28 Август, 2018 16:10 82 297 49

Влак уби кандидат-шофьорка, изпитващият избяга

  • suzuki-
  • baleno-
  • катастрофа-
  • инцидент-
  • влак-
  • шофьорски изпит-
  • полша

18-годишно момиче загина по време на изпита си по кормуване, след като учебният ѝ автомобил бе пометен от влак на прелез край Закопане в южна Полша. Двигателят на колата угаснал точно на релсите и Ангелика не успяла да го стартира отново, а вместо да ѝ помогне, изпитващият предпочел да си плюе на петите, съобщава Podhale24.

Видеозапис от охранителна камера близо до мястото на трагедията показва как учебното Suzuki Baleno застива на прелеза. Миг преди да бъде пометено от влака се вижда как изпитващият успява да отвори вратата и да избяга.

Според публикации в местни медии машинистът видял какво се случва и надувал сирената поне няколко секунди преди сблъсъка. Остава неясно защо изпитващият не е направил опит да помогне на курсистката, за която по всеобщо мнение носи отговорност.

Очевидци разказват, че 62-годишният мъж продължил да се държи неадекватно и след катастрофата. Гледал безучастно към умиращото момиче и отказал да помогне на хората, които се опитвали да я извадят от развалините.

"Затичахме се към премазаната кола, в която бе затисната девойката, а той седеше отстрани и не направи нищо. Поисках да ми даде аптечка, но той не можа да я намери", разказва 40-годишният Рафал Квак, опитал да извади Ангелика от автомобила. "Още дишаше, но се давеше в хрипове. Замина си пред очите ни!"


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Язе

    57 15 Отговор
    Странно.Колата не изглежда толкова смачкана.Малшанс.

    Коментиран от #17

  • 2 Пламен

    77 12 Отговор
    Авторът Георги Касабов, би ли успял да стартира автомобила на курсистката за това време, виждащо се на клипа. Той пак, че успя да изскочи си е шанс, иначе заминаваше и той. В такава ситуация действа инстинкт за самосъхранение... Но, със сигурност е бил без колан! Лошо стечение на обстоятелствата, най вероятно я е накарал да спре преди прелеза да изчакат влака, но тя се е забавила. Затова е това "У" на колите, не че са ямболлии.

    Коментиран от #28

  • 3 фдфдфд

    133 16 Отговор
    Тия са много изостанали. В България спускаме бариерите поне 20 минути преди да мине влака и ги вдигаме 20 минути след като вече е преминал. Вярно че се образуват по няколко километра колони от автомобили, но пък спасяваме човешки животи.

    Коментиран от #21, #22, #48

  • 4 КОЧА

    31 14 Отговор
    АБЕ ТОЗИ ИМА ЛИ МОЗЬК ИЛИ .......................КАКЬВ ИНСТРУКТОР Е АМА И НАШИТЕ СА СЬЩИТЕ АКО ТЕ ВИДИ ЧЕ ЗНАЕШ ДА КАРАШ ТИ КАЗВА ЕЛА НАПРАВО НА ИЗПИТА ТИ ЩЕ МИ ИЗГОРИШ ЕДНА ТУБА БЕНЗИН ЗА ЕДИН ЧАС Я СЕ РАЗКАРАИ ...............

    Коментиран от #6, #30

  • 5 БГ УЧИТЕЛЯ

    20 35 Отговор
    МЕН ПЪК МИ ИЗГЛЕЖДА, ЧЕ НАРОЧНО СПИРАТ ТАМ - МОЖЕ ДА НЕ МУ Е ПУСНАЛА И ДА Е РЕШИЛ ДА Я ФАЛИРА
  • 6 ффф

    20 3 Отговор

    До коментар #4 от "КОЧА":

    И това го казва човек който не знае буквите.
  • 7 САП

    66 5 Отговор
    Момичето не е било от страната на удара. Наистина мал шанс. Бог да го прости. В тая ситуация при колити с ръчни скорости има само едно правилно решение. Реално няма време да се пробва палене, затова включваш на първа отпускаш съединителя даваш ключа на палене (ако запали добре даваш газ)и стартера те извлича от прелеза (рискуваш стартер и акумулатор). При автоматичните и роботизираните скоростни кутии мисля, че тоя номер не минава, там скачаш от колата и бягаш. Но подобно нещо да го обясниш на уплашен човек забрави. То и опитен може да се панира в тази ситуация.

    Коментиран от #43

  • 8 FenasiKerim

    51 1 Отговор
    Бог да го прости момичето! Да почива в мир!

    Коментиран от #9

  • 9 onq s konq

    8 27 Отговор

    До коментар #8 от "FenasiKerim":

    Интересно как се почива "във война"?

    Коментиран от #13

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ванката

    13 5 Отговор
    неможах да разбера само този странен термин"застива" какво означава ??? колата застинала на релсите???

    Коментиран от #18

  • 12 Санчо

    20 3 Отговор
    Добре, че инструкторът не си е сложил колан. Иначе и той си заминаваше.

    Коментиран от #29

  • 13 Гробаря

    14 2 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Както и в мир. Два метра под земята в ковчег няма кой да те търси гарантирам. Ако се съмняваш, ще ти осигуря възможност да пробваш.
  • 14 факт

    18 12 Отговор
    изпитващия работи за пари,
    а не за да спасява жени от влакове
  • 15 гост

    23 0 Отговор
    Ако има педали в краката е можел да направи нещо, но ако няма то е безумно да започне да обяснява на нея. Просто е трябвало внимава, защото колата не спря преди релсите, а въху тях. Иначе кинетичната енергия си е казала думата, колата не е смляна дотолкова, че да е наранила момичето, но това е страшен удар и натоварване.
  • 16 Driver

    56 4 Отговор
    Виновен за тази трагедия е малоумния инструктор. В тази ситуация се изчаква влакът да премине. Възможността новобранец да изгаси колата на релсите е доста голяма. Тоя нещастник трябва да изгние в затвора.
  • 17 364

    3 15 Отговор

    До коментар #1 от "Язе":

    Ами просто поредната фалшива новина!
  • 18 Оутпут

    1 7 Отговор

    До коментар #11 от "ванката":

    Означава, че колата спира неподвижно на релсите. За мен е малко кофти ситуацията. Сгранно защо, колата е идарена, откъм страната на шофьора, а уж момичето карало?

    Коментиран от #19

  • 19 Оутпут

    13 6 Отговор

    До коментар #18 от "Оутпут":

    Влака удря колата откъм страната на инструктора, според вестта. Момичето е карало. Имало е време инструктора дажи наррди бързо да слезе, щом е имал време да скочи. Лично по мое мнение трябва да откопчеете коланите при преминаване на такъв прелез. С тия разредени горива не се змае аутото какво ще прави. Ония в креслата мислят закони в креслата, а не са патили реално. А, сития на гладния не вярва...
  • 20 гост1

    20 3 Отговор
    Принципно трябва да има бариера, трябва да има и звукова сигнализация, доста преди влака да е доближил. Ако момичето не е чуло и не се е огледало за идващ влак, то инструктора трябва и трябва да спрат - Фатална Грешка на инструктора. Инструктора е казал на момичето да даде газ и че ще минат, тя може да е била на грешната предавка или да се панирала и да е прекл
    чила на грешната предавка и колата да изгасне - грешка на инструктора.
  • 21 BALGARIN

    14 3 Отговор

    До коментар #3 от "фдфдфд":

    Не, просто българина ако не го спреш с бариера, ще мине първа писта. Същото е и с решетките по прозорците, блинзираните врати, колчетата по тротоарите, свинските опашки по тасовете...
  • 22 123

    1 5 Отговор

    До коментар #3 от "фдфдфд":

    И кой живот спасяваме? На тези ли малоумници които преминават на спуснати бариери ?
  • 23 белия вълк

    22 4 Отговор
    ебахти палячовците половината имате по 50 000 км за целя си опит зад волана но иначе тръгнали да дават съвети , който не попадал в такава ситуация не знае какво ще стане и най-великия шофиьор да си паниката е по силна в този случай за това смешници карайте си колите и дано да не ви се случва такова нещо

    Коментиран от #25

  • 24 гост

    12 1 Отговор
    Какъв инструктор, този е изпитващ!!!Което е по-лошо!!!
    И някои коментиращи тук не знаят правописа и да четат, а как
    те са взели книжки?
  • 25 Оутпут

    15 5 Отговор

    До коментар #23 от "белия вълк":

    Нямам 50000 км, а 49990. Но съм патил от,, профита,, като теб не веднъж и 2 пъти са ме удряли пияни таксиметфови. Затова не варвам на шофьорите,, майстори,,, за каквито се имате повечдто. Минавал съм много пъти през такива прелези. И на светофар и бариера не вярвам. Особенно единия път не бе спусната, а локомотива мина и аз понеже не вярвам си намалям и се оглеждам. Големи профита сте?
  • 26 Tanya

    5 1 Отговор
    Къде са му бариерите на тоси прелез?

    Спряла е късно, защото не си владее спирачките още, колата огасва, опитва се да я запали явно вижда се преди удъра че колата се "раздвижва"... инструкторът не е имал какво да направи....

    Коментиран от #31, #38

  • 27 Грозев

    25 0 Отговор
    Вината е на изпитващия ,казвам го като действащ такъв! Спазват се правилата за преминаване през ж.п.прелез а имено спирането е задължително на не охраняем прелез в случая изпитващия трябваше да се намеси в управлението на автомобила след като вижда че момичето няма намерение да спира ,като спре пред прелеза и да приключи с изпита ,като постави оценка НЕ и всичко това нямаше да се случи! Като се обърне колата пътища много!
  • 28 Знаещ

    17 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен":

    Няма как тя да е виновна. Тя се учи. Неговата работа е да спре колата когато види, че ученичката му не се справя. За какво иначе са му педалите пред него в учебната кола.
  • 29 PlimP

    10 3 Отговор

    До коментар #12 от "Санчо":

    и кво ще направи със скпаната аптечка,ч е нещо не се сещам, интересно е как рабрахте, че даскалът е бил без колан, пък и да е бил без, кво от това, той си носи отговорността, определено ако се беше забавил 5,6 сек. и щеше да е капут, той да не е всемогъщ, че да носи отговорност, пък и докато ученикът пусне педалите, пък той да запали колато и да я премести, просто забравете и тва е възможно ако от неговата страна има 3 педала, ако са само спирачка и съединител, няма бягане, друг е въпросът, че момичето може да е било с лошо здраве демек кекава и макар сравнително лек ударът,да я е пречукал
  • 30 Ддд

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "КОЧА":

    Изпитващ а не инструктор! Чети внимателно!
  • 31 ФСБ

    8 1 Отговор

    До коментар #26 от "Tanya":

    Танче, Танчеее, жив зян си! 😱 Тази неграмотност сякаш е част от теб! 😁 Я да се вземеш в ръце и да си оправиш правописа, че е трагедия! Думи като "този", "удар", "угасва" са елементарни! Нямаш право ако вече си преминала първи клас да ги бъркаш! 😯

    Коментиран от #40

  • 32 Хо хо

    12 0 Отговор
    На светофари, бариери и мигачи не вярвам. Колегите зад мен може и да ме псуват, но си минавам когато съм сигурен че никой не ме заплашва ако и да съм с предимство. Пазете си семействата!
  • 33 Иванов

    10 3 Отговор
    Има и по- срамни истории. Като онази от1923 година, когато Димитров и Коларов запалиха селяните и като се обърна колата избягаха през Сърбия за Русия, а селяните бяха избити като кучета...
  • 34 Шаран БГ

    7 2 Отговор
    Малко ми е мътна ситуацията на положението !Не знам какви им са в Полша опознавателните знаци за "учебна кола", но нищо подобно не се вижда.Докато колата застане на релсите и влакът идва.Времето е малко. Това означава, че на прелеза е имало светлинен и звуков сигнал , забраняващи преминаването на прелеза. После този не е изпитващият, а е инструкторът / а може би някой близък роднина, който след случилото се направо е изкукуригал// обучаващ кандидат-шофьора. При изпит обикновено има поне трима в колата, а с още един/или двама/ подлежащи на изпит, стават до 5 /пет/ човека . Тази кола трябва задължително да има дублиране на двата педала - на съединителя и на спирачката. За да се курдиса точно на релсите , персонална вина има спасилият се инструктор.Най-вероятно тази кола не е "учебна" по смисълът за такава!! Както виждам от видеото,"пишман-учителя" е видял идващият влак, инстинкта са самосъхранение е заработил и е изхвърчал от купето. Язък за девойчето.....
  • 35 Jenson Bourne

    8 2 Отговор
    Олигофрен. Имаше достатъчно време да реши да бяга като страхливец, но не намери време да и изкрещи да остави проклетата кола и да бяга. Щеше да отнеме секунда.
  • 36 Йосип Броз Тито

    5 1 Отговор
    Добре, там изпитите само с изпитващ и курсист ли се провеждат, щото тук от едно време още в колата има и поне 1 свидетел, а заедно с него отзад е и инструкторът, този който те е обучавал преди да се явиш на изпит???...
  • 37 AZZZZZ

    10 0 Отговор
    В момента, в който колата спря на релсите, изпитващия нямаше какво друго да направи освен да се спасява - все пак влака щеше да го смаже след 2 секунди. Аз виждам два проблема тук... Първо защо няма бариера на този ЖП прелез? Второ, колко малоумен изпитващ трябва да си, за да прекараш човек с почти 0 опит през прелез. Липсата на опит, плюс стреса от самия изпит са гаранция за неадекватно поведение в подобна екстремна ситуация... Това за мен си е непредумишлено убийство!
  • 38 Тигъра

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Tanya":

    Научи се да пишеш

    Коментиран от #41

  • 39 Джафар

    2 3 Отговор
    Бог да я прости!
    Но няма нищо случайно,смъртта й е била предопределена и неизбежна.
  • 40 Tanya

    1 3 Отговор

    До коментар #31 от "ФСБ":

    Виш ко - не си ти чувека които ште ми казва как да пиша. Аз парви клас го минах от третиа пат и знаниата ми са перфекни.
  • 41 Tanya

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "Тигъра":

    Както са вижда ас мога да пиша ти са наочи да си гледаш в тфоята копанкъ и дан даваш акал на мен.
  • 42 Българина

    2 0 Отговор
    Първа грешка защо изпита на млад шофьор минава през прелез? Все едно изпита да 1 януари с вериги през петрохан? Това е човек с 40 часа. Втора грешка, всички жени и не само искат курса да е на автоматик, но не може! Във века на автономните мпс! При автомата няма да изгасне отделно газ и преминаваш за секунда. Какви са тия ръчки! Който иска да се мъчи
  • 43 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "САП":

    Това може да го направиш само на стара кола. Новите с бутони за палене няма да ти позволят да задействаш стартера при включена предавка.

    Коментиран от #44

  • 44 САП

    5 0 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    То от новите модерни боклуци пази боже. Имаше една служебна която при потегляне заключваше вратите и в случай, че угасне вратите оставаха заключени прозорците блокирани от алармата и не можеш да ги отвориш щот са с електрическо управление нямаха механична връзка (пълна гадост). Трябва да дадеш на контакт и да изключиш алармата и чак тогава можеш да отвориш. В такава ситуация си просто труп във нея.
  • 45 Ники

    2 2 Отговор
    Значи , ако влака идва а курсистката се е паникиосала ... и не знае къде се намира и не напуска сама превозното средство ... и аз ще изляза ... Иначе ако видя как бариерата пада ... винаги минавам ... Бях с един приятел 2 коли аз минах той не .. аз се прибрах той дойде след 30 мин ... псувайки и вика .. влак не мина ...
  • 46 Georgi

    3 0 Отговор
    Като гледам на записа имало е време и момичето да се измъкне, но не знам защо не опита ! Колана се маха за по- малко от секунда, а другото е лесно ..... бързо отваря вратата и се маха от обсега на релсите .....
  • 47 Петър

    4 0 Отговор
    Според мен са виновни Бойко и Цацаров. Тия са такива мошеници, че сто по сто имат пръст в тази работа...
  • 48 nik

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "фдфдфд":

    абсолютно си прав във Германия съм виждал как бариерата пада и в секунадата с нея профуча влака, кой знае не смее да мине , обаче некакъв турчин се върнал след години да си оправя пенсията и забравил как е там , минал като е спусната бариерата, влака го отнесъл, те затова го правят на момента да не чака никой и да не мисли че има 20 мин да мине
  • 49 Сладура

    0 1 Отговор
    За мен този трябва да умре по същия начин не съм съдист, но да гледаш безучастно как някой умира и да не направиш нищо е неприемливо за мен