Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Най-яките реклами от "Супербоул"

Публикувана: 7 Февруари, 2012 12:31
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7744
ШРИФТ ПЕЧАТ

Всяка първа неделя на февруари стотина милиона американци се паркират пред телевизорите, за да гледат главното спортно събитие на годината - финала на Суперкупата по на Националната футболна лига на САЩ. "Супербоул" е ключов и за рекламодателите, най-активни сред които по разбираеми причини са производителите на автомобили.

Миналата година, например, те са вложили $77.5 млн. в рекламни клипове - около три пъти повече от производителите на бира. През 2012-а цената на 30-секунден спот по време на финала бе $3.5 млн. Солената сума обаче не можа да уплаши никого. Автомобилните компании подготвиха около 30 рекламни клипа специално за "Супербоул". Ето 10 от най-одумваните сред тях.
 
Chevrolet Camaro. Честито дипломиране, сине!
 
Тази година Chevrolet огранизира конкурс между независими киностудии и режисьори да заснемат едноминутен клип, който да бъде излъчен по време на финала. Спечели реклама, в която се разказва за мечтата на всеки абитуриент в Америка - да получи открито Camaro по случай дипломирането си. За съжаление на зрелостника мама и тате са подготвили друга изненада.

 

Toyota Camry. Преизмисляне

Японците залагат на повторното откриване, но не на топлата вода. В клипа се разказва как след усъвършенстването на Camry до непознати висоти инженерите на Toyota така са се увлекли, че са се впуснали да измислят отново цялото човешко битие. Диванът от стройни девойки е само началото.

 

Kia Optima. Сънищата позволени

Всяка нощ малко човече навестява спящите хора и ги посипва със специален прах "Сладки сънища". А какво може да сънува един обикновен мъж? Адрина Лима в бански, Motley Crue до дупка, празна писта с публика от знойни девойчета и той самият зад волана на Kia Optima, естествено! Между другото в рекламния отдел на корейската компания явно не липсват фенове на Адриана Лима. От Kia са финансирали петчасов филм (!), посветен на супермодела и нейните бански костюми.

 

Volkswagen Beetle. Дарт Вейдър одобрява

Симпатичен пес вижда през прозореца новия Beetle и тутакси хуква да си играе на гоненица с колата. Проблемът е, че килцата му са в повече и не може да се провре през вратичката за домашни любимци. Тренира усилено цяла година, за да влезе във форма, и всичко свършва "с щастлив хепиенд накрая". Или може би не...?
През 2012-а Volkswagen успя да прикове вниманието на зрителите още с първия нов тийзър на тема "Междузвездни войни", която донесе на компанията множество награди миналата година.

 

Audi. Истинска дневна светлина
 
За да изтъкнат качествата на светодиодните фарове на автомобилите си, от Audi залагат на популярната в момента, но иначе доста поизтъркана вампирска тематика. Кръволок пътува към купон със себеподобни на открито и носи цял контейнар с прясно "питие". Първоначалния възторг на валпирите от пристигането обаче бързо се превръща в кошмар.

 

Honda CR-V. Скатавка
 
Актьорът Матю Бродърик се връща към една от най-култовите си роли в рекламата на Honda. Подобно на героия си Ферис Бюълър той звъни на шефа си и се преструва на болен, за да си спести работния ден на снимачната площадка. Следват безкрайни забавления и удоволствия, но вместо Ferrari 250GT California Spyder '61 от "Почивния ден на Ферис Бюълър" Бродърик кара Honda CR-V.

 

BMW 3-er. На волана
 
Баварците бяха подготвили цяла серия клипове за "Супербоул". В най-веселия от тях се разказва колко хубаво е човек да се озове зад волана на новата "тройка" в мразовита зимна вечер. В случая обаче динамичните характеристики на колата нямат нищо общо с кефа. Всичко се крие в отопляемия волан на "баварката".

 

Suzuki Kizashi. Къде е шейната, бе!?
 
Къде могат да се демонстрират най-добре достойнствата на двойното предаване? В Аляска, разбира се. В клипа на Suzuki ескимос пори снеговете на борда на Kizashi в компанията на кучетата си и рапъра 50 Cent. Даже киселата физиономия на жената не успява да изтрие усмивката от лицето му.

 

Chevrolet Silverado. Краят
 
2012 г. Апокалипсисът е дошъл. Оцелели са само собствениците на най-надеждните пикапи. "А Дейв къде е?", пита свой колегта щастлив притежател на Chevrolet Silverado. "Дейв караше Ford", гласи кратпкият, но изчерпателен отговор.
Това клипче се появи още преди "Супербоул" и предизвика скандал. От Ford официално поискаха от NBC да не излъчва рекламата, но получиха отказ. "Пикапите ни редовно издържат по 250 000 и повече мили пробег", протестираха от Ford. "Хайде да дочакаме края на света и ще проверим", отговориха от Chevrolet.

 

Chevrolet Soniс. Не кола, а песен
 
В сочената за най-сполучлива реклама за "Супербоул-2012" участва щатската група OK Go, известна с песничките си за "Улица Сезам" и клиповете с безумна хореография. Четиримаота членове на бандата се возят в Chevrolet Soniс и свирят на десетки инструменти не само без да слизат от колата, а и без дори да се пресягат за тях.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка