Last news in Fakti

28 Септември, 2018 18:34 14 089 39

Volkswagen ще преправя мръсните дизели, няма да ги изкупува

  • volkswagen-
  • vag-
  • дизел-
  • дизелгейт

Дизеловите автомобили с манипулиращ вредните емисии софтуер ще бъдат преоборудвани за сметка на Volkswagen, но компанията не възнамерява да ги изкупува от собствениците, обяви изпълнителният директор на VAG Херберт Дис в разговор с германския транспортен министър Андреас Шьойер. Немският производител смята също така да предложи програми за замяна на стари нафтови модели за по-нови, съобщава Spiegel Online.

Изказването на Дис идва в навечерието на среща на високо равнище с участието на Шьойер, който неотдавна отхвърли всякаква възможност част от финансовото бреме по преоборудването на мръсните дизели да бъде поето от немските данъкоплатци.

Предложенията VW да бъде принуден да изкупи обратно продадените автомобили с манипулирани вредни емисии също отпадат като вариант. Вместо това след продължителен политически натиск от Волфсбург са се съгласили да преоборудват колите, засегнати от скандала Дизелгейт, с по-ефективни каталитични неутрализатори.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа Ромео

    37 8 Отговор
    Давайте насам димящите печки Ганя ши ги купува кат топъл ляб...

    Коментиран от #4

  • 2 Гошо

    31 4 Отговор
    А моят Голф 3,1,9 ТДИ дали ще го преоборудват с новия 2.0 ТДИ? Ще питам в Драгичево автосалона дето го купих преди 13 години дали при тях трябва да го закарам.
  • 3 оня с питоня

    17 16 Отговор
    Ще си караме печките докато можем.Моята пък въобще не пуши и влиза в повечето еконорми.
  • 4 Иванов

    21 2 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Ромео":

    Ми ще ги карат, ти виждал ли си шофьор на камион или тракторист да карат бензинова кола?

    Коментиран от #5

  • 5 Алфа Ромео

    14 1 Отговор

    До коментар #4 от "Иванов":

    Виждал съм ама са 1 на 100 сигурно
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Boxer

    11 7 Отговор
    Колата на дино, преди и след тяхната интервенция. За всяка конска сила надолу - по хилядарка обезщетение + компенсация за изгубеното ми време + компенсация за нанесени здравни и морални щети. Дано някой адвокат се усети колко пари има тука!
  • 8 росенец

    17 8 Отговор
    Да страдат ваг! Лъгаха толкова години наред.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Олеле

    10 13 Отговор
    А е пуяци, вие виждали ли сте кола от формула 1 на дизел, или пък в някое рали шампионат

    Коментиран от #12, #22

  • 11 Алф

    10 18 Отговор
    Ами защо се движиш след него като ще се задушиш, защото не може да го изпревариш с нещастния си бензинов астматик. Отиди на някой мост засили си кочината поне да се отървеш.

    Коментиран от #15, #18, #19, #33

  • 12 Мирослав Аврамов

    17 11 Отговор

    До коментар #10 от "Олеле":

    Прочети за Ауди и дизеловият им двигател за 24 часа на Льо Ман . Пък после се изказвай

    Коментиран от #13, #14, #20

  • 13 табсо

    9 2 Отговор

    До коментар #12 от "Мирослав Аврамов":

    Смешко,прочети за Алонсо,Буеми,Накаджима..и Льо Ман-2018 год.с Toyota Gazoo Racing..
  • 14 селянин

    9 4 Отговор

    До коментар #12 от "Мирослав Аврамов":

    Ауди и Порше вече ги няма в 24..те,часа..що ваг манипулират/лъжат/в софтуера..
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 антрашпиц

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Да не те видим да се целуваш с някой стълб само.....

    Коментиран от #17

  • 17 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #16 от "антрашпиц":

    Щото ти с умрелия дизел няма да целунеш стълба ако тръгнеш да се правиш на състезател, нали?
  • 18 Алфа Ромео

    17 2 Отговор

    До коментар #11 от "Алф":

    Почти всички дизели са със турбо много ясно че ша вървят повече от атмосферен бензин със подобна кубатура и мощност. Ако трябва да е коректно се сравнява атмосфер бензин със такъв дизел или двата вида мотори със турбо. Пътищата и улиците не са състезателна писта, става въпрос за по-чист въздух вече, ако не ви пука за самите вас поне може да се замислете че децата ви и близките ви дишат канцерогенни частици. Ясно е че сме бедни и караме стари коли, но поне може да си купим някой бензин който е по-евтин от дизела и да му сложим една добра газова уредба, отпадат и проблеми със разни дюзи, турбини и др. слаби места по TDI-то.

    Коментиран от #23, #29, #32

  • 19 Гост

    16 2 Отговор

    До коментар #11 от "Алф":

    Не разбрах защо изтриха моето мнение, а оставиха твоето, в което обиждаш човека на кочини и го приканваш към самоубийство? Ама карай да върви де - то все на някой светофар ще се срещнем и ще видиш как върви турбобензина. То такива като теб с нафтови смърдящи печки, в нормалните държави им налагат такива глоби, че не могат да ги платят до живот - простия човек разбира само от остена!
  • 20 Димов

    11 1 Отговор

    До коментар #12 от "Мирослав Аврамов":

    Ауди спечели на Льоман заради едно зареждане по-малко, заради икономичността на дизела. Не е заради няква впечатляваща динамика и ускорение. И си остана изключение. Никой не повтори.
  • 21 F1tdi

    7 6 Отговор
    Илюзията че дизела "върви" повече се дължи на факта че той има по-висока ТЯГА при ниските обороти. Затова дизелджиите не сменят предавка а просто натискат газта. Това им създава въпросното усещане че колата "върви". Докато бензина е съвсем друга работа. Той се нуждае от обороти и тогава вече развива по-висока МОЩНОСТ (не тяга) която му позволява да набере още повече обороти (респ. ускорение) по-бързо! Кой от двамата пишман рейсъри ще "финишира" пръв е въпрос на още 1000 фактора като мощност /тегло, предавателни числа на ск кутия и т. н, и т н
  • 22 Печка

    4 6 Отговор

    До коментар #10 от "Олеле":

    Ама съм видел печки и фурни дето бензин не му стиска дупе да застане на старта 👹

    Коментиран от #24

  • 23 Печка

    5 7 Отговор

    До коментар #18 от "Алфа Ромео":

    Кви дюзи и турбини?! Кви печки? Какви бензини? Ясно не сме за ток още ама дизела си е предимство по много фактори
  • 24 Ъхъ

    5 8 Отговор

    До коментар #22 от "Печка":

    Ъхъ, и аз съм с " печка" ама рядко някой ме изпреварва на старт у Софето! Има си и филтър за твърди частици, така че грам не пуши, върви като куршум, харчи около2/3ти от бензинова кола при максимално икономично шофиране,а я настъпвам докрай! Сигурен съм, че при еднакви условия,като пари ще харчи колкото кола с газова уредба, но не съм на тръни, че ще се взривя в критична ситуация! Така че: най-добрите бай

    Коментиран от #26

  • 25 Ваг е номер 1

    3 11 Отговор
    Моята късно ги пропуши едва след качването на Дино. Какво ми пука за пушилките, нали плащам по евтин данък 90 к.с. сток пък реално е към 130 к.с. Малко харчи и лесна поддръжка. Нека бензиновите ентусиасти с газова уредба да си чешат пръстите на клавиатурата.

    Коментиран от #27

  • 26 арогантен

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Ъхъ":

    Много ти харчи. Само казвам.
  • 27 арогантен

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "Ваг е номер 1":

    Газовите уредби са ви трън в очите. Защо ли ???

    Коментиран от #28

  • 28 Алфа Ромео

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "арогантен":

    Щото дизела им купен на два милиона километра не харчи чак толкова малко колкото пише на хартия и е много скъп вече. Дизел във белите страни откъдето идват си купуват хора които въртят много километри годишно.
  • 29 F1tdi

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "Алфа Ромео":

    А и както казва Алфа Ромео, не сравнявайте различна технология мотори. Сравнете еднакви кубатури и двата атмосферен или и двата турбо! Щот се ми се чини че турбодизел 3л е към 200 коня, докато турбобензин 3л е 500! Никой няма нищо против нафтата освен това че трови въздуха В ГРАДА. Там където живеем и дишаме. А и спрете се вече със "състезанията" че избихте маса народ по пътищата! Карате по междуградските ни" пътечки" със скорост като за аутобан.
  • 30 албен царев гьовренеца

    8 4 Отговор
    Айде стига с тези "нафтови печки! Дизела ви тровел въздуха !? Я се огледайте!!! Всеки ден ви "посипват" с кемтрейли,ядете храни пълни с аспартам-и и др.боклуци, дървени домати,хлорирана до безобразие вода.....абе мани-бегай ! Щом искате "чист въздух"....идете и се заселете в с.Гьоврен,или Грохотно. Там е чисто.И мечки има !
  • 31 F1tdi

    10 0 Отговор
    А ти като си от "гьоврен" много ти е лесно да приказваш, сигурно идея си нямаш какво е да стоиш в задръстването с 50 коли около теб, всичките дизел, и бай ганьо кат ръгне газта, черни кълбета да влизат директно в твойто купе!

    Коментиран от #34

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Хондорас

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "Алф":

    Престанете да тровите децата с тез утрепани печки
  • 34 Хондорас

    5 2 Отговор

    До коментар #31 от "F1tdi":

    Да пренадути печки с прави тръби и сажди със шепите. Само тровите децата
  • 35 негра мотен

    2 1 Отговор
    Дури и фолцваген не си изка убратну боклуцити
  • 36 Жорко

    5 0 Отговор
    При правилна експлоатация и поддържан мотор, дизелът не замърсява чак толкова много , както го изкараха по медиите. Наистина, в сравение с бензиновия мотор отделя повече сажди про горене. Обаче и ма и нещо друго, което се пропуска: разходът на гориво. Тук вече икономичността е изцяло в полза на дизела. За изгарянето на един литър бензин/нафта са нужни около 11 кислород или около 14 кубически метра въздух. Ако дизелът е средно 30 процента по-икономичен, кой мотор тогава смуче повече кислород. Кой ще ме убеди, че един 4, 5 или 6 литвор бензин с мощност от 300 к.с. и нагоре, харчещ на градско 15-20-25 литра е по-екологичен от един дизел, харчещ 8-9 лита.
    На следващо място, като реват толкова ,че дизелът замърсявал, да вземат да произвеждат повече бензинови мотори и да ги заменят на места където дизелът се е утвърдил безспорно и почти няма аналог - кораби, локомотиви, тежка строителна техника- самосвали, бетоновози, багери, фадроми, тирове, автобуси,селскостопанска техника- комбайни, трактори и прочие.
    Ловците на чист атмосферен въздух биха могли да предриемат сериозни санкции срещу горепосочените моторни превозни средства. Разбира се, и аз съм против като видя на улицата стар дизелов таралясник да дими и къди, но също така има и немалко небзиники на по20 и повче години, които в никакъв случай не могат да се нарекат, че са особено чисти.
  • 37 unnamed

    4 1 Отговор
    Мен ми е интересно някой някога подушвал ли е изгорелите газове на дизелов двигател с филтър за твърди частици и система с AdBlue? Имах удоволствието да работя в сервиз, в който оправяхме трактори Lamborghini с двигатели с обем 7 хиляди кубика, 6 цилиндъра и 250 к.с. Еми от ауспуха мирише на свеж планински въздух, който е по-екологичен от 15-годишните ви газови пърдялници!

    Коментиран от #38

  • 38 Конята

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "unnamed":

    AddBlue-то е друга работа. Аз самия карам дизел в германия съм от 6 години и всички около мен карат бензин. Само някакви чужденци като мене сме със стари печки. Следващата ми кола ще е бензинова. Дизел се копува т.н. Firmenwagens фирмени служебни коли, който се заменят на всеки 2 години заради изреклата гаранция и 100тиците хиляди навъртяни километри. Не виждам нищо лошо в бензина еле пък в големия бензин, макар че преди ги хулех. Мисля си за Е500 или ЦЛС500 без значение газ или без газ. Така или иначе газовите уредби тука са Принс и са на ниво. За 8мак с монтажа е около 2500 евро и е свръх интелигентна самата уредба. Но не ми е зор да карам и на бензин нищо че гони евро и 40 за литър. Не минавам повече пт 20 хиляди км на година. От горчив опит искам да споделя че цялата икономия от дизелите с душманско каране с 200 по аутобаните всеки ден съм я дал в сервизите я търбини я кулери я пътища я дюзи я др проблеми. Може бибсе дължи на факта, че карам диЗелови милионници, но като гледам и новите дизели как се справят едвам си изкарват гаранцията горките. Избора е сложен и в двата варианта потребителя е набутан. Като се набутвм предпочитам да се набутам с В8 под капака. Живи и здрави. Междудругото в България е станал леш въздуха. Задушавам се в задръстванията около мене 40 50 дизеля без катализатори ... мислете за децата си

    Коментиран от #39

  • 39 unnamed

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Конята":

    Аз уважавам дизела и нямам нищо против тези коли, които напълно си покриват еконормите и зад тях не смърди на кисело, неизгоряла нафта и производните на тази смрад. Подкрепям дизелджиите, които държат двигателите им да са изправни, не си режат катализаторите и DPF филтрите и не си чипосват колите. Против шофьорите съм, чиито коли при натискане на газта хвърлят по 1 кило въглища отзад (и това е по тяхна вина!). Лично аз живея в неголям град, където няма задръствания по светофарите и не ми е правило впечатление дали смърди от дизелите, но в София и Пловдив предполагам се усеща.