ТЕМА: Тест драйв

Тест и БГ цени на новото BMW X4

Публикувана: 6 Октомври, 2018 13:00
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10212

Баварците представиха втората генерация на средния си купеобразен кросоувър Х4 още през пролетта в Женева. Сега, автомобилът вече е наличен и на територията на България, като са ясни и цените му за нашата страна. Екипът ни направи обстоен тест драйв на модела, а първоначалните ни впечатления са основно положителни. Естествено колата има и своите недостатъци. Ето и нашето становище по темата.

Екстериор


Това, което прави най-голямо впечатление е оформлението на задната част на автомобила. То е иновационно и доста нетипично за останалите купеобразни модели на марката. Отпред "муцуната" е идентична с тази на Х3. Прави впечатление и една "гърбица" в задната част на тавана, която е умело прикрита и се вижда само при поглед на автомобила отпред и отстрани.

Тя е направена с цел по-голямо пространство за главите на пасажерите отзад, но в същото време външно скосения таван е запазен. Иначе втората генерация на X4 е значително по-голяма от предшественика си. Габаритната дължина е нараснала с 81 мм (до 4 752), а широчината - с 37 мм (до 1 918). По-дълго с 37 мм е и междуосието, което вече достига 2 864 мм.

Интериор


Багажникът поема 525 л в стандартна конфигурация и 1 430 л при сгъната задна седалка, която се дели в съотношение 40:20:40. Вместимостта досега бе съответно 500 и 1 400 литра. Що се отнася до арматурното табло, то екранът на мултимедията е изнесен нагоре и стои визуално отделно от таблото. Подобна е схемата и при последното Х3. Самата мултимедийна система на новото Х4 е най-модерната в арсенала на BMW - отлична графика и интуитивно действащ iDrive контролер.

Седалките не са големи, характеризират се с ясно изразена странична поддръжка, с ергономичност и с оптимални настройки. Качеството на материалите и на самата сглобка са на познатото ни за марката, изключително прецизно ниво. С други думи съществени изненади няма, но отговаря на екстериорното премиум излъчване.

Двигател и ходови характеристики


Основните двигатели са два бензинови и три дизелови, като само най-мощният дизел е шестцилиндров. Останалите агрегати са четирицилиндрови. Всички те работят съвместно с осемстепенна автоматична трансмисия, която превключва предавките плавно и същевременно много бързо. Липса на мощ не се усеща дори и в най-слабите изпълнения, а управлението е изключително прецизно. Воланът е силно информативен, центърът на тежестта е нисък, което прави колата изключително стабилна в завои с по-висока скорост.

Шумоизолацията на купето е много добра, а коефициентът на въздушно съпротивление е свален до 0.30, което е един от най-добрите показатели в този клас. В конструкцията на новия кросоувър има много повече алуминий и високоякостни стомани, отколкото при първото поколение. Това е позволило на конструкторите не само да увеличат устойчивостта на усукване, а и да снижат теглото. Всичко това, наред с по-ниския общ център на тежестта прави автомобила изключително приятен за управление. Новото Х4 се кара като спортно ориентиран лек автомобил, като същевременно с това разполага с приличен клиренс и много добра 4х4 система.

Цена


Естествено, имайки предвид марката и екстрите които ни предлага този автомобил, цената не е никак ниска. Базовата версия стартира с цена от 97 500 лв, а топ изпълненията гонят 140 000 лв. Ето и пълната ценова листа на модела.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
ТОП 5