Last news in Fakti

10 Октомври, 2018 11:02 2 846 12

Електромобилите в САЩ надхвърлиха милион

  • електромобил-
  • статистика-
  • сащ

След рекордните продажби от 45 000 електромобила през септември общият брой на колите на ток по пътищата на САЩ е преминал психологическата граница от 1 милион, съобщава InsideEVs. Сайтът води статистика от декември 2010 г., когато започва доставката на първите бройки Nissan Leaf и Chevrolet Volt на американския пазар.

В данните не са включени електромобили, регистрирани преди това - например Tesla Roadster, която се продава от 2008 г. От InsideEVs напомнят, че през 2010-а американското правителство е поставило цел броят на електромобилите в страната да достигне милион през 2015 г. Макар и три години след заложения срок тя най-сетне е постигната.

Четири марки държат почти 70% от пазара на електромобили в САЩ. Най-популярните коли на ток са Tesla с 273 773 продадени Model S, Model X и Model 3 (без Roadster), General Motors (193 430 бройки от моделите Volt, Bolt EV, Spark EV, Cadillac ELR, CT6 PHV), Nissan (125 513 екземпляра Leaf) и Ford със 110 130 Fusion Energi, C-Max Energi и Focus Electric.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пайко

    8 15 Отговор
    Някой знае ли на колко време се сменят батерийките АА 1,5 Волта на електромобилите?
  • 2 Матю

    7 11 Отговор
    Айде на Лунапарка.
  • 3 onq s konq

    6 11 Отговор
    Мене ме е трескал ток и ме е страх да си купим такава !
  • 4 Антон

    5 11 Отговор
    При население от около 300 млн .човека вие си правете сметката това число колко незнсчително изглежда

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Статистика

    18 5 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Ти Не гледай числата, а погледни какъв е ръста на годишна база. Следващите поне 5 до 10 години, ръстът дори ще се засили, защото в момента дори да желаеш да си купиш електромобил няма откъде да го вземеш, понеже няма достатъчно производствени възможности. Ако за тези 5 до 10 години, когато се задоволят всички желаещи да си купят електромобил, цените паднат под тези на бензиновите, ръстът на продажби ще се засили И ще останат малцина които искат да си купят автомобили с ДВГ. Статистически погледнато обаче, дори след десет години да спрат въобще да се произвеждат автомобили с ДВГ, те все още ще представляват над половината от автомобилите които се движат по пътищата и така ще е поне още 20 години от днес нататък.

    Коментиран от #7, #9

  • 6 гост

    21 3 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Важна е посоката. У нас колко електрически коли има? Накъде е посоката у нас? Да вдигнат данъка на тровеща, дизелова кола от 30 на 40лв ли? Това ли е повратен момент в политиката на страната? Последната година се задушавам като карам покрай пътя, толкова зле е положението с изкормените коли, защото вече не са 10% от всички, а 90%. Запада от много време има реално замерване на емисии и данъците и таксите се определят от това, след поне 20г настъпи ерата на електрификацията и тя очевидно се налага и е желана от клиентите. У нас какъв смисъл има ако 90% от колите са барутници и задушават останалите хора, обгазяват ни с канцерогени по най-нагъл начин. МВР тотално абдикира от отговорност, регулация и само съществува.
  • 7 Антон

    4 17 Отговор

    До коментар #5 от "Статистика":

    Ама вие сте редко чугунени кратуни. Тази технология на ел.колите няма бъдеще.толкова ли не го разбрахте това нещо. Доката не гарантират сигурни минаване на 500-600 км и зареждане за до 5 мин. ел.колите ше си останат екзотика за джендърчета и хора надвили си над масрафа, за които ел. колата е 3-4 по ред автомобил в семейството. Да ти кажа има си избор в България , даже утре ще взимам една тестова електричка за няколко дни да покарам . Към настоящия момент това са коли за града, за хора които карат на късо разстояния. Тесла въобще не го споменавам защото фирми без изхрадена дилърска и сервизна мрежа не шредсъавляват интерес за никой нормален човек.

    Коментиран от #8

  • 8 Бесен Язовец

    12 6 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    Това за сега е само началото, ще дойде време и вие антиелектриците ще станете рядък вид, ще ви запишеми и вас у червения тефтер !
  • 9 Зорлем

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "Статистика":

    Опа, чекай, чекай малко! "Гост"-а нали поне 100 пъти тук се пъне да обяснява как "Швертолет" имали камари Волтове и Болтове на склад и никой ги нещял, щото всички искали Тесли? Пък сега излизаш с няква теза, че всички искали електрички, обаче, видиш ли, нямало кой да им ги произведе?! И за Нисан Лийф не съм чул да правят списъци с чакащи (особено в Европа!!!), ама нали вие с "гост" сте много в час с пазара на ток и електроуреди по света, та може да знаете повече от мен, знам ли...

    Коментиран от #10

  • 10 Споко

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "Зорлем":

    Споко уе мен - за сестра ти найш какъв списък има безкраен направо муахахахахахаха

    Не ги мисли ел. колите ами си гледай грозната димяща печка и дишай изгоряла нафта балък хахаха!!!

    Коментиран от #11

  • 11 Зорлем

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Споко":

    Тюх да му се невиди, а така се надявах най-после да успеем да ти отнемем титлата "Гълтач номер 1 в квартала". Обаче професионалиста, си е професионалист. Много практика си натрупал и нямаш стигане, "уе мен"!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.