Last news in Fakti

14 Септември, 2018 11:51 60 421 54

9 правила при покупка на употребяван автомобил

  • автомобил на старо-
  • употребяван автомобил-
  • съвети-
  • обява

Шофьорите със стаж знаят какво да гледат при избор на кола втора ръка. Начинаещите автомобилисти обаче дори не подозират за подводните камъни, които крие такава покупка. Смъртни случаи в техниката няма, но следването на тези правила може да спести доста средства след сключването на сделката с продавача.

1. Избирайте само автомобили, които можете да поддържате
Изкушението от лъскава и мощна кола, за каквато сте мечтали цял живот, може да бъде неустоимо, но факторът поддръжка трябва да ви възпира. Ако заплатата ви не е висока, не си купувайте модел от висок клас, защото всичките ви пари ще отиват за него - за гориво, ремонти и данъци. Стига да не сте от хората, които биха се лишавали в името на това да карат премиум автомобил...

2. Добавете 15% към цената за ремонт, обслужване и други разходи
Друга популярна грешка на купувачите е да отделят определена сума и да я надхвърлят за по-скъпа кола. Логиката е, че щом струва повече, значи е по-добра. Стига се до заеми от близки и приятели, а след това се налагат допълнителни разходи за диагностика, поправки и консумативи и т.н. По-скъпото невинаги е по-хубаво.

3. Не се подлъгвайте по обяви с очевидно занижена цена
Евтиното също може да служи за примамка. Ако струва драстично по-малко от средното за конкретната марка и модел, с автомобила най-вероятно нещо не е наред. Сравнявайте цената на харесаната кола с тази в подобни оферти. Значителните отклонения говорят за потенциални проблеми.

4. Търсете частни обяви
Дори само начинът, по който е съставена обявата, може да ви даде насоки кой продава автомобила. При покупка от частен продавач може да се спести, пазарлъкът също е по-лесен. Може да научите повече за слабите места на колата и ремонтната история.

5. Поискайте документите
Не бързайте с огледа преди да сте погледнали талона. Ако в графата "собственик" пише името на човека, който продава автомобила, бъдете внимателни. Силно препоръчително е да се провери дали колата не е запорирана. Не бъдете доверчиви и поискайте VIN-номера, за да можете да направите проверка преди да решите дали си струва да се ходи на оглед.

6. Задължително проверете колата в сервиз
Ако вече сте си харесали автомобил, не бързайте. Мнозина игнорират проверката в сервиз, а после влагат сериозни средства за ремонт. Ако продавачът е заинтересован от сделката, никога няма да откаже. Изберете сервиз, който познавате, а квалификацията на механиците не буди съмнение. Ако по време на пробното шофиране сте забелязали нещо нередно, кажете го на майстора.

7. Разпитвайте продавача
Преди да се уговорите за оглед, се опитайте да научите възможно най-много подробности за колата по телефона. Когато се видите на живо, задавайте същите въпроси и сравнявайте отговорите. Бъдете възможно най-конкретни. Дяволът е в детайлите и несъответствията са знак за възможни проблеми.

8. Избягвайте пребоядисани коли
Новата боя обикновено прикрива дефекти или катастрофа. Дори ремонтът да изглежда качествен, състоянието на автомобила оставя съмнения. Ако можете, вземете със себе си човек, който разбира от тези детайли. Ако не познавате такъв, намерете си уред за измерване на дебелината на боята (или в краен случай магнит).

9. Не вярвайте на километража
Басните за дядото, който ходел с колата само на църква веднъж седмично, са стари колкото търговията с употребявани автомобили. Реалният пробег на колата може да се прецени по състоянието на волана, педалите, лоста на ръчната спирачка и други детайли. Ако не се доверявате на познанията си, помолете някой познат с набито око за такива подробности да ви помогне. Служителят в сервизна също не би отказал някой допълнителен лев ако го помолите за мнението му.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    159 13 Отговор
    Всичко е въпрос на късмет.На жена и кола не се разбира.
  • 2 123

    112 42 Отговор
    Забравили сте последното правило, десетото!
    А то е, ако може си купете нова, дори и бюджетна марка!

    Коментиран от #6, #14, #17, #37

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    62 47 Отговор
    Точно хората правят обратното: избягват частници, защото колите вече са уморени по нашите пътища и всеки иска да си купи пресен внос без българска история. Всичко де що е регистрирано е по-евтино и с по-ниска стойност било то и да спестява на купувача поне едни 1000лв от такси, регистрации, винетки, данъци и обслужване.
    Хора, купете си нова кола за 300лв на месец и дишайте спокойно.

    Коментиран от #16, #47

  • 6 асддса

    16 9 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Не.
  • 7 Pako

    40 13 Отговор
    Не я купувайте от България

    Коментиран от #8

  • 8 напротив

    56 11 Отговор

    До коментар #7 от "Pako":

    Купувайте от БГ. Някой трябва, да ми купи старата кола.
  • 9 Аз съм

    71 13 Отговор
    АКО направите ниска оферта и продавача ви изгони, върнете се и я купете...
    Това е знак, че колата е плащана скъпо защото е била запазена...
  • 10 Ти си

    53 13 Отговор
    Ако волана е чисто нов с не оригинална кожа колата е над 400000 км при високият клас!
    Не важи за корейски , тяхната кожа се къса още в гаранция

    Коментиран от #50

  • 11 ДЖАМБАЗ

    55 8 Отговор
    КАКВИТО СА КУПУВАЧИТЕ, ТАКИВА СА И ПРОДАВАЧИТЕ !
  • 12 кирчо

    41 6 Отговор
    Веднъж в една автокъща се опитаха да ми продадат Сааб уж че бил само на 80 000км а гумичките на педалите се бяха разкъсали и изтъркали до метал

    Коментиран от #15, #42

  • 13 газо

    27 9 Отговор
    През няколко месеца, едни и същи статии пускате!?
  • 14 Емил

    120 12 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Абсолютно неверно! Загубих стотици хиляди левове през живота си купувайки нови коли (седем последователно). Накрая се изръсих 67 х. за Нисан Навара - пълен боклук! Купих Сааб на старо - 9 годишен, 130 х. км. (според продавача). За пръв път през живота си минах 110 х. км. без сервиз и е в състоянието което го купих и всичко това за 8000 лв.! Търсете свестна марка, може и стара!

    Коментиран от #38

  • 15 Емил

    33 11 Отговор

    До коментар #12 от "кирчо":

    За Сааб-а пробегът няма значение (от личен опит)!
  • 16 Емил

    122 8 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Няма по-голяма простортия от кола на лизиг! Потърпевш съм от 4 лизинга! По-добре парите накуп - колкото събереш. Лизинг значи - много такси, високи лихви (спрямо кредитите), надути застраховки, скъп сервиз, пробеми със собствеността (при кражба или катастрофа), и мн. др. В крайна сметка - двойна цена! Учете се от моите грешки!

    Коментиран от #30

  • 17 Random

    7 24 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Карай си консервата и не се обаждай.

    Коментиран от #20

  • 18 filo

    60 10 Отговор
    За мен нова кола има смисъл само ако пътуваш много (над 30 000 км. годишно) и по възможност в резултат на пътуването да има възвращаемост на инвестицията или пък си доста заможен и не ти е проблем да си купиш. Иначе най-добре е запазен екземпляр в ценовия диапазон 6000 - 12000 лв.

    Коментиран от #22

  • 19 Тъп

    41 14 Отговор
    Нов автомобил,бюджетен клас ,5 лета фул гаранция.Те това е.И по възможност да струва заплатата ти за 1 година.

    Коментиран от #36

  • 20 123

    10 7 Отговор

    До коментар #17 от "Random":

    Смешко....
  • 21 Янко

    23 3 Отговор
    Сега кое е вярно?Мерцедес и всички останали или нов автомобил и всички останали.
  • 22 антрашпиц

    10 1 Отговор

    До коментар #18 от "filo":

    Да и аз съм на същото мнение но за мое съжаление карам само Сценик дци на незнайни километри.
  • 23 Бате Мишо

    26 7 Отговор
    ПРАВИЛО НОМЕР 1 - МЕРИ СЕ МЕЖДУОСИЕТО ОТ ЛЯВО И ОТ ДЯСНО - ОТ ДЖАНТА ДО ДЖАНТА, РАЗЛИКА ПОВЕЧЕ ОТ 1-2 САНТИМА ГОВОРИ ЗА ГОЛЯМ УДАР И СЪОТВЕТНО ГОЛЯМ ПРАВЕН РЕМОНТ - КОЛАТА Е УСУКАНА
  • 24 Михаил

    37 0 Отговор
    Правило 3 е пълна глупост. Бях пуснал колата си на нормална цена и 5 месеца никой не се обади. След това и намалих цената значително и я продадох за 3 дни.
  • 25 хаха

    19 4 Отговор
    Автокъщите и вносителите на коли от които се издържате и благодарение на които получавате заплатите си ще останат очаровани от тези ваши съвети, особено от номер 4 :)
  • 26 да бе

    26 4 Отговор
    Касабов ако ти слушам правилата то значи автомобил да не си купя. Всички коли в София, Пловдив и др са пребоядисвани заради големите градушки
  • 27 onq s konq

    22 22 Отговор
    Отлични по същество съвети,но за "специфични хора".Защото никой от тях не отчита ПОВИКЪТ НА СЪРЦЕТО!!!Ще ме съветва МЕНЕ "съвет ном.2 да добавя 15% за бъдещи неминуеми ремонти...не 15,а 80% за 4г. съм вкарал в БМВ-то си,ама Е КУКЛА!И нека не забравяме,че доста отдавна хората посрещат НЕ ПО ДРЕХИТЕ,А ПО КОЛАТА!

    Коментиран от #29, #31, #45

  • 28 Гост

    21 7 Отговор
    Това са съвети за бедни тинейджъри и студенти
  • 29 Госта

    15 3 Отговор

    До коментар #27 от "onq s konq":

    Това е истински пример за голяма любов към автомобила си.Касабов кога ще качите снимки на колата на кончето.Човека е налял още 80% от цената и демек е купил още една такава.
  • 30 тцтц

    1 12 Отговор

    До коментар #16 от "Емил":

    По- голяма тъпотия не бях чувал. Най-вероятно са те помпали, щото си се скръндзал да платиш на някой адвокат да ти види договора.
  • 31 вай вай

    16 7 Отговор

    До коментар #27 от "onq s konq":

    Точно така, тези с БМВ-та отдавна ги посрещат само на село, щото от ремонти нямат пари за по-далеч
  • 32 Григор Христов

    21 2 Отговор
    Най-обичам безплатни интернет съвети от хора които не ме познават загрижени за мойте бъдещи покупки
  • 33 George

    11 10 Отговор
    Да бе да много тъпа статия бе ше вземам кенеф за хиляда лв и ще му дам 1хилади лв за консумативи вие лудилисте бе нищо не сменям колкото върви после на боклука
  • 34 AsdAsd

    39 6 Отговор
    Това за пребоядисваните коли е пълна глупост... Купих си чисто нова кола и за малко повече от година и половина съм ѝ боядисвал всички детайли + смяна на предно стъкло. Щети от камъчета, идиоти които си отварят вратите в моите, жената тръгнала да вкарва плажния чадър в багажника и одрала калника (не можа да ми направи следствена възстановка, как го е постигнала). Мисълта ми е, че нямам приятел, който да има кола и да не ѝ боядисва поне по 2 - 3 детайла на година без да има ПТП. Пребоядисването не е страшно и не може да бъде критерий за нещо страшно случвало се с колата. Има си други начини за проверка на голям удар.
  • 35 Шаран БГ

    19 1 Отговор
    Преди години търсих спешно градска малка кола - и зор имах и парите ми малко... Обиколих на три области селата и градовете с подобни обяви за месец.Попадам на млад човек - продава колата на жена си - само тя я е карала. Сложи ме на един стол и започна да ми изрежда недостатъците на МПС-то. Стигна до двигателя и останах изумен с каква вещина и любов заговори. Описа ми всичко точ в точ и...си стиснахме ръцете. Бил машинен инженер и той поддържал най-вече двигателя. Е-е-е, отначало я поизкърпих нежно, боядисах я и 6 /шест/ години я карах по инструкцията на този "ПРОДАВАЧ" без никакъв проблем.Още ми е мъчно за нея. И друг случай. Имам познат, който не разбира и бъкел от автомобили, но умее да прави пари. Поне един път в месеца колата му е в сервиз- не при гаражен ма,стор. Две коли вече продава- купувачите не могат да се нахвалят!! МНОГО Е ВАЖЕН ЧОВЕКЪТ ОТ КОГОТО КУПУВАТЕ !!!
  • 36 1234

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "Тъп":

    къде ги тия нови коли по 8000лв. ве батко
  • 37 Уча се !

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Писанието касае само втора употреба !

    За новите коли освен ТТ данни, няма да намерите никакви отзиви !
    Като се окаже несполучлив модел, при продажбата и ще загубите купчина пари !

    Коментиран от #51

  • 38 123

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Емил":

    Колега кажи какви нови коли си притежавал, стана ми много интересно, и аз споделям подобно мнение...
  • 39 авто

    12 1 Отговор
    кола се купува с пари а не с съвети
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Антон 1

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "пепи":

    Без да искам ти дадох минус !

    ++++++++
  • 42 Авто дилъра от салона

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "кирчо":

    Извинявай пропуснахме да ги сменим да му се не види ама не се отказвай от колата все пак от една бабичка на 80г. я взехме само до магазина е черквата е ходела.Хахахх
  • 43 Немеца

    12 1 Отговор
    Много е лесно с немските коли вкарвам вин-а в базата данни на германия и ми изкарва от последнения тюф на колко хиляди е била и какви последни ремонти са изисквали от нея даже и колко собственика е имала
  • 44 Transporter

    5 2 Отговор
    Колкото предлагат като цена,толкова трябва и да ти е паричният резерв.15 процента,друг пьт!
  • 45 аналитик

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "onq s konq":

    Споделям мнението ти за любов от пръв поглед с автомобила. Важното е да ти харесва и върши работа на първо място, защото иначе няма да се чувствуваш комфортно. А после и цена и поддръжка. Ако сега мога да си намеря ново Сузуки Марути, бих си го купил. Разхода е нищожен, няма електроника и за града и до 80 км в час е добра.
  • 46 Колев

    28 1 Отговор
    Не купувайте коли от авто къщи,там колите са с неясено техническо състояние.Търговецът ги купува на куп от чужбина без да ги пробва.В България се измива напудря и се продава само на външен оглед защото няма номера и застраховка и не може да се излезе на пътя.Всичко е на късмет.Аз си купувам автомобилите от България регистрирани пробвам ги в движение,а има и нещо много съществено ,че пазърлъка се прави много по лестно с човек който си продава личния автомобил а не с изпечен мошеник от авто къща.Въпрос на личен избор.
  • 47 Ayco

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Аз имам голф 2-1989г.купена за 3250лв.с сервизна книжка.купих я2002г.-5години.не съм носил и отверка в колата.а след това.почна да се разпада.ремонти ремонти.и пак ремонти и до днес.ми е излезнала.на 33000лв.били здрави 2ките.здрави ама влгаш все едно в банка парата.ти ми викаш вземи за300.лв кола..остави тва мислене за таратайките.купи нова да нямаш ядове
  • 48 Ауди

    5 3 Отговор
    Използвайте това, но само ако държите на бой- слагате толкова пари, колкото според вас струва таралясникът, а не колкото иска алигаторът джамбазин. Примерно за 10 х. лв.цена, слагате 9100 лв. Губите цял ден времето на търговеца и накрая когато му броите парите припадате в несвяс, че част от парите са изчезнали в неговата авто къща. Джамбото щом е преплюнчил пачката едва ли има сила, която да му я отнеме от ръцете, но и вие трябва да стискате и да не подписвате, че ще доплатите, като твърдите, че жена ви всеки момент ще ражда или нещо подобно и не можете да отделите повече нито лев. Пробвайте!))))
  • 49 Пешо- Горублянския

    6 1 Отговор
    Заповядайте при нас........,всички коли са на няма и 80 000 км и са карани от баба пенсионерка.........
  • 50 ямакаши

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ти си":

    10.Смъквайте цената от всяко възможно нещо (масло-скорости,дискове,струя на задна чистачка). Ако скоростите влизат трудно при нов съединител и масло смъкнете цената и от центровка за скоростният механизъм. Питайте за точния модел на колата ( понякога липсват броните на фейслифтовите коли ) и от там си искате приспадане . При неработещи врътки на парното и тн. се сменят жила и си е пара и занимавка и от там приспадайте ! Успех колеги и бъдещи такива :)
  • 51 Тъп

    4 1 Отговор

    До коментар #37 от "Уча се !":

    Несполучливия модел го продавам след 5-тото лето.Те за това е гаранцията.А оптимистите да си купуват 10+ год премиум модели на Х-мил километри и да се гъзареят с тях.Зер части и сервизи , ляб требе да ядат че и луканка.Ама сват голям ора различни.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 джими

    2 0 Отговор
    вече 4-та кола купувам от човек, който я е купул нова в БГ и историята й може да се провери в официалните сервизи. За сега, да чукна на дърво, изненади няма. Когато търсих последната се бях засилил от автокъща да купувам. Имам приятели автоджамбази обаче, които искрено ме посъветваха да не правя тая грешка, особено за автомобил под 10-12 х.лв. - на 100% бил купен я от морга, я с някакъв проблем. За това вариантите са 3 - или от БГ от човек, който я е купил и намирате връзка в официалния сервиц и разпитвате за историята или отивате само да си я купите от чужбина-но трябв ада сте подковани добре финансово, или има третия вариант - има доверени хора, които ще направят последното вместо вас, срешу 7-800 евро комисион - имам приятели, които така действат и са супер доволни.
  • 54 Ред лидер1

    0 1 Отговор
    На 51 съм и съм сменил 20 каруци не съм карал нова кола през живота ми но дачия логан нова не бих си купил. Не бих си купил кола от горубляне имах 1 път лош опит на бай Мишо съвета е добър