25 Септември, 2018 18:51 8 930 171

Битката на тройките: Tesla Model 3 срещу BMW M3 Competition

  • tesla-
  • bmw-
  • model 3-
  • 3er-
  • m3-
  • performance-
  • competition-
  • драг-
  • състезание

Заканите на Илон Мъск, че Tesla Model 3 ще бъде по-бърза от BMW M3 бяха подложени на проверка на Международната писта в Палм Бийч, Флорида, където американският електромобил и баварският седан премериха сили на класическата дистанция от четвърт миля (402 метра).

И двамата съперници попадат във високия ценови клас. Базовата цена на Model 3 Performance е $64 000 (€54 310), но конкретният екземпляр струва $72 500 (€61 523), а M3 Competition - $82 000 (€69 585). "Тѐслата" има два електромотора с обща мощност 450 к.с. SAE/462 к.с. DIN, а баварката разчита на редови шестак с 450 коня.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 булгар

    36 20 Отговор
    бате,бате теслата го сцепи
  • 2 Driving pleasure

    49 52 Отговор
    Сериозно ли има идиот, който ще вземе кошника на друсаната кратуна вместо Баварката?! А що не ги пуснат да направят 2 кръгчета вместо драг?!... Ипо поне да пробват на 1 миля да гледаш как щайгата издиша без ток. ПИСНА МИ ОТ ПРОСТОТИИТЕ НА ТОЯ ДРУСАН КЕЛЕШ И СЕБЕПОДОБНИТЕ МУ!

    Коментиран от #29

  • 3 Антиелектрика

    33 18 Отговор
    Честно казано очаквах Тесла да дръпне много повече, защото при еднаква мощност има по-голям въртящ момент. Обаче BMW-то се представи повече от подобаващо, при все, че и двата пъти тръгваше със закъснение.

    Коментиран от #6, #36

  • 4 Нагайка

    33 11 Отговор
    Четвърт милята е класическа дисциплина в Краваристан, отборът-домакин спечели. За да сме обективни, сега трябва да има и втори мач е Европа, така че чакаме резултатите от Ринга.

    Коментиран от #17

  • 5 Иван

    31 23 Отговор
    Винаги съм се чудел, защо толкова фанатично някои хора защитават бензина? Все едно техния бизнес ще секне след навлизането на електрическите коли? :)

    Коментиран от #7, #10, #12

  • 6 Driving pleasure

    30 26 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    А сещаш ли се какво ще стане с вибратора ако вместо на "Куотър майл" се дръпнат на 1 миля :) А при няколко поредни старта няма и да финишира, щото електрониката дето варди батериите ще препищи на умряло и ще го отреже. Но не това прави Баварката по-добрата кола! Не М3 обикноено 320 да е пак е по-добри автомобил.
  • 7 Driving pleasure

    25 25 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Говорим за автомобили като цял пакет, не за предимството на дадено задвижване - предимството на тока е въртящия момент от нулата ясен е резултата - но АВТОМОБИЛА е много повече от 0-100. Трябва да завива, да спира, да вози добре и т.н. и т.н. Неща които кошника на друсалката не ги може в същата степен в която БМВ могат да настроят автомобила! Кажи ми ти, защо електрофеновете викате ура на "тока" давайки за пример ускорението му - а не екологичните му преимущества? Щото вибратора и такива няма!... та дайте да си поговорим за коли а?! На мен не ми харесва в бяло :D :D :D
  • 8 Димов

    6 7 Отговор
    Електромотора е сила - спор няма. Но това БМВ сменяше предавките рано. На първа как да е - може да е с лаунч контрол. Ама и на следващите сменяше рано.

    Коментиран от #9

  • 9 Driving pleasure

    18 17 Отговор

    До коментар #8 от "Димов":

    ... нищо чудно да е платено - поредната тъпа пропаганда и да са нагласили дръпката ;)
  • 10 Кольо Камиона

    17 22 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Страхувам се че хора които нямат бензин в кръвта ще въведат безумни ограничения и ще ми забранят да издувам V-осмака до 8000 об/мин като вляза в тунел, гръм и трясък за страх и ужас на джендърите
  • 11 CL500

    30 20 Отговор
    Поредната драг-тъпня. Не знам коя дърпа повече, но знам, че ако ги пуснат от Варна до Бургас (че от София до Бургас Тесличката може и да окапе без ток), М3 ще има време и за кафе, докато Теслата финишира. Просто там има едни леееки завои и там М3 леееко ще демонстрира силата си.

    Коментиран от #16

  • 12 Антиелектрика

    16 12 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Фанатизма е присъщ за електрофилите. А знаеш ли случайно, че електричките вече веднъж са навлизали като превозно средство преди 150 години?
  • 13 оня с питоня

    26 5 Отговор
    Тролейчето си го бива но и бавареца не му се дава.Ако го беше шофирал onq s konq резултата щеше да изглежда другояче.
  • 14 Бачо Киро

    19 12 Отговор
    Пълни тъпотии... Ясно е, че електромоторът ще дръпне. И? Това ли е всичко което се иска? На един трак дей колко обиколки ще окяри тази тесла? Как е в завоите? Онези дни ги ебават, че чак броните им падат .... Мисля, че освен дръпването на 400м преди да и паднат батериите, друго няма в тази кола ...
  • 15 tarikat

    22 12 Отговор
    Пак бих избрал М3-ката винаги, а не миксера!
  • 16 Грую

    15 11 Отговор

    До коментар #11 от "CL500":

    Братле, още на Ихтиман е умряло!!
    Казвам го от опит
  • 17 Гост

    9 13 Отговор

    До коментар #4 от "Нагайка":

    А случайно не искаш ли драг на червения площад срещу лада или кортеж? А забравих,ушанките нямат автомобилостроене,извинявай!

    Коментиран от #23

  • 18 вес

    17 14 Отговор
    Само дето БМВ-то ще стигне от София до Бургас за два часа, а Теслата с междинното зареждане за повече от шест часа. На този фон дори Дачията е за предпочитане пред Тесла-та
  • 19 Японеца

    19 9 Отговор
    Като чета коментарите, тежко и горко на тази държава с тези умни и интелигентни коментатори.
  • 20 Bingo

    12 8 Отговор
    А що не вземете в предвид и колко годишна история и опит има тесличката и колко бавареца. Ясно е че на дълъг път все още са несравними но не може да отречете победата в случая на теслата.
  • 21 бмв

    18 7 Отговор
    Всичките умрели тесли ги тестват само на драг 400м на току що заредена батерия.Дайте някакъв друг тест да я видим колко е хубава.
  • 22 асддса

    9 7 Отговор
    То е ясно на всеки - електромотора е по-ефективен от двигател с вътрешно горене. По-добър е като цяло за всекидневна употреба А-Б.
    Но както стари коли са предпочитани за каране на писта заради усещането на връзката с асфалта пред нови с електрически рейки, така и всеки който обича да кара и ходи на писта би купил БМВто пред теслата.
    При обикновените коли двойно задвижване почти винаги печели, ако сложат ауди RS4 например разликата ще е по-малка. А пък ако се състезават от 50-250 БМВ-то ще победи, защото няма проблем със сцеплението тогава.
    Две съвсем различни коли. Колкото и да не ни се иска на някои от нас, електромотора е по-добър и ще измести двигателя, както автоматиците изместват ръчните. По-голямата част от пазара иска това, няма заради малък процент от хора да спрат развитието в тази посока.

    А и хората които имат са доволни от тесла, това че няма звук не значи че няма да носи удоволствие, просто е различно. Както разликата между Ролс Ройс и макларън например. Покарайте първо и тогава споделяйте мнение.

    Коментиран от #24

  • 23 Нагайка

    10 2 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Темата е БМВ-Тесла, така че не става ясно какво отношение има глупавата Лада, освен ако разбира се не ти подхвърлят по някой кокал от козяшката софра за да въртиш опашка и да ръсиш тъпни по форумите
  • 24 Антиелектрика

    16 10 Отговор

    До коментар #22 от "асддса":

    Стига с този електромотор и това колко бил ефективен. Ефективни са тролея и влака, а там където има батерии забрави за 90% КПД. Остави си зимата колата на открито за 4-5 дни и чакай в батерията ти да има някой.
  • 25 ASD

    10 8 Отговор
    100% нагласен тест. Ясно е че при равни КС миксера тежи повече. Така че въпреки по-големия въртящ момент ще загуби.

    Колата трябва и да завива, защо не направят тест на 20км път със завои? А да още на първите 10км каране на макс на Теслата ще и спаднат батерийките и няма да може да поддържа темпото.
  • 26 Mpowered

    5 4 Отговор
    И все пак бих избрал БМВ-то.
  • 27 Energy

    8 6 Отговор
    Ако се спазват ограниченията 130кмч магистрала пак Теслата ще стигне първа от София до Бургас :)
    от 0-130 ще изяде баварката и после заедно ще се движат до бургас но с едно 100метра преднина на Тесла

    Коментиран от #34

  • 28 Бакша

    14 6 Отговор
    Еволюция по тихи по бързи по безопасни .това е с кеф гледам как напредват дано в тоя ми живот мога да си купя такава кола и да разсарам TDI то че ми писна да ми смърди

    Коментиран от #30, #33

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Електрошок

    5 1 Отговор
    Интересен е варианта четири ел.мАтора без диференциални предавки.Това става яко за офроуд.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Електрошок

    8 3 Отговор

    До коментар #28 от "Бакша":

    Брато,тея с беемветата първи ще си купят.
  • 34 Зубър

    3 4 Отговор

    До коментар #27 от "Energy":

    Ти си някакъв зубър, без капка представа от реалният живот. Ти като включиш темпомата на Тракия чак на Бургас ли го изключваш. Това да не ти е Германия с 5 платна.
  • 35 волт

    7 4 Отговор
    немските печки постепенно но сигурно сдават багажа
  • 36 Боби

    9 6 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Какво говориш бе момче? Теслата е по-евтина и направо унищожи БМВ-то. Да не говорим за надеждността. Този, който си е купил БМВ-то много трябва да го е яд. Освен да бръмчи друго не прави.

    Коментиран от #40

  • 37 Димов

    4 3 Отговор
    Аз да попитам встрани от темата: Чудно ми е, кой ще си купи електричка втора ръка? Всички знаят, че батериите са много слабо място. Кой ще посмее да вземе батерия втора ръка, като още утре може да се наложи да купи нова, която ще му струва колкото колата? И кво? Бизнесът със стари коли ще умре ли? Харесвам електромоторите, бих покарал един, но тия батетии си остават голям проблем.

    Коментиран от #104, #106, #107

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Boot

    8 10 Отговор
    Сравнение без смисъл, във всяка бедна държава всеки ще защити пушещия петролен таралясник, но сравнението е като между локомотив на въглища "бмв" от 1870 г и космически кораб "Тесла" от 2150 г Във ера в която хората се стремят да летят, някакви изостанали германци и още по-изостанали българи ми говорят за поведение в завой, самолетите летят направо пичове, не завиват, завиват изостаналите дето са на земята щото пътя ги принуждава да завиват. Моя шеф е австриец и сме пътували от София до Бургас с неговата Tesla model X P100, под 150 км/ч не е падал и като стигнахме до центъра показваше че има ток за още 65 километра, но вътре е толкова тихо че все едно не си пътувал и не се изморяваш, това е колата мечта за мен, да не говорим за всички глезотии дето като я отключиш сама ти отваря вратата и като натиснеш спирачката сама ти я затваря и т.н Ама какво ли ви разправям, вие тука сте пистаджии, само на писта карате ежедневно, като ви чета писанията всички сте състезатели, ама не можете да стигнете за 35 лв от София до Бургас, но Тесла го може. А вие си карайте по пистите.

    Коментиран от #42, #48, #59, #67

  • 40 Антиелектрика

    7 7 Отговор

    До коментар #36 от "Боби":

    И колко е по-евтина Теслата и как унищожи М3 - като води с една дължина ли? Само, че с лек тунинг М3 ще стане много по-бърза, а на миксера можеш само да му тунинговаш джантите.
  • 41 799

    7 5 Отговор
    Всеки сериозен мъж би си купил БМВ, електрокарите са за голф игрищата...
  • 42 Антиелектрика

    8 6 Отговор

    До коментар #39 от "Boot":

    Май доста си си изпържил мозъка в електричката - хахахаха. Много еврогейски е да заклеймиш някой за назадничев, само защото не харесва електричките. Поне да беше се образовал малко, че сравнението ти за локомотиви и космически кораби важат с обратен знак, защото електрички е имало много преди бабата ти да се качи на първия автобус у вашето село. Пък самолета г-н еврогеецо е с ДВГ, не с ток. И вземи измисли друга лъжа как с над 150 км/ч с Тесла ще стигнеш от София до Бургас. То единствената ти мечта явно е да пътуваш за 35 лева в кола за 300 бона - типичен Плюшкин!

    Коментиран от #47, #148

  • 43 Vuicho Vanio

    3 2 Отговор
    Всеки знае че М3-те имат много слаб старт заради леката задница като добавим и кутията без предавки на Тесла и въртящия момент от ел моторите работата е ясна. Не може да се отрекат постиженията на Тесла като марка и пърформанс. За малоумните спорове коя е по-добрата кола , всеки сам си решава. Аз гласувам за Теслата защото е по-рентабилна , а не съм особен фен на послдните поколения М поуъри. Виж ако говорим за е 46 , е 30 и тн ооооо да това са истински автомобили много по-добри за каране от Теслата.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Boot

    1 4 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    Ха, интересно, казваш че електрически автомобили е имало преди такива с ДВГ, може ли линк? Ама не ща разлепяне, искам линк, че нещо не намирам такава инфомация, относно дистанцията София - Бургас с Тесла Р100 ясно колко си пътувал с Тесла, николко, така че мнението ти не важи. Ако беше карал или да си се возил в Тесла щеше да знаеш как са нещата, но явно не си, пожелавам ти да го изпиташ, дотогава за мнението ти ни е все тая.

    Коментиран от #71

  • 48 Глупости

    4 5 Отговор

    До коментар #39 от "Boot":

    Boot я вземи виж при 150 км/ч каква е разликата в шума в купето на Тесла и една Е-класа примерно и спри да се излагаш вече, няма повтарям няма ниииииикаква разлика!!!!!!
    А това че 450 км ще минеш с едно зареждане на Теслата при над 150км/ч го разправяй на баба ти.
    Тоест си фейк или по-просто казано пъпчив тинейджър.
  • 49 Boot

    2 5 Отговор
    Хахаха какво да гледам, в Е класата си като в трактор, настъпиш-бръмчи и вибрира, т.е си фейк, ходиш прав под масата. Ооо и мислиш че София-бургас е 450 км? Значи си два пъти фейк, смени ли си памперса? Май си се наакал.

    Коментиран от #50

  • 50 Глупости

    2 3 Отговор

    До коментар #49 от "Boot":

    Абе пубер по Гоогъл мап е 382км+65км които са оставали според теб =447км!!!!!
    Има десетки видеа колко издържа батерията при 150км/ч вземи ги виж.
    Има и десетки видеа за сравнение на шума, гумите са най големият източник а теслата не е сред най добре шумоизолираната.

    Коментиран от #51

  • 51 Boot

    2 4 Отговор

    До коментар #50 от "Глупости":

    Хахаха охлюв, смени ли памперса? тия 65 км какво ми ги слагаш в общия брой? Из града със 150 км/ч ли ще се кара? Като забавиш, тя си преизчислява, никой никъде не е казал че ще измине 450 км с едно зареждане, и докато аз съм бил вътре, ти гледаш клипчета в youtube? А какво ми гледаш из интернет децибелите при поддържане на скорост, я изпреварвай с Тесла и с Е класа да видим какви са стойностите а? Айде лека нощ, и си избърши сопола че ти влиза в устата и се е разпенил, майка ти що те е зарязала тук?

    Коментиран от #52

  • 52 Глупости

    4 2 Отговор

    До коментар #51 от "Boot":

    Плужека си ти с мляко покрай устата.
    Вътре си бил в задника на любовника си щото очевидно говориш глупости.
    Ти ако вземеш и да изпреварваш с Теслата и до Карнобат няма да отидеш.
    Хайде време е да си смениш ролите с твоята дружка и ти сега да си пасивният.
  • 53 Глупости

    4 1 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=ojUFPKgs6iI
    Ето един пример при 200км/ч при 90кВч батерия тръгва на 100% батерия след 100км е на 18%!!!!!
    Както и да смяташ със 100кВч и при над 150км/ч няма как да ги докараш до 400, така че да ти си просто трол.

    Коментиран от #54

  • 54 Boot

    2 3 Отговор

    До коментар #53 от "Глупости":

    Хахаха падам от смях, той гледа клипчета, познанията му се базират на youtube но той дава акъли... Спри да правиш любов с баща си, това би трябвало да е единствения начин да не те боли задника, въпреки че не ги разбирам вашите неща, да си хомосексуалист уж не е срамно, срамно е да си необразован хомосексуалист, а защо си харесваш клипчета където Тесла изминава 4 км и и пада батерията до 0% ? Много просто, в Норвегия карат адски много Тесла, но там такива като теб които имат сексуална връзка с баща им ги обработват, а ти не искаш да те разделят с баща ти, сигурно ти е мекичко с него?

    Коментиран от #57

  • 55 Алфа Ромео

    0 1 Отговор
    Идва Джулия и ги препарира и двете, тя М-ката вече я е препарирала де.
  • 56 Глупости

    0 0 Отговор
    Офф паднах и си ударих главата във външната тоалетна, Тесла са виновни!

    Коментиран от #58

  • 57 Глупости

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Boot":

    ХаХа това ли те успокоява да знаеш че освен теб и други може да са гейове???
    Е ти си най-големият така че дерзай.
    Иначе аз от компютъра мога да ти кажа че карам панамера имам частен самолет и 50 метрова яхта.
    Без доказателства само си тролиш та дори и не знаеш кой е Бьорн Ниланд дааа ти си най обикновен селски гей.
  • 58 Глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Глупости":

    ХаХа Boot да пишеш от чужд ник е най-долното което може да направиш, личи си че си мазен гей :)))))

    Коментиран от #63

  • 59 Moot

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Boot":

    Това не е нищо, аз пък пътувах със шефката ми до Бургас по магистралата. Седяхме двамата на задната седалка на Ролса, шофьорчето докато караше аз я скъсах от еб.... нито разбрах с колко км/ч се движехме, нито колко бензин изхарчи колата, от нейните писъци и стенания не разбрах колко е тих Ролса, нито какви глезотии има в него освен шампанското с което започнахме приключението, ама какво ли ти разправям, като Тесла няма втора.

    Коментиран от #61

  • 60 Глупости

    0 0 Отговор
    А така, мазен гей съм, спор няма, видях Тесла в youtube, ама бързо им падат батериите, баща ми ми подари вибратор, каза ето сине, виж електричеството колко е полезно!
  • 61 Moot

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "Moot":

    Като Тесла няма втора, иначе като стигнахме с Ролса, ме пуснаха на група роми в техния квартал, направо ме съсипаха, затова ни мощността на Ролса помня, ни обезшумяването, още не мога да сядам, май накрая в полусъзнание и шофьорчето ме мина.

    Коментиран от #66

  • 62 Електрошок

    2 2 Отговор
    При 100км/час 20квч
    При 150км/ч 40квч
    При 200км/ч 80+квч
    Зависимостта скорост-въздушно съпротивление е геометрична,затова от 100 до 200 нараства 4+ пъти.Излиза,че данните от София до Бургас са верни.

    Коментиран от #64

  • 63 Глупости

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "Глупости":

    Тежка шизофрения ме тресе, аз съм гей шизофреник и мразя тесла чисто и просто защото не ми отива на външната тоалетна!

    Коментиран от #65

  • 64 Глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "Електрошок":

    Тези цифри са безумни!!! Да беше видял поне клипа или десетките други в нета!!!!

    Коментиран от #83, #126, #128

  • 65 Глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Глупости":

    Така е като нямаш аргументи, започваш с геиските номера.
  • 66 Boot

    2 5 Отговор

    До коментар #61 от "Moot":

    Който краде никове ще му eбa пyткaтa mайчинa смpaдливa

    Коментиран от #74

  • 67 Язе

    3 2 Отговор

    До коментар #39 от "Boot":

    Под 150км/час не падал.Тогава си тръгнал от Сф и си стигнал до центъра но на Ихтиман а не Бургас.Тия ги говори на децата във втори клас.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 stabilen ko4

    1 3 Отговор
    момичета . тука няма шестаци,седмаци , тука има побой ! бъдещето се изстрелва яко
  • 70 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрика":

    Като нямаш аргументи, писането с чуджи никове ли е последния писък на кретенизма ти? Тираджийче недоклатено, ще ти намеря IP адреса и ще ти размажа кухата глава!
  • 71 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Boot":

    Тъй като подозирам, че това е поредния ти ник, ще ти дам линк от Уикипедия, защото явно ти е много трудно да мислиш: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0




    "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г.[6] Електрическите автомобили са популярни в края на 19 век и началото на 20 век, докато напредъкът в технологиите на двигателите с вътрешно горене и масовото производство на евтини бензинови автомобили довеждат до спад в използването на електрически транспортни средства." Точно и ясно!!!
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Глупости

    0 2 Отговор

    До коментар #66 от "Boot":

    Почивай със своята, защото днес падна и до това ниво.
  • 75 Антиелектрика

    1 1 Отговор
    Ох разпених се, счупи ми се токчето, простете, търся модератора, някой познава ли го?

    Коментиран от #76

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #77 от "Антиелектрика":

    От 11 часа висиш тук и скоро ще лъсне от коя тираджийска стоянка спамиш. Това, че си в чужбина няма да те спаси, защото много лесно ще видя коя фирма е имала камиони там. Тогава само се моли да съм в добро настроение и да се разминеш сам с избити зъби, вместо да те изпотроша целия!
    Давай, чакам ти следващия коментар, че да те засека по-лесно!
  • 79 Антиелектрика

    0 0 Отговор
    Аууу чак пушек се вдига, по стоянките ги оправям вече, страшен съм нали? Но не се притеснявайте и аз нямам зъби за по-голяма мекота, идвайте...

    Коментиран от #80

  • 80 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Антиелектрика":

    Така, тъй като скоро модератора ще се намеси и може би ще ти блокира IP адресът, се надявам да продължиш да спамиш, за да ми е по-лесно после в намирането ти. Давай, чакам поредната ти шизофренична тъпня!
  • 81 Антиелектрика

    1 1 Отговор
    Ще съм гангстер, няма да съм хамстер. Аз съм форумен бияч, намирам ги в чужбина ама не ги преследвам че нямам пари да ходя. Помагай модераторе, само да го намерим тоя, мога да пребия всеки, никой не е силен колкото мен, 120 кг съм 1.98 м и съм богат ама го крия да не ме нападат коври. Биа са сас лошите! Треперетееее

    Коментиран от #82

  • 82 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Антиелектрика":

    Давай, давай, накрая може да се смиля над теб и просто да те настаня в лудницата, вместо да ти избия зъбите. Давай, изсери поредната си тъпотия.
  • 83 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Глупости":

    Клипове не гледам.Изчислявам по приблизителни данни.Не казвам, че резултатите са точни,но са близко до действителните.Например навремето учехме,че волгата изразходва 18кс при скорост 60км/ч.

    Коментиран от #84

  • 84 Зорлем

    0 1 Отговор

    До коментар #83 от "Електрошок":

    18 конски сили са около 13 киловата, т.е. при 60 км/ч Волгата излиза, че харчи 13квч, а Теслата при 100 км/ч да харчи само 20квч? Със сигурност Теслата е много по-аеродинамична, но също така със сигурност и Влогата е поне два пъти по-лека от нея, така че има нещо гнило в тези сметки и разходни норми.

    Коментиран от #91

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Гого

    0 1 Отговор
    Добре де, аз не съм карал Тесла, не съм се и возил даже, вижда не малка група от хора, които претендират че знаят какъв е реалния разход на тази автомобил, ако Тесла наистина лъжат толкова и пробега им не е 500 км, то колко е тогава? И защо в западна европа Тесла е такъв хит? Ако лъжат толкова много едва ли ще е така, не знам просто предполагам, а конкурентите на Тесла лъжат ли, или само Тесла лъжат?
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #87 от "Антиелектрика":

    Модератора явно спи, но аз сега отивам да наеба майката ти, защото жената е съгласна да ми духа за да не те пребия. Ако модератора не си свърши работата и не изтрие всичките коментари написани с твоя ник, ще пускам това съобщение, докато не си свърши работата!
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Електрошок

    0 1 Отговор

    До коментар #84 от "Зорлем":

    Мисля,че волгата тежеше около 2,5т.,но при изпитания на равно,без ускорение теглото почти няма значение.Да не забравяме,че профилът на старите модели гуми имаше по-малко съпротивление на триене поради по- тясната диря.С повишаването на скоростта се измени и профилът на гумите.При 150км/ч основните загуби са от въздушното съпротивление.На теслата не знам колко е,но имаше един модел на Порше с квс 0,31.От днешните коли много добро съотношение обем-квс има Ситроен Пикасо и други еднообемни купета.

    Коментиран от #95, #97

  • 92 Язе

    2 1 Отговор
    Едно ускорение и до там.Всичко друго според тестове и т.н.е под всякаква критика.Да не говорим за интериора на БМВ и този на Тесла.

    Коментиран от #96

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Електрошок":

    Е, де, дай по-полека с тия 2,5 тона. Все пак С-ката на Тесла тежи толкова. Според бърза справка в Интернет Волгата тежи 1420кг (дори и според БГ секцията на Уикипедия). И ти зарежи почти да няма значение при равномерно движение на равно. Дет се вика реакцията на опората си е реакция на опората и зависи изцяло от натиска, т.е. от масата. Затова ти казвам, че нещо не е съвсем наред с тия разходни норми, дето ги цитираш.

    Коментиран от #99, #109, #111

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #91 от "Електрошок":

    Чети и реви !!!! Модел 3 , коефициент на въздушно съпротивление 0,21 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Без аналог в съвременното автомобилостроене !!!!!!!!!!!!!
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/30788-kolite-s-nai-dobro-aerodinamichno-syprotivlenie/

    Коментиран от #98, #110, #113

  • 98 Зомби с квадратно чело

    2 2 Отговор

    До коментар #97 от "гост":

    гост след издънките в предните коментари едва ли някой ще иска да чете каквото и да било от теб.
    То не беше обиди , псувни на майка и накрая писане с чужди никове.
    Дано да си доволен в какво обърна този форум.

    Коментиран от #100, #101, #108

  • 99 Физически закони

    3 1 Отговор

    До коментар #95 от "Зорлем":

    Съпротивлението на търкаляне и триене е почти еднакво при ниска и висока скорост и дори намалява при повишаване на оборотите. Челното съпротивление от друга страна, нараства на куб (на трета степен) при удвояването на скоростта. То обаче не зависи от теглото, така че при високи скорости, теглото почти няма влияние върху необходимата мощност за поддържане на постоянна скорост. Ако на един и същ автомобил добавиш 300кг, разхода за поддържане на 200км/ч почти няма да се промени, но ако отвориш прозорец, разхода ще се качи драстично. Сравнение на коефициента на челно съпротивление на Тесла и Волга е нелепо и абсурдно!
  • 100 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #98 от "Зомби с квадратно чело":

    Би било доста лесно и елементарно , но за твое съжаление аз само четох и се убеждавах колко е вярна поговорката "каквото повикало , това се обадило " !!!!!!!!!! Аз пиша с един ник , макар че и други хора пишат с него , но това си е тяхна работа !!! Само се надявам , че вашта дружинка се е убедила докъде докарахте "аудиторията" с демагогиите си и как ще ви отговарят на напъните на бялото да кажете черно !!!! А и не се интересувам дали четете моите коментари , пиша ги за хора които искат обективна информация , а не дървени философи !!!
  • 101 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #98 от "Зомби с квадратно чело":

    Съвсем скоро световният пазар на автомобили ще претърпи коренна промяна
    Дали дните на автомобилите с двигатели с вътрешно горене са преброени? Според Том Рафтъри от списание Forbes, вече можем да изброим седем причини, поради които, бензиновите и дизелови двигатели съвсем скоро ще станат част от историята. Все още сме в началото на масовия преход към електромобилите, но той ще се случи много по-скоро отколкото всички очакват. Нека обаче да видим конкретните причини, които ще осигурят надмощието на електрическите коли.
    Вижте какво става в Китай
    Китай е най-големият автомобилен пазар в света и там има изискване за всеки производител, който присъства на пазара, да предлага поне 10% от колите си със задвижване с „нова енергия” (т.е електрическо). Тези 10% са изискването до 2019, за 2020 процентът скача на 12, а до 2020 вече трябва да са 25. В резултат на това големите играчи на китайския пазар много бързо откриха електрификацията. Tesla също е тук – с разрешително за местно производство, но без местен партньор плюс договорка с Шанхай за строежа на първата гигафабрика за батерии извън Щатите.

    Цените на батериите продължават да падат
    През 2010 година цената на 1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара. До 2017 година тази цена падна до 200 долара и ще продължи да пада. Прогнозите на Илон Мъск са, че до 2 години 1 киловатчас ще струва 100 долара. Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на елект

    Коментиран от #102

  • 102 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #101 от "гост":

    Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на електромобилите и конвенционалните автомобили ще се изравнят. Накратко, до 2020 година цените на батериите ще са спаднали с 90 процента и ще продължат да падат.

    Но капацитетът им ще продължи да расте
    Притесненията за пробега с едно зареждане на батериите продължават да се топят. Пробегът на литиево-йонните батерии расте с 5 до 8% на година, през 2020 година вече се очакват повече масови модели с пробег около 1000 километра. А това е напълно съизмеримо с постиженията на икономичните дизелови модели.

    Електрическите батерии имат дълъг живот
    Това е точно обратното на мнението, което се е наложило в обществото. Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет. С други думи, на 30 000 километра се губи 1 процент от капацитета на батерията. Засега обаче няма достоверни данни за това как се представят батериите, използвани от другите производители на масови електромобили.

    Коментиран от #103

  • 103 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #102 от "гост":

    Електромобилите са по-надеждни
    Най-малкото защото са по-семпли. Задвижващата система на един автомобил с бензинов или дизелов мотор съдържа над 2000 движещи се части, докато при електромобилите тази бройка е около 20. А анализ на данните от сервизното обслужване на определена бройка електромобили в Щатите показва, че обикновено те имат нужда от по-евтини и редки ремонти.

    „Горивото” за електромобилите е по-евтино
    Едва ли ще намерите място на света с изключително евтин петрол и много скъп електрически ток. За последните 12 месеца цената на петрола се покачи с 50% и нивата на цените му се влияят от твърде много политически фактори. Докато електроенергията е евтин консуматив и може да се добива и от възобновяеми източници.

    Цените на употребяваните конвенционални автомобили ще се сринат
    Електромобилите и хибридите вече са най-бързо продаваните коли на някои пазари. И тази тенденция ще продължи. А що се отнася до срива на цените на бензиновите и дизелови коли, то той ще започне с една мисъл: Защо да си купувам конвенционален автомобил, чиято цена след 3-4 или 5 години ще е много по-ниска? И това ще постави началото на края.

    Коментиран от #105, #115, #158

  • 104 Аман от глупаци

    0 3 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    Батерията е на клетки и се сменя само прецаканата.Аре като не ги разбираш работите ходи да вариш ракия.

    Коментиран от #155

  • 105 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #103 от "гост":

    Огромната част от старите автомобилни производители работят при печалби между 8 и 10% , дори БМВ и Даймлер за тази година прогнозираха спад на печалбите под тези стойности ! Това значи , че спад на цените над 10-12% или спад в продажбите над 20% директно ги изпраща в териториите на завинаги губещи , което пък не им оставя никакъв избор , дори при желание да запазят старите си производства !!
  • 106 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    В коментари 101 и 102 можеш да прочетеш нещичко за "слабото място" , само ако те интересува де , щото имам усещането , че повече те интересува плюенето !!!

    Коментиран от #156

  • 107 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    Последно разяснение , като за "приятел" , хахах !!! 1% загуба на капацитет за 30 000 км (доказано) значи , че на 600 000 км батерията ще е запазила 80 % от капацитета си !!!!! Което пък означава , че си е НАПЪЛНО ГОДНА за още поне 600 000 км , само че вместо примерно 600 км пробег с едно зареждане , ще има 480 км пробег , това е !!! Предполагам че повечето купувачи ще са съгласни при 3-4 пъти по-ниска цена на автомобила !!

    Коментиран от #112, #157

  • 108 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #98 от "Зомби с квадратно чело":

    Не вярвам той да падне толкова ниско. Това е работа на онова нелепо тираджийско същество пишещо преди с ник "Да да". Жалко е само, че модератора вместо да му наложи БАН позволява подобни идиотщини и трябва да му падаме на нивото. Иначе "гост" и той толкова се е ошашавил, че дори плюе "Електрошок", който пък харесва електричките. Но нали и "гост" беше казал, че понякога пишат и негови колеги с неговия ник - хахахахахаха Та пародията и лъжата тук са пълни. Не виждаш ли какви измишльотини пак поства "гост" - все едно физичните закони не важат за литиево-йонните батерии. Всеки нормален човек знае, че след 500-1000 зареждания, литиево-йонната батерия се раздува, ама карай да върви, тук е важно да се надлъгваме.
  • 109 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "Зорлем":

    Прав си!1,5т.Явно паметта ми изневерява вече!
  • 110 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #97 от "гост":

    Чета и рева.0.21 е наистина постижение,но аз давах за пример Порше 911,който по мое време имаше 0.31.И като гледам снимките на Тесла,почва да ме обзема едно съмнение:)
  • 111 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "Зорлем":

    Загубите от по-голямото тегло ги има,но при висока скорост са пренебрежимо малки.Най добре го е обяснил #99.
  • 112 Зомби с квадратно чело

    2 0 Отговор

    До коментар #107 от "гост":

    Гост това е проблемът не само на теб а на много хора които не са учили докрай в училище, мислят че всичко в природата е правопропорционално и започват да екстраполират!!!!!
    Е да ама не много функции са квадратични други експоненциални трети пък съвсем разлижни при различен участък и т.н.
    Прост пример зареждаш батерия до 80% за 40 мин ако екстраполираш означава че оставащите 20% ще се заредят за 10 мин!!!!!!
    Хайде сега направи опита и да видим какво става????????

    Коментиран от #161

  • 113 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #97 от "гост":

    Ти като руснаците-започна да стреляш по своите!
  • 114 Гого

    0 0 Отговор
    Аз не разбрах пак, с колко лъжат Тесла? Ако производителя дава 570 км пробег, колко е реалния? При нормална експлоатация и нормални условия питам, досега холандците, французите, белгийците, шведите, швейцарците, австрийците и т.н където е наводнено с Тесла та дори и таксита, щяха да ревнат и да има сериозен проблем ако лъжат. Колегата казва след 500-1000 зареждания, след 500 или след 1000? Това са много зареждания, в км - 240 000 - 480 000, днешните автомобили често не докарват до толкова според мен. А като гледам комуникацията тук, мисля че основния проблем е че на никой не му пука за мнението на другия и всеки иска да се наложи с неговото мнение, т.е уж комуникация, но пълна липса на такава и стигане до простотии, не разбирам защо е така, но би имало яснота ако някой отговори на този въпрос - с колко лъжат Тесла, ако дават 570 км, то колко е реалния пробег и с колко лъжат при нормални условия?

    Коментиран от #116, #117

  • 115 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #103 от "гост":

    Много патос,много поезия,много безкритично доверяваме на цифрите!Аз също съм за електромобилите,но се съмнявам в много от данните в нета,особено за батерията и ефективността на регенерирането на енергията.
  • 116 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "Гого":

    Тесла не лъжат както и ЕПА където можеш да видиш разхода. Никой нормален производител не дава разхода при негативна ситуация а при оптимална. При висока скорост изминатите километри са по-малко от половината отколкото при оптимална скорост, което естествено е и същото при ДВГ.
    Погледни статистиката за Европа да видиш къде се продават Тесла:
    1.САЩ където има субсидии и избери родното.
    2.Богати европейски страни с огромни субсидии и привилегии заради пари от петрола.
    3.Китай поради 1.5милиарда пазар.
    Проблемът не е Тесла а зомбитата които създава и нереалната представа която те изкривяват. При другите Ел. коли това изкривяване го няма.
  • 117 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "Гого":

    Мисля че добрата лъжа не трябва да минава 30%!Пък и колкото и да лъжат,предимствата на електромобилите са неоспорими.
  • 118 Valchev

    0 0 Отговор
    Чудя се как коментирате ,след като нито сте виждали Тесла дори на живо!!!
    Имах шанса да покарам Тесла 85S(дава електромотора на задните колела)и мога да ви уверя ,че ускорението е изумително!!!Относно дали 400м.,километър или няколко пъти по 400. е все тая-мощността и ускорението не се променят,а пробега след пълно зареждане б3ше 250 мили!А относбо окачването-взето е от S class,така че едва ли е зле при каквито и да е условия!!!

    Коментиран от #119

  • 119 Зомби с квадратно чело

    1 0 Отговор

    До коментар #118 от "Valchev":

    Ето за това говоря, пореден зомби които се мисли за уникален.
    Ускорението се променя в зависимост от капацитета на батерията и температурата и!!!Също времето за зареждане!!!!!
    Пробега зависи от скоростта и температурата, при Тесла няма предавки така че колкото по-бързо толкова по-малко изминати километри.
    Нещата трябва да се казват с истинските им имена, това не прави колата по-малко добра.

    Коментиран от #122

  • 120 Гого

    0 0 Отговор
    т.е в числа? 570 км пробег дават а изминава 460? Аз например по магистрала карам винаги със 125 км/ч, това ми е перфектна скорост във всички държави, никъде няма да ме глобят и се движа достатъчно бързо за мен, при тази скорост би трябвало пробега е този по каталог? или със съвсем малко отклонение? Гледам нагоре в коментарите някой написал че ще стигне от София до Ихтиман със 100 заряд, ама като се замисля и бензинов или дизелов двигател със над 240 км/ч ще стигне някъде до Ихтиман, нали имаше опити че някои Поршета, М на бмв и амг на мерцедес удряха 70 л/100 км при подобна скорост. Истината е че този ренесанс на електромобилите е симпатичен, и аз бих си купил такъв ако имах възможност, просто е нещо ново като усещане, не съм карал електромобил но това което Тесла предлагат много ми допада във всички аспекти, така че аз съм за Тесла. Не започвайте да ме обиждате сега, това си е мое виждане, всеки може да види плюсове и минуси в даден продукт, аз бих избрал този на Тесла.

    Коментиран от #121, #123

  • 121 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #120 от "Гого":

    Да прав си въпроса е че при ДВГ това е малък недостатък щото зареждането става за 5 минути и си на пътя а при тесла това е огромен недостатък дори и да имаш суперчарджер а то няма в България все още.
    Конкретно за Х P100D модела ЕПА дава за магистрала 92 мили за 1 галон!! Процедурата е два теста приблизително кара се 10 мили по равно с 48 мили/час и 60 мили/час и се взема средното. Карат се без климатик и други ел. принадлежности включени. Сори за Амер. мерки но ЕПА е Американска.
  • 122 Физически закони

    0 0 Отговор

    До коментар #119 от "Зомби с квадратно чело":

    Нима твърдиш че ако електромобилите имаха повече скорости, щяха да са по-икономични при движение със 140 км в час? Не знам кой е зомбиран, но ти си пропуснал часовете по физика и електротехника.

    Коментиран от #124

  • 123 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #120 от "Гого":

    Естествено, че всеки си има право на мнение. Обаче пренебрегването на фактите прави хората залепени фанатици. Къде си тръгнал да сравняваш разход при 150 с 240 км/ч? Електричка с такава скорост едва ще мине 50 км. В нета има достатъчно клипове как Тесли с 150 км/ч могат да минат не повече от 200 км. Но всъщност за мен проблема не е в разхода, а в други неща, които съм писал и времето ще покаже дали съм бил прав.
  • 124 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #122 от "Физически закони":

    Не,аз твърдя три неща:
    1.ДВГто понеже има скорости по-голяма скорост не означава по-голям разход в целият диапазон.
    2.Понеже ел. колите нямат при тях по-висока скорост означава по-голям разход.
    3.Ти си зомби и необразован.
    Опитай се сега да ме опровергаеш???

    Коментиран от #125, #129

  • 125 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #124 от "Зомби с квадратно чело":

    Първото скорости да се има предвид предавки а другото е скорост на движение, правя пояснението защото знам как се заяждаш за думите без да вникваш в смисълът.
  • 126 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Глупости":

    Ето как се получават "безумните"цифри:При 200км/ч-80квч
    При 100км/ч.-20квч понеже разхода при намаление на скоростта два пъти спада четири пъти.По надолу формулата дава грешка.
  • 127 Ввв

    1 1 Отговор
    Естествено,че баварката бе абдали
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Физически закони

    0 0 Отговор

    До коментар #124 от "Зомби с квадратно чело":

    "1.ДВГто понеже има скорости по-голяма скорост не означава по-голям разход в целият диапазон. "

    По-голям разход на какво? На гориво или на енергия?

    При електромобилите това е едно и също, но заради недостатъците на ДВГ и скоростните кутии плюс уменията на задкормилното устройство, при една и съща отделена мощност върху колелата, разходът на гориво (енергия) може да бъде в много широки граници.

    Хайде сега ти ме обори ако можеш? Физиката не се интересува от зомбирани мозъци и кой в какво вярва. По-голямата скорост винаги е придружена с по-голям разход на енергия.

    Коментиран от #130

  • 130 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #129 от "Физически закони":

    Ще те оборя много лесно вземаме две абсолютно еднакви А4 и пълним резервоара догоре.
    После караме рамо до рамо ти на 2ра с 80 км/ч аз на 5та с 80 км/ч после пълним пак догоре.
    Ако ти дадеш повече пари ще си признаеш че нищо не разбираш от коли. Ако аз дам повече пари ще направя каквото искаш, имаме ли сделка???
  • 131 Физически закони

    0 0 Отговор
    Знаеш ли какво е задкормилно устройство? Надали. Иначе нямаше да пишеш толкова много глупости. Разхода на енергия при електромобилите почти не зависи от задкормилното устройство. Ако караме рамо до рамо, разхода ще е еднакъв. Ще се опиташ ли да ме обориш отново с някой глупав пример?

    Коментиран от #132

  • 132 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #131 от "Физически закони":

    А ти знаеш ли какво е КПД, едва ли. Тогава една и съща кола с ДВГ ще я караш само ти само с 80 км/ч. Първият път на 2 после на 5 скорост после ако имаш достойнство ела и ми се извини. Ел. Автомобилите нямат скорости, явно и това не знаеш???

    Коментиран от #137

  • 133 Гого

    0 0 Отговор
    Тези двамата спорят по-цивилизовано, като не се обиждат и ми харесва да им чета коментарите. Аз се замислих, че моя глас отива за електромобилите и поради още едно нещо, няма масла, няма горивни филтри, ремъци, вериги, свещи и т.н. Може и тук да има минус но на мен ми харесва да съм независим от разни мазнини. Колкото до зарядните станции, тук наистина ги няма, но това не е атестат, а само говори лошо за нашата държава, както аз например противно на тукашната логика карам нова Дачия Lodgy, вместо 2ра/3та употреба премиум, но това пак си е мое лично виждане и нямам против когато някой решава обратното. Надявам се в следващите няколко години да изградят поне по 10 станции от двете страни на тракия, хемус(когато я построят) и във всички градове над 10 хил жители, за да може хората да имат избор, пък ако не стават електромобилите и имат чак толкова много минуси, пазарът сам ще ги елиминира, макар че засега тенденцията е доста в тяхна полза поне в напредналите държави.

    Коментиран от #134

  • 134 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #133 от "Гого":

    Че теб кой те е обиждал? Изказах мнение, че изопачаваш фактите. Само един въпрос имам към теб - защо държавата трябва да изгражда зарядни станции? Аз например не желая да се харчат моите пари за това и съм си в правото. Ако искаш зарядна станция, плащай си я, твое право си е, но не искай безплатен обяд на чужд гръб.
  • 135 Гого

    0 0 Отговор
    Никъде не съм написал че искам държавата да изгражда станции, доколкото знам Тесла си ги изгражда, аз просто не искам стари пушещи автомобили да ме тровят. Сутрин около 5 ч въздуха е добре, и после като тръгнат колите и смърди на ужас, понякога като пресичам и на светофара има 15 стари дизела и се давя направо, а ако са 15 електрически автомобили, ще се диша нормално. Естествено че и производството на ток замърсява, но не е като да си на 3 метра от ауспуха и да бълва сажди под носа ми. Това естествено си е мое мнение, не мога да карам някой да го приема, просто така виждам нещата аз.

    Коментиран от #136

  • 136 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #135 от "Гого":

    А защо мислиш, че единственото спасение срещу замърсяването са електромобилите? Аз също се дразня на безхаберниците по пътищата, които не полагат грижи за автомобилите си и тровят всички, но тук е виновна държавата защото го позволява. В случая ДВГ няма вина, защото ако на някой му пукаше за екологията, щяха да направят всичко възможно да преоборудват сега съществуващите ДВГ да работят на водород. Няма по-екологично от това и електромобилите с техните токсични батерии изобщо не могат да се сравняват. Дори БМВ беше пред пускане на серийни ДВГ на водород, но изведнъж всичко се покри и се започна истерията с миксерите.

    Коментиран от #141, #160

  • 137 Физически закони

    0 0 Отговор

    До коментар #132 от "Зомби с квадратно чело":

    Е толкова ли ти е трудно да събереш 2+2 за да разбереш какво ти говоря или зомбирането в превъзходството на ДВГ ти идва в повече?

    С примерите си само потвърждаваш моята теза. Коефициентът на преобразуване на енергията на първичния източник към енергия за задвижване на колелата при електромобилите е почти константен и по никакъв начин не зависи от уменията на водача. От друга страна, дори при идеализирани условия, този коефициент се променя при всяка смяна на предавка на ДВГ и е различен дори на една и съща предавка, но при различни обороти на двигателя. Като добавим и факторът задкормилно устройство, дори два абсолютно еднакви автомобила да карат рамо до рамо, както самият ти каза, разходът при единият автомобил може да бъде двоен, и съответно КПД да бъде двойно по-лошо. И с всичката си наглост се опитваш да изкараш това като предимство на ДВГ, като обиждаш събеседниците си?

    Коментиран от #138

  • 138 Зомби с квадратно чело

    1 0 Отговор

    До коментар #137 от "Физически закони":

    Наглеца си ти понеже нито съм те обиждал нито съм казвал че ДВГто е по-добро от ел. двигателят!!!!
    Единствено исках да те образовам малко, но явно фундамента ти липсва. Ако беше прочел какво е КПД и как се променя то според оборотите при ДВГ и Асинхронният двигател щеше да разбереш една от причините, защо ДВГ има нужда от СК а Асинхронният двигател не.

    Коментиран от #163

  • 139 Физически закони

    0 0 Отговор
    "3.Ти си зомби и необразован. Опитай се сега да ме опровергаеш???'

    Това не са ли твои думи? След като за тебе това са комплименти по мой адрес, а не обиди, очевидно си губя времето да разговарям с теб. Говорим на различни езици.
  • 140 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор
    Това е в отговор на:
    Публикувано във факти.бг: но ти си пропуснал часовете по физика и електротехника.
    Ако беше образован щеше поне да знаеш третият закон на Нютон.
    Празни приказки не ми се говорят или се аргументирай по темата или не се намесвай в спора.
  • 141 Гого

    0 0 Отговор

    До коментар #136 от "Антиелектрика":

    Водородният автомобил не е ли всъщност задвижван от електромотор? просто енергията за него идва от окисляването на водорода. Аз съм за, но всички 10 годишни дизели и бензини просто изчезват и не им дишам произведенията повече. Държавата трябва да наложи непосилни данъци за старите коли и готово. Дали водородни или електрически, все съм за, само да не са дизелови и бензинови, че излизам да се разходя, прибирам се, косата ми смърди на изгорели газове, а като видя 10 метра пушек след някой 7-8 годишен 3 литров V6 дизел и ми става лошо.

    Коментиран от #142, #143

  • 142 Зомби с квадратно чело

    2 0 Отговор

    До коментар #141 от "Гого":

    Да с горивна клетка са. Най-насериозно идеята вземат корейците от Хюндай макар че и Тойота имат Мирай. Има гаражни майстори които преобразуват ДВГ с водород но не е популярно вече.
  • 143 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #141 от "Гого":

    BMW бяха пуснали преди 10-на години 7-ца на водород с ДВГ. Горивните клетки с водород са друго - електромобили с горивна клетка.

    Коментиран от #144

  • 144 Гого

    0 0 Отговор

    До коментар #143 от "Антиелектрика":

    Хм доста интересно за 7мата серия с водород, четох че бмв са определили технологията като безперспективна, затова и са спрели проекта. Като цяло производството на водород изисквал доста електричество, а пробега е доста малък - около 200 км, освен това водородът се изпарявал и резервоарът оставал празен ако се застои известно време вътре, явно не е вариант двг на водород, иначе не вярвам бмв просто така да изоставят идеята и да започнат и те да произвеждат електромобили.

    Коментиран от #145

  • 145 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #144 от "Гого":

    А тогава защо вярваш, че електромобилите са много переспективни, след като още преди 150 години са сметнали, че не стават? Ако искаме наистина екология, ще се прави водород от ВЕИ-та, ако искаме да замазваме очите на хората ще се правят електромобили с отровни батерии. Няма безплатен обяд.
  • 146 Гого

    0 0 Отговор
    Ами предполагам преди 150 години хората са имали доста по-малко познания във всички аспекти, все пак бмв знаят много повече в момента отколкото са знаели в миналото, а и вече са яко ангажирани с електромобилите и продават и разработват сериозно, има вероятност и да грешат, но вече са инвестирали милиарди и са достигнали до степен при електромобилите, каквато никога не са достигали при водородните(продажби и налични автомобили в шоурумите)

    Коментиран от #147

  • 147 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #146 от "Гого":

    Това е така, но не означава, че ДВГ с водород е безпереспективен. Не всичко е пари и ако наистина искаме чиста планета, то водородът за сега е единственото решение. За това казах, че няма безплатен обяд, а всичките производители мислят само за печалба, каквато сега могат да реализират само с електричките, не без помощта на престъпен лобизъм.
  • 148 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Да има не

    0 0 Отговор

    До коментар #149 от "Антиелектрика":

    Не знам защо слагаш самолетите при бруталните двигатели? Не си мисли, че самолетът е върхът на технологиите. По-новата технология и по-бърза алтернатива на самолета са електрически влакове във вакумни тунели.

    Коментиран от #153, #154, #159

  • 152 Да има не

    0 0 Отговор
    Буталните двигатели
  • 153 Не ама да

    0 0 Отговор

    До коментар #151 от "Да има не":

    Това къде? На земята, Марс, Андромеда?
  • 154 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #151 от "Да има не":

    Ами мисля си, че реактивните и ракетни двигатели са върхът на технологиите в ДВГ, защото такива са фактите. Само някакъв електрофил може да твърди, че някакво несъществуващо метро е по-добро от самолетите!
  • 155 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #104 от "Аман от глупаци":

    Нито варя, нито пия ракия, но съм карал кола на ракия. Зададох въпроса културно, за да получа смислен отговор, който наистина ме интересуваше. Получих селяшка изцепка.... но го очаквах. Значи викаш, всички клетки са леко поостарели, едната е извън допустимите норми и ти сменяш само нея. Значи имаш една чисто нова клетка, а останалите си остават поостарели, пък макар и в норми. Това не е ли като да си смениш само едната батерийка на фенерчето, а другата да оставиш старата? Едната няма ли да черпи от другата?
  • 156 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #106 от "гост":

    Къде ме видя да плюя бе, човек? Аз харесвам електромоторите. Но се занимавам с тях само в промишлени машини - различно е от технологията с електромобилите. За това имам няколко въпроса, на които искам да намеря отговори, но като гледам как ми отговарят - да ме дострашее да питам нататък. Иначе благодаря за разяснението. Беше ми полезно. Да питам ли и друго, или ще литнат камъните?
  • 157 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #107 от "гост":

    А какво става с ресурса на батерията при експлоатация на студено? Като живея в Москва, и си заредя днес догоре, не карам 2 дни, а то свил студ на -35, пада ли й заряда докато седи или не? Ако пада, какво ще правят всички собственици на електрокари в Русия, Канада, Аляска, Норвегия и др студени страни? Има ли такъв проблем или е решен?

    Коментиран от #162

  • 158 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #103 от "гост":

    Ама хич не съм съгласен с това, че токът за колите ще е евтин. Евтин ще е в началото, докато станат масовки. Сега дори е безплатен за зарибяване. После вече ще се плаща и цената му постепенно ще расте. Няма да е на 20ст, като за котлона у дома. На колонката ще е 5 пъти по-скъпо, отколкото за домашни нужди. Монополът е неизбежен. Спекулата също. И когато това стане, много хора с познания ще опитат да си правят самоделни зарядки в гаража. Ти може и да вярваш в светлото бъдеще, но аз познавам алчната страна на хората. Винаги опорочават нещата.
  • 159 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #151 от "Да има не":

    Когато влак достигне скорост 3.5 Мах, тогава ще говорим.
  • 160 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #136 от "Антиелектрика":

    Анджък де! Откога викам за алтернативни ДВГ с екологични горива. Ама не - всички "тока та тока". Гледайте от бразилците бе хора.
  • 161 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #112 от "Зомби с квадратно чело":

    Аз съм пробвал. Не става. Нещата не са пропорционални.
  • 162 Отговор

    1 1 Отговор

    До коментар #157 от "Димов":

    Не не е решен, пада. При ел. колите няма такова нещо като изключена кола. Батерията се отоплява за да се намира в работно състояние.1% на ден е нормално да падне зависи от температурата.
    Батериите не могат да се сменят една по една въпреки че са на пакове дори и те не могат да се сменят поотделно. Всички са опаковани и никой няма да се наеме!!!!!Падането на някоя батерия не е чак такъв проблем има си специална процедура паковете да се синхронизират помежду си. Забележи че Тесла смята падането на заряда на батерията до определен процент за нормално и не се поема от гаранцията!!!!

    Коментиран от #164, #165

  • 163 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #138 от "Зомби с квадратно чело":

    Това са вярни твърдения, но ако сложиш ск кутия на електрокар, за да работи с по-бавнооборотен електромотор, няма да спечелиш нищо. Даже ще загубиш.
  • 164 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #162 от "Отговор":

    Ето това вече е отговор. Благодаря! Знам за отоплението и охлаждането на батериите. Но това влияние от температурите е проблем, и не само за мен. Чезне ми ток, за който съм броил пари, а дори не ползвам машината. Много хора са чувствителни на тази тема.
  • 165 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #162 от "Отговор":

    Тесла го смята, докато е в гаранция. Т.е - до първият собственик. Аз говорех за пазарите с употребявани коли. Тия, дето ще са бая потъркаляни и със съмнителни капацитети на батериите. Ако и пакавете не се сменят поотделно, доводът на #104 потъва.

    Коментиран от #166

  • 166 Отговор

    1 0 Отговор

    До коментар #165 от "Димов":

    Малка корекция в наименованията на моя пост значи имаш cell което е малка батерийка после имаш module съставен от тези батерийки и накрая обединени един Battery pack или цялата батерия. Тесла не продава нито cells нито modules а само цели пакове.

    Коментиран от #167

  • 167 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #166 от "Отговор":

    Да, и аз така го разбрах. Но ще внимавам с терминологията.
    А как стои въпросът с мощността, в зависимост от разреждането? Пада ли мощността с намаляването на заряда? Като тръгнеш от София за Букурещ зареден на мах, разполагаш с пълна мощност на мотора. Докато минеш балкана и стигнеш Русе, батерията е на (да речем) 50%. От там нататък, има ли компенсаторен модул, пак да си на пълна мощност, или има опасност на първият баир да те изпреварват и Симсоните?

    Коментиран от #168

  • 168 Отговор

    1 0 Отговор

    До коментар #167 от "Димов":

    Мощността пада но не толкова колкото си мислиш. Има тестове с 100-75-50-25% , в началото разликата 0-60 mph e десети а на 25% около 1.5сек. По интересно е загряването при пълна мощност. Ще ти бъде интересно да знаеш че двигателят се охлажда като ДВГ с радиатори и антифриз а на батерията охлаждане/отопление е директно на климатика. Затова и не зависи от това дали колата е паркирана или не.
  • 169 Димов

    0 0 Отговор
    1.5 сек по-бавно, при батерия на 25% не ме бъркат. Не е чак такава болка. Ще се преглътне от обикновеният ползвател. Охлаждането може да се реализира по различни начини. Производителят си решава. Но аз лично се притеснявам там, дето има як ток, да тече вода, пък колкото и добре да са изолирани. Всичко става. Последен въпрос: Ясен е проблемът с времето за зареждане. Има и опция за бърз заряд. А той за сметка на насищането ли е, или не? От опит знам, че по-бавното зареждане, на по-нисък ампераж, насища по-добре и изтрайва по-дълго. Като заредиш на по-висок ампераж, пестиш време, но батерията пада бързо. И тук ли има такава зависимост, или са намерили решение?
  • 170 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 171 Този коментар е премахнат от модератор.