Rolls-Royce представи официално първия всъдеход в историята си. Cullinan е кръстен на най-големия диамант в света. Скъпоценният камък краси короната на Британската империя.
За разлика от конкурента Bentley Bentayga, построен на базата на Volkswagen Touareg и Audi Q7, Rolls-Royce Cullinan не споделя платформата си с масовите модели на BMW. В основата му е залегнала т.нар. "Архитектура на разкоша" - оригинална модулна платформа, използвана за лимузината Phantom VIII.
Специално за първия си всъдеход от Rolls-Royce са разработили изцяло ново предно окачване с двойни напречни носачи, двойно предаване и система за завиване на задните колела. За по-мека возия са използвани пневматични възглавници с увеличен обем.
Създателите на Cullinan сравняват возията по пресечен терен с комфорта на летящо килимче. За активирането на офроуд режим на шасито трябва само да се натисне специален бутон на централната конзола.
Каросерията е монтирана върху пространствен скелет от алуминий. Благодарение на авиационния метал британските инженери са успели да постигнат относително скромно тегло от 2 660 кг.
Ръбестите форми сродяват Cullinan по-скоро с флагманския Phantom, отколкото с по-"зализания" Ghost. От Rolls-Royce са особено доволни, че дизайнерът Джайлс Тейлър е успял да пренесе характерните черти на марката върху всъдехода.
Всички нови модели на компанията се отличават с висока каросерия и монументална предница без наклон. Двуобемните пропорции с малка чупка на багажника не изглеждат чужди на традициите. Такъв дизайн е характерен за автомобилите на Rolls-Royce до 50-те години на миналия век.
Задните врати се отварят обратно на посоката на движение. Това решение е по-скоро стандарт за марката, но е напълно чуждо на този сегмент. Cullinan е единственият всъдеход в света със "самоубийствени" врати.
Първият всъдеход на Rolls-Royce превъзхожда по дължина Bentley Bentayga с цели 30 сантиметра и конкурира Cadillac Escalade ESV с дълга база. Разстоянието между осите от 3 295 мм обещава кралски простори. Външните габарити са внушителни, но Cullinan не е огромен - дължината е 5 341 мм.
Под гигантския преден капак ще се монтира само един двигател. Той е 12-цилиндров, има работен обем от 6.75 литра и развива 571 к.с. Максималният въртящ момент от 850 Нм е достъпен от 1 600 об/мин.
Интериорът е изпълнен в традиционния за марката стил със симетрично арматурно табло, изобилие от естествена дървесина и кръгли отвори на вентилационната система.
На втория ред седалки може да има или триместен диван, или две индивидуални кресла, разделени от масивен подлакътник с поставки на чаши с шампанско. В багажника има сгъваеми столчета за пикник (подобно решение може да се види и в Range Rover).
Стъклената преграда, която разделя салона от багажника, обаче е уникално предложение от Rolls-Royce. Тя не само намалява нивото на шума в пътническия отсек, а и не разсейва прохладата в жегите.
От Rolls-Royce са започнали да приемат поръчки за Cullinan още по време на закритите презентации тази година. Базовата цена на всъдехода е €265 000, а първите клиенти ще получат автомобилите си през 2019 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван Господинов
15:13 10.05.2018
2 РАЗБИРАЧ
16:35 10.05.2018
3 675v12
17:58 10.05.2018
4 Бухахахахахха
Уникално е за Ролса.Това съм го виждал 90-те години при Ситроен ХМ.
19:12 10.05.2018
5 Перуката
Коментиран от #6, #7, #8
22:41 10.05.2018
6 Антон
До коментар #5 от "Перуката":
Ти май не си съвсем в час.Бентлито и , аудито и vw са на ваг.
Ролса е собственост на бмв.
Така че няма как да са на една платформа
23:22 10.05.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Селянин от село
До коментар #5 от "Перуката":
мого си прос22:16 12.05.2018
9 Димитров
11:26 13.05.2018