Last news in Fakti

18 Септември, 2018 11:48 12 734 17

Запознайте се с първото серийно електрическо Audi

  • audi-
  • e-tron
Запознайте се с първото серийно електрическо Audi - 1

В Сан Франциско се състоя премиерата на първата серийна електрическа кола на марката Audi. Това е кросоувърът e-tron, който е снабден с два електромотора, електрическа 4х4 система, както и с уникална система за рекупериране на енергията, разполагаща с три режима на работа.

Запознайте се с първото серийно електрическо Audi

Дължината на e-tron е 4 902 мм, широчината - 1 938 мм, а височината - 1 664 мм. С тези габарити e-tron се позиционира между моделите Q5 и Q7. В салона се побират до пет пасажера, а обемът на багажното отделение е 600 литра.

Запознайте се с първото серийно електрическо Audi

Дизайнът на e-tron е в стила на останалите модели на марката, като сред особеностите му е осмоъгълната радиаторна решетка с активни ламели. Системната мощност на двата електрически двигателя (по един на всяка ос) е 360 конски сили, а максималният въртящ момент е 561 Нм.

Запознайте се с първото серийно електрическо Audi

В режим overboost, който позволява повишаване на мощността за осем секунди, конските сили нарастват до 408, а пиковият момент - до 660 Нм. Любопитно е още, че при движение със средна скорост, задвижващ електромотор е само задният.

Запознайте се с първото серийно електрическо Audi

30% от заряда на батериите се осъществява от гореспоменатата система за рекупериране на енергията. Иначе, от 0 до 100 км/ч e-tron ускорява за 5.5 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. С едно зареждане по цикъла WLTP електрическото Audi може да измине 400 километра.

Запознайте се с първото серийно електрическо Audi

Батерията е с капацитет 95 киловат часа и се зарежда за 8.5 чеса. На бърза зарядна станция, до 80% от заряда се "пълни" за 30 минути. Audi e-tron е снабден и със система за контрол на устойчивостта, която е на четири нива и разполага със седем режима на работа

Запознайте се с първото серийно електрическо Audi

Пневматичното окачване може да регулира клиренса в диапазон от 76 мм, а 4х4 системата работи аналогично с quattro ulta - предният електромотор се включва при загуба на сцепление на задната ос или при рязко натискане на педала на газта. Управлението на функциите става от два дисплея с диагонали 10.1 и 8.6 мм.

Запознайте се с първото серийно електрическо Audi

Продажбите на първото серийно електрическо Audi ще започнат в края на тази година в Европа с цени от 79 900 евро. Автомобилът ще се появи в САЩ през пролетта на следващата година. Базовата цена на пазарите зад Океана ще е $74 800.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 future

    27 4 Отговор
    Нямам търпение пак да дойде времето, в което ще карам колело в час пик и няма да ми се вие свят от изгорели газове...
  • 2 1234

    12 13 Отговор
    Пълна глупост, 400 км при много бааааавно каране. При нормални 300, т.е. Като телефона, връщаш се и търсиш къде да го затеждаш всеки ден. До варна 8 часа!

    Коментиран от #5

  • 3 Niki

    6 4 Отговор
    future, само ако не живееш в Абсурдистан ... тук такова нещо няма да се случи следващите 100 години поне...
  • 4 гост

    10 2 Отговор
    Много е интересно как пресмятат разход на електричество. Мерцедес предлагат 70квч батерия за 420км, а ауди 95квч за 400км при сходни стойности на мощност, теглото не е от голямо значение при електричките. А при тях няма кой знае каква разлика в технологията и преимуществата се измерват в единични проценти, да кажем един използва много алуминий или пък има по-добър рекуперативен мениджмънт и охлаждане на батерията. Но това е разлика от 40%, кой лъже е върпросът? И дали няма и двете коли да изминават по 250 км таван в реални условия?

    Коментиран от #6

  • 5 Сахо

    4 6 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    1234, може да мине 400 км при бавно каране И лятото. През зимата смъкни още 100 километра от пробега :D
  • 6 Антон

    11 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Най-вероятно послъгват. Общо взето и това ауди като теслата не може да стигне от София до морето ни. Само че е по-красиво и отвън и отвътре. Тъй като напоследък много се замислям за бмв i3 чисто ел. без rex, защото ми се струва че е перфектната градска кола, на един светофар, попитах шофьор на такова бмв колко км изминава реално. каза ми без климатик около 150 км., уточни че е без пускане на климатика. така че всеки да си прави изводите.

    Коментиран от #8

  • 7 Сашо

    6 4 Отговор
    Явно е още е рано за електрически автомобил.
  • 8 Да да

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Твоя коментар само доказва колко зле е ВМЗ, нищо друго! Един Ярис хибрид може да мине на батерия около 100 км.! Ауди правят опити, но имат да догонват много! Купи си Нисан Лийф и карай спокойно. Не съм гледал цени, но е 3 пъти по-добър от ВМЗ i3, а вероятно и по-евтин.

    Коментиран от #9, #15

  • 9 Антон

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "Да да":

    Като пишеш че бмв са зле карал ли си ново такова , защото в последните години имам диста впечатления от все нови бмв-та. Въпросносто i3 е много по-различно от яриса, ако въобше знаеш какво е rex , / може да отидеш и да прочетеш/. Въпросния ярис за който говориш е и по-малък като кола, освен това не може да ползва синя и зелена зона безплатно и не е освободен от данък. За динамиката няма смисъл да коментирам въпросното i3 сравнено с ярис. За лииф не знам, не съм се интересувал тъй като си имам и един нисан. Квото и да си говорим ел.колите стават единствено са градско, което пък обезсмисля такива кораби като теслата и аудито

    Коментиран от #10

  • 10 Зорлем

    4 4 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    Градско, градско, ама Нисан Лийф е към 70 хил. лв, Рено ЗОЕ е над 60, и дори пикливия ФВ E Up e над 50. хил. лв! Еквивалентните им модели с ДВГ-та са поне 2 пъти по-евтини и сметките сме ги правили безброй пъти вече, че бая данъци, паркиране, гориво и смени на масла и филтри трябва да навъртиш, за да има икономически смисъл да правиш упражнението, наречено "закупуване на ел. автомобил".

    Коментиран от #11

  • 11 Антон

    8 0 Отговор

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Да ти кажа честно това са коли за хора които са си надвили над масрафа. Ако мислиш че някой си е купил тесла за да прави икономия или бмв i3 за 90-100 хил. щото зонат е безплатна. Просто паркираш , слизаш и вършил работа, не се занимаваш с смс-и. , същото и с данъка. Един ангажимент по-малко. А и нали не мислиш че някой с тесла, i3 или подобна това му е основната кола.

    Коментиран от #13

  • 12 най накрая

    6 2 Отговор
    След над 5 години закани какво чудо ще пуснат, най-накрая го пуснаха, но характеристиките ускорение, макс. скорост и пробег спрямо най-доброто не са на ниво. Не ме разбирайте погрешно - искам колкото може повече електрички и бясна конкуренция между тях, за да се разкара по-бързо дизеловата смрад от улиците, но от фирма претендираща за една от най-най в света определено очаквах повече. Но все пак поздравления, че и германците най-накрая си извадиха главата от смрадливата нафта.
    Model X P100D: 762 к.с., 967 Nm, 0-100=3,1 сек, макс. 250 км/ч, пробег-542 км nedc.

    Коментиран от #14

  • 13 Зорлем

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "Антон":

    А тези работи ги обяснявай на електрофилите. Те нали все повтарят за икономичното возене поради липсата на гориво, спестените пари от ремонти поради (уж) по-простото устройство на електричките и как електричките аха-аха ще изместят ДВГ то, и т.н., и т.н. А като им кажеш, че тая работа с електрическата кола е всъщност писък на модата, съизмерим с ползването на Айфон (много обичат да правят съпоставки с развитието на ИТ техниката?), започват да ти обясняват, че си загубен, балкански субект, дето е като файтонджиите от края на 20-век дето "чупели станове" образно казано. Та така...
  • 14 333

    1 5 Отговор

    До коментар #12 от "най накрая":

    400 електрически коня са много. Цената му е много добра, тЕслата струва горе-долу двойно. Под 6 секунди е повече от адекватно ускорение. Тия 3.4 секунди, за които говориш се активират, и чакаш 10 минути, за да се подготви батерията за тях. Не става само да активираш Ludicrous mode.
    Да сравняваш Тесла с Ауди е като да сравняваш Линкълн с Ауди в един клас. Неслучайно в Европа няма щатски премиум автомобили, европейските там се продават. Тесла със 100kWh батерия зарежда 50 минути, това зарежда за 30. Има разлика между NDEC и WLTP, което обяснява разликата в пробега. В реални условия не мисля, че ще има чак такава разлика. На Тесла системата не е кой знае колко ефективна. На Хюндай с около 25% по-нисък разхода на енергия при реални условия от Model 3. Та пробега не го брой. На аудито няма да му пада задната броня в движение, няма да излизат коли с различен цвят панели. Има и доста по-добре развита сервизна мрежа. В Норвегия пищят така, че чак до тук се чува. Чакат с месеци гаранционни ремонти на Тесла.
    Мъск прави същите грешки, които правят американските производители на автомобили от десетилетия. Колите им са посредствени, за това Крайслер го купи Фиат. Японците ги бият стабилно в средния клас от половин век вече, европейците ги бият в луксозния. Отскоро и корейците се котират доста добре в Щатите. GM се пробваха тук, ама видя какво стана с Опел. Сега Пежо/Ситроен успяха да ги съживят, излезнаха на печалба за пръв път от 20 години. Сааб фалираха. Форд в Щ

    Коментиран от #16, #17

  • 15 YAMAHA

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Да да":

    Нисана е 80 Бона има го в ринг мола сядах в него много по готин е от стария
  • 16 най накрая

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "333":

    Разбира се, че параметрите на аудито с изключение на пробега (проблем за всички електрици) са повече от нормални, но германците обичат да са „най”, но засега не могат. След година излиза Тесла Роадстър с 1000 к.с, 10000 Nm скорост над 400 км/ч и пробег от 1000 км с едно зареждане – това, което съм казал, е че параметрите са показателни за технологичното ниво. Немската преса не случайно ги подиграва, защото: кога немски фирми тестващи прототипите си включват в колоната чужд модел за база (Порше). Кога са проявявали неистов интерес към конкурент – Ауди си поръча два броя модел Е с въздушна поща преди официалната премиера в Европа, за да види как са направени. Мнението на швабите от разглобяваните Тесла Е: "Тествахме всяка отделна система, но особено впечатлени останахме от силовата електроника. Компактна, разширяема, изцяло интегрирана, модулна, лесно достъпна, добре защитена, на разумна цена и изумително интелигента в много детайли."
    Мерцедес, немската преса ги хвана в комично разглобяване на Тесла С и т.н и т.н.
  • 17 най накрая

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "333":

    Щом една марка е под финансовата шапка на друга, то значи, че е лоша? Като Бентли, Ролс Ройс, Ягуар, Волво, Бугати, Ламборгини, Астон Мартин?
    Щатските коли не се продават в Европа заради административни, законови ограничения –данъци, мито, акциз, (не само на колата, а убийствения 70% акциз в/у горивата). Заради различната философия, която прави щатските коли просто непригодни за европейската инфраструктура, но и масовата европейска кола не се харесва в щатите. Там се продава само немския премиум сегмент, който средния европеец гледа през крив макарон, докато кара жалките малолитражки, които в щатите ги нямат за превозно средство. Истината е, че всеки европеец, който дръпне с парите, веднага се качва на голяма кола и не ще да чуе за малолитражките. Защото е факт, че средния европеец не може да поддържа голям автомобил като тези в щатите, дори и да му го подарят – такава е реалността, затова и гроздето е кисело. Да, в щатите има и японски и корейски, щатския пазар не е фашистко-шовинистичен като немския, подкрепян със законови протекции и въпреки това Мустанг стана най-продаваната спортна кола в Германия.....