В Сан Франциско се състоя премиерата на първата серийна електрическа кола на марката Audi. Това е кросоувърът e-tron, който е снабден с два електромотора, електрическа 4х4 система, както и с уникална система за рекупериране на енергията, разполагаща с три режима на работа.
Дължината на e-tron е 4 902 мм, широчината - 1 938 мм, а височината - 1 664 мм. С тези габарити e-tron се позиционира между моделите Q5 и Q7. В салона се побират до пет пасажера, а обемът на багажното отделение е 600 литра.
Дизайнът на e-tron е в стила на останалите модели на марката, като сред особеностите му е осмоъгълната радиаторна решетка с активни ламели. Системната мощност на двата електрически двигателя (по един на всяка ос) е 360 конски сили, а максималният въртящ момент е 561 Нм.
В режим overboost, който позволява повишаване на мощността за осем секунди, конските сили нарастват до 408, а пиковият момент - до 660 Нм. Любопитно е още, че при движение със средна скорост, задвижващ електромотор е само задният.
30% от заряда на батериите се осъществява от гореспоменатата система за рекупериране на енергията. Иначе, от 0 до 100 км/ч e-tron ускорява за 5.5 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. С едно зареждане по цикъла WLTP електрическото Audi може да измине 400 километра.
Батерията е с капацитет 95 киловат часа и се зарежда за 8.5 чеса. На бърза зарядна станция, до 80% от заряда се "пълни" за 30 минути. Audi e-tron е снабден и със система за контрол на устойчивостта, която е на четири нива и разполага със седем режима на работа
Пневматичното окачване може да регулира клиренса в диапазон от 76 мм, а 4х4 системата работи аналогично с quattro ulta - предният електромотор се включва при загуба на сцепление на задната ос или при рязко натискане на педала на газта. Управлението на функциите става от два дисплея с диагонали 10.1 и 8.6 мм.
Продажбите на първото серийно електрическо Audi ще започнат в края на тази година в Европа с цени от 79 900 евро. Автомобилът ще се появи в САЩ през пролетта на следващата година. Базовата цена на пазарите зад Океана ще е $74 800.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 future
11:56 18.09.2018
2 1234
Коментиран от #5
12:05 18.09.2018
3 Niki
12:07 18.09.2018
4 гост
Коментиран от #6
12:13 18.09.2018
5 Сахо
До коментар #2 от "1234":
1234, може да мине 400 км при бавно каране И лятото. През зимата смъкни още 100 километра от пробега :D12:16 18.09.2018
6 Антон
До коментар #4 от "гост":
Най-вероятно послъгват. Общо взето и това ауди като теслата не може да стигне от София до морето ни. Само че е по-красиво и отвън и отвътре. Тъй като напоследък много се замислям за бмв i3 чисто ел. без rex, защото ми се струва че е перфектната градска кола, на един светофар, попитах шофьор на такова бмв колко км изминава реално. каза ми без климатик около 150 км., уточни че е без пускане на климатика. така че всеки да си прави изводите.Коментиран от #8
12:59 18.09.2018
7 Сашо
13:23 18.09.2018
8 Да да
До коментар #6 от "Антон":
Твоя коментар само доказва колко зле е ВМЗ, нищо друго! Един Ярис хибрид може да мине на батерия около 100 км.! Ауди правят опити, но имат да догонват много! Купи си Нисан Лийф и карай спокойно. Не съм гледал цени, но е 3 пъти по-добър от ВМЗ i3, а вероятно и по-евтин.Коментиран от #9, #15
13:28 18.09.2018
9 Антон
До коментар #8 от "Да да":
Като пишеш че бмв са зле карал ли си ново такова , защото в последните години имам диста впечатления от все нови бмв-та. Въпросносто i3 е много по-различно от яриса, ако въобше знаеш какво е rex , / може да отидеш и да прочетеш/. Въпросния ярис за който говориш е и по-малък като кола, освен това не може да ползва синя и зелена зона безплатно и не е освободен от данък. За динамиката няма смисъл да коментирам въпросното i3 сравнено с ярис. За лииф не знам, не съм се интересувал тъй като си имам и един нисан. Квото и да си говорим ел.колите стават единствено са градско, което пък обезсмисля такива кораби като теслата и аудитоКоментиран от #10
14:23 18.09.2018
10 Зорлем
До коментар #9 от "Антон":
Градско, градско, ама Нисан Лийф е към 70 хил. лв, Рено ЗОЕ е над 60, и дори пикливия ФВ E Up e над 50. хил. лв! Еквивалентните им модели с ДВГ-та са поне 2 пъти по-евтини и сметките сме ги правили безброй пъти вече, че бая данъци, паркиране, гориво и смени на масла и филтри трябва да навъртиш, за да има икономически смисъл да правиш упражнението, наречено "закупуване на ел. автомобил".Коментиран от #11
16:04 18.09.2018
11 Антон
До коментар #10 от "Зорлем":
Да ти кажа честно това са коли за хора които са си надвили над масрафа. Ако мислиш че някой си е купил тесла за да прави икономия или бмв i3 за 90-100 хил. щото зонат е безплатна. Просто паркираш , слизаш и вършил работа, не се занимаваш с смс-и. , същото и с данъка. Един ангажимент по-малко. А и нали не мислиш че някой с тесла, i3 или подобна това му е основната кола.Коментиран от #13
17:10 18.09.2018
12 най накрая
Model X P100D: 762 к.с., 967 Nm, 0-100=3,1 сек, макс. 250 км/ч, пробег-542 км nedc.
Коментиран от #14
21:50 18.09.2018
13 Зорлем
До коментар #11 от "Антон":
А тези работи ги обяснявай на електрофилите. Те нали все повтарят за икономичното возене поради липсата на гориво, спестените пари от ремонти поради (уж) по-простото устройство на електричките и как електричките аха-аха ще изместят ДВГ то, и т.н., и т.н. А като им кажеш, че тая работа с електрическата кола е всъщност писък на модата, съизмерим с ползването на Айфон (много обичат да правят съпоставки с развитието на ИТ техниката?), започват да ти обясняват, че си загубен, балкански субект, дето е като файтонджиите от края на 20-век дето "чупели станове" образно казано. Та така...21:51 18.09.2018
14 333
До коментар #12 от "най накрая":
400 електрически коня са много. Цената му е много добра, тЕслата струва горе-долу двойно. Под 6 секунди е повече от адекватно ускорение. Тия 3.4 секунди, за които говориш се активират, и чакаш 10 минути, за да се подготви батерията за тях. Не става само да активираш Ludicrous mode.Да сравняваш Тесла с Ауди е като да сравняваш Линкълн с Ауди в един клас. Неслучайно в Европа няма щатски премиум автомобили, европейските там се продават. Тесла със 100kWh батерия зарежда 50 минути, това зарежда за 30. Има разлика между NDEC и WLTP, което обяснява разликата в пробега. В реални условия не мисля, че ще има чак такава разлика. На Тесла системата не е кой знае колко ефективна. На Хюндай с около 25% по-нисък разхода на енергия при реални условия от Model 3. Та пробега не го брой. На аудито няма да му пада задната броня в движение, няма да излизат коли с различен цвят панели. Има и доста по-добре развита сервизна мрежа. В Норвегия пищят така, че чак до тук се чува. Чакат с месеци гаранционни ремонти на Тесла.
Мъск прави същите грешки, които правят американските производители на автомобили от десетилетия. Колите им са посредствени, за това Крайслер го купи Фиат. Японците ги бият стабилно в средния клас от половин век вече, европейците ги бият в луксозния. Отскоро и корейците се котират доста добре в Щатите. GM се пробваха тук, ама видя какво стана с Опел. Сега Пежо/Ситроен успяха да ги съживят, излезнаха на печалба за пръв път от 20 години. Сааб фалираха. Форд в Щ
Коментиран от #16, #17
01:19 19.09.2018
15 YAMAHA
До коментар #8 от "Да да":
Нисана е 80 Бона има го в ринг мола сядах в него много по готин е от стария11:25 19.09.2018
16 най накрая
До коментар #14 от "333":
Разбира се, че параметрите на аудито с изключение на пробега (проблем за всички електрици) са повече от нормални, но германците обичат да са „най”, но засега не могат. След година излиза Тесла Роадстър с 1000 к.с, 10000 Nm скорост над 400 км/ч и пробег от 1000 км с едно зареждане – това, което съм казал, е че параметрите са показателни за технологичното ниво. Немската преса не случайно ги подиграва, защото: кога немски фирми тестващи прототипите си включват в колоната чужд модел за база (Порше). Кога са проявявали неистов интерес към конкурент – Ауди си поръча два броя модел Е с въздушна поща преди официалната премиера в Европа, за да види как са направени. Мнението на швабите от разглобяваните Тесла Е: "Тествахме всяка отделна система, но особено впечатлени останахме от силовата електроника. Компактна, разширяема, изцяло интегрирана, модулна, лесно достъпна, добре защитена, на разумна цена и изумително интелигента в много детайли."Мерцедес, немската преса ги хвана в комично разглобяване на Тесла С и т.н и т.н.
12:12 19.09.2018
17 най накрая
До коментар #14 от "333":
Щом една марка е под финансовата шапка на друга, то значи, че е лоша? Като Бентли, Ролс Ройс, Ягуар, Волво, Бугати, Ламборгини, Астон Мартин?Щатските коли не се продават в Европа заради административни, законови ограничения –данъци, мито, акциз, (не само на колата, а убийствения 70% акциз в/у горивата). Заради различната философия, която прави щатските коли просто непригодни за европейската инфраструктура, но и масовата европейска кола не се харесва в щатите. Там се продава само немския премиум сегмент, който средния европеец гледа през крив макарон, докато кара жалките малолитражки, които в щатите ги нямат за превозно средство. Истината е, че всеки европеец, който дръпне с парите, веднага се качва на голяма кола и не ще да чуе за малолитражките. Защото е факт, че средния европеец не може да поддържа голям автомобил като тези в щатите, дори и да му го подарят – такава е реалността, затова и гроздето е кисело. Да, в щатите има и японски и корейски, щатския пазар не е фашистко-шовинистичен като немския, подкрепян със законови протекции и въпреки това Мустанг стана най-продаваната спортна кола в Германия.....
12:37 19.09.2018