Заканите на Илон Мъск, че Tesla Model 3 ще бъде по-бърза от BMW M3 бяха подложени на проверка на Международната писта в Палм Бийч, Флорида, където американският електромобил и баварският седан премериха сили на класическата дистанция от четвърт миля (402 метра).
И двамата съперници попадат във високия ценови клас. Базовата цена на Model 3 Performance е $64 000 (€54 310), но конкретният екземпляр струва $72 500 (€61 523), а M3 Competition - $82 000 (€69 585). "Тѐслата" има два електромотора с обща мощност 450 к.с. SAE/462 к.с. DIN, а баварката разчита на редови шестак с 450 коня.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 булгар
18:58 25.09.2018
2 Driving pleasure
Коментиран от #29
19:13 25.09.2018
3 Антиелектрика
Коментиран от #6, #36
19:16 25.09.2018
4 Нагайка
Коментиран от #17
19:21 25.09.2018
5 Иван
Коментиран от #7, #10, #12
19:23 25.09.2018
6 Driving pleasure
До коментар #3 от "Антиелектрика":
А сещаш ли се какво ще стане с вибратора ако вместо на "Куотър майл" се дръпнат на 1 миля :) А при няколко поредни старта няма и да финишира, щото електрониката дето варди батериите ще препищи на умряло и ще го отреже. Но не това прави Баварката по-добрата кола! Не М3 обикноено 320 да е пак е по-добри автомобил.19:24 25.09.2018
7 Driving pleasure
До коментар #5 от "Иван":
Говорим за автомобили като цял пакет, не за предимството на дадено задвижване - предимството на тока е въртящия момент от нулата ясен е резултата - но АВТОМОБИЛА е много повече от 0-100. Трябва да завива, да спира, да вози добре и т.н. и т.н. Неща които кошника на друсалката не ги може в същата степен в която БМВ могат да настроят автомобила! Кажи ми ти, защо електрофеновете викате ура на "тока" давайки за пример ускорението му - а не екологичните му преимущества? Щото вибратора и такива няма!... та дайте да си поговорим за коли а?! На мен не ми харесва в бяло :D :D :D19:31 25.09.2018
8 Димов
Коментиран от #9
19:34 25.09.2018
9 Driving pleasure
До коментар #8 от "Димов":
... нищо чудно да е платено - поредната тъпа пропаганда и да са нагласили дръпката ;)19:39 25.09.2018
10 Кольо Камиона
До коментар #5 от "Иван":
Страхувам се че хора които нямат бензин в кръвта ще въведат безумни ограничения и ще ми забранят да издувам V-осмака до 8000 об/мин като вляза в тунел, гръм и трясък за страх и ужас на джендърите19:40 25.09.2018
11 CL500
Коментиран от #16
19:57 25.09.2018
12 Антиелектрика
До коментар #5 от "Иван":
Фанатизма е присъщ за електрофилите. А знаеш ли случайно, че електричките вече веднъж са навлизали като превозно средство преди 150 години?20:02 25.09.2018
13 оня с питоня
20:09 25.09.2018
14 Бачо Киро
20:09 25.09.2018
15 tarikat
20:36 25.09.2018
16 Грую
До коментар #11 от "CL500":
Братле, още на Ихтиман е умряло!!Казвам го от опит
20:40 25.09.2018
17 Гост
До коментар #4 от "Нагайка":
А случайно не искаш ли драг на червения площад срещу лада или кортеж? А забравих,ушанките нямат автомобилостроене,извинявай!Коментиран от #23
20:44 25.09.2018
18 вес
20:52 25.09.2018
19 Японеца
21:18 25.09.2018
20 Bingo
21:21 25.09.2018
21 бмв
21:41 25.09.2018
22 асддса
Но както стари коли са предпочитани за каране на писта заради усещането на връзката с асфалта пред нови с електрически рейки, така и всеки който обича да кара и ходи на писта би купил БМВто пред теслата.
При обикновените коли двойно задвижване почти винаги печели, ако сложат ауди RS4 например разликата ще е по-малка. А пък ако се състезават от 50-250 БМВ-то ще победи, защото няма проблем със сцеплението тогава.
Две съвсем различни коли. Колкото и да не ни се иска на някои от нас, електромотора е по-добър и ще измести двигателя, както автоматиците изместват ръчните. По-голямата част от пазара иска това, няма заради малък процент от хора да спрат развитието в тази посока.
А и хората които имат са доволни от тесла, това че няма звук не значи че няма да носи удоволствие, просто е различно. Както разликата между Ролс Ройс и макларън например. Покарайте първо и тогава споделяйте мнение.
Коментиран от #24
21:53 25.09.2018
23 Нагайка
До коментар #17 от "Гост":
Темата е БМВ-Тесла, така че не става ясно какво отношение има глупавата Лада, освен ако разбира се не ти подхвърлят по някой кокал от козяшката софра за да въртиш опашка и да ръсиш тъпни по форумите21:56 25.09.2018
24 Антиелектрика
До коментар #22 от "асддса":
Стига с този електромотор и това колко бил ефективен. Ефективни са тролея и влака, а там където има батерии забрави за 90% КПД. Остави си зимата колата на открито за 4-5 дни и чакай в батерията ти да има някой.22:01 25.09.2018
25 ASD
Колата трябва и да завива, защо не направят тест на 20км път със завои? А да още на първите 10км каране на макс на Теслата ще и спаднат батерийките и няма да може да поддържа темпото.
00:56 26.09.2018
26 Mpowered
01:37 26.09.2018
27 Energy
от 0-130 ще изяде баварката и после заедно ще се движат до бургас но с едно 100метра преднина на Тесла
Коментиран от #34
02:37 26.09.2018
28 Бакша
Коментиран от #30, #33
05:30 26.09.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Електрошок
08:38 26.09.2018
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Електрошок
До коментар #28 от "Бакша":
Брато,тея с беемветата първи ще си купят.08:57 26.09.2018
34 Зубър
До коментар #27 от "Energy":
Ти си някакъв зубър, без капка представа от реалният живот. Ти като включиш темпомата на Тракия чак на Бургас ли го изключваш. Това да не ти е Германия с 5 платна.09:02 26.09.2018
35 волт
10:55 26.09.2018
36 Боби
До коментар #3 от "Антиелектрика":
Какво говориш бе момче? Теслата е по-евтина и направо унищожи БМВ-то. Да не говорим за надеждността. Този, който си е купил БМВ-то много трябва да го е яд. Освен да бръмчи друго не прави.Коментиран от #40
11:01 26.09.2018
37 Димов
Коментиран от #104, #106, #107
11:17 26.09.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Boot
Коментиран от #42, #48, #59, #67
11:36 26.09.2018
40 Антиелектрика
До коментар #36 от "Боби":
И колко е по-евтина Теслата и как унищожи М3 - като води с една дължина ли? Само, че с лек тунинг М3 ще стане много по-бърза, а на миксера можеш само да му тунинговаш джантите.11:41 26.09.2018
41 799
11:49 26.09.2018
42 Антиелектрика
До коментар #39 от "Boot":
Май доста си си изпържил мозъка в електричката - хахахаха. Много еврогейски е да заклеймиш някой за назадничев, само защото не харесва електричките. Поне да беше се образовал малко, че сравнението ти за локомотиви и космически кораби важат с обратен знак, защото електрички е имало много преди бабата ти да се качи на първия автобус у вашето село. Пък самолета г-н еврогеецо е с ДВГ, не с ток. И вземи измисли друга лъжа как с над 150 км/ч с Тесла ще стигнеш от София до Бургас. То единствената ти мечта явно е да пътуваш за 35 лева в кола за 300 бона - типичен Плюшкин!Коментиран от #47, #148
11:52 26.09.2018
43 Vuicho Vanio
12:44 26.09.2018
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Boot
До коментар #42 от "Антиелектрика":
Ха, интересно, казваш че електрически автомобили е имало преди такива с ДВГ, може ли линк? Ама не ща разлепяне, искам линк, че нещо не намирам такава инфомация, относно дистанцията София - Бургас с Тесла Р100 ясно колко си пътувал с Тесла, николко, така че мнението ти не важи. Ако беше карал или да си се возил в Тесла щеше да знаеш как са нещата, но явно не си, пожелавам ти да го изпиташ, дотогава за мнението ти ни е все тая.Коментиран от #71
14:27 26.09.2018
48 Глупости
До коментар #39 от "Boot":
Boot я вземи виж при 150 км/ч каква е разликата в шума в купето на Тесла и една Е-класа примерно и спри да се излагаш вече, няма повтарям няма ниииииикаква разлика!!!!!!А това че 450 км ще минеш с едно зареждане на Теслата при над 150км/ч го разправяй на баба ти.
Тоест си фейк или по-просто казано пъпчив тинейджър.
14:29 26.09.2018
49 Boot
Коментиран от #50
14:39 26.09.2018
50 Глупости
До коментар #49 от "Boot":
Абе пубер по Гоогъл мап е 382км+65км които са оставали според теб =447км!!!!!Има десетки видеа колко издържа батерията при 150км/ч вземи ги виж.
Има и десетки видеа за сравнение на шума, гумите са най големият източник а теслата не е сред най добре шумоизолираната.
Коментиран от #51
14:48 26.09.2018
51 Boot
До коментар #50 от "Глупости":
Хахаха охлюв, смени ли памперса? тия 65 км какво ми ги слагаш в общия брой? Из града със 150 км/ч ли ще се кара? Като забавиш, тя си преизчислява, никой никъде не е казал че ще измине 450 км с едно зареждане, и докато аз съм бил вътре, ти гледаш клипчета в youtube? А какво ми гледаш из интернет децибелите при поддържане на скорост, я изпреварвай с Тесла и с Е класа да видим какви са стойностите а? Айде лека нощ, и си избърши сопола че ти влиза в устата и се е разпенил, майка ти що те е зарязала тук?Коментиран от #52
14:57 26.09.2018
52 Глупости
До коментар #51 от "Boot":
Плужека си ти с мляко покрай устата.Вътре си бил в задника на любовника си щото очевидно говориш глупости.
Ти ако вземеш и да изпреварваш с Теслата и до Карнобат няма да отидеш.
Хайде време е да си смениш ролите с твоята дружка и ти сега да си пасивният.
15:19 26.09.2018
53 Глупости
Ето един пример при 200км/ч при 90кВч батерия тръгва на 100% батерия след 100км е на 18%!!!!!
Както и да смяташ със 100кВч и при над 150км/ч няма как да ги докараш до 400, така че да ти си просто трол.
Коментиран от #54
15:42 26.09.2018
54 Boot
До коментар #53 от "Глупости":
Хахаха падам от смях, той гледа клипчета, познанията му се базират на youtube но той дава акъли... Спри да правиш любов с баща си, това би трябвало да е единствения начин да не те боли задника, въпреки че не ги разбирам вашите неща, да си хомосексуалист уж не е срамно, срамно е да си необразован хомосексуалист, а защо си харесваш клипчета където Тесла изминава 4 км и и пада батерията до 0% ? Много просто, в Норвегия карат адски много Тесла, но там такива като теб които имат сексуална връзка с баща им ги обработват, а ти не искаш да те разделят с баща ти, сигурно ти е мекичко с него?Коментиран от #57
15:58 26.09.2018
55 Алфа Ромео
16:02 26.09.2018
56 Глупости
Коментиран от #58
16:09 26.09.2018
57 Глупости
До коментар #54 от "Boot":
ХаХа това ли те успокоява да знаеш че освен теб и други може да са гейове???Е ти си най-големият така че дерзай.
Иначе аз от компютъра мога да ти кажа че карам панамера имам частен самолет и 50 метрова яхта.
Без доказателства само си тролиш та дори и не знаеш кой е Бьорн Ниланд дааа ти си най обикновен селски гей.
16:10 26.09.2018
58 Глупости
До коментар #56 от "Глупости":
ХаХа Boot да пишеш от чужд ник е най-долното което може да направиш, личи си че си мазен гей :)))))Коментиран от #63
16:12 26.09.2018
59 Moot
До коментар #39 от "Boot":
Това не е нищо, аз пък пътувах със шефката ми до Бургас по магистралата. Седяхме двамата на задната седалка на Ролса, шофьорчето докато караше аз я скъсах от еб.... нито разбрах с колко км/ч се движехме, нито колко бензин изхарчи колата, от нейните писъци и стенания не разбрах колко е тих Ролса, нито какви глезотии има в него освен шампанското с което започнахме приключението, ама какво ли ти разправям, като Тесла няма втора.Коментиран от #61
16:28 26.09.2018
60 Глупости
16:39 26.09.2018
61 Moot
До коментар #59 от "Moot":
Като Тесла няма втора, иначе като стигнахме с Ролса, ме пуснаха на група роми в техния квартал, направо ме съсипаха, затова ни мощността на Ролса помня, ни обезшумяването, още не мога да сядам, май накрая в полусъзнание и шофьорчето ме мина.Коментиран от #66
16:42 26.09.2018
62 Електрошок
При 150км/ч 40квч
При 200км/ч 80+квч
Зависимостта скорост-въздушно съпротивление е геометрична,затова от 100 до 200 нараства 4+ пъти.Излиза,че данните от София до Бургас са верни.
Коментиран от #64
16:42 26.09.2018
63 Глупости
До коментар #58 от "Глупости":
Тежка шизофрения ме тресе, аз съм гей шизофреник и мразя тесла чисто и просто защото не ми отива на външната тоалетна!Коментиран от #65
16:47 26.09.2018
64 Глупости
До коментар #62 от "Електрошок":
Тези цифри са безумни!!! Да беше видял поне клипа или десетките други в нета!!!!Коментиран от #83, #126, #128
16:55 26.09.2018
65 Глупости
До коментар #63 от "Глупости":
Така е като нямаш аргументи, започваш с геиските номера.16:57 26.09.2018
66 Boot
До коментар #61 от "Moot":
Който краде никове ще му eбa пyткaтa mайчинa смpaдливaКоментиран от #74
17:06 26.09.2018
67 Язе
До коментар #39 от "Boot":
Под 150км/час не падал.Тогава си тръгнал от Сф и си стигнал до центъра но на Ихтиман а не Бургас.Тия ги говори на децата във втори клас.17:14 26.09.2018
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 stabilen ko4
17:25 26.09.2018
70 Антиелектрика
До коментар #45 от "Антиелектрика":
Като нямаш аргументи, писането с чуджи никове ли е последния писък на кретенизма ти? Тираджийче недоклатено, ще ти намеря IP адреса и ще ти размажа кухата глава!17:26 26.09.2018
71 Антиелектрика
До коментар #47 от "Boot":
Тъй като подозирам, че това е поредния ти ник, ще ти дам линк от Уикипедия, защото явно ти е много трудно да мислиш: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0"Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г.[6] Електрическите автомобили са популярни в края на 19 век и началото на 20 век, докато напредъкът в технологиите на двигателите с вътрешно горене и масовото производство на евтини бензинови автомобили довеждат до спад в използването на електрически транспортни средства." Точно и ясно!!!
17:28 26.09.2018
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Глупости
До коментар #66 от "Boot":
Почивай със своята, защото днес падна и до това ниво.17:35 26.09.2018
75 Антиелектрика
Коментиран от #76
17:39 26.09.2018
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Антиелектрика
До коментар #77 от "Антиелектрика":
От 11 часа висиш тук и скоро ще лъсне от коя тираджийска стоянка спамиш. Това, че си в чужбина няма да те спаси, защото много лесно ще видя коя фирма е имала камиони там. Тогава само се моли да съм в добро настроение и да се разминеш сам с избити зъби, вместо да те изпотроша целия!Давай, чакам ти следващия коментар, че да те засека по-лесно!
17:49 26.09.2018
79 Антиелектрика
Коментиран от #80
17:53 26.09.2018
80 Антиелектрика
До коментар #79 от "Антиелектрика":
Така, тъй като скоро модератора ще се намеси и може би ще ти блокира IP адресът, се надявам да продължиш да спамиш, за да ми е по-лесно после в намирането ти. Давай, чакам поредната ти шизофренична тъпня!17:56 26.09.2018
81 Антиелектрика
Коментиран от #82
18:11 26.09.2018
82 Антиелектрика
До коментар #81 от "Антиелектрика":
Давай, давай, накрая може да се смиля над теб и просто да те настаня в лудницата, вместо да ти избия зъбите. Давай, изсери поредната си тъпотия.18:15 26.09.2018
83 Електрошок
До коментар #64 от "Глупости":
Клипове не гледам.Изчислявам по приблизителни данни.Не казвам, че резултатите са точни,но са близко до действителните.Например навремето учехме,че волгата изразходва 18кс при скорост 60км/ч.Коментиран от #84
18:16 26.09.2018
84 Зорлем
До коментар #83 от "Електрошок":
18 конски сили са около 13 киловата, т.е. при 60 км/ч Волгата излиза, че харчи 13квч, а Теслата при 100 км/ч да харчи само 20квч? Със сигурност Теслата е много по-аеродинамична, но също така със сигурност и Влогата е поне два пъти по-лека от нея, така че има нещо гнило в тези сметки и разходни норми.Коментиран от #91
18:38 26.09.2018
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Гого
18:57 26.09.2018
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Антиелектрика
До коментар #87 от "Антиелектрика":
Модератора явно спи, но аз сега отивам да наеба майката ти, защото жената е съгласна да ми духа за да не те пребия. Ако модератора не си свърши работата и не изтрие всичките коментари написани с твоя ник, ще пускам това съобщение, докато не си свърши работата!19:58 26.09.2018
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Електрошок
До коментар #84 от "Зорлем":
Мисля,че волгата тежеше около 2,5т.,но при изпитания на равно,без ускорение теглото почти няма значение.Да не забравяме,че профилът на старите модели гуми имаше по-малко съпротивление на триене поради по- тясната диря.С повишаването на скоростта се измени и профилът на гумите.При 150км/ч основните загуби са от въздушното съпротивление.На теслата не знам колко е,но имаше един модел на Порше с квс 0,31.От днешните коли много добро съотношение обем-квс има Ситроен Пикасо и други еднообемни купета.Коментиран от #95, #97
20:13 26.09.2018
92 Язе
Коментиран от #96
20:47 26.09.2018
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Зорлем
До коментар #91 от "Електрошок":
Е, де, дай по-полека с тия 2,5 тона. Все пак С-ката на Тесла тежи толкова. Според бърза справка в Интернет Волгата тежи 1420кг (дори и според БГ секцията на Уикипедия). И ти зарежи почти да няма значение при равномерно движение на равно. Дет се вика реакцията на опората си е реакция на опората и зависи изцяло от натиска, т.е. от масата. Затова ти казвам, че нещо не е съвсем наред с тия разходни норми, дето ги цитираш.Коментиран от #99, #109, #111
22:24 26.09.2018
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 гост
До коментар #91 от "Електрошок":
Чети и реви !!!! Модел 3 , коефициент на въздушно съпротивление 0,21 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Без аналог в съвременното автомобилостроене !!!!!!!!!!!!!http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/30788-kolite-s-nai-dobro-aerodinamichno-syprotivlenie/
Коментиран от #98, #110, #113
23:14 26.09.2018
98 Зомби с квадратно чело
До коментар #97 от "гост":
гост след издънките в предните коментари едва ли някой ще иска да чете каквото и да било от теб.То не беше обиди , псувни на майка и накрая писане с чужди никове.
Дано да си доволен в какво обърна този форум.
Коментиран от #100, #101, #108
23:19 26.09.2018
99 Физически закони
До коментар #95 от "Зорлем":
Съпротивлението на търкаляне и триене е почти еднакво при ниска и висока скорост и дори намалява при повишаване на оборотите. Челното съпротивление от друга страна, нараства на куб (на трета степен) при удвояването на скоростта. То обаче не зависи от теглото, така че при високи скорости, теглото почти няма влияние върху необходимата мощност за поддържане на постоянна скорост. Ако на един и същ автомобил добавиш 300кг, разхода за поддържане на 200км/ч почти няма да се промени, но ако отвориш прозорец, разхода ще се качи драстично. Сравнение на коефициента на челно съпротивление на Тесла и Волга е нелепо и абсурдно!23:33 26.09.2018
100 гост
До коментар #98 от "Зомби с квадратно чело":
Би било доста лесно и елементарно , но за твое съжаление аз само четох и се убеждавах колко е вярна поговорката "каквото повикало , това се обадило " !!!!!!!!!! Аз пиша с един ник , макар че и други хора пишат с него , но това си е тяхна работа !!! Само се надявам , че вашта дружинка се е убедила докъде докарахте "аудиторията" с демагогиите си и как ще ви отговарят на напъните на бялото да кажете черно !!!! А и не се интересувам дали четете моите коментари , пиша ги за хора които искат обективна информация , а не дървени философи !!!23:38 26.09.2018
101 гост
До коментар #98 от "Зомби с квадратно чело":
Съвсем скоро световният пазар на автомобили ще претърпи коренна промянаДали дните на автомобилите с двигатели с вътрешно горене са преброени? Според Том Рафтъри от списание Forbes, вече можем да изброим седем причини, поради които, бензиновите и дизелови двигатели съвсем скоро ще станат част от историята. Все още сме в началото на масовия преход към електромобилите, но той ще се случи много по-скоро отколкото всички очакват. Нека обаче да видим конкретните причини, които ще осигурят надмощието на електрическите коли.
Вижте какво става в Китай
Китай е най-големият автомобилен пазар в света и там има изискване за всеки производител, който присъства на пазара, да предлага поне 10% от колите си със задвижване с „нова енергия” (т.е електрическо). Тези 10% са изискването до 2019, за 2020 процентът скача на 12, а до 2020 вече трябва да са 25. В резултат на това големите играчи на китайския пазар много бързо откриха електрификацията. Tesla също е тук – с разрешително за местно производство, но без местен партньор плюс договорка с Шанхай за строежа на първата гигафабрика за батерии извън Щатите.
Цените на батериите продължават да падат
През 2010 година цената на 1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара. До 2017 година тази цена падна до 200 долара и ще продължи да пада. Прогнозите на Илон Мъск са, че до 2 години 1 киловатчас ще струва 100 долара. Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на елект
Коментиран от #102
23:48 26.09.2018
102 гост
До коментар #101 от "гост":
Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на електромобилите и конвенционалните автомобили ще се изравнят. Накратко, до 2020 година цените на батериите ще са спаднали с 90 процента и ще продължат да падат.Но капацитетът им ще продължи да расте
Притесненията за пробега с едно зареждане на батериите продължават да се топят. Пробегът на литиево-йонните батерии расте с 5 до 8% на година, през 2020 година вече се очакват повече масови модели с пробег около 1000 километра. А това е напълно съизмеримо с постиженията на икономичните дизелови модели.
Електрическите батерии имат дълъг живот
Това е точно обратното на мнението, което се е наложило в обществото. Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет. С други думи, на 30 000 километра се губи 1 процент от капацитета на батерията. Засега обаче няма достоверни данни за това как се представят батериите, използвани от другите производители на масови електромобили.
Коментиран от #103
23:49 26.09.2018
103 гост
До коментар #102 от "гост":
Електромобилите са по-надеждниНай-малкото защото са по-семпли. Задвижващата система на един автомобил с бензинов или дизелов мотор съдържа над 2000 движещи се части, докато при електромобилите тази бройка е около 20. А анализ на данните от сервизното обслужване на определена бройка електромобили в Щатите показва, че обикновено те имат нужда от по-евтини и редки ремонти.
„Горивото” за електромобилите е по-евтино
Едва ли ще намерите място на света с изключително евтин петрол и много скъп електрически ток. За последните 12 месеца цената на петрола се покачи с 50% и нивата на цените му се влияят от твърде много политически фактори. Докато електроенергията е евтин консуматив и може да се добива и от възобновяеми източници.
Цените на употребяваните конвенционални автомобили ще се сринат
Електромобилите и хибридите вече са най-бързо продаваните коли на някои пазари. И тази тенденция ще продължи. А що се отнася до срива на цените на бензиновите и дизелови коли, то той ще започне с една мисъл: Защо да си купувам конвенционален автомобил, чиято цена след 3-4 или 5 години ще е много по-ниска? И това ще постави началото на края.
Коментиран от #105, #115, #158
23:51 26.09.2018
104 Аман от глупаци
До коментар #37 от "Димов":
Батерията е на клетки и се сменя само прецаканата.Аре като не ги разбираш работите ходи да вариш ракия.Коментиран от #155
23:56 26.09.2018
105 гост
До коментар #103 от "гост":
Огромната част от старите автомобилни производители работят при печалби между 8 и 10% , дори БМВ и Даймлер за тази година прогнозираха спад на печалбите под тези стойности ! Това значи , че спад на цените над 10-12% или спад в продажбите над 20% директно ги изпраща в териториите на завинаги губещи , което пък не им оставя никакъв избор , дори при желание да запазят старите си производства !!00:04 27.09.2018
106 гост
До коментар #37 от "Димов":
В коментари 101 и 102 можеш да прочетеш нещичко за "слабото място" , само ако те интересува де , щото имам усещането , че повече те интересува плюенето !!!Коментиран от #156
00:08 27.09.2018
107 гост
До коментар #37 от "Димов":
Последно разяснение , като за "приятел" , хахах !!! 1% загуба на капацитет за 30 000 км (доказано) значи , че на 600 000 км батерията ще е запазила 80 % от капацитета си !!!!! Което пък означава , че си е НАПЪЛНО ГОДНА за още поне 600 000 км , само че вместо примерно 600 км пробег с едно зареждане , ще има 480 км пробег , това е !!! Предполагам че повечето купувачи ще са съгласни при 3-4 пъти по-ниска цена на автомобила !!Коментиран от #112, #157
00:15 27.09.2018
108 Антиелектрика
До коментар #98 от "Зомби с квадратно чело":
Не вярвам той да падне толкова ниско. Това е работа на онова нелепо тираджийско същество пишещо преди с ник "Да да". Жалко е само, че модератора вместо да му наложи БАН позволява подобни идиотщини и трябва да му падаме на нивото. Иначе "гост" и той толкова се е ошашавил, че дори плюе "Електрошок", който пък харесва електричките. Но нали и "гост" беше казал, че понякога пишат и негови колеги с неговия ник - хахахахахаха Та пародията и лъжата тук са пълни. Не виждаш ли какви измишльотини пак поства "гост" - все едно физичните закони не важат за литиево-йонните батерии. Всеки нормален човек знае, че след 500-1000 зареждания, литиево-йонната батерия се раздува, ама карай да върви, тук е важно да се надлъгваме.08:13 27.09.2018
109 Електрошок
До коментар #95 от "Зорлем":
Прав си!1,5т.Явно паметта ми изневерява вече!09:25 27.09.2018
110 Електрошок
До коментар #97 от "гост":
Чета и рева.0.21 е наистина постижение,но аз давах за пример Порше 911,който по мое време имаше 0.31.И като гледам снимките на Тесла,почва да ме обзема едно съмнение:)09:37 27.09.2018
111 Електрошок
До коментар #95 от "Зорлем":
Загубите от по-голямото тегло ги има,но при висока скорост са пренебрежимо малки.Най добре го е обяснил #99.09:51 27.09.2018
112 Зомби с квадратно чело
До коментар #107 от "гост":
Гост това е проблемът не само на теб а на много хора които не са учили докрай в училище, мислят че всичко в природата е правопропорционално и започват да екстраполират!!!!!Е да ама не много функции са квадратични други експоненциални трети пък съвсем разлижни при различен участък и т.н.
Прост пример зареждаш батерия до 80% за 40 мин ако екстраполираш означава че оставащите 20% ще се заредят за 10 мин!!!!!!
Хайде сега направи опита и да видим какво става????????
Коментиран от #161
09:55 27.09.2018
113 Електрошок
До коментар #97 от "гост":
Ти като руснаците-започна да стреляш по своите!09:58 27.09.2018
114 Гого
Коментиран от #116, #117
10:05 27.09.2018
115 Електрошок
До коментар #103 от "гост":
Много патос,много поезия,много безкритично доверяваме на цифрите!Аз също съм за електромобилите,но се съмнявам в много от данните в нета,особено за батерията и ефективността на регенерирането на енергията.10:23 27.09.2018
116 Зомби с квадратно чело
До коментар #114 от "Гого":
Тесла не лъжат както и ЕПА където можеш да видиш разхода. Никой нормален производител не дава разхода при негативна ситуация а при оптимална. При висока скорост изминатите километри са по-малко от половината отколкото при оптимална скорост, което естествено е и същото при ДВГ.Погледни статистиката за Европа да видиш къде се продават Тесла:
1.САЩ където има субсидии и избери родното.
2.Богати европейски страни с огромни субсидии и привилегии заради пари от петрола.
3.Китай поради 1.5милиарда пазар.
Проблемът не е Тесла а зомбитата които създава и нереалната представа която те изкривяват. При другите Ел. коли това изкривяване го няма.
10:32 27.09.2018
117 Електрошок
До коментар #114 от "Гого":
Мисля че добрата лъжа не трябва да минава 30%!Пък и колкото и да лъжат,предимствата на електромобилите са неоспорими.10:37 27.09.2018
118 Valchev
Имах шанса да покарам Тесла 85S(дава електромотора на задните колела)и мога да ви уверя ,че ускорението е изумително!!!Относно дали 400м.,километър или няколко пъти по 400. е все тая-мощността и ускорението не се променят,а пробега след пълно зареждане б3ше 250 мили!А относбо окачването-взето е от S class,така че едва ли е зле при каквито и да е условия!!!
Коментиран от #119
10:39 27.09.2018
119 Зомби с квадратно чело
До коментар #118 от "Valchev":
Ето за това говоря, пореден зомби които се мисли за уникален.Ускорението се променя в зависимост от капацитета на батерията и температурата и!!!Също времето за зареждане!!!!!
Пробега зависи от скоростта и температурата, при Тесла няма предавки така че колкото по-бързо толкова по-малко изминати километри.
Нещата трябва да се казват с истинските им имена, това не прави колата по-малко добра.
Коментиран от #122
11:06 27.09.2018
120 Гого
Коментиран от #121, #123
11:12 27.09.2018
121 Зомби с квадратно чело
До коментар #120 от "Гого":
Да прав си въпроса е че при ДВГ това е малък недостатък щото зареждането става за 5 минути и си на пътя а при тесла това е огромен недостатък дори и да имаш суперчарджер а то няма в България все още.Конкретно за Х P100D модела ЕПА дава за магистрала 92 мили за 1 галон!! Процедурата е два теста приблизително кара се 10 мили по равно с 48 мили/час и 60 мили/час и се взема средното. Карат се без климатик и други ел. принадлежности включени. Сори за Амер. мерки но ЕПА е Американска.
11:35 27.09.2018
122 Физически закони
До коментар #119 от "Зомби с квадратно чело":
Нима твърдиш че ако електромобилите имаха повече скорости, щяха да са по-икономични при движение със 140 км в час? Не знам кой е зомбиран, но ти си пропуснал часовете по физика и електротехника.Коментиран от #124
11:46 27.09.2018
123 Антиелектрика
До коментар #120 от "Гого":
Естествено, че всеки си има право на мнение. Обаче пренебрегването на фактите прави хората залепени фанатици. Къде си тръгнал да сравняваш разход при 150 с 240 км/ч? Електричка с такава скорост едва ще мине 50 км. В нета има достатъчно клипове как Тесли с 150 км/ч могат да минат не повече от 200 км. Но всъщност за мен проблема не е в разхода, а в други неща, които съм писал и времето ще покаже дали съм бил прав.11:52 27.09.2018
124 Зомби с квадратно чело
До коментар #122 от "Физически закони":
Не,аз твърдя три неща:1.ДВГто понеже има скорости по-голяма скорост не означава по-голям разход в целият диапазон.
2.Понеже ел. колите нямат при тях по-висока скорост означава по-голям разход.
3.Ти си зомби и необразован.
Опитай се сега да ме опровергаеш???
Коментиран от #125, #129
11:54 27.09.2018
125 Зомби с квадратно чело
До коментар #124 от "Зомби с квадратно чело":
Първото скорости да се има предвид предавки а другото е скорост на движение, правя пояснението защото знам как се заяждаш за думите без да вникваш в смисълът.11:59 27.09.2018
126 Електрошок
До коментар #64 от "Глупости":
Ето как се получават "безумните"цифри:При 200км/ч-80квчПри 100км/ч.-20квч понеже разхода при намаление на скоростта два пъти спада четири пъти.По надолу формулата дава грешка.
12:58 27.09.2018
127 Ввв
13:10 27.09.2018
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Физически закони
До коментар #124 от "Зомби с квадратно чело":
"1.ДВГто понеже има скорости по-голяма скорост не означава по-голям разход в целият диапазон. "По-голям разход на какво? На гориво или на енергия?
При електромобилите това е едно и също, но заради недостатъците на ДВГ и скоростните кутии плюс уменията на задкормилното устройство, при една и съща отделена мощност върху колелата, разходът на гориво (енергия) може да бъде в много широки граници.
Хайде сега ти ме обори ако можеш? Физиката не се интересува от зомбирани мозъци и кой в какво вярва. По-голямата скорост винаги е придружена с по-голям разход на енергия.
Коментиран от #130
15:36 27.09.2018
130 Зомби с квадратно чело
До коментар #129 от "Физически закони":
Ще те оборя много лесно вземаме две абсолютно еднакви А4 и пълним резервоара догоре.После караме рамо до рамо ти на 2ра с 80 км/ч аз на 5та с 80 км/ч после пълним пак догоре.
Ако ти дадеш повече пари ще си признаеш че нищо не разбираш от коли. Ако аз дам повече пари ще направя каквото искаш, имаме ли сделка???
15:51 27.09.2018
131 Физически закони
Коментиран от #132
16:45 27.09.2018
132 Зомби с квадратно чело
До коментар #131 от "Физически закони":
А ти знаеш ли какво е КПД, едва ли. Тогава една и съща кола с ДВГ ще я караш само ти само с 80 км/ч. Първият път на 2 после на 5 скорост после ако имаш достойнство ела и ми се извини. Ел. Автомобилите нямат скорости, явно и това не знаеш???Коментиран от #137
16:56 27.09.2018
133 Гого
Коментиран от #134
18:53 27.09.2018
134 Антиелектрика
До коментар #133 от "Гого":
Че теб кой те е обиждал? Изказах мнение, че изопачаваш фактите. Само един въпрос имам към теб - защо държавата трябва да изгражда зарядни станции? Аз например не желая да се харчат моите пари за това и съм си в правото. Ако искаш зарядна станция, плащай си я, твое право си е, но не искай безплатен обяд на чужд гръб.23:29 27.09.2018
135 Гого
Коментиран от #136
07:09 28.09.2018
136 Антиелектрика
До коментар #135 от "Гого":
А защо мислиш, че единственото спасение срещу замърсяването са електромобилите? Аз също се дразня на безхаберниците по пътищата, които не полагат грижи за автомобилите си и тровят всички, но тук е виновна държавата защото го позволява. В случая ДВГ няма вина, защото ако на някой му пукаше за екологията, щяха да направят всичко възможно да преоборудват сега съществуващите ДВГ да работят на водород. Няма по-екологично от това и електромобилите с техните токсични батерии изобщо не могат да се сравняват. Дори БМВ беше пред пускане на серийни ДВГ на водород, но изведнъж всичко се покри и се започна истерията с миксерите.Коментиран от #141, #160
07:50 28.09.2018
137 Физически закони
До коментар #132 от "Зомби с квадратно чело":
Е толкова ли ти е трудно да събереш 2+2 за да разбереш какво ти говоря или зомбирането в превъзходството на ДВГ ти идва в повече?С примерите си само потвърждаваш моята теза. Коефициентът на преобразуване на енергията на първичния източник към енергия за задвижване на колелата при електромобилите е почти константен и по никакъв начин не зависи от уменията на водача. От друга страна, дори при идеализирани условия, този коефициент се променя при всяка смяна на предавка на ДВГ и е различен дори на една и съща предавка, но при различни обороти на двигателя. Като добавим и факторът задкормилно устройство, дори два абсолютно еднакви автомобила да карат рамо до рамо, както самият ти каза, разходът при единият автомобил може да бъде двоен, и съответно КПД да бъде двойно по-лошо. И с всичката си наглост се опитваш да изкараш това като предимство на ДВГ, като обиждаш събеседниците си?
Коментиран от #138
08:12 28.09.2018
138 Зомби с квадратно чело
До коментар #137 от "Физически закони":
Наглеца си ти понеже нито съм те обиждал нито съм казвал че ДВГто е по-добро от ел. двигателят!!!!Единствено исках да те образовам малко, но явно фундамента ти липсва. Ако беше прочел какво е КПД и как се променя то според оборотите при ДВГ и Асинхронният двигател щеше да разбереш една от причините, защо ДВГ има нужда от СК а Асинхронният двигател не.
Коментиран от #163
09:47 28.09.2018
139 Физически закони
Това не са ли твои думи? След като за тебе това са комплименти по мой адрес, а не обиди, очевидно си губя времето да разговарям с теб. Говорим на различни езици.
10:35 28.09.2018
140 Зомби с квадратно чело
Публикувано във факти.бг: но ти си пропуснал часовете по физика и електротехника.
Ако беше образован щеше поне да знаеш третият закон на Нютон.
Празни приказки не ми се говорят или се аргументирай по темата или не се намесвай в спора.
10:54 28.09.2018
141 Гого
До коментар #136 от "Антиелектрика":
Водородният автомобил не е ли всъщност задвижван от електромотор? просто енергията за него идва от окисляването на водорода. Аз съм за, но всички 10 годишни дизели и бензини просто изчезват и не им дишам произведенията повече. Държавата трябва да наложи непосилни данъци за старите коли и готово. Дали водородни или електрически, все съм за, само да не са дизелови и бензинови, че излизам да се разходя, прибирам се, косата ми смърди на изгорели газове, а като видя 10 метра пушек след някой 7-8 годишен 3 литров V6 дизел и ми става лошо.Коментиран от #142, #143
11:16 28.09.2018
142 Зомби с квадратно чело
До коментар #141 от "Гого":
Да с горивна клетка са. Най-насериозно идеята вземат корейците от Хюндай макар че и Тойота имат Мирай. Има гаражни майстори които преобразуват ДВГ с водород но не е популярно вече.11:43 28.09.2018
143 Антиелектрика
До коментар #141 от "Гого":
BMW бяха пуснали преди 10-на години 7-ца на водород с ДВГ. Горивните клетки с водород са друго - електромобили с горивна клетка.Коментиран от #144
13:27 28.09.2018
144 Гого
До коментар #143 от "Антиелектрика":
Хм доста интересно за 7мата серия с водород, четох че бмв са определили технологията като безперспективна, затова и са спрели проекта. Като цяло производството на водород изисквал доста електричество, а пробега е доста малък - около 200 км, освен това водородът се изпарявал и резервоарът оставал празен ако се застои известно време вътре, явно не е вариант двг на водород, иначе не вярвам бмв просто така да изоставят идеята и да започнат и те да произвеждат електромобили.Коментиран от #145
16:29 28.09.2018
145 Антиелектрика
До коментар #144 от "Гого":
А тогава защо вярваш, че електромобилите са много переспективни, след като още преди 150 години са сметнали, че не стават? Ако искаме наистина екология, ще се прави водород от ВЕИ-та, ако искаме да замазваме очите на хората ще се правят електромобили с отровни батерии. Няма безплатен обяд.17:33 28.09.2018
146 Гого
Коментиран от #147
19:35 28.09.2018
147 Антиелектрика
До коментар #146 от "Гого":
Това е така, но не означава, че ДВГ с водород е безпереспективен. Не всичко е пари и ако наистина искаме чиста планета, то водородът за сега е единственото решение. За това казах, че няма безплатен обяд, а всичките производители мислят само за печалба, каквато сега могат да реализират само с електричките, не без помощта на престъпен лобизъм.20:02 28.09.2018
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Да има не
До коментар #149 от "Антиелектрика":
Не знам защо слагаш самолетите при бруталните двигатели? Не си мисли, че самолетът е върхът на технологиите. По-новата технология и по-бърза алтернатива на самолета са електрически влакове във вакумни тунели.Коментиран от #153, #154, #159
16:55 29.09.2018
152 Да има не
16:55 29.09.2018
153 Не ама да
До коментар #151 от "Да има не":
Това къде? На земята, Марс, Андромеда?17:18 29.09.2018
154 Антиелектрика
До коментар #151 от "Да има не":
Ами мисля си, че реактивните и ракетни двигатели са върхът на технологиите в ДВГ, защото такива са фактите. Само някакъв електрофил може да твърди, че някакво несъществуващо метро е по-добро от самолетите!17:48 29.09.2018
155 Димов
До коментар #104 от "Аман от глупаци":
Нито варя, нито пия ракия, но съм карал кола на ракия. Зададох въпроса културно, за да получа смислен отговор, който наистина ме интересуваше. Получих селяшка изцепка.... но го очаквах. Значи викаш, всички клетки са леко поостарели, едната е извън допустимите норми и ти сменяш само нея. Значи имаш една чисто нова клетка, а останалите си остават поостарели, пък макар и в норми. Това не е ли като да си смениш само едната батерийка на фенерчето, а другата да оставиш старата? Едната няма ли да черпи от другата?20:26 29.09.2018
156 Димов
До коментар #106 от "гост":
Къде ме видя да плюя бе, човек? Аз харесвам електромоторите. Но се занимавам с тях само в промишлени машини - различно е от технологията с електромобилите. За това имам няколко въпроса, на които искам да намеря отговори, но като гледам как ми отговарят - да ме дострашее да питам нататък. Иначе благодаря за разяснението. Беше ми полезно. Да питам ли и друго, или ще литнат камъните?20:32 29.09.2018
157 Димов
До коментар #107 от "гост":
А какво става с ресурса на батерията при експлоатация на студено? Като живея в Москва, и си заредя днес догоре, не карам 2 дни, а то свил студ на -35, пада ли й заряда докато седи или не? Ако пада, какво ще правят всички собственици на електрокари в Русия, Канада, Аляска, Норвегия и др студени страни? Има ли такъв проблем или е решен?Коментиран от #162
20:43 29.09.2018
158 Димов
До коментар #103 от "гост":
Ама хич не съм съгласен с това, че токът за колите ще е евтин. Евтин ще е в началото, докато станат масовки. Сега дори е безплатен за зарибяване. После вече ще се плаща и цената му постепенно ще расте. Няма да е на 20ст, като за котлона у дома. На колонката ще е 5 пъти по-скъпо, отколкото за домашни нужди. Монополът е неизбежен. Спекулата също. И когато това стане, много хора с познания ще опитат да си правят самоделни зарядки в гаража. Ти може и да вярваш в светлото бъдеще, но аз познавам алчната страна на хората. Винаги опорочават нещата.21:14 29.09.2018
159 Димов
До коментар #151 от "Да има не":
Когато влак достигне скорост 3.5 Мах, тогава ще говорим.21:17 29.09.2018
160 Димов
До коментар #136 от "Антиелектрика":
Анджък де! Откога викам за алтернативни ДВГ с екологични горива. Ама не - всички "тока та тока". Гледайте от бразилците бе хора.21:20 29.09.2018
161 Димов
До коментар #112 от "Зомби с квадратно чело":
Аз съм пробвал. Не става. Нещата не са пропорционални.21:30 29.09.2018
162 Отговор
До коментар #157 от "Димов":
Не не е решен, пада. При ел. колите няма такова нещо като изключена кола. Батерията се отоплява за да се намира в работно състояние.1% на ден е нормално да падне зависи от температурата.Батериите не могат да се сменят една по една въпреки че са на пакове дори и те не могат да се сменят поотделно. Всички са опаковани и никой няма да се наеме!!!!!Падането на някоя батерия не е чак такъв проблем има си специална процедура паковете да се синхронизират помежду си. Забележи че Тесла смята падането на заряда на батерията до определен процент за нормално и не се поема от гаранцията!!!!
Коментиран от #164, #165
21:42 29.09.2018
163 Димов
До коментар #138 от "Зомби с квадратно чело":
Това са вярни твърдения, но ако сложиш ск кутия на електрокар, за да работи с по-бавнооборотен електромотор, няма да спечелиш нищо. Даже ще загубиш.21:44 29.09.2018
164 Димов
До коментар #162 от "Отговор":
Ето това вече е отговор. Благодаря! Знам за отоплението и охлаждането на батериите. Но това влияние от температурите е проблем, и не само за мен. Чезне ми ток, за който съм броил пари, а дори не ползвам машината. Много хора са чувствителни на тази тема.21:57 29.09.2018
165 Димов
До коментар #162 от "Отговор":
Тесла го смята, докато е в гаранция. Т.е - до първият собственик. Аз говорех за пазарите с употребявани коли. Тия, дето ще са бая потъркаляни и със съмнителни капацитети на батериите. Ако и пакавете не се сменят поотделно, доводът на #104 потъва.Коментиран от #166
22:05 29.09.2018
166 Отговор
До коментар #165 от "Димов":
Малка корекция в наименованията на моя пост значи имаш cell което е малка батерийка после имаш module съставен от тези батерийки и накрая обединени един Battery pack или цялата батерия. Тесла не продава нито cells нито modules а само цели пакове.Коментиран от #167
22:45 29.09.2018
167 Димов
До коментар #166 от "Отговор":
Да, и аз така го разбрах. Но ще внимавам с терминологията.А как стои въпросът с мощността, в зависимост от разреждането? Пада ли мощността с намаляването на заряда? Като тръгнеш от София за Букурещ зареден на мах, разполагаш с пълна мощност на мотора. Докато минеш балкана и стигнеш Русе, батерията е на (да речем) 50%. От там нататък, има ли компенсаторен модул, пак да си на пълна мощност, или има опасност на първият баир да те изпреварват и Симсоните?
Коментиран от #168
08:03 30.09.2018
168 Отговор
До коментар #167 от "Димов":
Мощността пада но не толкова колкото си мислиш. Има тестове с 100-75-50-25% , в началото разликата 0-60 mph e десети а на 25% около 1.5сек. По интересно е загряването при пълна мощност. Ще ти бъде интересно да знаеш че двигателят се охлажда като ДВГ с радиатори и антифриз а на батерията охлаждане/отопление е директно на климатика. Затова и не зависи от това дали колата е паркирана или не.11:36 30.09.2018
169 Димов
15:29 30.09.2018
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Този коментар е премахнат от модератор.