 хил.км гореше 9/100. което означава, че дюзите почват да пускат по-вече гориво, което не е добре, защото ако пропикаят може да прецакаш мотор. за мотори над 200хил. въобще не си мисли- скапани са!!! Карал съм го нормално без кой знае какви изцепки. На магистралатга вдигаше 200км/ч. и по баирите омаляваше до към 180. Този дето го купи от мене на 120хил км смени съединител комплект за 2900лв с труда. На мене ми правеше глупави проблеми-дребни: разни втулки по окачването, дръжки на врати се чупеха и др., но общо взето беше надеждна семейна кола. Един приятел си го беше купил със мене и го кара до към 350хил. и един ден умря на магистралата и го даде за скрап. Според мене не подходяща кола за БГ.15:13 15.05.2018
31 Ррввв
До коментар #27 от "БАЙ ОЙ":
В шоуто на Слави търсят комик)16:21 26.04.2019
32 Иво
23:52 26.11.2019
33 Santa Fe 2.7 4wd
15:49 10.02.2020