Баварците представиха втората генерация на средния си купеобразен кросоувър Х4 още през пролетта в Женева. Сега, автомобилът вече е наличен и на територията на България, като са ясни и цените му за нашата страна. Екипът ни направи обстоен тест драйв на модела, а първоначалните ни впечатления са основно положителни. Естествено колата има и своите недостатъци. Ето и нашето становище по темата.
Екстериор
Това, което прави най-голямо впечатление е оформлението на задната част на автомобила. То е иновационно и доста нетипично за останалите купеобразни модели на марката. Отпред "муцуната" е идентична с тази на Х3. Прави впечатление и една "гърбица" в задната част на тавана, която е умело прикрита и се вижда само при поглед на автомобила отпред и отстрани.
Тя е направена с цел по-голямо пространство за главите на пасажерите отзад, но в същото време външно скосения таван е запазен. Иначе втората генерация на X4 е значително по-голяма от предшественика си. Габаритната дължина е нараснала с 81 мм (до 4 752), а широчината - с 37 мм (до 1 918). По-дълго с 37 мм е и междуосието, което вече достига 2 864 мм.
Интериор
Багажникът поема 525 л в стандартна конфигурация и 1 430 л при сгъната задна седалка, която се дели в съотношение 40:20:40. Вместимостта досега бе съответно 500 и 1 400 литра. Що се отнася до арматурното табло, то екранът на мултимедията е изнесен нагоре и стои визуално отделно от таблото. Подобна е схемата и при последното Х3. Самата мултимедийна система на новото Х4 е най-модерната в арсенала на BMW - отлична графика и интуитивно действащ iDrive контролер.
Седалките не са големи, характеризират се с ясно изразена странична поддръжка, с ергономичност и с оптимални настройки. Качеството на материалите и на самата сглобка са на познатото ни за марката, изключително прецизно ниво. С други думи съществени изненади няма, но отговаря на екстериорното премиум излъчване.
Двигател и ходови характеристики
Основните двигатели са два бензинови и три дизелови, като само най-мощният дизел е шестцилиндров. Останалите агрегати са четирицилиндрови. Всички те работят съвместно с осемстепенна автоматична трансмисия, която превключва предавките плавно и същевременно много бързо. Липса на мощ не се усеща дори и в най-слабите изпълнения, а управлението е изключително прецизно. Воланът е силно информативен, центърът на тежестта е нисък, което прави колата изключително стабилна в завои с по-висока скорост.
Шумоизолацията на купето е много добра, а коефициентът на въздушно съпротивление е свален до 0.30, което е един от най-добрите показатели в този клас. В конструкцията на новия кросоувър има много повече алуминий и високоякостни стомани, отколкото при първото поколение. Това е позволило на конструкторите не само да увеличат устойчивостта на усукване, а и да снижат теглото. Всичко това, наред с по-ниския общ център на тежестта прави автомобила изключително приятен за управление. Новото Х4 се кара като спортно ориентиран лек автомобил, като същевременно с това разполага с приличен клиренс и много добра 4х4 система.
Цена
Естествено, имайки предвид марката и екстрите които ни предлага този автомобил, цената не е никак ниска. Базовата версия стартира с цена от 97 500 лв, а топ изпълненията гонят 140 000 лв. Ето и пълната ценова листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Балкански Мутро Вагон
13:06 06.10.2018
2 Ицо
13:09 06.10.2018
3 Random
Коментиран от #4
13:33 06.10.2018
4 Random
До коментар #3 от "Random":
Обърках го с Х213:34 06.10.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 шофйор
15:02 06.10.2018
7 Jenson Bourne
18:35 06.10.2018
8 Jenson Bourne
Коментиран от #10
18:41 06.10.2018
9 Ввв
19:03 06.10.2018
10 Професор
До коментар #8 от "Jenson Bourne":
Един смилсен коменрат да прочета19:03 06.10.2018
11 К24
19:11 06.10.2018
12 onq s konq
Коментиран от #22
19:47 06.10.2018
13 Прекалено късо име
20:35 06.10.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Кольо Дапа
До коментар #14 от "bate bobi":
Като гледам на каква шльокавица пишеш си типичен собственик на БМВ. Ай на бас че не знаеш откъде се пускат мигачите!21:35 06.10.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 ха ха
21:47 06.10.2018
18 Галош без БМВ
22:41 06.10.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Баварец вадя от гараж
08:12 07.10.2018
21 волен сидеров
09:31 07.10.2018
22 Иван
До коментар #12 от "onq s konq":
Що не пишеш коментари в някой друг форум за коне например там поне няма да се излагашКоментиран от #23
12:37 07.10.2018
23 даааааааааа
До коментар #22 от "Иван":
Евала бай Иване.12:45 07.10.2018